Oh, als je dat kwijt bent kan ik het eenvoudig herhalen hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Echt joh, ik ben zo verbaasd.....Waar laat jij zien dat Israel niet bedreigd wordt?!?! Wanneer heeft Iran na de Sjah, Hezbollah, Syrie of Hamas bestaansrecht aan Israel aangeboden?
"Niet echt", is dat zoiets als Wel Nep? Dit is een toespraak van de huidige president van Egypte;quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:25 schreef Kees22 het volgende:
Oh, als je dat kwijt bent kan ik het eenvoudig herhalen hoor.
Bedreigingen voor het bestaan van Israel, van de buurstaten:
Egypte? Niet echt op dit moment. Had een verdrag met Israel en helpt het nu door Gaza mee af te sluiten
en hamas te bestrijden in de Sinaï.
Dat het geen partij individueel is lijkt me duidelijk, maar opnieuw ze bedreigen Israel wel.quote:Syrië? Al jarenlang geen partij en op dit moment al helemaal te druk met zichzelf bezig.
Maar Hezbollah bedreigt Israel wel.quote:Libanon? Al herhaaldelijk geen partij gebleken.
Je begint dus zelf ook te beseffen dat Israel bedreigd wordt.quote:Irak en Iran zouden, bij een gewenste aanval, over andere landen heen moet reiken om Israel aan te vallen. Bij mijn weten heeft Irak die intentie niet, niet op dit moment. En Iran misschien, misschien wel, maar de mogelijkheden nog lang niet om dat ook effectief te doen.
Dat ze nu niet in staat zijn zegt toch niets over de bedreiging?!?!quote:Hamas en Hezbollah? Zelfs als die samen zouden optreden nog niet bij benadering in staat om israel te vernietigen.
Godsakker, jij kunt ook echt niet lezen hè.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:36 schreef truthortruth het volgende:
Ok, dus dit noem je laten zien dat Israel niet bedreigd wordt;
[..]
"Niet echt", is dat zoiets als Wel Nep? Dit is een toespraak van de huidige president van Egypte;
[..]
Dat het geen partij individueel is lijkt me duidelijk, maar opnieuw ze bedreigen Israel wel.
[..]
Maar Hezbollah bedreigt Israel wel.
[..]
Je begint dus zelf ook te beseffen dat Israel bedreigd wordt.
[..]
Dat ze nu niet in staat zijn zegt toch niets over de bedreiging?!?!
Er is een verschil tussen ellendige dingen die je kunnen overkomen en mensen die jouw ellendige dingen willen laten overkomen. In het tweede geval is namelijk de kans dat je iets ellendigs overkomt een stuk groter dan in het eerste. Dat je bedreigingen serieus moet nemen ongeacht van wie ze komen is een les die we geleerd hebben maar jij dus niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godsakker, jij kunt ook echt niet lezen hè.
En ook geen onderscheid maken tussen partijen en/of situaties.
Israel wordt niet in zijn bestaan bedreigd.
Er is op dit moment geen bedreiging die zo groot is dat ze Israel van de kaart kan vegen.
Israel hoeft niet net te doen alsof het voor het voortbestaan van de staat moet vrezen.
Op dit moment is er geen macht in staat of bereid om Israel in zee te schuiven.
En ja, je kunt ook wel bang zijn voor bedreigingen die ooit wel eens zouden kunnen komen.
Zoals je bang kunt zijn voor een El Al-vliegtuig met uranium in de staart dat je flat binnenkomt. Ja, shit happens and hits the fan.
Veel plezier met zo'n angsthazig leven.
inderdaad, volgens mij is straks iemand z'n sinaïwoestijn weer kwijtquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
Wie wil er nu Israël aanvallen? Moet wel de domste zet ooit zijn.
Er zijn er zat die het willen, dat het dom is ben ik ook met je eens, helaas heeft dat de mens nooit tegengehouden om iets te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
Godsakker, nou dit weer.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen ellendige dingen die je kunnen overkomen en mensen die jouw ellendige dingen willen laten overkomen. In het tweede geval is namelijk de kans dat je iets ellendigs overkomt een stuk groter dan in het eerste. Dat je bedreigingen serieus moet nemen ongeacht van wie ze komen is een les die we geleerd hebben maar jij dus niet.
Overigens, je bevestigt dat Israel bedreigd wordt, alleen je schat het gevaar voor Israël laag in, en dat is geheel subjectief. Objectief gezien ben je het dus met me eens dat Israël bedreigd wordt.
En ook dat staat nog te bezien. Hoe zou de domme zetten rangschikken?quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
Wie wil er nu Israël aanvallen? Moet wel de domste zet ooit aller tijden/tot nog toe zijn.
Jouw inschatting (subjectief) is dat de bedreiging een klein keffertje is. Maar me alle mogelijkheden van tegenwoordig om grote aantallen mensen te doden is dat natuurlijk complete bullshit. As dat dan ook nog gesteund wordt door een flink aantal buurlanden schat ik de bedreiging een stuk hoger in dan jij dat doet. En ik kan me voorstellen dat de mensen die zelf bedreigd worden, dat gevaar nog een stuk hoger inschatten. Het is altijd makkelijk te zeggen voor een buitenstaander, 'ah joh, het valt wel mee, dat zal niet uit de hand lopen'.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:22 schreef Kees22 het volgende:
Ik geloof bedreigingen inderdaad niet voetstoots, maar schat ze in naar de bron. Als een klein keffertje om mijn voeten staat te dansen neem ik dat minder serieus dan wanneer ik een grote stier snuivend tegenover me zie. Dat is een les die ik geleerd heb, maar jij dus niet.
Soms heb je een buitenstaander nodig om je duidelijk dat maken dat het wel meevalt en niet uit de hand zal lopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:02 schreef truthortruth het volgende:
Het is altijd makkelijk te zeggen voor een buitenstaander, 'ah joh, het valt wel mee, dat zal niet uit de hand lopen'.
Wel heel makkelijk als die buitenstaander aan de kant van de vijand staat of niet Monidique en Kees22?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:05 schreef Monidique het volgende:
Soms heb je een buitenstaander nodig om je duidelijk dat maken dat het wel meevalt en niet uit de hand zal lopen.
Dan is het geen buitenstaander, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk als die buitenstaander aan de kant van de vijand staat of niet Monidique en Kees22?
Jom Kippoer, 1973.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Soms heb je een buitenstaander nodig om je duidelijk dat maken dat het wel meevalt en niet uit de hand zal lopen.
Precies, en dan ook compleet ongeloofwaardig om erover te oordelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan is het geen buitenstaander, zou ik zeggen.
you worry mequote:Op maandag 20 augustus 2012 18:50 schreef Loppe het volgende:
[..]
Achmadinnejad is daar heel open over, het zijn de US en Israël die de zaak verduisteren.
In 2003quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Echt joh, ik ben zo verbaasd.....Waar laat jij zien dat Israel niet bedreigd wordt?!?! Wanneer heeft Iran na de Sjah, Hezbollah, Syrie of Hamas bestaansrecht aan Israel aangeboden?
you worry me more and morequote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
Of je raakt een van de nucleaire faciliteiten, dan ben je heel wat verder.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:05 schreef Loppe het volgende:
ja en dat gaat zomaar .verander dit topic in een wishfull thinking topic plaesequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:12 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Of je raakt een van de nucleaire faciliteiten, dan ben je heel wat verder.
Israel heeft de Negev faciliteit al gesloten vanwege de mogelijke dreigingquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:13 schreef C_S het volgende:
[..]
ja en dat gaat zomaar .verander dit topic in een wishfull thinking topic plaese
Eh, het een of het ander, graag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, en dan ook compleet ongeloofwaardig om erover te oordelen.
Als Israel denkt dat het de Iraanse faciliteiten zomaar even uitschakelt, was het al een sprookjestopic.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:13 schreef C_S het volgende:
[..]
ja en dat gaat zomaar .verander dit topic in een wishfull thinking topic plaese
Dat is dus ook vaak de fout die mensen maken. Men onderschat Iran enorm.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:08 schreef Loppe het volgende:
Wat denken jullie van dit?
http://en.wikipedia.org/wiki/IranU.S._RQ-170_incident
Volgens mij heeft Iran een reeds effectievere defensie dan de US.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |