Brieke | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:37 |
Beste fokkers, Ik heb een klein vraagje wat betreft de moterolie van de action, is deze in kwaliteit veel slechter als de duurdere olie'en? De prijs verschilt namelijk nogal, rij zelf een Opel Vectra GTS uit 2005 en ben benieuwd of ik deze olie hier gewoon in kan doen zonder dat het kwaad kan. | |
Palomar | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:37 |
Wat is moterolie? | |
Lord_Vetinari | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:38 |
| |
Brieke | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:38 |
Jaja , Motorolie dan. typfoutje | |
koekjestrommel1 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:38 |
Het wekelijkste "is de action olie slechter dan duurdere merken"-topic. | |
koekjestrommel1 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:39 |
Verschil olie? Verschillen in motor olie | |
TheOneAndOnly | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:51 |
ik zou zeggen, probeer het en post hoe het gegaan is? | |
GrunnigsTrots | vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:53 |
gooi ik er altijd in, nooit problemen | |
gebrokenglas | vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:39 |
Staat er geen kwaliteitsaanduiding op die flacon? | |
Bananenvlaflip | vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:48 |
Motorolie van de action wordt gemaakt van uitgeperste arbeiders. | |
1299 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:04 |
Voor een doorsnee auto voldoet dit prima. Let natuurlijk wel even of het wel de juiste viscositeit betreft. Verder voldoet goedkopie olie ook gewoon aan de vereisten. | |
Bananenvlaflip | vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:10 |
Het zijn gewoon restpartijen van shell/bp/castrol/etc. Niks mis mee en de dopes die in de olie zitten zijn ook prima. | |
Executioner | vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:28 |
Koop gewoon a-merk olie uit duitsland via ebay.de o.i.d. Dit kan zomaar 50% in de kosten schelen en hoef je je ook niet druk te maken om de kwaliteit. | |
guapo | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:03 |
Ebayspul is allemaal rotzooi over de datum. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:07 |
Ik gebruikte het in mijn winterauto, ¤10,- voor 5 liter ![]() Maar geen problemen ondervonden toen. | |
Executioner | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:34 |
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb meerdere malen motorolie via ebay.de of van duitse webshops uit Duitsland besteld en nooit was de olie over de datum. Een aantal keer kreeg ik zelfs flacons met vernieuwde labels die hier in NL nog nergens in de schappen lagen! Daarnaast blijft motorolie in ongeopende verpakking jaren goed. | |
tomaat52 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:49 |
Niks mis mee met dat spul. Zowel de 10W40 en de 5W40. Beide auto's lopen er al 10 duizenden kilometers op. ![]() | |
blup | vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:03 |
mijn auto loopt ook al een aardige tijd op action olie | |
sweetscent | vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:16 |
niks mis mee ![]() | |
Grielen | zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:00 |
Olie gaat zo lang mee dat het verschil over de kilometers die je maakt niet in de prijs uit te drukken is. Dus neem maar gewoon de dure, dan weet je zeker dat je goed zit. | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:08 |
Een oud brik, zou ik het zo in gooien. In een nieuwe auto waarbij de afstellingen steeds krapper worden en goed materiaal belangrijker wordt om de levensduur te garanderen, zou ik me er niet gauw aan wagen. Liever voor twee tientjes meer een A-merk, dan een motor die tienduizenden km's eerder de geest geeft. | |
guapo | zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:55 |
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen. | |
Byte_Me | zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:57 |
de tweetakt is in ieder geval van goede kwaliteit, is gewoon een A-merk in andere verpakking. Bij de motorolie zal het wel hetzelfde zijn. | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:57 |
Veel plezier met een verstopte motor. ![]() | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:25 |
Right ![]() OT: Ik neem liever geen risico en koop liever gewoon een A-merk. | |
Anne | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:31 |
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd). Maar of dat aan de olie van de Action ligt? | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:36 |
Kan ook jouw rijstijl zijn natuurlijk ![]() | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:42 |
Je turbo staat los van het oliesysteem. ![]() | |
Executioner | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:45 |
Bullshit, kijk maar eens wat er gebeurd als je nooit \ amper je olie ververst: | |
Anne | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:51 |
![]() Misschien. In het begin ben ik niet zo lief geweest, maar daarna wel. Netjes warm gereden altijd en ik rij tegenwoordig sowieso erg rustig. | |
pvdplanet | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:53 |
Voorheen gooide ik altijd Valvoline Synpower a 40 euro in m'n Swift GTI, maar in alle eerlijkheid merk ik geen verschil met de 5w40 van de Action. En omdat het goedkoper is kun je het vaker verversen voor de zelfde prijs ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:57 |
Ehm,nee? Smering enz? | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:03 |
Bij turbomotoren is de juiste/goede kwaliteit van de moterolie toch een stukkie belangrijker dan bij een normaal blokkie? | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:05 |
Oh. ![]() | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:09 |
Hoeft niet. Onze turbo werkt nog gewoon. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:10 |
Geluk is met de dommen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:15 |
Lijkt me van wel..oude olie verbrand eerder tijdens het afkoelen (uitdraaien) van een turbo,lagerschade als gevolg...en evt. lekkere gevolgschade. | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:19 |
ff klein zijsprongetje Hoe gaat het tegenwoordig met de turbo's? Nog steeds een vervangingsonderdeel of houden ze meestal wel 250K kms? Ben bang dat mijn volgende auto toch zo'n stinkdiesel moet gaan worden. Bedankt Den Haag ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:24 |
Ligt geheel aan rijstijl,onderhoud lijkt mij.. Heb op mijn diesel Boxer nou 214.000km met originele turbo gedaan..zie ook op het 850forum jongens met meer als 300.000km op een t5 met originele turbo. Boxer is van 2007 en sommige 850 zijn van 1995. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2012 11:25:29 ] | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:30 |
Mja, het blijft nog steeds aan het gebruik liggen. De dieselturbo's houden het meestal wel een tijd vol, soms tot ruim over drie ton. Maar je hebt ook de brandstofpompen die bij diesels tricky zijn. Blijft altijd modelspecifiek. Dan moet ie 't normaal gesproken wel meer dan 60k kunnen volhouden. Begin je oud te worden, Anne? Je hebt die Cupra toch niet voor niets? ![]() | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:33 |
Die van ons begint te gillen boven de 3000 toeren. ![]() Maar nog geen krachtverlies. (268K km) | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:45 |
Benzine of diesel? | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:46 |
Maakt toch niet uit? ![]() Die turbo is op sterven na dood | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:46 |
Diesel. | |
tomaat52 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:47 |
Doet ie al een jaar of 3 of zo... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:54 |
Mwoah,hoeft niet,wat de een gillen noemt,noemt de ander fluiten...een turbo op een diesel kan (gemiddeld) meer km's hebben. Minder toeren,druk (als ik het goed heb). | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:01 |
OK. Fluiten vind ik wel wat anders dan gillen; maar zou kunnen idd. Lagere temperaturen vermoed ik idd. bij een diesel. Planning is een huidig model 520d; maar vind de prijzen nu nog niet genoeg aangepast aan "de crisis". ![]() En mijn huidige benzinebak wil niet dood. | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:09 |
ff on=topic voor TS ![]() Als de olie van de Lidl aan de eisen van Opel voldoet; speciale Opel normen, als die er zijn zoals bv. bij VW en BMW, en/of de door Opel vereiste ACEA normen. kan je weinig verkeerd doen. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:27 |
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt... | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:28 |
Serieus? | |
Anne | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:29 |
Bron? | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:32 |
Lijkt mij iig. geen probleem als die Lidl olie aan de Opel/GM norm voldoet voor zo'n GTS. NB. ik gebruik zelf altijd dure/goede/Mobil olie en goedkope/merkloze benzine. ![]() | |
Bananenvlaflip | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:00 |
Je wou zeggen dat el cheapo-olie geen restpartijen van de bekende merken zijn, maar dan in andere verpakking? Die olie is qua samenstelling identiek aan de a-merken. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:06 |
geren pdf, ben eens met school bij Shell geweest, daar hebben we deze vraag gesteld, toen kregen we een beste presentatie ![]() | |
Bananenvlaflip | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:25 |
Ohja, Shell zal wel heel objectief zijn over hun concurrenten. De olielobby eist weer een slachtoffer. | |
blup | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:44 |
Wij van WCeend.. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:11 |
Hmmm...en puur op dit bericht zou ik het niet meer durven met een oudere (semi classic) om daar gemiddelde meuk in te gooien..daarbij,LongLife ..lijkt me niet voor niets maar proof me wrong. | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:36 |
Prima bak, zo'n 520d. Wel een stapje terug naar een vierpitter, maar ach. Scheelt weer in onderhoud enzo ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:48 |
Ach, dik 8 sec. naar de 100 en 220 max. vind ik genoeg on NL. Automaatje om de ontbrekende soepelheid van de diesel te compenseren, en een flinke actieradius. Duurt ook nog wel 1-2 jaar voordat ik in de aanschaf moet. | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:53 |
Dat is eigenlijk ook genoeg. Meer is altijd leuk natuurlijk, mijn volgende auto wordt ook wat dikker dan ik nu heb. Maar eigenlijk is het niet nodig: ik ben nu al 99% van de tijd sneller weg dan de rest en tik probleemloos 200+ aan, dus waarom heb je meer nodig? | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:54 |
Omdat het kan en leuk is natuurlijk! ![]() | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:57 |
Absoluut waar, maar als je even pragmatisch denkt is het gewoon bullshit. Desondanks zou ik ook een dikkere bak kopen als de huidige eruit gaat ![]() | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:01 |
Daarom moet je ook nooit pragmatisch denken als het om auto's gaat hè. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:24 |
Wordt ook ouder. ![]() Ik heb gewoon de pest aan moeten tanken. Paar maanden geleden in de VS een Ford Explorer gereden. V6-ding. Na 500 km moet je alweer in de gaten houden of je ergens een pomp ziet. Niet handig in de rimboe. Toen wist ik het zeker; volgende aanschaf wordt zuinigste versie van een serie, met de grootste actieradius dus. Neef van mij had een Audi S6Plus. Dat blauwe kreng moest om de 300-350 km naar de tank. Compleet waardeloos vind ik dat. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:31 |
Achja vind het niet zo'n punt dat je vaker moet tanken of daar aan moet denken. In NL is toch om de zoveel meter een pomp onderhand. | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:31 |
Herkenbaar. Dat is voor mij een reden om geen LPG te rijden zolang het voordeel marginaal is. Dan sta ik twee keer per week aan de pomp, no thanks. | |
Bananenvlaflip | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:54 |
De gemiddelde meuk, voor zover je gelooft dat deze van mindere kwaliteit is dan de m¤rken, is zeker beter dan wat in de tijd dat je oldtimer gebouwd werd voor olie door moest gaan. Longlife heeft trouwens met het interval te maken waarmee deze olie ververst moet worden. Vw is hier volgens mij ooit mee begonnen en je zou 60k+ kilometers kunnen rijden voordat er een oliebeurt nodig was. In de praktijk blijkt dit anders te werken en veel mensen kiezen ervoor om terug te schakelen op de 'normale' olie en frequenter verversen. | |
T42 | zondag 19 augustus 2012 @ 21:18 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 augustus 2012 @ 13:16 |
Deze figuren uit Duitsland hebben vaak mooie aanbiedingen en zijn sowieso niet zo duur: http://www.autoteile24.de/ Verzendkosten weet ik niet meer. | |
Elusive | maandag 20 augustus 2012 @ 13:30 |
ik rij altijd op action/gamma prut, is ook altijd in m'n oldtimers gegaan, kadett B/C,corsa A het liep en loopt er allemaal perfect op ![]() verversen doe ik niet aan, wel maandelijks bijvullen want het blijven opels ![]() | |
T42 | maandag 20 augustus 2012 @ 15:12 |
verversen gaat bij mij om de 2 jaar of om het jaar ongeacht km. (ligt aan welke auto) maar flikker er gewoon kruidvat of action olie in ![]() | |
pvdplanet | donderdag 24 september 2015 @ 20:00 |
Voor wie het nog niet wist: De Valvoline 1L 5w-40 en 5w-30 kosten deze week slechts 3,99 bij de Action Daar vraagt de bouwmarkt en automaterialen handel 12,95 - 17,95 voor ![]() Semi-synthetische 10w40 doet 2,49 | |
FokU94 | donderdag 24 september 2015 @ 20:13 |
Niks mis met Action motorolie. Momenteel hebben ze de Valvoline staan. Zou die wel verkiezen boven die Techno meuk... | |
pvdplanet | donderdag 24 september 2015 @ 20:18 |
De Techno meuk heeft nu wel Porsche goedkeuring...![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 24 september 2015 @ 20:27 |
Heb zelf altijd deze, volledig de juiste spec, zoals in het Volvo boekje gevraagd wordt (WSS-M2C913-B) https://www.deolieconcurr(...)W%252d30-5Liter.html +/- ¤30 voor 5L helemaal correcte spec. Lijkt me prima. Het is overigens Castrol-olie volgens de achterkant. Dus zeker prima Maar goed, dat zit dan ook een Ford/Mazda blok in. | |
Glijdt_licht | donderdag 24 september 2015 @ 20:32 |
De oude fles ook. Zie onderaan. Overigens is het geen goedkeuring, maar een eigen merk spec waar de olie aan voldoet. | |
FokU94 | donderdag 24 september 2015 @ 20:47 |
Lachuh... Moet zeggen gebruik wel Techno 2 takt olie voor de Tomos, mja daar volstaat slaolie nog wel voor :p | |
FokU94 | donderdag 24 september 2015 @ 20:48 |
Dubbel | |
deezler | donderdag 24 september 2015 @ 21:18 |
Action koopt in bulk in bij een van de bekendere merken en neemt gewoon genoegen met minder marge waarschijnlijk. Flesje van 1 liter wat je bij de merkdealer koopt zit gewoon belachelijk veel winst op. | |
Hyperdude | donderdag 24 september 2015 @ 21:22 |
En toch ga ik die meuk niet in mijn Porsj kiepen. ![]() | |
Fer | donderdag 24 september 2015 @ 22:42 |
Niet weten dat chemische producten voor iedere bestelling naar samenstelling aangepast kan worden. Iets minder reinigers erin, of dat dure hulpmiddel dat ijzerslijpsel een beetje incapseld weglaten. Kan zo geregeld worden en de olie is perfect voor Lidl kwaliteit. | |
Mano_ | donderdag 24 september 2015 @ 22:54 |
Tja, voor het prijsverschil per kilometer gooi ik er liever 'goede' olie in, al is het maar voor m'n gerustheid. Jaren geleden eens bij een lezing van een ex-topman van Castrol geweest en zijn boodschap was dat olie verversen pure marketing is. Toch gok ik het er niet op, zeker omdat ik graag gebruik maak van het toerenbereik van m'n auto ![]() | |
deezler | vrijdag 25 september 2015 @ 00:37 |
En wat is Lidlkwaliteit? Goede kwaliteit maar zonder dure merknamen? Want dat is toch een beetje de formule van Aldi & Lidl? Kwaliteit is niks mis mee geloof ik, als ik de tests mag geloven die je regelmatig langs ziet komen. Jij denkt dat duurder meteen beter is? Gefeliciteerd, je bent de natte droom van iedere verkoper. | |
eXplorer1 | vrijdag 25 september 2015 @ 09:59 |
Ik ben toch altijd enigszins verrast om al dat olie gebeuren te lezen in dit soort topics, ik was ook altijd van de juiste olie volgens het boekie. Nou ik had een tijd terug een Saab met een b205 blok, als de pest gevoelig voor de juiste olie ivm blacksludge. Bij 240k ging er een dikke waaier op en nog wat pretspul en ik draaide 270whp op LPG (ja LPG) met EGT's, ontstekingscurve, en een rpm limit met standaard klepveren waar menig pta'er het heel benauwd van krijgt. Ik wist dat ik voor de zekerheid een nieuw blok ging bouwen (want b205 zuigt), dus er ging action 5w40 olie in elke 10k en ik trapte dat ding genadeloos af. Welnu, bij 280k flikkerde ik dat blok eruit en ik trok hem een paar weken later open, alles was prachtig en het verf was nog niet eens van de lager schalen af, ik stond met verbazing te kijken en ik checkte dubbel of ik wel het goede blok geopend had. Eerlijkheidshalve had ik wel een paar uitlaatkleppen half aan stront door het vele gebruiken van launch control waarmee er giga klappen uit de uitlaat vlogen (leuk voor bumperklevers die klappen en vlammen) Vanaf dat moment heb ik er schijt aan en flikker ik gewoon 5w40 van de action in mijn blokken en verwissel ik gewoon eens in de 10-15k aangezien mijn motoren het niet makkelijk hebben zodra ze op temp zijn. TS heeft een vectra GTS en derhalve dus geen spannend blok, action olie kan er prima in, wel vaker vervangen omdat (logischerwijs) de dopes sneller zijn uitgewerkt. | |
Barcaconia | vrijdag 25 september 2015 @ 11:10 |
Ik kan veel redenen bedenken om olie van goede kwaliteit aan te schaffen, enkelen van de belangrijkste zijn de volgende: - Olie van een bekend merk is van een constante en controleerbare kwaliteit. Van een onbekend/merkloos/private label is dat niet zo. Je kunt geen analyserapporten opvragen van batches en geen garantie krijgen dat de kwaliteit jaar in jaar uit hetzelfde is. - Olie van een bekend merk heeft officiële approvals. De grote merken laten hun olie door de OEM's goedkeuren. Dat wil zeggen dat de OEM's ook controle houden daarop gedurende de looptijd van de approvals. Merkloze olie heeft, zoals je hierboven op de foto ziet, vaak een soort tekst van "Performance level", "Meets the requirements of" staan. Dat wil zeggen dat het niet goedgekeurd is, hooguit ooit in het begin een testje intern gedaan of het aan de getallen voldoet. Waarin het een "6-je" kan zijn waarmee hij slaagt natuurlijk. Daarnaast refereer ik aan punt 1, het is niet meetbaar constant dus eigenlijk zegt het helemaal niets. - De meest belangrijke voor de particulier misschien nog wel: de kostenpost is verwaarloosbaar. In de exploitatie van je auto per kilometer kost het een ¤0,005 om op Shell olie te rijden en ¤0,001 om op Action olie te rijden. Tegenover gemiddeld ¤0,075 per km aan brandstof en dan tel ik verzekering en dergelijke nog niet mee. Dan ga ik uit van dezelfde interval en niet, zoals ik zou aanraden, vaker verversen bij goedkopere olie. Uitgegaan van 20.000km rijden met olie van ¤20,00 p/L tegenover ¤4 p/L en 5L verversing De conclusie van het verhaal is dus eigenlijk: waarom zou je het risico lopen als je weet dat het mis KAN gaan en daarmee niemand hebt om op terug te vallen, terwijl je voor een verwaarloosbaar hogere prijs in ieder geval een gegarandeerde kwaliteit koopt. Action (en andere) olie is niet per definitie slecht maar je weet ook nooit of het goed is of niet. Daarnaast adviseer ik sowieso om olie bij een lokale oliehandelaar in te kopen ipv bij een automaterialenzaak/tankstation/garage omdat je simpelweg veel goedkoper uit bent voor goede kwaliteit. | |
Fer | vrijdag 25 september 2015 @ 11:46 |
Jij rijdt dat ding flink warm ieder geval en die 10000km is na enkele maanden al bereikt. Is toch anders dan die olie die er een jaar in zit of langer en slechts een enkele keren per maand een paar minuten dr bedrijfstemperatuur haalt. Anderen moeten zich eens verdiepen in de chemische industrie. Of misschien kunnen operators op Fok er meer over vertellen. Maar iedere batch wordt op specificatie gemaakt. Ik zeg niet dat Liep olie slecht is, maar er geen reden dat het dezelfde olie is in een ander flesje. Benzine komt in Noord Holland ook uit hetzelfde vat, maar ieder merk heeft zijn eigen toevoegingen. | |
eXplorer1 | vrijdag 25 september 2015 @ 14:17 |
Ik ben het geheel eens met je fer, maar, ik word een beetje moe van de mensen die bijna impliceren dat als je action olie erin gooit dat je na een paar maanden een paar drijfstangen in je nek hebt liggen. | |
Fer | vrijdag 25 september 2015 @ 17:45 |
Net zoals dat ik moe wordt van iedereen die blijft volhouden dan iets hetzelfde is omdat het uit dezelfde fabriek komt. Terwijl juist met chemie zoveel te rommelen valt. Denk bijvoorbeeld aan huismerk schoonmaakmiddel, dat uit dezelfde fabriek komt als Andy of Ajax. Ze kunnen alle eigenschappen zo veranderen met iedere batch, of bijvoorbeeld bij introductie heel erg goed en dan later als het goed verkocht wordt, goedkoper maken om te produceren. Zelfde met onderdelen als uitlaten. Peugeot monteert Bosal af fabriek, maar die hoeven niet perse dezelfde te zijn als de Bosal uitlaten die kwikfit verkoopt. | |
T42 | vrijdag 25 september 2015 @ 18:34 |
voor de action gebruikte ik alleen maar kruidvat olie ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 19:13 |
Voor de duidelijkheid zou je misschien het bouwjaar van de jongste bolide in je renstal kunnen vermelden. Gokje mijnerzijds: 1989. Zit ik er erg vet naast? ![]() | |
Fer | vrijdag 25 september 2015 @ 19:52 |
Wat zeg je nu, dat zijn oude bakken op vet zouden lopen? Maar serieus, hydraulische kleppenstoters, een turbo of veel stadskilometers, ik zou goede olie nemen. Zeker met die moderne blokken, die van een soort snel oplosbaar ijzer gemaakt lijken te zijn. | |
Hyperdude | vrijdag 25 september 2015 @ 19:56 |
Vet is wat mijn Ipad van ver maakte. ![]() Liet het maar zo. Zou best kunnen kloppen bij T42. ![]() | |
fathank | vrijdag 25 september 2015 @ 21:11 |
![]() Valvoline is toch gewoon een prima merk? Zie vaak zat 'merk'olie bij de action staan. Heb het zelf niet nodig want op de zaak staan de vaten van Kendall tot aan het dak opgestapeld. Die gaat in alle motoren, van 3cilinder Hatz of Perkins generatoren tot 16 cilinder MAN diesels van 1000+ kW. [ Bericht 12% gewijzigd door fathank op 25-09-2015 21:17:32 ] | |
Revolution-NL | vrijdag 25 september 2015 @ 21:15 |
Ga jij met een moderne turbo motor maar 60k rijden zonder te verversen. De boel draait gewoon kapot. In de oudere atmosferische motoren zou ik action olie zo gebruiken , bij moderne auto's gevalletje penny wise pound foolish. | |
Fer | vrijdag 25 september 2015 @ 21:51 |
Oude motoren hebben ook hydraulische stoters, die lusten ook geen stroop. | |
deezler | vrijdag 25 september 2015 @ 23:17 |
Het zou me niet verbazen als er ook merkdealers het merk Valvoline gebruiken. Maar nu verkoopt Action het en is het ineens stroop en goedkope rommel? ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 26 september 2015 @ 01:31 |
Och toen ik shell 5w40 kocht bij de Action was het volgens velen ook oud spul, want action kon dat nooit verkopen blabla. Autootje van toen reed er prima op. Heb nu gewoon officieel Ford Formula FF. iets duurdere auto, heeft de exacte specificaties voor mijn Volvo met Ford/Mazda-motor, staat achterop gewoon BP/Castrol, en is maar ¤26 per 5 L.. | |
Straatcommando. | zaterdag 26 september 2015 @ 13:42 |
Kracht van advertisement. Sterker nog, ook met Techno is niks mis. Voldoet gewoon onder andere aan de api norm. Heb 't spul 40.000km gebruikt in een flink gekieteld turboblok, netjes op tijd gewisseld en er was helemaal niks bijzonders te zien in de motor. Best kans dat het restpartijen zijn van grotere merken. | |
bluemoon23 | zaterdag 26 september 2015 @ 15:01 |
Op het werk hebben we ook een paar m3 Shell Rimula staan, wat in industriele dieselmotoren gaat,12 cylinder Caterpillars dan. Maar dat zijn laagtoerige motoren. Diezelfde olie gooi ik toch maar niet in mij personenauto dieselmotor. | |
fathank | zaterdag 26 september 2015 @ 15:08 |
Ik doe alleen 1x in de 10.000k een litertje bijvullen. De rest gebeurt bij de dealer ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 september 2015 @ 15:24 |
gewoon geblaat van de gemiddelde meeprater, en daar hebben we er hier best veel van. Valvoline was 40 jaar lang dé olieboer van de motorsport, dus dat is echt gedn troep. En vwb de Action olie; weet jij ergens een Techno-raffinaderij te staan? Ik ook niet, dus dat komt gewoon uit restpartijtjes van de grote jongens, en dat is heus niet slecht. Ik denk dat je in alle pre 2000 auto's rücksichtslos Action olie kunt mikken. In wat nieuwetsere auto's moet je een beetje oppassen, vooral met diesels en turbo's zou ik voorzichtig zijn, maar in een atmosferische motor zou ik het zonder twijfel gebruiken, zeker als het een torretje is wat toch al wat verbruikt ![]() | |
Fer | zaterdag 26 september 2015 @ 15:31 |
En hoe stelt meneer geluidsdraak een restpartijtje voor? Valvoline bestelt 10000 flesjes van 2l en laat per ongeluk 25000 liter mengen, waardoor ze met een restpartij van 5000 liter zitten? | |
-Richard- | zaterdag 26 september 2015 @ 16:24 |
Ik keil het ook gewoon in mijn Opel Corsa. Ding is toch niets waard en al helemaal geen olie die 10 euro per liter kost. Techno is er, dus ik gebruik het ook in deze auto. Smeert volgens mij prima, maakt motor maakt wel wat lawaai ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 26 september 2015 @ 16:26 |
Wat dacht je van faillissementen of niet belangrijke productiefouten? Fouten op het etiket, verkeerde flacon. En nee geen 5w30 in een fles waar 10w40 op staat ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 september 2015 @ 16:41 |
heeft meneer fer wel eens voet op een raffinaderij/tankenpark gezet? Nee he? Dan zou je weten dat er wel eens 'restjes' in tanks achterblijven van de 2.000.000 kubieke meter die erin zit.. En dat kan zomaar een tankwagentje vol zijn, of 2, of 5. Je denkt een beetje te klein. Het kan ook gewoon zomaar zo voorkomen dat de desbetreffende partij nét niet aan de hoge specs van de klant voldoet, en dan moet je er ook wat mee he.. Of moeten ze dat maar affakkelen dan? ![]() | |
bluemoon23 | zaterdag 26 september 2015 @ 17:20 |
Het is dat ik nog een paar 5 liter cans hoogwaardige Shell olie heb staan voor in mijn Z4 (was omgerekend maar ¤5 per liter bij Duitse webshop als ik wat meer kocht) Dus dat gaat ook in mijn Astra diesel, maar anders ging daar gewoon Action olie in, is niks mee voor de gemiddelde jan modaal auto. Misschien beetje offtopic, maar bij de garage naaien ze je helemaal met de prijzen wat ze daar voor olie vragen. Daar kopen ze het in bulk in voor ¤4/liter en op de rekening staat dan ¤20/liter.... Hier bij een willekeurige webshop kun je het mooi zien. https://www.123motorolie.nl/castrol-edge-fst-5w30 1 liter kan voor ¤7,89 ex 5 liter kan voor ¤5,78 ex /liter 208 liter drum voor ¤4,71 ex /liter En als zo,n garage flink wat afneemt is dat uiteraard goedkoper dan bij de eerste de beste webshop. Op het werk moesten we een tijdje geleden nieuwe olie voor een centrifugaalcompressor hebben, totaal 10m3, dan betaal je opeens iets van ¤2 per liter ofzo. [ Bericht 57% gewijzigd door bluemoon23 op 26-09-2015 17:31:46 ] | |
T42 | zaterdag 26 september 2015 @ 18:58 |
1999 opel astra g station LPG 310dk 10 jaar er naast ![]() | |
T42 | zaterdag 26 september 2015 @ 19:03 |
heb het ook in mijn bootjes en stationair motoren zitten. allemaal zo vloeibaar als iets. net nog een aggregaat gesloopt voor blokkie en die olie heb ik er 5 jaar geleden ingedaan was nog steeds dun. | |
Hyperdude | zaterdag 26 september 2015 @ 21:55 |
Das veel nieuwer dan ik van je had verwacht. Gelukkig nog wel, net, uit de vorige eeuw. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 27 september 2015 @ 11:42 |
de 2takt meuk gaat er in elk geval prima door heen in de Saxonette 8) nou hoeft daar ook net niks in eigenlijk maar toch ![]() | |
Fer | zondag 27 september 2015 @ 12:13 |
Hoe sterk die dingen zijn, ik leverde mijne na 3 jaar en 144000km als volledig afgeschreven in, heeft dat ding nog 11 jaar doorgereden in Nederland. | |
DieselTank | zondag 27 september 2015 @ 12:59 |
Alle premium autos hebben premium olie nodig. | |
BMWK111RS | maandag 28 september 2015 @ 10:26 |
Niet helemaal mee eens, het hangt ook aardig af van je rijgedrag. Als jij je auto normaal behandelt is de kwaliteit van de olie minder kritisch dan wanneer jij denkt dat je Lewis Hamilton heet en het gaspedaal hebt vervangen door een stationair/plankgas schakelaar. | |
#ANONIEM | maandag 28 september 2015 @ 11:39 |
Zo te lezen heeft de marketing bij veel mensen bijzonder goed gewerkt. | |
pvdplanet | maandag 28 september 2015 @ 18:25 |
De flessen Valvoline 5W-40 hebben productiedatum augustus 2015 Kon het niet laten er weer een paar te kopen, de schuur staat er vol mee. Maar ja, de Bimmer vreet 1 liter per 1000km ![]() | |
T42 | maandag 28 september 2015 @ 21:30 |
en sinds vandaag 1 uit 2015 ![]() | |
derLudolf | maandag 28 september 2015 @ 21:33 |
Audi A4/A5 met 2.0TFSI niet. Die verversen de olie automatisch om de 7000km | |
Hyperdude | maandag 28 september 2015 @ 21:46 |
De crisis is nu pas echt voorbij. ![]() | |
bluemoon23 | maandag 28 september 2015 @ 23:26 |
Dat is nog niets. Op het werk hebben we 12 cylinder Caterpillar generatoren staan, deze draaien 24 uur per dag. De motoren (Cat 3512 op aardgas) hebben een carterinhoud van ongeveer 400 liter. Elke dag gebruiken deze motoren 3 liter smeerolie per stuk, dat schijnt volkomen normaal en acceptabel te zijn. Gelukkig zit er een automatisch systeem op wat de olie bijvult vanuit een voorraadtank. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 00:06 |
Dat zegt de importeur van Volkswagen ook... Wie was ook alweer importeur van Knetterpillar? ![]() De aflevering van Radar gezien vanovond? Een man had een olieverbruik van 1:350. 1:1500 was zelfs nog acceptabel voor die motor vond men bij Pon/Audi | |
DieselTank | dinsdag 29 september 2015 @ 00:17 |
PON ![]() | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 00:24 |
Inderdaad. Ook keurig hoe ze in afwezigheid schitterden ![]() | |
vaginabeheerder | dinsdag 29 september 2015 @ 10:04 |
Hydraulische klepstoters hier. Fabriek adviseert 10w40 maar ik doe er 5w40 vol synthetisch in vanwege de het feit vol synthetisch de motor wat schoner houd van binnen. Ik koop olie bij de action of de lidl en ik verves ieder jaar. De auto is van 1998 en loopt er prima op. | |
T42 | dinsdag 29 september 2015 @ 13:00 |
Ford dealers vinden 1:1000 al normaal... | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 13:36 |
Ford auto's kan ik weinig over zeggen. Van Ford trekkers werd altijd gezegd, als ie niet rookt dan is de olie op ![]() ![]() | |
pvdplanet | zondag 27 januari 2019 @ 12:54 |
De Techno olie heeft nu in 5W-30 een C3 / BMW Longlife 04 vrijgave![]() | |
Nismo91 | zondag 27 januari 2019 @ 13:12 |
Ik heb een aantal maanden een lekkende Corsa gehad om mee naar het werk te rijden (150 km) 18k km mee gereden en na elke tankbeurt het olie bijgevuld met action olie. Zou het niet in mijn nieuwe auto gooien maar als je niks bijzonders rijdt dan kan het weinig kwaad denk ik. | |
Maegrim | zondag 27 januari 2019 @ 13:48 |
m'n S60 uit 2001 doet het al 80k km prima op (grotendeels) 10W40 van de action ![]() | |
GM78 | zondag 27 januari 2019 @ 14:17 |
Ik rij al zeker een kleine 20 jaar met olie van de Aldi, Lidl, Action. En ik kan maar 1 ding zeggen, nog nooit problemen gehad.. ![]() | |
vaginabeheerder | zondag 27 januari 2019 @ 15:22 |
Ik koop deze meestal. https://www.groothandel-n(...)lie-5995-p-2866.html Prijs is goed en dan kan ik een paar jaar vooruit. |