abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116847336
quote:
3s.gif Op zondag 16 september 2012 10:07 schreef SeLang het volgende:
Interessant commentaar op ZH:
De goede man zal zijn valutarisico moeten gaan beheersen (opties/futures) en zijn prijs moeten opschroeven. Van dat laatste zegt hij wel dat het niet gaat werken, maar voor zijn concurrentie zal hetzelfde gelden en zijn kosten gaan op termijn sowieso omhoog door loonstijgingen.

"Input cost inflation WTF"
  maandag 17 september 2012 @ 09:22:22 #252
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116880509
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:24 schreef dvr het volgende:

[..]

De goede man zal zijn valutarisico moeten gaan beheersen (opties/futures) en zijn prijs moeten opschroeven. Van dat laatste zegt hij wel dat het niet gaat werken, maar voor zijn concurrentie zal hetzelfde gelden en zijn kosten gaan op termijn sowieso omhoog door loonstijgingen.

"Input cost inflation WTF"
Het verschil tussen demand pull en cost push inflation gaat langzamerhand duidelijker worden.
  maandag 17 september 2012 @ 10:17:50 #253
256829 Sokz
Livin' the life
pi_116881784
Iemand nog goede wetenschappelijke artikelen over de mogelijke effecten van QE3 en/of de effecten van eerdere QE's?
pi_116903761

http://www.guardian.co.uk(...)he-accidental-empire

Goed leesvoer. Verder vanavond tegenlicht over de banken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116910233
Nu in tegenlicht: Bankieren is te belangrijk om aan de bankiers over te laten.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_116910687
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:31 schreef sorcees het volgende:
Nu in tegenlicht: Bankieren is te belangrijk om aan de bankiers over te laten.
Met Wijffels, incluis boterberg op zijn hoofd. Te genant.
pi_116917818
Zojuist Inside Job (2010) gezien, erg interessante documentaire om te kijken :)

Er wordt soms wel eens op de man gespeeld, en het is niet altijd even objectief. Maar ach, het is niet erg dat de hoofdrolspelers in deze documentaire het ook een keer warm krijgen door hun gemaakte (verkeerde) beslissingen :)
BlaBlaBla
pi_116919366
Vinden jullie het een goed moment om in acelormittal, KLM, en metro te gaan zitten?
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:04:38 #259
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116923405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vinden jullie het een goed moment om in acelormittal, KLM, en metro te gaan zitten?
Nee.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:39:57 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116924138
De CEO van Akzo gaat met ziekteverlof en meteen daalt de koers met 5%!! (Was toch al te hoog opgelopen naar mijn zin overigens). Maar wel een beetje een overdreven reactie denk ik dan.
The End Times are wild
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:11:55 #261
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_116924923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
3 maanden geleden wel. KLM zeker niet nu.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_117013362
Meer mensen die SNS als broker hebben en constant problemen hebben met orders die worden ingevoerd maar niet uitgevoerd en dividendbetalingen die fout gaan? Helpdesk komt er niet uit.. Fijn dat ze zijn overgegaan naar binck!
pi_117015790
Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar het schijnt dat de chinezen olie niet meer in dollars uitdrukken.. Het lijkt niet zo belangrijk, maar dit geeft wel aan dat de economische macht in het oosten komt te liggen.
pi_117019028
http://www.belegger.nl/ni(...)vermogensbeheer.html

quote:
Martine Hafkamp (Fintessa), Royce Tostrams (Tostrams) en Sven Bouman (Seamore Capital) gaan via Knab, de nieuwe consumentenbank die vandaag is gestart, vermogensbeheer aanbieden. De drie beleggingsexperts houden modelportefeuilles bij, waarin de klanten van Knab kunnen beleggen
Epic en total fail van dit hernieuwde Aegon projectje :)
pi_117019264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:34 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Meer mensen die SNS als broker hebben en constant problemen hebben met orders die worden ingevoerd maar niet uitgevoerd en dividendbetalingen die fout gaan? Helpdesk komt er niet uit.. Fijn dat ze zijn overgegaan naar binck!
Niet deze problemen, maar genoeg andere, en voor elk wissewasje moeten ze naar de backoffice van Binck danwel ABN Amro (want daar zitten de stukken kennelijk in depot, om het maar makkelijk te maken).

Ik hield SNS enkel aan voor obligaties, en met het vervallen van het bewaarloon van Binck, en het feit dat alles toch op het handelsplatform van Binck draait, is daar ook niet echt een reden meer voor. Hooguit dat je bij SNS kan profiteren van de volslagen mispricing van effectenkrediet ;)
  vrijdag 21 september 2012 @ 00:46:12 #266
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_117052815
Merck & Co. en Brown-Forman zijn twee bedrijven waarin ik graag aandeelhouder zou willen zijn. Maar ze zijn zo duur op het moment. Wel echt typisch bedrijven waarin Buffett zou investeren voor de juiste prijs.

Altria Group heb ik afgelopen dagen sterk overwogen een order in te plaatsen voor 32$. Heb al Philip Morris, eind Januari gekocht voor ~ $75 qua tabak. Tabaks bedrijven zijn sowieso zeer aandeelhoudervriendelijke bedrijven.

Alles lijkt zo duur de afgelopen tijd. Iemand nog andere koopjes? Hopelijk komt er een 10% markt correctie komende tijd.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_117054230
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 00:46 schreef monkyyy het volgende:
Alles lijkt zo duur de afgelopen tijd. Iemand nog andere koopjes? Hopelijk komt er een 10% markt correctie komende tijd.
Aandelen zijn inderdaad duur. Pharmaceuticals die puur op basis van waarderings ratio's momenteel goedkoop lijken zijn AstraZeneca PLC en Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Warren Buffett adviseert echter ook om binnen je circle of competence te investeren. Ik ben zelf helaas nog niet in staat om pharmaceuticals te analyseren, aangezien dit vrij specifieke materie is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2012 @ 22:17:53 #268
862 Arcee
Look closer
pi_117173874
Nu Brandpunt op Nederland 2 over beleggen via een bank.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 september 2012 @ 22:37:47 #269
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_117175213
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:17 schreef Arcee het volgende:
Nu Brandpunt op Nederland 2 over beleggen via een bank.
was het interessant genoeg om terug te kijken? :s)
pi_117176679
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 22:37 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Genoeg om het nieuws te halen

http://www.bnr.nl/topic/b(...)ver-beleggingskosten
graag verwijderen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 september 2012 @ 23:55:43 #271
862 Arcee
Look closer
pi_117178516
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 22:37 schreef Shispeed het volgende:
Jawel, vond ik wel. :s)

Die ene kerel die z'n bedrijf had verkocht en het allemaal in een beleggingsfonds stopte. Ja, want hij wou rustig kunnen slapen en een rendement halen van zo'n 6, 7 procent. :{

Stop het dan in een deposito, dan slaap je zeker lekker en haal je 5%. In 2008 tenminste wel en toen speelde dit.

Hij verloor 50%, trouwens. Dat was wel erg dubieus gezien het defensieve fonds waar hij z'n geld in had gestopt. Een obligatiefonds. Daar bleken risicovolle derivaten in te zitten. Sowieso vaag, waarom niet rechtstreeks in obligaties steken? Of, zoals gezegd, in een deposito.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 24 september 2012 @ 08:31:31 #272
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_117182371
oke even terugkijken dan, bedankt voor de tip! :s)
pi_117206995
Heel toevallig zag ik deze aflevering ook en het verbaasde me (eigenlijk niet) met wat voor een gemak de bankmedewerkers mensen voorliegen over verborgen kosten die zich openbaren na het openen van een rekening. Daarnaast werd er ook wat mysterieus omgesprongen over het gebruik van financiele derivaten door min of meer te stellen dat deze middelen per definitie risicoverhogend zijn in een portefeuille. Desalniettemin had ik de indruk dat de blaam niet enkel de banken betrof. Mensen die met het grootste gemak op basis van loze criteria als ''defensief'' en ''laag risico'' zichzelf een fonds laten aanpraten zijn waarschijnlijk niet de mensen die ook maar enige moeite steken in hun huiswerk.
One man's trash, another man's treasure.
pi_117224693
Banken zijn oplichters. Punt.
Tenminste, bij de grote banken ben ik er nog een 1 tegen gekomen die echt hart voor de klanten heeft. Sommige banken helpen liever ondernemers het hoekje om en dat ze dan nog wat krijgen uit executieverkoop, dan dat ze lopende kredieten tijdelijk verhogen zodat een ondernemer de volgende stap kan maken. Maar goed, mijn vertrouwen in banken is echt 0.

Iets anders wat ik opvallend vind is de rally van KLM-AF de laatste tijd. het aandeel doet het de laatste weken veel beter dan de AEX. Ok, het aandeel is ook echt enorm afgestraft, maar er is neit ineens enorme andere bedrijfsvoering bij KLM voor zover ik weet.

Edit: ik denk dat ik zo uit KLM-AF stap. Ik had opties long gekocht op 4,50 in aprilergens. Door verlies in tijdswaarde kom ik nu op een kleine -10% uit. Ik daarvoor winst gepakt, dus netto sta ik nog op winst. Ik geloof niet dat KLM nog veel verder gaat stijgen de komende tijd. Vind het nu behoorlijk overbought. Dus beter nu klein verliesje nemen dan te lang blijven zitten.

[ Bericht 22% gewijzigd door the85mc op 25-09-2012 16:28:56 ]
pi_117255995
Even een vraagje:
Is er een tool/website waarbij je fondsen (SP500/AEX) kan schikken op verschillende indicatoren zoals p/e RSI etc?
Nu zoek ik dat soort dingen handmatig op, maar dat moet toch veel makkelijker kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')