Ja. Discussie vind ik prima maar ik wil discussie erover 'visueel scheiden' van de overschat/onderschat bijdrage zelf.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:11 schreef RobinOok het volgende:
Onderschat: Witte peper. <= Oneens! Ik heb een tijdje terug zelfs besloten het gewoon nooit meer te gebruiken, ook al staat het in recepten, ik vind alle andere kleuren altijd lekkerder.
Overschat: Buffelmozzarella <= Eens
Onderschat: uit eten in de UK <= Oneens
Overschat: uit eten in Frankrijk. <= Beetje mee eens
Onderschat: (gekookte) aardappelen <= Eens
Overschat: sushi <= Eens
PS. Ik snap de spelregels van het topic niet. Ben ik nu in overtreding of niet?![]()
Je maakt het onderscheid in ieder geval. Ik kom best vaak ergens waar mensen dan een pepermolen hebben voor de zwarte peper, en dan een busje voor de witte peper. Ik denk maal die dan ook even vers want die is nog veel geuriger. Als iemand helemaal geen witte peper in huis heeft houdt die er misschien gewoon niet van, daar zal ik het in vervolg aan denken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:11 schreef RobinOok het volgende:
Onderschat: Witte peper. <= Oneens! Ik heb een tijdje terug zelfs besloten het gewoon nooit meer te gebruiken, ook al staat het in recepten, ik vind alle andere kleuren altijd lekkerder.
Dat geloof ik wel, ik moest een tijd terug even snel een flesje meenemen en toen heb ik voor een paar euro een Duitse rooie bij de Hema gescoord. Die was heel erg lekker. De wijninkoop van de Hema staat goed bekend en veel vraag naar Duitse rooie wijn zal er niet zijn, dus dan denk ik die is vast erg preiswert. En dat bleek het geval.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:51 schreef highender het volgende:
Onderschat:
Duitse rode wijn, zoals deze, althans je komt ze nauwelijks tegen op de wijnkaarten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
Ik geloof het meteen, maar het lijkt me wel lastiger zoeken.quote:
Nee hoor, alles van CUL, als je pannen overschat vindt moet je dat vooral hier neerzetten. Er zijn alleen regels over de opmaak, zodat het lekker overzichtelijk scrollt.quote:Of gaat dit topic alleen over ingrediënten voor in voedsel?
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Onderschat: duralex glazen om wijn uit te drinken
[ afbeelding ]
overschat : chique en dure wijnglazen.
Truffel vind ik toch moeilijk te overschatten, in geld misschien, maar de smaak is uniek en lekker, ben blij dat het bestaat.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Onderschat: Rundersucade
Overschat: Kaviaar, truffel, ossenhaas
Dat is toch een beetje inherent aan het woord "overschatten", er teveel waarde aan hechten. Het makkelijkste is waarde uit te drukken in geld of anders in superlatieven. Ik denk wel dat Hagelkaas gelijk heeft. Als truffel op ieder veldje in Europa zou groeien zou het helemaal nooit zo hoog aangeschrven worden. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat culisnobs er hun neus voor op zouden halen wegens de allesoverheersende, onsubtiele smaak en geur.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:40 schreef highender het volgende:
[..]
Truffel vind ik toch moeilijk te overschatten, in geld misschien
Heb je het nu over truffelolie?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is toch een beetje inherent aan het woord "overschatten", er teveel waarde aan hechten. Het makkelijkste is waarde uit te drukken in geld of anders in superlatieven. Ik denk wel dat Hagelkaas gelijk heeft. Als truffel op ieder veldje in Europa zou groeien zou het helemaal nooit zo hoog aangeschrven worden. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat culisnobs er hun neus voor op zouden halen wegens de allesoverheersende, onsubtiele smaak en geur.
Je beschrijving lijkt vooral op truffelolie, niet op truffels.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:35 schreef RobinOok het volgende:
Nee, truffelolie? Groeit dat op veldjes dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |