SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Das flauwquote:Op maandag 20 augustus 2012 07:28 schreef RobinOok het volgende:
Onderschat complex bereid eten
Overschat eenvoudig eten
Hoe kan dat nou? Dankzij Albert Heijn en Allerhande kookt niemand nog met meer dan 5 ingredienten tegelijk. Dat moet je toch geweldig vinden? Eenvoudiger kan niet!quote:
Hoe lang is het nu geleden?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Het lijkt wel of er 2 werelden bestaan he? Misschien moeten we ruilen!!![]()
Ik zou willen dat ik meer mensen kende die complexiteit in eten waarderen.
Dat gezanik over de beste prei of het ubergeweldigste karbonaadje komt mij mijn neus uit. Of laat ik het anders zeggen, ik word er erg obstinaat van.
De Allerhande is stiekem wel een zegen als je betaalbaar wil kopen, zonder een enorme opslag te hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:57 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Dankzij Albert Heijn en Allerhande kookt niemand nog met meer dan 5 ingredienten tegelijk. Dat moet je toch geweldig vinden? Eenvoudiger kan niet!
Verschil in soorten prei draagt níiet bij aan complexiteit?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Dat gezanik over de beste prei of het ubergeweldigste karbonaadje komt mij mijn neus uit. Of laat ik het anders zeggen, ik word er erg obstinaat van.
Waarom moest je dat leren dan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:16 schreef Spanky78 het volgende:
Guttegut, gaan we weer.
Ik kan trouwens erg genieten van complex eten. Maar alleen als de complexiteit echt iets toevoegt aan de smaak. En dat is nog wel eens het probleem. Dan wordt er alleen moeilijk gedaan om het moeilijk doen. Net als chefkoks die zo nodig al hun techniekjes moeten laten zien, maar de smaak vergeten. Dat bedoelde ik met overschat en onderschat.
Overigens Weltschmerz, ik vind de juiste mozarella echt de kers op de spreekwoordelijke taart bij echt goede caprese, dan geeft de mozarella veel meer diepte aan de smaak dan 'gewone' mozarella. Ik heb het dan over echt verse mozarella. heb een tijdje in italie gewoond, waar ik wel de verschillen heb leren proeven..
Misschien verschilt de invalshoek hier een beetje. Als ik voor mijzelf spreek, dan ben ik het eens met 'complex = overschat' omdat ik dat associeer met mensen die gewoon zoveel mogelijk dingen die an sich lekker zijn bij elkaar gooien met het idee dat het daar beter van wordt. Terwijl zo'n gerecht vaak lekkerder is met een paar ingrediënten minder, een beter uitgekiende balans van de ingrediënten die er wèl in zitten, en, minstens zo belangrijk maar door de gemiddelde thuiskok te vaak over het hoofd gezien: correcte bereiding. Er zit bijv. een wereld van verschil tussen de smaak van een op laag vuur gesmoorde venkel en een op hoog vuur gebakken, gecarameliseerde venkel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Hm, ja, dat zie ik ook wel voor me, alleen niet dat iemand dat "hoog schat" en het eten dus wordt overschat. ;-)quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:21 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
omdat ik dat associeer met mensen die gewoon zoveel mogelijk dingen die an sich lekker zijn bij elkaar gooien met het idee dat het daar beter van wordt. Terwijl zo'n gerecht vaak lekkerder is met een paar ingrediënten minder, een beter uitgekiende balans van de ingrediënten die er wèl in zitten,
Tja, daar zit misschien wat in. Al heb ik wel vaker pretentieuze thuiskoks gezien die hun neus ophalen voor simpel en van alles bij elkaar gooien, en vinden dat simpel eten niet culinair kan zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hm, ja, dat zie ik ook wel voor me, alleen niet dat iemand dat "hoog schat" en het eten dus wordt overschat. ;-)
Ruk eten is en blijft ruk eten, of het nou simpel of ingewikkeld is.
Ik zag het, inmiddels ook op gereageerd. Of nouja, als aanleiding gebruikt voor het uiten van een frustratiequote:Op maandag 20 augustus 2012 22:30 schreef RobinOok het volgende:
ik had er nog wat bijgetikt. Sorry. :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |