Dit. Aanbetaling voor een eigen huis. Ik zou niet weten wat je er anders mee zou moeten doen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:30 schreef kwiwi het volgende:
Waarom niet gebruiken als aanbetaling voor een huis? Of is er een reden waarom je perse bij je ouders wil blijven wonen?
`quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:32 schreef Oksel het volgende:
Alsof vastgoed een goede investering is op dit moment..
Over 2 jaar wel, dus hou die 50k in je broekzak (gewoon op spaarrekening), en koop dan een leuk huis.
Huizenprijzen zullen de komende tijd blijven dalenquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:30 schreef kwiwi het volgende:
Waarom niet gebruiken als aanbetaling voor een huis? Of is er een reden waarom je perse bij je ouders wil blijven wonen?
Er staat toch ook nergens dat ie het morgen al kwijt wil?quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huizenprijzen zullen de komende tijd blijven dalen
DIt. Er kan de komende jaren zoveel veranderen in je persoonlijke situatie, er wordt op den duur vanzelf wel duidelijk waar je het geld kunt gebruiken. Tot die tijd in deposito's o.i.d.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:36 schreef Kamper86 het volgende:
Wacht tot je zelf weet wat je er mee moet doen!
Precies, niet uitgeven om het uitgeven.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:36 schreef Kamper86 het volgende:
Wacht tot je zelf weet wat je er mee moet doen!
Doe mij zo'n glazen bol!quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huizenprijzen zullen de komende tijd blijven dalen
Dat vetgedrukte is een beetje lastig... want vastzetten levert geen kont op tegenwoordig.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:47 schreef Noisiv het volgende:
Investeren om er meer geld van te maken met weinig risico (zoals vastzetten tegen hoge rente, is tot 100,000 euro gedekt) of er iets mee doen wat je nooit meer zult vergeten zoals die wereldreis. Je bent nog jong dan kan het nog.
Wat maakt dat je zich opeens NU dat bedenkt (en niet bijvoorbeeld bij 20.000) ?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:22 schreef VraagWGR het volgende:
Iemand tips en/of suggesties? Ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken, het staat nu merendeels op een nette spaarrekening.
Zoveel is het nou ook weer niet. Als ie had willen opscheppen had ie er minstens een nulletje extra bij gezet neem ik aan.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:57 schreef maickeltje het volgende:
Beetje verkapte kijk mij heul veul geld hebben
60.000 voor een 21 jarige die nog niet eens eenquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zoveel is het nou ook weer niet. Als ie had willen opscheppen had ie er minstens een nulletje extra bij gezet neem ik aan.
60.000 euro binnenharken binnen 1-2 jaar? Nah, vergeet dat maar.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:59 schreef Noisiv het volgende:
Zoveel geld is het ook weer niet maar wel voor op die leeftijd. De gemiddelde 30er zal het ook wel binnen 1-2 jaar binnen harken als je nog bij je ouders woont, geen gezin hebt om te onderhouden, en hard werkt.
Ach man, zeur niet. Ik hou niet van mensen die anderen zonder enige vorm van reden gaan beschuldigen van popi jopie gedrag. TS is niet voor niets een kloon, dus van popi jopi gedrag is geen sprake, anders zou ie het wel met zn normale account doen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:09 schreef maickeltje het volgende:
[..]
60.000 voor een 21 jarige die nog niet eens een
volwassen loon heeft...nah...ik hou niet van mensen die met zulke bedragen popi gaan doen op een forum
Jazeker !quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:57 schreef maickeltje het volgende:
Oh sorry mijn excuses...ik wist niet dat je boos werd.
Gaat alles verder goed met je?
Zeg die neger dat ie een hotelkamer moet boeken. Heeft ie geld genoeg voor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:19 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik vond trouwens 50 cent in mijn auto, iemand nog tips?
Lol, ik moest er ook echt even over nadenken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:44 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zeg die neger dat ie een hotelkamer moet boeken. Heeft ie geld genoeg voor.
Vooruit, maar alleen omdat het al laat is. Wel scherp blijvenquote:Op maandag 20 augustus 2012 00:47 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Lol, ik moest er ook echt even over nadenken.
Prima, ik heb hem naar de plaatselijke holiday inn verwezen. Schijnen veel hoe's te zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Vooruit, maar alleen omdat het al laat is. Wel scherp blijven
Lukt makkelijk in 2 jaar makkelijk als je net iets meer verdiend dan modaal, mits je ook voldoet aan de voorwaarden die stonden in de post die je hebt gequoted. Als je bij je ouders zou leven en je hoeft zelf niets te doen of te betalen, hou je een hoop geld over. Als je daarnaast veel werkt heb je ook geen tijd om het uit te geven.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:43 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
60.000 euro binnenharken binnen 1-2 jaar? Nah, vergeet dat maar.
lukt makkelijk als je IETS meer dan modaal verdient ? 60k hark je echt niet in 2 jaar binnen als loonslaaf hoor. zelf ook niet als je gewoon een goed betaalde job hebt. En dan doel ik ff niet op directeur van een woningbouw of Shell oid.quote:Op maandag 20 augustus 2012 04:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Lukt makkelijk in 2 jaar makkelijk als je net iets meer verdiend dan modaal, mits je ook voldoet aan de voorwaarden die stonden in de post die je hebt gequoted. Als je bij je ouders zou leven en je hoeft zelf niets te doen of te betalen, hou je een hoop geld over. Als je daarnaast veel werkt heb je ook geen tijd om het uit te geven.
Geef mij vijf minuten en ik jas zo al jullie geld erdoorheen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 04:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Lukt makkelijk in 2 jaar makkelijk als je net iets meer verdiend dan modaal, mits je ook voldoet aan de voorwaarden die stonden in de post die je hebt gequoted. Als je bij je ouders zou leven en je hoeft zelf niets te doen of te betalen, hou je een hoop geld over. Als je daarnaast veel werkt heb je ook geen tijd om het uit te geven.
Stel dat je 3000 bruto per maand verdient, dat is net iets boven modaal. Dat is netto, ruwweg, circa 2100 euro. In 2 jaar heb je dan, inclusief vakantiegeld, ongeveer 54600 euro netto op je rekening gekregen. Knappe jongen als je daar 60k van kan maken, ook nog met thuiswonen, zonder beleggen ed.quote:Op maandag 20 augustus 2012 04:13 schreef jagermaster het volgende:
Lukt makkelijk in 2 jaar makkelijk als je net iets meer verdiend dan modaal
En als goud/zilver ineens nog maar een fractie van de huidige waarde is? Dan ben je zo een flink deel van je spaargeld kwijt. Op de lange termijn is sparen of in aandelen of obligaties te beleggen veel beter dan het omzetten in goud/zilver.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:43 schreef LazyDave het volgende:
Dat is inderdaad veel geld, wellicht een gedeelte omzetten in goud & zilver ter bescherming van je vermogen? Je weet het maar nooit met de banken van tegenwoordig.
En dan heb je dus nog geen cent uitgegeven. TS woont bij z'n ouders in en betaalt 'huur'. Waarschijnlijk betaalt TS ook zijn eigen zorgverzekering, etc. Vervolgens wil TS ook nog wel een keertje uitgaan. Ik gok dat TS in een zuinig maandje toch nog 3/400 eu kwijt is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Stel dat je 3000 bruto per maand verdient, dat is net iets boven modaal. Dat is netto, ruwweg, circa 2100 euro. In 2 jaar heb je dan, inclusief vakantiegeld, ongeveer 54600 euro netto op je rekening gekregen. Knappe jongen als je daar 60k van kan maken, ook nog met thuiswonen, zonder beleggen ed.
De simpelste reacties zijn de beste! Top!quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:49 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
DIt. Er kan de komende jaren zoveel veranderen in je persoonlijke situatie, er wordt op den duur vanzelf wel duidelijk waar je het geld kunt gebruiken. Tot die tijd in deposito's o.i.d.
Ik heb het geld al verspreid over 2 verschillende banken, met het idee dat ik dan altijd bij n groot deel van de financiën kan.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:59 schreef SwissDutchy het volgende:
Verdeel je geld over verschillende banken?
Misschien over 1 of 2 jaar.. Tot dan nog even dromen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 03:15 schreef klusfoobje het volgende:
Persoonlijk zou ik op jouw leeftijd en met dat banksaldo dus wel een " wereld reis" maken. Ga er een jaar tussen uit. Ga niet zo zeer vakantie houden op het strand maar ga rondkijken. Zie het als een levens stage die je misschien 10-20k gaat kosten.
Ik vermoed dat je later wel eens tot de conclusie kan komen dat het de beste investering is geweest die je ooit hebt gedaan. Daarnaast... nu kun je, geloof me, als je straks echt in de ratt race zit wil je wel maar kun je niet meer.
Helemaal correct.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:14 schreef jroz het volgende:
[..]
En dan heb je dus nog geen cent uitgegeven. TS woont bij z'n ouders in en betaalt 'huur'. Waarschijnlijk betaalt TS ook zijn eigen zorgverzekering, etc. Vervolgens wil TS ook nog wel een keertje uitgaan. Ik gok dat TS in een zuinig maandje toch nog 3/400 eu kwijt is.
Wil iemand met een levenstijl als TS binnen 2 jaar 60.000 op z'n spaarrekening hebben moet deze toch zo'n 4.500 bruto verdienen. Ver boven modaal dus.
TS is onder de indruk van alle reacties, excuus!quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:15 schreef Inlognaam het volgende:
Vraag me af of TS ooit nog gaat reageren in het topic eigenlijk?
Gewoon op de bank zetten tot je wel weet wat je ermee wilt doen...quote:Iemand tips en/of suggesties?
Het is niet bij je opgekomen dat als TS verstandig met z'n geld omgaat hij die "rat-race" juist kan vermijden?quote:Op maandag 20 augustus 2012 03:15 schreef klusfoobje het volgende:
Daarnaast... nu kun je, geloof me, als je straks echt in de ratt race zit wil je wel maar kun je niet meer.
Zie het dan ook als een soort verzekering van je vermogen, dit bancaire systeem dat volgens sommigen al technisch failliet is en in stand wordt gehouden door herhaalde kapitaalinjecties kan in de toekomst nogal eens fout gaan. Ik weet er te weinig vanaf hoor, ik zie zo nu en dan nog wel eens een interview van Willem Middelkoop. Vandaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als goud/zilver ineens nog maar een fractie van de huidige waarde is? Dan ben je zo een flink deel van je spaargeld kwijt. Op de lange termijn is sparen of in aandelen of obligaties te beleggen veel beter dan het omzetten in goud/zilver.
TS: je bent niet verplicht om er nu wat mee te doen. Als je onderneming een investering kan gebruiken, dan zou ik daar voor kiezen. Als je iets leuks wilt kopen/doen voor het geld, dan moet je dat zeker ook niet laten. Maar als je geen idee hebt en beleggen (op dit moment) te risicovol vindt, laat het dan lekker op je spaarrekening staan
Tot ¤100.000 is je vermogen bij banken die vallen onder het Nederlands depositogarantiestelsel gewoon verzekerd. Natuurlijk, als alle banken en de Nederlandse overheid omvallen, dan houdt het op. Je geld in goud omzetten is naar mijn mening een stuk speculatiever en risicovoller.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:35 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Zie het dan ook als een soort verzekering van je vermogen, dit bancaire systeem dat volgens sommigen al technisch failliet is en in stand wordt gehouden door herhaalde kapitaalinjecties kan in de toekomst nogal eens fout gaan. Ik weet er te weinig vanaf hoor, ik zie zo nu en dan nog wel eens een interview van Willem Middelkoop. Vandaar.
Denk dat het een behoorlijk bedrag is voor iemand van zijn leeftijd. Niets mis met een beetje bewust met je geld omgaan....quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:59 schreef Noisiv het volgende:
Zoveel geld is het ook weer niet maar wel voor op die leeftijd. De gemiddelde 30er zal het ook wel binnen 1-2 jaar binnen harken als je nog bij je ouders woont, geen gezin hebt om te onderhouden, en hard werkt.
Als ik het uitrekening kom ik toch wel iets hoger uit. Ik ga uit van je genoemde bedrag van 2100 euro netto per maand. In de maand mei vakantie geld heb ik het geheel op 3000 euro afgerond (klopt vast wel een beetje, denk zelfs wat aan de lage kant) dit is dus salaris + vakantiegeld en in december 3000 voor het salaris en eindejaaruitkering. Lijkt mij toch redelijk?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Stel dat je 3000 bruto per maand verdient, dat is net iets boven modaal. Dat is netto, ruwweg, circa 2100 euro. In 2 jaar heb je dan, inclusief vakantiegeld, ongeveer 54600 euro netto op je rekening gekregen. Knappe jongen als je daar 60k van kan maken, ook nog met thuiswonen, zonder beleggen ed.
Ja, als je naast je net boven modale baan ook nog even 40 uur bijbeunt in de carwash dan kun je goed verdienen. Alleen dat zei je niet.......quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:09 schreef jagermaster het volgende:
MAAR, er stond ook hard werken in
sorry hoor, maar ik heb het niet over 40 uur per week bijbeunen maar over 1 of 2 avondjes per week met je hobby in de vorm van een eigen bedrijf geld verdienen. Ik denk dat als je 40 uur per week werkt en 1 of 2 avondjes met een bedrijfje bezig bent per week dit prima te doen is. We hebben het dan over 5 hooguit 6 uurtjes extra werken buiten je normaal loondienst om. Als dit netto 75 per week extra opleverd dan heb je toch weer een 300 per maand om extra uit te geven.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:30 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ja, als je naast je net boven modale baan ook nog even 40 uur bijbeunt in de carwash dan kun je goed verdienen. Alleen dat zei je niet.......
Weet je tenminste zeker dat je geld over de balk flikkert :/quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:13 schreef misteriks het volgende:
koop een mooi kunstwerk van een bekende kunstenaar.
Heb zelf een aantal jaar terug een klein Magritte-schilderij aan mijn neus zien voorbijgaan. Meteen genot, exclusiviteit en steevast een investering met hoog rendement.
Ondertussen zitten die centen in een 2e baksteenproject
Jou zou ik een nieuwe wagen twv 50k eur adviserenquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Weet je tenminste zeker dat je geld over de balk flikkert :/
Als ik het bereken kom ik toch anders uit als we uitgaan van 2100 netto.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:09 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Als ik het uitrekening kom ik toch wel iets hoger uit. Ik ga uit van je genoemde bedrag van 2100 euro netto per maand. In de maand mei vakantie geld heb ik het geheel op 3000 euro afgerond (klopt vast wel een beetje, denk zelfs wat aan de lage kant) dit is dus salaris + vakantiegeld en in december 3000 voor het salaris en eindejaaruitkering. Lijkt mij toch redelijk?
Als rente heb ik een netto rente van 1% genomen met rente op rente systeem. Een rente van 2,2 per maand moet makkelijk te krijgen zijn ook de afgelopen 2 jaar.
Als ik dat dus doorreken kom ik uit op ¤ 60.610,64. Heb je dus 610,64 euro om in 2 jaar uit te geven. Oke ik moet je nageven dat 610,64 euro niet realistisch is als besteedbaar geld. Maar nu komt de grote MAAR, er stond ook hard werken in. Onder hard werken versta ik dat je ook niet beroerd bent om af en toe is een keer wat extra te doen en dat levert ook geld op. De situatie van de TS is dat hij in de avonduren ook nog wat bijklust, dat soort bijklussen levert ook geld op! en als het je hobby is, dan heb je ook een mooie tijdvulling wat geld opleverd!
Dus ik blijf erbij, 60.000 euro in 2 jaar bij elkaar sparen is zeker te doen. Maar ik vrees voor velen niet haalbaar ivm een bepaald uitgaven patroon.
"Wall Street is the only place that people ride to in a Rolls Royce to get advice from those who take the subway."quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:45 schreef SeLang het volgende:
Het is een open deur natuurlijk, maar neem nooit advies aan van iemand die niet zelf succesvol is met hetgene waar je advies over vraagt en/of zelf succesvol zijn geweest met het advies dat ze geven.
Eens... en dat geld dus ook voor vermogensbeheerders of private bankers en dergelijke van bijv. de ABN Amro bank. Met beleggingen weet je het nooit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:45 schreef SeLang het volgende:
Het is een open deur natuurlijk, maar neem nooit advies aan van iemand die niet zelf succesvol is met hetgene waar je advies over vraagt en/of zelf succesvol zijn geweest met het advies dat ze geven.
Valt wel mee toch?quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:57 schreef maickeltje het volgende:
Beetje verkapte kijk mij heul veul geld hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |