abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115802828
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Echt joh, ik ben zo verbaasd.....Waar laat jij zien dat Israel niet bedreigd wordt?!?! Wanneer heeft Iran na de Sjah, Hezbollah, Syrie of Hamas bestaansrecht aan Israel aangeboden?
Oh, als je dat kwijt bent kan ik het eenvoudig herhalen hoor.
Bedreigingen voor het bestaan van Israel, van de buurstaten:
Egypte? Niet echt op dit moment. Had een verdrag met Israel en helpt het nu door Gaza mee af te sluiten en hamas te bestrijden in de Sinaï.
Saoedi-Arabië? Al jaren niet meer. Denkt zelfs mee over oplossingen, maar dat wordt niet op prijs gesteld.
Jordanië? Heeft een verdrag gesloten, als ik me goed herinner.
Syrië? Al jarenlang geen partij en op dit moment al helemaal te druk met zichzelf bezig.
Libanon? Al herhaaldelijk geen partij gebleken.
Irak en Iran zouden, bij een gewenste aanval, over andere landen heen moet reiken om Israel aan te vallen. Bij mijn weten heeft Irak die intentie niet, niet op dit moment. En Iran misschien, misschien wel, maar de mogelijkheden nog lang niet om dat ook effectief te doen.
Hamas en Hezbollah? Zelfs als die samen zouden optreden nog niet bij benadering in staat om israel te vernietigen.
Kortom: geen existentiële bedreigingen. Hoogstens wat last. Maar ja, dat is wel de pot verwijt de ketel, natuurlijk.

En dan je tweede zin: waarom zou het van belang zijn dat de door jou genoemde partijen het bestaansrecht van Israel erkennen?
Dat zou trouwens ook helemaal niet helpen: El Fatah heeft de vernietiging van Israel afgezworen, maar de Palestijnen op de Westoever worden nog net zo hard gepest als daarvoor.
Israel is op dit punt gewoon niet gerust te stellen, het moet naar de psychiater. Maar ja, er is geen psychiater of dwangbuis voor landen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115803368
Ok, dus dit noem je laten zien dat Israel niet bedreigd wordt;

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:25 schreef Kees22 het volgende:
Oh, als je dat kwijt bent kan ik het eenvoudig herhalen hoor.
Bedreigingen voor het bestaan van Israel, van de buurstaten:
Egypte? Niet echt op dit moment. Had een verdrag met Israel en helpt het nu door Gaza mee af te sluiten
en hamas te bestrijden in de Sinaï.
"Niet echt", is dat zoiets als Wel Nep? Dit is een toespraak van de huidige president van Egypte;
quote:
Syrië? Al jarenlang geen partij en op dit moment al helemaal te druk met zichzelf bezig.
Dat het geen partij individueel is lijkt me duidelijk, maar opnieuw ze bedreigen Israel wel.
quote:
Libanon? Al herhaaldelijk geen partij gebleken.
Maar Hezbollah bedreigt Israel wel.
quote:
Irak en Iran zouden, bij een gewenste aanval, over andere landen heen moet reiken om Israel aan te vallen. Bij mijn weten heeft Irak die intentie niet, niet op dit moment. En Iran misschien, misschien wel, maar de mogelijkheden nog lang niet om dat ook effectief te doen.
Je begint dus zelf ook te beseffen dat Israel bedreigd wordt.

quote:
Hamas en Hezbollah? Zelfs als die samen zouden optreden nog niet bij benadering in staat om israel te vernietigen.
Dat ze nu niet in staat zijn zegt toch niets over de bedreiging?!?!
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_115803763
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:36 schreef truthortruth het volgende:
Ok, dus dit noem je laten zien dat Israel niet bedreigd wordt;

[..]

"Niet echt", is dat zoiets als Wel Nep? Dit is een toespraak van de huidige president van Egypte;
[..]

Dat het geen partij individueel is lijkt me duidelijk, maar opnieuw ze bedreigen Israel wel.

[..]

Maar Hezbollah bedreigt Israel wel.

[..]

Je begint dus zelf ook te beseffen dat Israel bedreigd wordt.

[..]

Dat ze nu niet in staat zijn zegt toch niets over de bedreiging?!?!
Godsakker, jij kunt ook echt niet lezen hè.
En ook geen onderscheid maken tussen partijen en/of situaties.

Israel wordt niet in zijn bestaan bedreigd.
Er is op dit moment geen bedreiging die zo groot is dat ze Israel van de kaart kan vegen.
Israel hoeft niet net te doen alsof het voor het voortbestaan van de staat moet vrezen.
Op dit moment is er geen macht in staat of bereid om Israel in zee te schuiven.

En ja, je kunt ook wel bang zijn voor bedreigingen die ooit wel eens zouden kunnen komen.
Zoals je bang kunt zijn voor een El Al-vliegtuig met uranium in de staart dat je flat binnenkomt. Ja, shit happens and hits the fan.
Veel plezier met zo'n angsthazig leven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115804267
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godsakker, jij kunt ook echt niet lezen hè.
En ook geen onderscheid maken tussen partijen en/of situaties.

Israel wordt niet in zijn bestaan bedreigd.
Er is op dit moment geen bedreiging die zo groot is dat ze Israel van de kaart kan vegen.
Israel hoeft niet net te doen alsof het voor het voortbestaan van de staat moet vrezen.
Op dit moment is er geen macht in staat of bereid om Israel in zee te schuiven.

En ja, je kunt ook wel bang zijn voor bedreigingen die ooit wel eens zouden kunnen komen.
Zoals je bang kunt zijn voor een El Al-vliegtuig met uranium in de staart dat je flat binnenkomt. Ja, shit happens and hits the fan.
Veel plezier met zo'n angsthazig leven.
Er is een verschil tussen ellendige dingen die je kunnen overkomen en mensen die jouw ellendige dingen willen laten overkomen. In het tweede geval is namelijk de kans dat je iets ellendigs overkomt een stuk groter dan in het eerste. Dat je bedreigingen serieus moet nemen ongeacht van wie ze komen is een les die we geleerd hebben maar jij dus niet.

Overigens, je bevestigt dat Israel bedreigd wordt, alleen je schat het gevaar voor Israël laag in, en dat is geheel subjectief. Objectief gezien ben je het dus met me eens dat Israël bedreigd wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door truthortruth op 20-08-2012 23:01:49 ]
pi_115804779
Wie wil er nu Israël aanvallen? Moet wel de domste zet ooit zijn.
pi_115805274
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
inderdaad, volgens mij is straks iemand z'n sinaïwoestijn weer kwijt :P
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_115805378
quote:
Er zijn er zat die het willen, dat het dom is ben ik ook met je eens, helaas heeft dat de mens nooit tegengehouden om iets te doen.
pi_115805605
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen ellendige dingen die je kunnen overkomen en mensen die jouw ellendige dingen willen laten overkomen. In het tweede geval is namelijk de kans dat je iets ellendigs overkomt een stuk groter dan in het eerste. Dat je bedreigingen serieus moet nemen ongeacht van wie ze komen is een les die we geleerd hebben maar jij dus niet.

Overigens, je bevestigt dat Israel bedreigd wordt, alleen je schat het gevaar voor Israël laag in, en dat is geheel subjectief. Objectief gezien ben je het dus met me eens dat Israël bedreigd wordt.
Godsakker, nou dit weer.
Ik weet het: mensen zoeken allerlei redenen om toch hun gelijk te halen. Ik doe niet anders.
Maar ik stel er toch een soort eer in om een beetje bij mijn verstand te blijven.

Ik geloof bedreigingen inderdaad niet voetstoots, maar schat ze in naar de bron. Als een klein keffertje om mijn voeten staat te dansen neem ik dat minder serieus dan wanneer ik een grote stier snuivend tegenover me zie. Dat is een les die ik geleerd heb, maar jij dus niet.

Ik bevestig helemaal niet dat Israel bedreigd wordt Dus objectief gezien lul je uit je nek.
De bedreiging die uitgaat van de raketten van Hamas of Hezbollah gaat uit naar de burgers van de joodse staat Israel (dat kunnen dus ook Arabieren zijn!) en niet naar de staat Israel zelf. Ik durf te stellen dat er door die raketten van buitenaf minder doden vallen dan door verkeersongelukken door eigen bevolking. Dus hoezo bedreiging van de staat Israel?
pi_115805691
quote:
Wie wil er nu Israël aanvallen? Moet wel de domste zet ooit aller tijden/tot nog toe zijn.
En ook dat staat nog te bezien. Hoe zou de domme zetten rangschikken?
pi_115811977
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:22 schreef Kees22 het volgende:
Ik geloof bedreigingen inderdaad niet voetstoots, maar schat ze in naar de bron. Als een klein keffertje om mijn voeten staat te dansen neem ik dat minder serieus dan wanneer ik een grote stier snuivend tegenover me zie. Dat is een les die ik geleerd heb, maar jij dus niet.
Jouw inschatting (subjectief) is dat de bedreiging een klein keffertje is. Maar me alle mogelijkheden van tegenwoordig om grote aantallen mensen te doden is dat natuurlijk complete bullshit. As dat dan ook nog gesteund wordt door een flink aantal buurlanden schat ik de bedreiging een stuk hoger in dan jij dat doet. En ik kan me voorstellen dat de mensen die zelf bedreigd worden, dat gevaar nog een stuk hoger inschatten. Het is altijd makkelijk te zeggen voor een buitenstaander, 'ah joh, het valt wel mee, dat zal niet uit de hand lopen'.
pi_115811999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:02 schreef truthortruth het volgende:

Het is altijd makkelijk te zeggen voor een buitenstaander, 'ah joh, het valt wel mee, dat zal niet uit de hand lopen'.
Soms heb je een buitenstaander nodig om je duidelijk dat maken dat het wel meevalt en niet uit de hand zal lopen.
pi_115812005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:05 schreef Monidique het volgende:
Soms heb je een buitenstaander nodig om je duidelijk dat maken dat het wel meevalt en niet uit de hand zal lopen.
Wel heel makkelijk als die buitenstaander aan de kant van de vijand staat of niet Monidique en Kees22?
pi_115812020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk als die buitenstaander aan de kant van de vijand staat of niet Monidique en Kees22?
Dan is het geen buitenstaander, zou ik zeggen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:35:49 #39
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_115812246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jom Kippoer, 1973.

Israël zal zich nooit meer zo laten verrassen als toen, dus die gaan zich door niemand laten vertellen dat het wel zal meevallen.
pi_115812499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan is het geen buitenstaander, zou ik zeggen.
Precies, en dan ook compleet ongeloofwaardig om erover te oordelen.
pi_115817682
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:50 schreef Loppe het volgende:

[..]

Achmadinnejad is daar heel open over, het zijn de US en Israël die de zaak verduisteren.
you worry me -O-
pi_115817735
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Echt joh, ik ben zo verbaasd.....Waar laat jij zien dat Israel niet bedreigd wordt?!?! Wanneer heeft Iran na de Sjah, Hezbollah, Syrie of Hamas bestaansrecht aan Israel aangeboden?
In 2003

pi_115817744
quote:
you worry me more and more
pi_115817779
quote:
Of je raakt een van de nucleaire faciliteiten, dan ben je heel wat verder.
pi_115817820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:12 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Of je raakt een van de nucleaire faciliteiten, dan ben je heel wat verder.
ja en dat gaat zomaar .verander dit topic in een wishfull thinking topic plaese
pi_115817845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:13 schreef C_S het volgende:

[..]

Israel heeft de Negev faciliteit al gesloten vanwege de mogelijke dreiging ;)
pi_115820087
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies, en dan ook compleet ongeloofwaardig om erover te oordelen.
Eh, het een of het ander, graag.
Wel buitenstaander is niet goed, niet buitenstaander is ook niet goed?

Aan de kant van welke vijand sta ik dan, volgens jou?
pi_115820170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:13 schreef C_S het volgende:

[..]

Als Israel denkt dat het de Iraanse faciliteiten zomaar even uitschakelt, was het al een sprookjestopic.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:39:51 #49
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_115821057
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:08 schreef Loppe het volgende:
Wat denken jullie van dit?
http://en.wikipedia.org/wiki/IranU.S._RQ-170_incident

Volgens mij heeft Iran een reeds effectievere defensie dan de US.
Dat is dus ook vaak de fout die mensen maken. Men onderschat Iran enorm.

Men denkt hier dat Israël wel even over Iran heen loopt, maar Israël zelf weet wel beter.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:44:10 #50
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')