Meestal kiest men een richting wat het beste bij zijn/haar visie past dus ja dan kom je toch weer uit bij eigenbelang.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daarom moet je ook voor een overtuiging kiezen die wel bij je past.
Het kan best zijn dat jij vindt dat het land een bepaalde richting uit moet, en dat je een ideale inrichting van de samenleving voorstaat. Maar dat is nog wat anders dan "uit eigen belang stemmen" vind ik. Dat hangt niet altijd per definitie met elkaar samen.
Ja zo ongeveer alleen staan de zaken die er in een sigaret staan helemaal niet op het etiket. In een marlboro sigaret zit volgens mij tabak met een pinda, chocolade en congnac smaakje eraan. Wat er precies in zit daar kunnen we alleen maar naar raden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh zo, net als het Coca Cola-recept bedoel je?Dat betekent toch niet dat het niet in de haak zit? Het gaat puur om de bescherming van de smaken van sigaretten. Sigaretten zijn sowieso slecht, dus een concurrerend smaakje zal daar weinig aan veranderen.
Uit eigen belang stemmen vind ik zo dom.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Meestal kiest men een richting wat het beste bij zijn/haar visie past dus ja dan kom je toch weer uit bij eigenbelang.
Alles is eigenbelang. Ook altruïsme is voor 99% eigenbelang.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Meestal kiest men een richting wat het beste bij zijn/haar visie past dus ja dan kom je toch weer uit bij eigenbelang.
Idd al snap ik wel wat tomatenboer bedoelt, ik hoop alleen niet dat er mensen werkelijk zo kortzichtig stemmen. Als dat het geval zou zijn zou ik juist nu eigenlijk op de SP moeten stemmen want zo geweldig gaat het op het moment niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Alles is eigenbelang. Ook altruïsme is voor 99% eigenbelang.
Ik zeg juist dat je zo niet moet stemmen hé.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:17 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Idd al snap ik wel wat tomatenboer bedoelt, ik hoop alleen niet dat er mensen werkelijk zo kortzichtig stemmen. Als dat het geval zou zijn zou ik juist nu eigenlijk op de SP moeten stemmen want zo geweldig gaat het op het moment niet.
Dat klopt ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat je zo niet moet stemmen hé.
Maar er zijn heel erg veel mensen die dusdanig kortzichtig stemmen, ik meen dat jij zelf eerder in dit topic ook aangaf uit (financieel) eigen belang te stemmen?
Waarom zeg je dan dat je niet hoopt dat er werkelijk mensen zijn die zo kortzichtig stemmen? Als je vindt dat uit eigen belang stemmen, zoals ik dat omschrijf, kortzichtig is.quote:
Dat lente-akkoord komt er toch niet door joh. Na 12 september gaat dat net zo hard weer de prullenbak in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:25 schreef teknomist het volgende:
Vanuit financieel belang zou iedereen LP moeten stemmen. Neem bijvoorbeeld de BTW, ook de onderkant van de samenleving is straks 21% van hun levensonderhoud kwijt aan de staat.
Omdat de LP gewoon heel veel zetels gaat halen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat lente-akkoord komt er toch niet door joh. Na 12 september gaat dat net zo hard weer de prullenbak in.
Je bent er zelf van overtuigd dat ik een korte termijndenker ben omdat ik stem uit eigen belang. Mijn stem is juist voor de lange termijn bedoelt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je niet hoopt dat er werkelijk mensen zijn die zo kortzichtig stemmen? Als je vindt dat uit eigen belang stemmen, zoals ik dat omschrijf, kortzichtig is.
Dat is toch een punt uit het lente-akkoord?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:27 schreef teknomist het volgende:
Overigens van die BTW; dat gaat echt wel door.
Laten we het hopen, ik spreek steeds meer mensen die wel te porren zijn voor de libertarische partij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat de LP gewoon heel veel zetels gaat halen.
Op die manier. Maar dan stem je niet uit eigen belang vind ik maar uit idealisme.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je bent er zelf van overtuigd dat ik een korte termijndenker ben omdat ik stem uit eigen belang. Mijn stem is juist voor de lange termijn bedoelt.
Als ik moest stemmen op de korte termijn in eigen belang dan had ik het beste op de SP moeten stemmen omdat ik het financieel even niet breed heb. Dan had ik waarschijnlijk even kunnen genieten van een hogere uitkering maar op de lange termijn is daar niemand mee geholpen natuurlijk, integendeel zelfs.
Klopt, maar bijna alle bedrijven zijn er al op ingericht. Wij ontvangen nu al facturen met 21%. De kans is nu wel erg klein dat dit geannuleerd wordt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is toch een punt uit het lente-akkoord?
Ja, het probleem is alleen dat velen strategisch op de VVD gaan stemmen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Laten we het hopen, ik spreek steeds meer mensen die wel te porren zijn voor de libertarische partij.
Ja want de LP gaat de begroting over 2013 op andere manieren nog sluitend krijgen. Overigens heeft men bij een laag besteedbaar inkomen meer uitgaven die in het lage tarief vallen. De 21% is toch voor de meer luxe producten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:25 schreef teknomist het volgende:
Vanuit financieel belang zou iedereen LP moeten stemmen. Neem bijvoorbeeld de BTW, ook de onderkant van de samenleving is straks 21% van hun levensonderhoud kwijt aan de staat.
Ze werden in het item wel hard gebashtquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:37 schreef teknomist het volgende:
En over dat stomme campagnefilmpje van de LP; ze hebben er vandaag wel EditieNL en 1Vandaag mee behaald en er bestaat niet zoiets als slechte publiciteit, zeker niet voor nieuwe partijen.
En als je potentiële aanhang vermoedelijk al onvoldoende is voor de kiesdrempel maakt dat het welhaast onmogelijk om een zetel te behalenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, het probleem is alleen dat velen strategisch op de VVD gaan stemmen.
Het is een groot mediacomplot! Is wat de vrienden van de LP dan zeggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze werden in het item wel hard gebasht
Eerst de 1vandaag politiek commentator die ze liberta-ta-tistische partij noemde en tussen neus en lippen meldde dat hij het waarschijnlijk maar 1x hoeft uit te spreken. Terwijl zo'n commentator natuurlijk dondersgoed de naam goed kan uitspreken. En even later deed de presentator het dunnetjes over met zijn libertaristische partij
Nee hoor, want hoge inkomens sparen meer dus relatief komt de verhoging van de BTW toch vooral bij de lagere inkomens terecht.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja want de LP gaat de begroting over 2013 op andere manieren nog sluitend krijgen. Overigens heeft men bij een laag besteedbaar inkomen meer uitgaven die in het lage tarief vallen. De 21% is toch voor de meer luxe producten.
Dat is niet relevant, negatieve publiciteit is ook publiciteit. Het is niet dat de inhoud werd afgekraakt ofzo. Als hierdoor meer mensen zich verdiepen in de LP is dat alleen maar een goede situatie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze werden in het item wel hard gebasht
Eerst de 1vandaag politiek commentator die ze liberta-ta-tistische partij noemde en tussen neus en lippen meldde dat hij het waarschijnlijk maar 1x hoeft uit te spreken. Terwijl zo'n commentator natuurlijk dondersgoed de naam goed kan uitspreken. En even later deed de presentator het dunnetjes over met zijn libertaristische partij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |