abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116488927
Ik ben er dus achter dat de rode schijf met bol op de foto een reflectie is van de lantaarnpaal die rechts onder op de foto te zien is.
Mijn man heeft namelijk de opname functie van de foon gebruikt en kon het ding (rode schijf) zelf heen en weer bewegen, dus moet t wel een reflectie zijn.
  zondag 9 september 2012 @ 15:57:22 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116566598
Gefeli, je heb je eerste iridium flare gezien
http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_flare
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116588535
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Gefeli, je heb je eerste iridium flare gezien
http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_flare
Nee
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_116591521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik durf mn hand ervoor in het vuur te steken dat een lampion niet meer dan 100km/u per uur voorbij komt waaien in een strakke rechte lijn, zonder dat er kleine fluctuaties in die lijn zitten.

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat jij niet in kan schatten hoe hoog en hoe ver die lampion bij je vandaan was.

Het lijkt erop dat je alleen maar een excuus zoekt waarom het vooral geen lampion is. Ik heb meerdere malen zo'n lampion gezien, van dichtbij en van veraf, en die zijn een stuk groter en helderder dan de sterren eromheen. Daarnaast lijken ze ook altijd vrij snel te gaan, omdat ze altijd lager zijn dan je denkt.
pi_116591594
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 05:18 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat jij niet in kan schatten hoe hoog en hoe ver die lampion bij je vandaan was.

Het lijkt erop dat je alleen maar een excuus zoekt waarom het vooral geen lampion is. Ik heb meerdere malen zo'n lampion gezien, van dichtbij en van veraf, en die zijn een stuk groter en helderder dan de sterren eromheen. Daarnaast lijken ze ook altijd vrij snel te gaan, omdat ze altijd lager zijn dan je denkt.
Dit is dus waar ik echt niet goed van word :')

Ik ben nog altijd degene die iets gezien heeft en andere mensen waren er niet bij :N

Ik heb al eerder aangegeven dat dit het dichtst bij komt bij wat ik heb gezien:

Alleen mijn oranje bol ging met zeer hoge snelheid in een kaarsrechte horizontale lijn. Ook heb ik aangegeven dat ik hier in de omgeving referentiepunten heb in de vorm van flatgebouwen en aan de hand daarvan heb ik een veilige schatting kunnen maken van hoe snel de bol vloog.

quote:
Als ik een voorzichtige schatting doe dan legde de bol 500 meter af in 10 seconden, dat is 3km per minuut en dat is dan 180 km/u.
Maar goed, als jij wel eens lampionnen hebt gezien en dat als reden aanvoert dat ik waarschijnlijk ook een lampion moet hebben gezien, dan is dat gewoon een kut onderbouwing.

Ik beweer helemaal niets over wat de bol nou uiteindelijk was, maar sommige mensen in dit topic die er niet bij waren weten blijkbaar wel heel goed wat het was. Knap hoor ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 11-09-2012 23:56:16 ]
pi_116591623
ik heb natuurlijk geen idee van wat je gezien hebt, maar als je niet weet hoe ver het weg was, heb je ook niet veel aan je referentiepunten.
  maandag 10 september 2012 @ 06:48:03 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116591631
TS weet vooral wat hij wil dat hij gezien heeft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 september 2012 @ 07:23:14 #158
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_116591751
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Gelukkig weten jullie wat TS wel gezien heeft. Toch knap.

:')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_116610498
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb natuurlijk geen idee van wat je gezien hebt, maar als je niet weet hoe ver het weg was, heb je ook niet veel aan je referentiepunten.
Waarom niet?

Dit plaatje komt een klein beetje overeen met de situatie die ik bedoel:

Ook al weet ik niet de afstand tot of de hoogte van de bol, het is volgens mij niet zo raar om te zeggen dat de bol minimaal 50 meter heeft afgelegd?
pi_116610563
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet vooral dat ik lampion en iridium flare kan wegstrepen. Ik weet ook dat ik bolbliksem niet kan wegstrepen, dus kijkend naar alledaagse zaken is bolbliksem nog steeds de beste verklaring. Wat snap je daar niet aan?

Of ga je me nu vertellen dat je het topic niet hebt doogelezen?? Dat zou me verrassen want dat is niets voor jou. Jij leest je normaal gesproken heel goed in voordat je je verheven mening komt verkondigen :')
pi_116614173
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dit plaatje komt een klein beetje overeen met de situatie die ik bedoel:

[ afbeelding ]

Ook al weet ik niet de afstand tot of de hoogte van de bol, het is volgens mij niet zo raar om te zeggen dat de bol minimaal 50 meter heeft afgelegd?
Ik snap wat je bedoelt. Wat ik bedoelt. Ok, het zegt dus wel iets, idd. :)
pi_116644232
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Alleen mijn oranje bol ging met zeer hoge snelheid in een kaarsrechte verticale lijn
Horizontale lijn :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Die conclusie mag je in dit geval volgens mij niet trekken.

Het zou immers in theorie best kunnen dat die bol vlak voor je lens was voorbijgevlogen, dat zou ten opzichte van je 2 referentiepunten hetzelfde effect geven.

Je mag je conclusie alleen trekken als je duidelijk gezien hebt dat de bol plotseling verdween achter een van de 2 gebouwen, of plotseling verscheen achter een van de 2 gebouwen. Alleen dan is de afstand voldoende groot om je conclusie te kunnen trekken.
pi_116672276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:12 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Horizontale lijn :)

Doe ik t weer :')

quote:
Die conclusie mag je in dit geval volgens mij niet trekken.

Het zou immers in theorie best kunnen dat die bol vlak voor je lens was voorbijgevlogen, dat zou ten opzichte van je 2 referentiepunten hetzelfde effect geven.

Je mag je conclusie alleen trekken als je duidelijk gezien hebt dat de bol plotseling verdween achter een van de 2 gebouwen, of plotseling verscheen achter een van de 2 gebouwen. Alleen dan is de afstand voldoende groot om je conclusie te kunnen trekken.
Hij verdween achter dat rechter gebouw en ik keek er niet naar door een lens. Ik zag t gewoon met mn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')