Dit. Kanker op met je teringgeluid of doe er een normale demper op.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:25 schreef NJ het volgende:
Op zondagochtend om 8 uur lijkt me dat een terechte vraag. Zeker aangezien de gemiddelde motor heel wat meer geluid maakt dan een auto.
Het is wel een belachelijk verzoek, want dan hebben de mensen aan het einde van de straat er weer last van. Die buurman moet gewoon niet zo janken of anders in een bos gaan wonen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:26 schreef Shockweave het volgende:
Niet zo zeiken en volgende keer gewoon rekening houden met je buren, het is geen belachelijk verzoek, je reactie daarentegen wel.
Net genoeg om wakker te worden. Tokkie.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef r0binhood het volgende:
die 20 seconden maximaal dat hij last heeft moet hij niet zeuren vind ik.
Met een open uitlaat verdien je een klap op je harses te krijgen. Net als een illegale gp uitlaat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef r0binhood het volgende:
of ik nu een open uitlaat heb of niet.
ik hang ook niet aan zijn deurbel als ie weer een tuinfeest heeft inclusief shultenbrau drinkende tokkie vrienden inclusief tokkie muziek tot 2 uur s'nachts.
van de straat hebben minder mensen er last van. dus jouw buurman mag zondagochtend om 6u de klopboormachine aanzetten omdat als je er last van hebt je zelf wel naar een bos verhuist?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is wel een belachelijk verzoek, want dan hebben de mensen aan het einde van de straat er weer last van. Die buurman moet gewoon niet zo janken of anders in een bos gaan wonen.
Dan had ik hier nog niet eens bij nagedacht.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is wel een belachelijk verzoek, want dan hebben de mensen aan het einde van de straat er weer last van. Die buurman moet gewoon niet zo janken of anders in een bos gaan wonen.
Nee TS moet gewoon een normale uitlaat erop zetten. Kankermotors die veel te veel lawaai maken, van mij mag je die er allemaal afschoppen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
waarom rij je niet gelijk weg?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef r0binhood het volgende:
d'r is nogal een verschil tussen een half uur met je klopboor aan de gang gaan (of een feest tot 2 uur s'nachts met teringmuziek) en even de motor starten en binnen 20 seconden wegrijden.
Je kent de situatie toch niet?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:31 schreef Evertjan het volgende:
buurman denkt alleen aan zijn eigen blijkbaar, want de mensen aan het einde van de straat kunnen van hem de tyfus krijgen
Onzinnige vergelijking. Als hij die klopboormachine eventjes aanzet (20 seconden) zou het me inderdaad behoorlijk weinig boeien. Als hij hem uren aanzet is het een ander verhaal, net zoals het een ander verhaal zou zijn als TS uren door de zelfde straat zou rijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:29 schreef Shockweave het volgende:
eind
[..]
van de straat hebben minder mensen er last van. dus jouw buurman mag zondagochtend om 6u de klopboormachine aanzetten omdat als je er last van hebt je zelf wel naar een bos verhuist?
Een motor maakt vele malen meer herrie, oorverdovend soms zelfs. Sowieso ga jij blijkbaar lekker 20 seconden herrie lopen maken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:32 schreef r0binhood het volgende:
stel nou dat ik een ouwe diesel van 20 jaar oud heb, maakt ook lawaai en die zou ik ook niet naar't einde van de straat duwen om dan te starten.
voorbijrijdend en wegrijdend verkeer heb je nu eenmaal mee te leven als je in de beschaafde wereld wild wonen en idd, wat sommigen hier al zeiden, als je er niet tegen kan: ga dan wonen in een hutje op de hei.
Aha twee heerlijke redenenquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:32 schreef r0binhood het volgende:
stel nou dat ik een ouwe diesel van 20 jaar oud heb, maakt ook lawaai en die zou ik ook niet naar't einde van de straat duwen om dan te starten.
voorbijrijdend en wegrijdend verkeer heb je nu eenmaal mee te leven als je in de beschaafde wereld wild wonen en idd, wat sommigen hier al zeiden, als je er niet tegen kan: ga dan wonen in een hutje op de hei.
20 seconden gezang van de zeldzame klapekster is ook voldoende om wakker van te worden, afschieten die hap dan maar?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:31 schreef Shockweave het volgende:
20 sec is voldoende om wakker gemaakt te kunnen worden...lijkt me niet zo moeilijk toch..
Ditquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:36 schreef RVP67 het volgende:
Omdat motorrijders altijd zo nodig warm moeten draaien en daarbij spelen met de gashendel.
Kap daar toch eens mee !
serieus?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
20 seconden gezang van de zeldzame klapekster is ook voldoende om wakker van te worden, afschieten die hap dan maar?
Wild?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:32 schreef r0binhood het volgende:
Iemand parkeerde regelmatig zijn motor bij mij onder het raam (woonde paar honderd meter verderop).quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:36 schreef Abed het volgende:
Terechte klacht. Volgende keer voor de deur van Kreator.
Yup.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
20 seconden gezang van de zeldzame klapekster is ook voldoende om wakker van te worden, afschieten die hap dan maar?
Motorrijders zijn over het algemeen beschaafde mensen, je kunt moeilijk met zo'n zware machine de straat uitlopen. Ik word in het weekend standaard gewekt door een draaiorgel met tokkie muziek, dat is pas naar.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand parkeerde regelmatig zijn motor bij mij onder het raam (woonde paar honderd meter verderop).
Dat deed hij het liefst midden in de nacht zodat ik er wakker van werd.
Dit was het gesprek:
"Hallo, kunt u de motor 's nachts gewoon bij uzelf voor de deur parkeren? Dit maakt nogal lawaai zo direct onder mijn slaapkamer en ik word er wakker van."
"IK MAG HIER STAAN HOOR!!!'
"Dat weet ik, maar ik vraag het toch netjes?"
"Ja, maar ik mag hier staan!"
"Ok.... prima. Ik kan niet garanderen dat die standaard stevig genoeg is om uitgaanstuig te weerstaan."
Nooit meer gezien. Dus TS is welkom.
Ja, ik ben zo jaloers dat ik niet beledigd en geërgerd kan raken door een vriendelijk verzoek.quote:
Dan douw je de db killer er weer in en haal je hem er buiten weer uit.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:23 schreef DroogDok het volgende:
Bij de komende apk voor motoren kunnen ze gelijk het uitlaatgeluid meenemen in de keuring.
Maar om dan een paar honderd meter van je huis bij iemand anders RECHT onder het raam te parkeren en dan gaan schreeuwen als ik beleefd vraag of het elders kan is niet echt beschaafd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:42 schreef Abed het volgende:
[..]
Motorrijders zijn over het algemeen beschaafde mensen, je kunt moeilijk met zo'n zware machine de straat uitlopen. Ik word in het weekend standaard gewekt door een draaiorgel met tokkie muziek, dat is pas naar.
Die zijn nog net wat kutter idd. Soms hoor ik mijn tv niet eens meer als de kraagjes langsrijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:46 schreef Levolution het volgende:
Ik hoor overigens liever een laag brommende motor dan zo'n hoog knetterende rotscooter.
Eensch. Ik ga meestal in het begin van de straat van het gas af omdat de buren een klein kindje hebben die vroeg op bed ligt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar om dan een paar honderd meter van je huis bij iemand anders RECHT onder het raam te parkeren en dan gaan schreeuwen als ik beleefd vraag of het elders kan is niet echt beschaafd.
Oh een 'open uitlaat', ... dat is toch een ander woord voor herriemakend tering ding?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef r0binhood het volgende:
ik hang ook niet aan zijn deurbel als ie weer een tuinfeest heeft inclusief shultenbrau drinkende tokkie vrienden inclusief tokkie muziek tot 2 uur s'nachts.
Gaan die kinderen 's morgens vroeg ook van het gas af omdat jij ligt te tukken?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:48 schreef Abed het volgende:
[..]
Eensch. Ik ga meestal in het begin van de straat van het gas af omdat de buren een klein kindje hebben die vroeg op bed ligt.
Nope..helaas niet, maar het zijn kinderen dus je kunt het moeilijk kwalijk nemen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:53 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Gaan die kinderen 's morgens vroeg ook van het gas af omdat jij ligt te tukken?
Misschien had hij ook zo'n zeikbuurman net als TS, die hem vroeg verderop te parkeren?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar om dan een paar honderd meter van je huis bij iemand anders RECHT onder het raam te parkeren en dan gaan schreeuwen als ik beleefd vraag of het elders kan is niet echt beschaafd.
Niet iedereen heeft een Royal Enfieldquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Misschien had hij ook zo'n zeikbuurman net als TS, die hem vroeg verderop te parkeren?
Voor de n00bs die niet weten waar warmdraaien bij een carburateurmotor zonder injectie voor is:
-Ik start met de choke er op
-Dan wacht ik tot m'n toerenteller 3500 aantikt
-Dan zet ik de choke grotendeels dicht tot zo'n 1500 toeren
-Dan draai ik even aan het gas om te kijken of-ie stabiel oppakt (en ja, dat staat in de handleiding!)
-Dan rijd ik weg
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Misschien had hij ook zo'n zeikbuurman net als TS, die hem vroeg verderop te parkeren?
Voor de n00bs die niet weten waar warmdraaien bij een carburateurmotor zonder injectie voor is:
-Dan draai ik even aan het gas om te kijken of-ie stabiel oppakt (en ja, dat staat in de handleiding!)
-Dan rijd ik weg
En als je daar last van hebt, ben je een zeikerdquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-Dan rijd ik weg
8 uur is een normale tijd. Boeiend als je dan wakker wordt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:31 schreef Shockweave het volgende:
20 sec is voldoende om wakker gemaakt te kunnen worden...lijkt me niet zo moeilijk toch..
Ah. Jij bepaalt hoe laat we wakker moeten worden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
8 uur is een normale tijd. Boeiend als je dan wakker wordt.
Deze mensen verwijderen hun piemel ook, daar ze anders wakker worden omdat ze moeten pissen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:26 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Mijn buurman heeft ook zon ding, en ja soms wordt je vroeg wakker, hij doet t bijna elke dag...mja daarna slaap je toch gewoon weer verder. wat een gezeur
Hoe schattig... topicstarter gaat graag naar rommelmarkten, maar schaamt zich om dat toe te geven.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:21 schreef r0binhood het volgende:
route langs de binnenweggetjes weer uitgestippeld, naar de carboot sale in oss.
altijd leuk om te kijken wat voor kansloze zooi mensen aanbieden en wat voor kanslozen die zooi dan weer kopen.
Klopt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah. Jij bepaalt hoe laat we wakker moeten worden..
Harleys kunnen ook niet snel optrekken, dan dondert het stuur eraf. Dat moet met beleid.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Mishu het volgende:
Ik heb zo'n geweldige buurman als TS die 20 keer zijn gas moet indrukken en testen en de motor moet laten lopen van zijn brul-Harley voordat hij eens een stukje opschuift naar buiten ons woonerf.
Motoren maken nou eenmaal meer geluid dan auto's. De grens is hoger dan waar jij je comfortabel bij voelt waarschijnlijk. Daarbij maakt een motor geen herrie, maar muziek.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:23 schreef DroogDok het volgende:
Bij de komende apk voor motoren kunnen ze gelijk het uitlaatgeluid meenemen in de keuring.
En dit. Heeft ook niet alles met een carburateur te maken overigens, ik heb alleen geen zin om om de 1000 kilometer mijn kleppen te gaan stellen. Daarom buren wakker makenquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-Dan rijd ik weg
Kanker zelf in elkaar manquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit. Kanker op met je teringgeluid of doe er een normale demper op.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
tuurlijk t-shirt en korte broek. ik toer en rij geen buikschuiver-raket
ik ga niet zo'n koeienhuid aantrekken om dan 5 kilo weg te zweten tegen dat ik terug ben
Ik hoop dat je zorgverzekering niks dekt als je valtquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
ik ga niet zo'n koeienhuid aantrekken om dan 5 kilo weg te zweten tegen dat ik terug ben
Ookal toer je, bij een ongeluk had je graag een pak gedragen maar dan is het te laat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
Volgens mij mag je alleen herrie maken tussen 10 en 22.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
9 en 22 op zondag (met inachtneming van de zondagsrust). Overigens, TS, je bent een asociale tokkie. Ik hoop dat je buurman een auto met sportuitlaat koopt en halve nachtdiensten gaat draaien waarbij hij een uur voordat jij je nest uit moet thuis komt en dan eerst nog even lekker met zijn gas gaat staan spelen voor je deur.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij mag je alleen herrie maken tussen 10 en 22.
Tussen 7 en 19 uur mag je het meest geluid makenquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij mag je alleen herrie maken tussen 10 en 22.
De definitie van veiligheid in de Nederlandse taal is dan ook het bewust nemen van aanvaardbare risico's.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef r0binhood het volgende:
voor degenen die beginnen te piepen over hoe gevaarlijk het wel niet is als je zonder 'pak' gaat motorrijden.
als ik ga voetballen kan ik m'n poot breken als iemand met een vliegende tackle inkomt dus als je wil dat 100% zeker je niks overkomt moet je thuis gaan zitten met de deuren op slot en't rolluik naar beneden.
Het is zondag, dan geldt het pas vanaf 9 uur en met inachtneming van de zondagsrust.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:07 schreef blue-eye het volgende:
zeiken is ook een vak, vooral op de zondag. als je met je motor opgestart bent is het stil en kan die doorslapen. terwijl auto's soms een half uur voor je deur aanblijven met harde bassen.
als je om 6uur smorgens vertrekt is het vervelend, vanaf 8uur niet moeilijk doen mag je ook gaan boren etc. in huurwoningen dat is een stuk vervelender.
Niet op zondag.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:08 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Tussen 7 en 19 uur mag je het meest geluid maken
waarom doe je die er niet standaard in?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan douw je de db killer er weer in en haal je hem er buiten weer uit.
Dat vraag ik mij ook af, maar een APK gaat dus niks helpen tegen lawaai uitlaten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
waarom doe je die er niet standaard in?
Omdat zonder dat ding het net lijkt alsof je motor 2 of 3 keer zoveel inhoudt heeft.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
waarom doe je die er niet standaard in?
Gewoon hard tegen optreden, net als bij de scootersjonnies. Teveel herrie? In beslag en je mag hem de eerstkomende werkdag komen fixen op het bureau. 3x Gepakt? Krijg je hem als een klein vierkant pakketje thuis. Natuurlijk, er mag wel wat geluid uitkomen, maar als je stationair al staat te janken of te knallen, ben je gewoon een aso. Zelfde geldt trouwens voor auto's, bij een laag toerental hoort het gewoon stil te zijn (geldt voor Amerikanen, petjes, etc.), als je veel toeren maakt is er niets mis met een beetje geluid, dat hoort.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af, maar een APK gaat dus niks helpen tegen lawaai uitlaten.
En met stikkers race striping heb je 10 PK extraquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat zonder dat ding het net lijkt alsof je motor 2 of 3 keer zoveel inhoudt heeft.
Net zoals een auto zonder uitlaat, dan maakt die 0.8 liter twingo ineens een bruut geluid
Met inbeslagname zijn ze toevallig net gestoptquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon hard tegen optreden, net als bij de scootersjonnies. Teveel herrie? In beslag en je mag hem de eerstkomende werkdag komen fixen op het bureau. 3x Gepakt? Krijg je hem als een klein vierkant pakketje thuis. Natuurlijk, er mag wel wat geluid uitkomen, maar als je stationair al staat te janken of te knallen, ben je gewoon een aso. Zelfde geldt trouwens voor auto's, bij een laag toerental hoort het gewoon stil te zijn (geldt voor Amerikanen, petjes, etc.), als je veel toeren maakt is er niets mis met een beetje geluid, dat hoort.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
Jammer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:13 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Met inbeslagname zijn ze toevallig net gestopt
Van opgevoerde brommers iig
Wat is de link tussen het creëren van wat meer muziek met een open uitlaat, en hopeloze pogingen meer PK's te organiseren met kansloze stikkers?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En met stikkers race striping heb je 10 PK extraPetje.
heb je een andere woningbouw dan mij. vanaf 7u-22uur mag je overlast produceren helaas.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is zondag, dan geldt het pas vanaf 9 uur en met inachtneming van de zondagsrust.
[..]
Niet op zondag.
Koophuis en wettelijke regeling? En gelukkig gaat de wet nog altijd boven een woningbouwreglement. Het kan en mag volgens de Nederlandse wet niet zo zijn dat regels van bijv. een woningbouw de wet versoepelen, het kan wel aangescherpt worden, dus dat je nog minder mag dan wettelijk vastgelegd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:19 schreef blue-eye het volgende:
[..]
heb je een andere woningbouw dan mij. vanaf 7u-22uur mag je overlast produceren helaas.
Contract kan wettelijke regels wel degelijk versoepelenquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Koophuis en wettelijke regeling? En gelukkig gaat de wet nog altijd boven een woningbouwreglement. Het kan en mag volgens de Nederlandse wet niet zo zijn dat regels van bijv. een woningbouw de wet versoepelen, het kan wel aangescherpt worden, dus dat je nog minder mag dan wettelijk vastgelegd.
Wat een argumentquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:27 schreef r0binhood het volgende:
contract waarin woningbouw afspreekt dat je elkaar mag vermoorden in de flat?
dat zou dan mogen?
Dus je dacht, zal ik dan ook maar eens een selectieve posting vol aannames neerpleuren ololquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:30 schreef LangeJan het volgende:
Ah! Een topic vol selectieve verontwaardigingen.
Als je hypersensitieve trommelvliesjes hebt of verder geen enkele tolerantie op kan brengen voor andermans hobbies... dan moet je je huis maar beter isoleren.
Maar ja.. als je als enige vrijdenker woont in een buurt vol verzuurde bejaarden, kan dat problemen opleveren ja.
Zoals wel vaker valt er met deze canvastassen niet te praten en is negeren en "links" laten liggen de beste optie.
Dus heren en dames.. gewoon je ding blijven doen. Zolang er een E-keur op de uitlaat zit, hebben ze geen stokken om mee te slaan.
Nope, de boodschap is "Live and let live"quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus je dacht, zal ik dan ook maar eens een selectieve posting vol aannames neerpleuren olol
Sommige mensen kunnen niet op een normale manier met elkaar omgaan, zie De Rijdende Rechter.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:29 schreef blue-eye het volgende:
haha, waar hebben we het over, een keer een motor die te vroeg gestart is.
gaan we het nu serieus over contracten hebben, het moet niet gekker worden.
Inderdaadquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:39 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nope, de boodschap is "Live and let live"
Als ik hier in mijn buurtje overal over ging lopen klagen, dan werkt dat averechts. Dat en de boodschap, tolerantie leid tot tolerantie.
Als ik niet klaag als mijn buurman af en toe een feestje geeft en het daarbij gepaard gaande gedreun, dan is hij tolerant tegenover mijn motorgeluiden en/of harde muziek etc. etc.
TS zie ik nog niet zo gauw olie op het vuur gooien door elke zondagochtend nu expres extra gas te gaan lopen geven. Maar goed... als iedereen zich schikt aan de wens van de ander qua geluiden/hobbies etc. dan kom ik en niemand de deur meer uit.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad
En waarom moet TS dat niet doen volgens jou en zou die buurman niet een puntje kunnen hebben, alsof het de eerste keer is dat TS zijn motor start...
quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Iemand parkeerde regelmatig zijn motor bij mij onder het raam (woonde paar honderd meter verderop).
Dat deed hij het liefst midden in de nacht zodat ik er wakker van werd.
Dit was het gesprek:
"Hallo, kunt u de motor 's nachts gewoon bij uzelf voor de deur parkeren? Dit maakt nogal lawaai zo direct onder mijn slaapkamer en ik word er wakker van."
"IK MAG HIER STAAN HOOR!!!'
"Dat weet ik, maar ik vraag het toch netjes?"
"Ja, maar ik mag hier staan!"
"Ok.... prima. Ik kan niet garanderen dat die standaard stevig genoeg is om uitgaanstuig te weerstaan."
Nooit meer gezien. Dus TS is welkom.
Hier ben ik het ook mee eens. Hij is zelf in een volle straat gaan wonen. Dan heb je het risico dat je de buren weleens hoort, ook soms op vervelende momenten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
klopt, heb zelf dikwijls overlast.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen niet op een normale manier met elkaar omgaan, zie De Rijdende Rechter.
ik reed op mijn snorfiets en kwam een harleydavidson tegen, bestuurder: tshirt met korte mouwen, en een korte broek. het kan!quote:
Beetje in de context van dit topic.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:02 schreef r0binhood het volgende:
precies, ik woonde ook eerder in die straat dan m'n buurman dus hij had zien voordat hij hier kwam wonen dat ik een motor heb.
dus kan hij verwachten dat ik er af en toe op rij.
net als die lui die vlak bij een bestaande snelweg of vliegveld gaan wonen en dan gaan zanikken over het lawaai
harleyquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:02 schreef blue-eye het volgende:
[..]
ik reed op mijn snorfiets en kwam een harleydavidson tegen, bestuurder: tshirt met korte mouwen, en een korte broek. het kan!
Zou je misschien eens moeten doen dan, asociale tokkie die je er bentquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef r0binhood het volgende:
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
harley
rijden zonder beschermende kleding
hoe kun je nou een kneedown doen zonder leren pak
Waar heeft TS gezegd dat hij gebruikt maakt van een open uitlaat?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Nee TS moet gewoon een normale uitlaat erop zetten. Kankermotors die veel te veel lawaai maken, van mij mag je die er allemaal afschoppen.
En de normale mensen vragen zich maar af waarom de zorgverzekering zo hoog is...quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
Omdat jij loopt te kutten met je motor?quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:34 schreef r0binhood het volgende:
verbiedt dan voetballen en alle andere sporten waar spierscheuringen, verrekkingen en gebroken ledematen uit voor kunnen vloeien, kost de maatschappij klauwen vol met geld.
Op zondag? No way.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
ben ik jouw vast tegengekomen? geruite korte broek en een baardjequote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef r0binhood het volgende:
Treurig hoe jij excuusjes loopt te verzinnen om maar geen motorpak aan te hoeven. Ik hoop dat je valt en je verzekering niks vergoedt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:39 schreef r0binhood het volgende:
er wordt gesteld dat motorrijders zonder beschermende kleding de oorzaak zijn van stijgende zorgverzekeringspremies, dus, ja. alles waar je je aan kan bezeren moet dan maar verboden worden als je de premies omlaag wilt hebben
de echte oorzaak van de stijgende premies is natuurlijk de afschaffing van het ziekenfonds. sindsdien zijn de premies omhooggeschoten en uitgekleed.
en je benen en armenquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:51 schreef r0binhood het volgende:
mag je hopen (beetje zielig, dat wel, andere mensen leed toewensen) maar het zal ijdele hoop zijn.
aangezien er geen wettelijke verplichting is om motorpakken te dragen, dus ik zal hoogstends m'n eigen risico kwijt zijn.
Niks zieligs aan als het die mensen hun eigen domme rotschuld is. Veel plezier met je zelfoverschatting.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:51 schreef r0binhood het volgende:
(beetje zielig, dat wel, andere mensen leed toewensen)
alsof dat iets met kleding te maken heeftquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Treurig hoe jij excuusjes loopt te verzinnen om maar geen motorpak aan te hoeven. Ik hoop dat je valt en je verzekering niks vergoedt.
meeste vrouwlijke motorrijders niet helaasquote:
Met het niet nemen van de juiste voorzorgsmaatregelen. Vergelijk het met het niet dragen van een gordel in de auto. Al heeft TS gelijk dat een motorpak niet verplicht is en dat de kans bijzonder klein is dat de verzekering niet zal uitkeren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:56 schreef Drinky het volgende:
[..]
alsof dat iets met kleding te maken heeft
de verzekering keert sowieso uit tenzij het in de wet opgenomen wordt dat je behalve een helm ook andere beschermende kleding moet dragen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:01 schreef padlarf het volgende:
[..]
Met het niet nemen van de juiste voorzorgsmaatregelen. Vergelijk het met het niet dragen van een gordel in de auto. Al heeft TS gelijk dat een motorpak niet verplicht is en dat de kans bijzonder klein is dat de verzekering niet zal uitkeren.
Dat zeg ik inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
de verzekering keert sowieso uit tenzij het in de wet opgenomen wordt dat je behalve een helm ook andere beschermende kleding moet dragen.
gr
Let vooral op dat treinen bijna 4 keer zoveel lawaai mogen maken als wegverkeer! Terwijl er aanzienlijk minder mensen mee reizen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:08 schreef FF het volgende:
Er is geen verschil tussen weekend of weekdagen.
http://www.rijksoverheid.(...)dsoverlast-in-de-wet
Er moet gekeken worden hoeveel dB de motor produceert en hoeveel er bij de gevel gemeten kan worden.
....bij een ander altijd makkelijk praten. Totdat je zélf 10, 15 keer om 03:00 of 04:00 gewekt wordt op een doordeweekse dag door iemand die zijn motor makkelijk verderop kan parkeren waar niemand er last van heeft.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:56 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Wat assertief en mondig van jou..
Feit is dat hij daar mag staan. Dat jij het er niet mee eens bent en indirect gaat "dreigen" om zijn eigendom te slopen, zegt meer over jou dan over je buurtgenoot.
Misschien moet je je eens verdiepen in het begrip samenleving en eens de plaatselijke APV doorlezen.
Dit.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Er gaat niks boven het geluid van een Harley
of als de verzekering dit (specifiek) als aanvullende eis toevoegt aan het verzekeringspakket.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
de verzekering keert sowieso uit tenzij het in de wet opgenomen wordt dat je behalve een helm ook andere beschermende kleding moet dragen.
gr
voor een snelweg rit op een warme dag doe ik ook gewoon een spijkerbroek aan omdat je anders gewoon stikt van de hitte.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:23 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
of als de verzekering dit (specifiek) als aanvullende eis toevoegt aan het verzekeringspakket.
ik zou het iig niet doen om zonder goede kleding te gaan motorrijden, motorrijden lijktm e sowieso niets.
ik vind het ook geen rare vraag hoor. het is niet verboden om je motor te starten waar en en wanneer jij het nu start, maar verder ligt aan het jezelf en of jij ook rekening wilt houden met jouw buurt. doe je dat wel is dat mooi, doe je dat niet dan heeft je buurman pech. ALS het een kleine moeite is (ik weet het niet) waarom niet? ikzelf vind het ontzettend irritant, die motoren.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:26 schreef Shockweave het volgende:
Niet zo zeiken en volgende keer gewoon rekening houden met je buren, het is geen belachelijk verzoek, je reactie daarentegen wel.
Zweten doet minder pijn dan bloeden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:49 schreef Drinky het volgende:
[..]
voor een snelweg rit op een warme dag doe ik ook gewoon een spijkerbroek aan omdat je anders gewoon stikt van de hitte.
boeiend ik heb voor de rest gewoon m'n leren jack, handschoenen en laarzen aan. Ik zit nu op school met mijn 1-delig overall(alleen vanwege verhuizing) en dat is geen doen. Ik ken echt de gevolgen wel van onderuit gaan aangezien ik er al 3 pakken doorheen heb gejaagd zonder verder noemswaardige problemen (2x een gekneusde knie alleen).quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zweten doet minder pijn dan bloeden.
Voetballen vergelijken met motorrijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef r0binhood het volgende:
voor degenen die beginnen te piepen over hoe gevaarlijk het wel niet is als je zonder 'pak' gaat motorrijden.
als ik ga voetballen kan ik m'n poot breken als iemand met een vliegende tackle inkomt dus als je wil dat 100% zeker je niks overkomt moet je thuis gaan zitten met de deuren op slot en't rolluik naar beneden.
Het is wel verboden als je boven het aantal toegestande dB uitkomt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:59 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
ik vind het ook geen rare vraag hoor. het is niet verboden om je motor te starten waar en en wanneer jij het nu start, maar verder ligt aan het jezelf en of jij ook rekening wilt houden met jouw buurt. doe je dat wel is dat mooi, doe je dat niet dan heeft je buurman pech. ALS het een kleine moeite is (ik weet het niet) waarom niet? ikzelf vind het ontzettend irritant, die motoren.
als je zo slecht rijdt zou ik juist een pak aandoen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
boeiend ik heb voor de rest gewoon m'n leren jack, handschoenen en laarzen aan. Ik zit nu op school met mijn 1-delig overall(alleen vanwege verhuizing) en dat is geen doen. Ik ken echt de gevolgen wel van onderuit gaan aangezien ik er al 3 pakken doorheen heb gejaagd zonder verder noemswaardige problemen (2x een gekneusde knie alleen).
Wat heb je daar aan, beetje motorrijder rijdt zichzelf gewoon in tweeën? Roekeloze kamikaze piloten zijn het, allemaal!quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:42 schreef Anno2012 het volgende:
Als motorrijder,heb je dan ook je donorformulier ingevuld?
Daarom juist ,aangezien die motorrijders allemaal potentiele donortjes zijn zal er vast wel iets bruikbaars overblijvenquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:47 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat heb je daar aan, beetje motorrijder rijdt zichzelf gewoon in tweeën? Roekeloze kamikaze piloten zijn het, allemaal!
dat wel en dat merk ik wel helaas steeds vaker...quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:38 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Het is wel verboden als je boven het aantal toegestande dB uitkomt.
Friso is een potentiele donor.. je moet nog wel soort van levend in het ziekenhuis terecht komen en dat is de meeste motorrijders niet gegeven, of het komt goed (en je mag je eigen orgaantjes houden) of je bent opslag dood en afval (mét of zonder donorverklaring)quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:49 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Daarom juist ,aangezien die motorrijders allemaal potentiele donortjes zijn zal er vast wel iets bruikbaars overblijven
Ligt eraan waar en hoe je rijdt... als je oprecht normaal doet als motorrijder en binnen de stad (en dus onder de 50) blijft ben je net zo 'onverantwoord' als de gemiddelde scooterrijder.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:51 schreef sinepedraap het volgende:
Ik zag vandaag nog een gast op de motor met een jongedame achterop. Ze had alleen een 3/4 spijkerbroek aan en een vestJe bent echt een lul gewoon als je dat toelaat. Kutmotorrijders
Op de A16quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ligt eraan waar en hoe je rijdt... als je oprecht normaal doet als motorrijder en binnen de stad (en dus onder de 50) blijft ben je net zo 'onverantwoord' als de gemiddelde scooterrijder.
Ah een gefrustreerde motorrijder die niet genoeg opvalt zonder dat oorverdovende geluidquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef 8baan het volgende:
[..]
Zeikerd nr 1:
[..]
Zeikerd nr 2:
[..]
Zeikerd nr 3:
[..]
Zeikerd nr 4:
[..]
Zeikerd nr 5:
[..]
Zeikerd nr 6:
[..]
Zeikerd nr 7:
[..]
Van alle keren was slechts eentje ervan eigen schuld, dus hou je belerende praatjes maar voor je, ik boek je er sowieso uit.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je zo slecht rijdt zou ik juist een pak aandoen.
Heb jij dat als autorijder ook?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:42 schreef Anno2012 het volgende:
Als motorrijder,heb je dan ook je donorformulier ingevuld?
Tja das dan wel zo'n detail wat het verschil maakt..quote:
Waarom laat je uberhaupt iemand achterop zitten. Ik heb die voetsteunen er bij mij afgesloopt. Toch onnodig gewicht. Mijn vorige motor was een 1-zitter, konden mensen niet eens vragen of ze achterop mochtenquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tja das dan wel zo'n detail wat het verschil maakt..vooral zoab is een gigantische rasp waar je echt niet in je spijkerbroek overheen wil glijden. Al is de snelweg per gereden km dan wel weer de veiligste plek om te gaan rijden..
Gewoon altijd goed pak aan doen is iets waar je een gewoonte van moet maken, vind ik. Al is het ook vaak zo dat mensen graag mee achterop willen.. maar dan natuurlijk geen motorbroek hebben. Handschoenen, stevige schoenen en een motorjas (of gewoon leren jas) kan iedereen nog wel regelen.. maar die broek is dan toch lastig, en na helm, handschoenen, jas en schoeisel misschien ook wel de minst belangrijke. Dus vergeet niet dat het ook vaak de passagier zelf is die persee in spijkerbroek mee wil. (sowieso vind ik het not done om met passagiers te gaan racen, met een stuur in je handen zit je vele malen steviger. Heb zelf ook een bloedhekel aan achterop zitten dus hou er ook zeker rekening mee.
Wat maakt het voor het wel/niet een motorpak aantrekken nou uit wiens schuld het is?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:58 schreef Drinky het volgende:
[..]
Van alle keren was slechts eentje ervan eigen schuld, dus hou je belerende praatjes maar voor je, ik boek je er sowieso uit.
Hij reageerde dat ik slecht zou rijden. Er zijn zaken waar je weinig grip op hebt, zoals gladheid in een bocht wat met het blote oog niet te zien is, of iemand die je er op het circuit af drukt. Zoals ik al zei, ik doe altijd beschermende kleding aan, maar voor 10 minuten snelweg waarna ik gewoon de hele dag college heb ga ik geen volledig pak aandoen, dan kan en spijkerbroek ipv leren broek beter.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat maakt het voor het wel/niet een motorpak aantrekken nou uit wiens schuld het is?
Sowieso is "niet mijn eigen schuld" een beetje zinloos: als ik op de fiets/motor/auto of zelfs als voetganger ook maar 5 km afleg, word ik aangereden als ik zelf geen rekening houd met idioten die zich niet aan de regels houden. En dan heb je er weinig aan dat het niet jouw schuld is...
Ja soms wel, soms voor de looks, vaak voor beide. Deze motor slijt weinig voorhanden aangezien het voorwiel vaak de grond verlaat.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:31 schreef Dutchlike het volgende:
Dikke bike drinky, kijken mensen niet raar naar je bij het stoplicht van het geratel van die koppeling?
Dat is zeker kut, dat je de hele dag met dat pak rond sleept.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:09 schreef Drinky het volgende:
[..]
Hij reageerde dat ik slecht zou rijden. Er zijn zaken waar je weinig grip op hebt, zoals gladheid in een bocht wat met het blote oog niet te zien is, of iemand die je er op het circuit af drukt. Zoals ik al zei, ik doe altijd beschermende kleding aan, maar voor 10 minuten snelweg waarna ik gewoon de hele dag college heb ga ik geen volledig pak aandoen, dan kan en spijkerbroek ipv leren broek beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |