quote:
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb meerdere malen motorolie via ebay.de of van duitse webshops uit Duitsland besteld en nooit was de olie over de datum. Een aantal keer kreeg ik zelfs flacons met vernieuwde labels die hier in NL nog nergens in de schappen lagen! Daarnaast blijft motorolie in ongeopende verpakking jaren goed.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:03 schreef guapo het volgende:
Ebayspul is allemaal rotzooi over de datum.
Veel plezier met een verstopte motor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
Rightquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:03 schreef blup het volgende:
mijn auto loopt ook al een aardige tijd op action olie
Je turbo staat los van het oliesysteem.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).
Maar of dat aan de olie van de Action ligt?
Bullshit, kijk maar eens wat er gebeurd als je nooit \ amper je olie ververst:quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je turbo staat los van het oliesysteem.
Misschien. In het begin ben ik niet zo lief geweest, maar daarna wel. Netjes warm gereden altijd en ik rij tegenwoordig sowieso erg rustig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:36 schreef Mikkie het volgende:
Kan ook jouw rijstijl zijn natuurlijk
Ehm,nee?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je turbo staat los van het oliesysteem.
Bij turbomotoren is de juiste/goede kwaliteit van de moterolie toch een stukkie belangrijker dan bij een normaal blokkie?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).
Maar of dat aan de olie van de Action ligt?
Hoeft niet. Onze turbo werkt nog gewoon.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij turbomotoren is de juiste/goede kwaliteit van de moterolie toch een stukkie belangrijker dan bij een normaal blokkie?
Lijkt me van wel..oude olie verbrand eerder tijdens het afkoelen (uitdraaien) van een turbo,lagerschade als gevolg...en evt. lekkere gevolgschade.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:09 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Onze turbo werkt nog gewoon.
Mja, het blijft nog steeds aan het gebruik liggen. De dieselturbo's houden het meestal wel een tijd vol, soms tot ruim over drie ton. Maar je hebt ook de brandstofpompen die bij diesels tricky zijn. Blijft altijd modelspecifiek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
ff klein zijsprongetje
Hoe gaat het tegenwoordig met de turbo's? Nog steeds een vervangingsonderdeel of houden ze meestal wel 250K kms? Ben bang dat mijn volgende auto toch zo'n stinkdiesel moet gaan worden.
Bedankt Den Haag![]()
Dan moet ie 't normaal gesproken wel meer dan 60k kunnen volhouden. Begin je oud te worden, Anne? Je hebt die Cupra toch niet voor niets?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien. In het begin ben ik niet zo lief geweest, maar daarna wel. Netjes warm gereden altijd en ik rij tegenwoordig sowieso erg rustig.
Die van ons begint te gillen boven de 3000 toeren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:24 schreef Charged het volgende:
Ligt geheel aan rijstijl,onderhoud lijkt mij..
Heb op mijn diesel Boxer nou 214.000km met originele turbo gedaan..zie ook op het 850forum jongens met meer als 300.000km op een t5 met originele turbo.
Boxer is van 2007 en sommige 850 zijn van 1995.
Benzine of diesel?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Die van ons begint te gillen boven de 3000 toeren.![]()
Maar nog geen krachtverlies. (268K km)
Maakt toch niet uit?quote:
Doet ie al een jaar of 3 of zo...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit?![]()
Die turbo is op sterven na dood
Mwoah,hoeft niet,wat de een gillen noemt,noemt de ander fluiten...een turbo op een diesel kan (gemiddeld) meer km's hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit?![]()
Die turbo is op sterven na dood
Planning is een huidig model 520d; maar vind de prijzen nu nog niet genoeg aangepast aan "de crisis".quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:30 schreef Mikkie het volgende:
... Maar je hebt ook de brandstofpompen die bij diesels tricky zijn. Blijft altijd modelspecifiek. ...
Als de olie van de Lidl aan de eisen van Opel voldoet; speciale Opel normen, als die er zijn zoals bv. bij VW en BMW, en/of de door Opel vereiste ACEA normen. kan je weinig verkeerd doen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:37 schreef Brieke het volgende:
Beste fokkers,
Ik heb een klein vraagje wat betreft de moterolie van de action, is deze in kwaliteit veel slechter als de duurdere olie'en? De prijs verschilt namelijk nogal, rij zelf een Opel Vectra GTS uit 2005 en ben benieuwd of ik deze olie hier gewoon in kan doen zonder dat het kwaad kan.
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
ff on=topic voor TS
[..]
Als de olie van de Lidl aan de eisen van Opel voldoet; speciale Opel normen, als die er zijn zoals bv. bij VW en BMW, en/of de door Opel vereiste ACEA normen. kan je weinig verkeerd doen.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...
Bron?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...
Je wou zeggen dat el cheapo-olie geen restpartijen van de bekende merken zijn, maar dan in andere verpakking? Die olie is qua samenstelling identiek aan de a-merken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven additieven uitgewerkt...
geren pdf, ben eens met school bij Shell geweest, daar hebben we deze vraag gesteld, toen kregen we een beste presentatiequote:
Prima bak, zo'n 520d. Wel een stapje terug naar een vierpitter, maar ach. Scheelt weer in onderhoud enzoquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Fluiten vind ik wel wat anders dan gillen; maar zou kunnen idd.
Lagere temperaturen vermoed ik idd. bij een diesel.
[..]
Planning is een huidig model 520d; maar vind de prijzen nu nog niet genoeg aangepast aan "de crisis".
En mijn huidige benzinebak wil niet dood.
Omdat het kan en leuk is natuurlijk!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:53 schreef Mikkie het volgende:
Dat is eigenlijk ook genoeg. Meer is altijd leuk natuurlijk, mijn volgende auto wordt ook wat dikker dan ik nu heb. Maar eigenlijk is het niet nodig: ik ben nu al 99% van de tijd sneller weg dan de rest en tik probleemloos 200+ aan, dus waarom heb je meer nodig?
Daarom moet je ook nooit pragmatisch denken als het om auto's gaat hè.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:57 schreef Mikkie het volgende:
Absoluut waar, maar als je even pragmatisch denkt is het gewoon bullshit. Desondanks zou ik ook een dikkere bak kopen als de huidige eruit gaat
Achja vind het niet zo'n punt dat je vaker moet tanken of daar aan moet denken. In NL is toch om de zoveel meter een pomp onderhand.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wordt ook ouder.![]()
Ik heb gewoon de pest aan moeten tanken.
Paar maanden geleden in de VS een Ford Explorer gereden. V6-ding. Na 500 km moet je alweer in de gaten houden of je ergens een pomp ziet. Niet handig in de rimboe. Toen wist ik het zeker; volgende aanschaf wordt zuinigste versie van een serie, met de grootste actieradius dus.
Neef van mij had een Audi S6Plus. Dat blauwe kreng moest om de 300-350 km naar de tank. Compleet waardeloos vind ik dat.
De gemiddelde meuk, voor zover je gelooft dat deze van mindere kwaliteit is dan de m¤rken, is zeker beter dan wat in de tijd dat je oldtimer gebouwd werd voor olie door moest gaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:11 schreef Charged het volgende:
Hmmm...en puur op dit bericht zou ik het niet meer durven met een oudere (semi classic) om daar gemiddelde meuk in te gooien..daarbij,LongLife ..lijkt me niet voor niets maar proof me wrong.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
De oude fles ook. Zie onderaan. Overigens is het geen goedkeuring, maar een eigen merk spec waar de olie aan voldoet.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:18 schreef pvdplanet het volgende:
De Techno meuk heeft nu wel Porsche goedkeuring...
[ afbeelding ]
Lachuh...quote:Op donderdag 24 september 2015 20:18 schreef pvdplanet het volgende:
De Techno meuk heeft nu wel Porsche goedkeuring...
[ afbeelding ]
En toch ga ik die meuk niet in mijn Porsj kiepen.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:18 schreef pvdplanet het volgende:
De Techno meuk heeft nu wel Porsche goedkeuring...
[ afbeelding ]
Niet weten dat chemische producten voor iedere bestelling naar samenstelling aangepast kan worden. Iets minder reinigers erin, of dat dure hulpmiddel dat ijzerslijpsel een beetje incapseld weglaten. Kan zo geregeld worden en de olie is perfect voor Lidl kwaliteit.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:18 schreef deezler het volgende:
Action koopt in bulk in bij een van de bekendere merken en neemt gewoon genoegen met minder marge waarschijnlijk.
Flesje van 1 liter wat je bij de merkdealer koopt zit gewoon belachelijk veel winst op.
En wat is Lidlkwaliteit? Goede kwaliteit maar zonder dure merknamen? Want dat is toch een beetje de formule van Aldi & Lidl? Kwaliteit is niks mis mee geloof ik, als ik de tests mag geloven die je regelmatig langs ziet komen.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet weten dat chemische producten voor iedere bestelling naar samenstelling aangepast kan worden. Iets minder reinigers erin, of dat dure hulpmiddel dat ijzerslijpsel een beetje incapseld weglaten. Kan zo geregeld worden en de olie is perfect voor Lidl kwaliteit.
Jij rijdt dat ding flink warm ieder geval en die 10000km is na enkele maanden al bereikt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:59 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben toch altijd enigszins verrast om al dat olie gebeuren te lezen in dit soort topics, ik was ook altijd van de juiste olie volgens het boekie.
Nou ik had een tijd terug een Saab met een b205 blok, als de pest gevoelig voor de juiste olie ivm blacksludge.
Bij 240k ging er een dikke waaier op en nog wat pretspul en ik draaide 270whp op LPG (ja LPG) met EGT's, ontstekingscurve, en een rpm limit met standaard klepveren waar menig pta'er het heel benauwd van krijgt.
Ik wist dat ik voor de zekerheid een nieuw blok ging bouwen (want b205 zuigt), dus er ging action 5w40 olie in elke 10k en ik trapte dat ding genadeloos af.
Welnu, bij 280k flikkerde ik dat blok eruit en ik trok hem een paar weken later open, alles was prachtig en het verf was nog niet eens van de lager schalen af, ik stond met verbazing te kijken en ik checkte dubbel of ik wel het goede blok geopend had. Eerlijkheidshalve had ik wel een paar uitlaatkleppen half aan stront door het vele gebruiken van launch control waarmee er giga klappen uit de uitlaat vlogen (leuk voor bumperklevers die klappen en vlammen)
Vanaf dat moment heb ik er schijt aan en flikker ik gewoon 5w40 van de action in mijn blokken en verwissel ik gewoon eens in de 10-15k aangezien mijn motoren het niet makkelijk hebben zodra ze op temp zijn.
TS heeft een vectra GTS en derhalve dus geen spannend blok, action olie kan er prima in, wel vaker vervangen omdat (logischerwijs) de dopes sneller zijn uitgewerkt.
Ik ben het geheel eens met je fer, maar, ik word een beetje moe van de mensen die bijna impliceren dat als je action olie erin gooit dat je na een paar maanden een paar drijfstangen in je nek hebt liggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Jij rijdt dat ding flink warm ieder geval en die 10000km is na enkele maanden al bereikt.
Is toch anders dan die olie die er een jaar in zit of langer en slechts een enkele keren per maand een paar minuten dr bedrijfstemperatuur haalt.
Anderen moeten zich eens verdiepen in de chemische industrie. Of misschien kunnen operators op Fok er meer over vertellen. Maar iedere batch wordt op specificatie gemaakt.
Ik zeg niet dat Liep olie slecht is, maar er geen reden dat het dezelfde olie is in een ander flesje.
Benzine komt in Noord Holland ook uit hetzelfde vat, maar ieder merk heeft zijn eigen toevoegingen.
voor de action gebruikte ik alleen maar kruidvat oliequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:03 schreef blup het volgende:
mijn auto loopt ook al een aardige tijd op action olie
Voor de duidelijkheid zou je misschien het bouwjaar van de jongste bolide in je renstal kunnen vermelden. Gokje mijnerzijds: 1989. Zit ik er erg vet naast?quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:34 schreef T42 het volgende:
[..]
voor de action gebruikte ik alleen maar kruidvat oliealle auto's van mij werken er perfect op
Wat zeg je nu, dat zijn oude bakken op vet zouden lopen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid zou je misschien het bouwjaar van de jongste bolide in je renstal kunnen vermelden. Gokje mijnerzijds: 1989. Zit ik er erg vet naast?![]()
Vet is wat mijn Ipad van ver maakte.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat zeg je nu, dat zijn oude bakken op vet zouden lopen?
quote:Op donderdag 24 september 2015 20:00 schreef pvdplanet het volgende:
Voor wie het nog niet wist:
De Valvoline 1L 5w-40 en 5w-30 kosten deze week slechts 3,99 bij de Action
Daar vraagt de bouwmarkt en automaterialen handel 12,95 - 17,95 voor![]()
Semi-synthetische 10w40 doet 2,49
Ga jij met een moderne turbo motor maar 60k rijden zonder te verversen. De boel draait gewoon kapot.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
Och toen ik shell 5w40 kocht bij de Action was het volgens velen ook oud spul, want action kon dat nooit verkopen blabla. Autootje van toen reed er prima op.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:17 schreef deezler het volgende:
Het zou me niet verbazen als er ook merkdealers het merk Valvoline gebruiken. Maar nu verkoopt Action het en is het ineens stroop en goedkope rommel?
Kracht van advertisement. Sterker nog, ook met Techno is niks mis. Voldoet gewoon onder andere aan de api norm. Heb 't spul 40.000km gebruikt in een flink gekieteld turboblok, netjes op tijd gewisseld en er was helemaal niks bijzonders te zien in de motor.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:17 schreef deezler het volgende:
Het zou me niet verbazen als er ook merkdealers het merk Valvoline gebruiken. Maar nu verkoopt Action het en is het ineens stroop en goedkope rommel?
Op het werk hebben we ook een paar m3 Shell Rimula staan, wat in industriele dieselmotoren gaat,12 cylinder Caterpillars dan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:11 schreef fathank het volgende:
Zie vaak zat 'merk'olie bij de action staan. Heb het zelf niet nodig want op de zaak staan de vaten van Kendall tot aan het dak opgestapeld. Die gaat in alle motoren, van 3cilinder Hatz of Perkins generatoren tot 16 cilinder MAN diesels van 1000+ kW.
Ik doe alleen 1x in de 10.000k een litertje bijvullen. De rest gebeurt bij de dealerquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Op het werk hebben we ook een paar m3 Shell Rimula staan, wat in industriele dieselmotoren gaat,12 cylinder Caterpillars dan.
Maar dat zijn laagtoerige motoren.
Diezelfde olie gooi ik toch maar niet in mij personenauto dieselmotor.
gewoon geblaat van de gemiddelde meeprater, en daar hebben we er hier best veel van.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:17 schreef deezler het volgende:
Het zou me niet verbazen als er ook merkdealers het merk Valvoline gebruiken. Maar nu verkoopt Action het en is het ineens stroop en goedkope rommel?
Wat dacht je van faillissementen of niet belangrijke productiefouten? Fouten op het etiket, verkeerde flacon. En nee geen 5w30 in een fles waar 10w40 op staatquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:31 schreef Fer het volgende:
En hoe stelt meneer geluidsdraak een restpartijtje voor? Valvoline bestelt 10000 flesjes van 2l en laat per ongeluk 25000 liter mengen, waardoor ze met een restpartij van 5000 liter zitten?
heeft meneer fer wel eens voet op een raffinaderij/tankenpark gezet? Nee he? Dan zou je weten dat er wel eens 'restjes' in tanks achterblijven van de 2.000.000 kubieke meter die erin zit.. En dat kan zomaar een tankwagentje vol zijn, of 2, of 5. Je denkt een beetje te klein. Het kan ook gewoon zomaar zo voorkomen dat de desbetreffende partij nét niet aan de hoge specs van de klant voldoet, en dan moet je er ook wat mee he.. Of moeten ze dat maar affakkelen dan?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:31 schreef Fer het volgende:
En hoe stelt meneer geluidsdraak een restpartijtje voor? Valvoline bestelt 10000 flesjes van 2l en laat per ongeluk 25000 liter mengen, waardoor ze met een restpartij van 5000 liter zitten?
1999 opel astra g station LPG 310dkquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid zou je misschien het bouwjaar van de jongste bolide in je renstal kunnen vermelden. Gokje mijnerzijds: 1989. Zit ik er erg vet naast?![]()
heb het ook in mijn bootjes en stationair motoren zitten. allemaal zo vloeibaar als iets. net nog een aggregaat gesloopt voor blokkie en die olie heb ik er 5 jaar geleden ingedaan was nog steeds dun.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vet is wat mijn Ipad van ver maakte.
Liet het maar zo. Zou best kunnen kloppen bij T42.
Das veel nieuwer dan ik van je had verwacht.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:58 schreef T42 het volgende:
[..]
1999 opel astra g station LPG 310dk
10 jaar er naast![]()
Hoe sterk die dingen zijn, ik leverde mijne na 3 jaar en 144000km als volledig afgeschreven in, heeft dat ding nog 11 jaar doorgereden in Nederland.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:58 schreef T42 het volgende:
[..]
1999 opel astra g station LPG 310dk
10 jaar er naast![]()
Niet helemaal mee eens, het hangt ook aardig af van je rijgedrag. Als jij je auto normaal behandelt is de kwaliteit van de olie minder kritisch dan wanneer jij denkt dat je Lewis Hamilton heet en het gaspedaal hebt vervangen door een stationair/plankgas schakelaar.quote:Op zondag 27 september 2015 12:59 schreef DieselTank het volgende:
Alle premium autos hebben premium olie nodig.
en sinds vandaag 1 uit 2015quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das veel nieuwer dan ik van je had verwacht.
Gelukkig nog wel, net, uit de vorige eeuw.
Audi A4/A5 met 2.0TFSI niet. Die verversen de olie automatisch om de 7000kmquote:Op zondag 27 september 2015 12:59 schreef DieselTank het volgende:
Alle premium autos hebben premium olie nodig.
De crisis is nu pas echt voorbij.quote:
Dat is nog niets.quote:Op maandag 28 september 2015 21:33 schreef derLudolf het volgende:
Audi A4/A5 met 2.0TFSI niet. Die verversen de olie automatisch om de 7000km
Dat zegt de importeur van Volkswagen ook... Wie was ook alweer importeur van Knetterpillar?quote:Op maandag 28 september 2015 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is nog niets.
Op het werk hebben we 12 cylinder Caterpillar generatoren staan, deze draaien 24 uur per dag.
De motoren (Cat 3512 op aardgas) hebben een carterinhoud van ongeveer 400 liter.
Elke dag gebruiken deze motoren 3 liter smeerolie per stuk, dat schijnt volkomen normaal en acceptabel te zijn.
Gelukkig zit er een automatisch systeem op wat de olie bijvult vanuit een voorraadtank.
PONquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zegt de importeur van Volkswagen ook... Wie was ook alweer importeur van Knetterpillar?
De aflevering van Radar gezien vanovond? Een man had een olieverbruik van 1:350. 1:1500 was zelfs nog acceptabel voor die motor vond men bij Pon/Audi
Inderdaad. Ook keurig hoe ze in afwezigheid schitterdenquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:17 schreef DieselTank het volgende:
[..]
PONAchja laten we daar maar niet over beginnen.
Hydraulische klepstoters hier.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat zeg je nu, dat zijn oude bakken op vet zouden lopen?
Maar serieus, hydraulische kleppenstoters, een turbo of veel stadskilometers, ik zou goede olie nemen. Zeker met die moderne blokken, die van een soort snel oplosbaar ijzer gemaakt lijken te zijn.
Ford auto's kan ik weinig over zeggen. Van Ford trekkers werd altijd gezegd, als ie niet rookt dan is de olie opquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:00 schreef T42 het volgende:
Ford dealers vinden 1:1000 al normaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |