Even een kloon-account aangemaakt om discussies te vermijden.
Beste FOK!érs,
Graag jullie mening over onderstaand.
Ik zit in een goede financiële situatie, de vraag is alleen, wat nu?
Ik ben inmiddels 21 jaar oud, en heb circa ¤ 60,000,- opgespaard. Al van vroege leeftijd ben ik begonnen met véél te werken en heb inmiddels 2 jaar mijn eigen onderneming waar de zaken ook goed gaan. De vakantie is inmiddels uitgebreid voorbij en ik kan er 'n jaar tegenaan.
Stukje informatie: Vaste baan, eigen onderneming voor de avonduren, vrijgezel, weinig vaste lasten. Ik zit nog bij mijn ouders waarbij ik maandelijks een net bedrag betaal voor de huur. Circa 'n halfjaar geleden heb ik in het ouderlijke huis een gedeelte verbouwd waardoor ik een 'eigen' los gedeelte heb.
Laten we zeggen dat ik ¤ 10,000,- apart wil leggen als buffer, hierdoor heb ik ¤ 50,000,- om te ondernemen.
Aandelen en beurzen zijn niet voor mij weggelegd: te risicovol, te veel tijd investeren.
Bijvoorbeeld een wereldreis maken lijkt me prachtig, maar daar ben ik 'mentaal' nog niet klaar voor. Eerst wat meer ervaringen opdoen in verschillende landen.
Iemand tips en/of suggesties? Ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken, het staat nu merendeels op een nette spaarrekening.
Dank.