quote:
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb meerdere malen motorolie via ebay.de of van duitse webshops uit Duitsland besteld en nooit was de olie over de datum. Een aantal keer kreeg ik zelfs flacons met vernieuwde labels die hier in NL nog nergens in de schappen lagen! Daarnaast blijft motorolie in ongeopende verpakking jaren goed.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:03 schreef guapo het volgende:
Ebayspul is allemaal rotzooi over de datum.
Veel plezier met een verstopte motor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
Rightquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:03 schreef blup het volgende:
mijn auto loopt ook al een aardige tijd op action olie
Je turbo staat los van het oliesysteem.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).
Maar of dat aan de olie van de Action ligt?
Bullshit, kijk maar eens wat er gebeurd als je nooit \ amper je olie ververst:quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je turbo staat los van het oliesysteem.
Misschien. In het begin ben ik niet zo lief geweest, maar daarna wel. Netjes warm gereden altijd en ik rij tegenwoordig sowieso erg rustig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:36 schreef Mikkie het volgende:
Kan ook jouw rijstijl zijn natuurlijk
Ehm,nee?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je turbo staat los van het oliesysteem.
Bij turbomotoren is de juiste/goede kwaliteit van de moterolie toch een stukkie belangrijker dan bij een normaal blokkie?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
De mijne ook, alleen begint mijn turbo het ineens te begeven (terwijl die 63.000 km geleden is gereviseerd).
Maar of dat aan de olie van de Action ligt?
Hoeft niet. Onze turbo werkt nog gewoon.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij turbomotoren is de juiste/goede kwaliteit van de moterolie toch een stukkie belangrijker dan bij een normaal blokkie?
Lijkt me van wel..oude olie verbrand eerder tijdens het afkoelen (uitdraaien) van een turbo,lagerschade als gevolg...en evt. lekkere gevolgschade.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:09 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Onze turbo werkt nog gewoon.
Mja, het blijft nog steeds aan het gebruik liggen. De dieselturbo's houden het meestal wel een tijd vol, soms tot ruim over drie ton. Maar je hebt ook de brandstofpompen die bij diesels tricky zijn. Blijft altijd modelspecifiek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
ff klein zijsprongetje
Hoe gaat het tegenwoordig met de turbo's? Nog steeds een vervangingsonderdeel of houden ze meestal wel 250K kms? Ben bang dat mijn volgende auto toch zo'n stinkdiesel moet gaan worden.
Bedankt Den Haag![]()
Dan moet ie 't normaal gesproken wel meer dan 60k kunnen volhouden. Begin je oud te worden, Anne? Je hebt die Cupra toch niet voor niets?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien. In het begin ben ik niet zo lief geweest, maar daarna wel. Netjes warm gereden altijd en ik rij tegenwoordig sowieso erg rustig.
Die van ons begint te gillen boven de 3000 toeren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:24 schreef Charged het volgende:
Ligt geheel aan rijstijl,onderhoud lijkt mij..
Heb op mijn diesel Boxer nou 214.000km met originele turbo gedaan..zie ook op het 850forum jongens met meer als 300.000km op een t5 met originele turbo.
Boxer is van 2007 en sommige 850 zijn van 1995.
Benzine of diesel?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Die van ons begint te gillen boven de 3000 toeren.![]()
Maar nog geen krachtverlies. (268K km)
Maakt toch niet uit?quote:
Doet ie al een jaar of 3 of zo...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit?![]()
Die turbo is op sterven na dood
Mwoah,hoeft niet,wat de een gillen noemt,noemt de ander fluiten...een turbo op een diesel kan (gemiddeld) meer km's hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit?![]()
Die turbo is op sterven na dood
Planning is een huidig model 520d; maar vind de prijzen nu nog niet genoeg aangepast aan "de crisis".quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:30 schreef Mikkie het volgende:
... Maar je hebt ook de brandstofpompen die bij diesels tricky zijn. Blijft altijd modelspecifiek. ...
Als de olie van de Lidl aan de eisen van Opel voldoet; speciale Opel normen, als die er zijn zoals bv. bij VW en BMW, en/of de door Opel vereiste ACEA normen. kan je weinig verkeerd doen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:37 schreef Brieke het volgende:
Beste fokkers,
Ik heb een klein vraagje wat betreft de moterolie van de action, is deze in kwaliteit veel slechter als de duurdere olie'en? De prijs verschilt namelijk nogal, rij zelf een Opel Vectra GTS uit 2005 en ben benieuwd of ik deze olie hier gewoon in kan doen zonder dat het kwaad kan.
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:09 schreef Hyperdude het volgende:
ff on=topic voor TS
[..]
Als de olie van de Lidl aan de eisen van Opel voldoet; speciale Opel normen, als die er zijn zoals bv. bij VW en BMW, en/of de door Opel vereiste ACEA normen. kan je weinig verkeerd doen.
Serieus?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...
Bron?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven uitgewerkt...
Je wou zeggen dat el cheapo-olie geen restpartijen van de bekende merken zijn, maar dan in andere verpakking? Die olie is qua samenstelling identiek aan de a-merken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je 1000 km later een monster neemt en deze laat testen, dan zijn alle adaptieven additieven uitgewerkt...
geren pdf, ben eens met school bij Shell geweest, daar hebben we deze vraag gesteld, toen kregen we een beste presentatiequote:
Prima bak, zo'n 520d. Wel een stapje terug naar een vierpitter, maar ach. Scheelt weer in onderhoud enzoquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:01 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Fluiten vind ik wel wat anders dan gillen; maar zou kunnen idd.
Lagere temperaturen vermoed ik idd. bij een diesel.
[..]
Planning is een huidig model 520d; maar vind de prijzen nu nog niet genoeg aangepast aan "de crisis".
En mijn huidige benzinebak wil niet dood.
Omdat het kan en leuk is natuurlijk!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:53 schreef Mikkie het volgende:
Dat is eigenlijk ook genoeg. Meer is altijd leuk natuurlijk, mijn volgende auto wordt ook wat dikker dan ik nu heb. Maar eigenlijk is het niet nodig: ik ben nu al 99% van de tijd sneller weg dan de rest en tik probleemloos 200+ aan, dus waarom heb je meer nodig?
Daarom moet je ook nooit pragmatisch denken als het om auto's gaat hè.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:57 schreef Mikkie het volgende:
Absoluut waar, maar als je even pragmatisch denkt is het gewoon bullshit. Desondanks zou ik ook een dikkere bak kopen als de huidige eruit gaat
Achja vind het niet zo'n punt dat je vaker moet tanken of daar aan moet denken. In NL is toch om de zoveel meter een pomp onderhand.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wordt ook ouder.![]()
Ik heb gewoon de pest aan moeten tanken.
Paar maanden geleden in de VS een Ford Explorer gereden. V6-ding. Na 500 km moet je alweer in de gaten houden of je ergens een pomp ziet. Niet handig in de rimboe. Toen wist ik het zeker; volgende aanschaf wordt zuinigste versie van een serie, met de grootste actieradius dus.
Neef van mij had een Audi S6Plus. Dat blauwe kreng moest om de 300-350 km naar de tank. Compleet waardeloos vind ik dat.
De gemiddelde meuk, voor zover je gelooft dat deze van mindere kwaliteit is dan de m¤rken, is zeker beter dan wat in de tijd dat je oldtimer gebouwd werd voor olie door moest gaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:11 schreef Charged het volgende:
Hmmm...en puur op dit bericht zou ik het niet meer durven met een oudere (semi classic) om daar gemiddelde meuk in te gooien..daarbij,LongLife ..lijkt me niet voor niets maar proof me wrong.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:55 schreef guapo het volgende:
Olie verversen is een marketing truuk. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden he. Auto's kunnen makkelijk hun hele leven zonder verversing, het is een oplichterij van die oliemaatschappijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |