abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115682402
Wie is Badr Hari?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Badr_Hari

Hier verder over de -vermeende- mishandelingen van Badr Hari.

quote:
'Derde mishandeling Badr Hari'

Kickbokser Badr Hari (27) zou ook in de Amsterdamse kroeg die bekend staat als 'de kleine Cooldown', in de Lange Leidsedwarsstraat, een man in elkaar hebben geslagen. Het gaat om een broer van een vrouw die een relatie met Hari had.

De man zou in december onder meer een kopstoot en klappen hebben gehad van Hari, en serieuze verwondingen hebben opgelopen in zijn gezicht. Hij heeft nog geen aangifte gedaan.

Volgens een ingewijde hebben vrienden van Hari de man met ernstige bedreigingen weerhouden van een gang naar de politie. De recherche hoopt dat ook dit vermoede slachtoffer alsnog aangifte wil doen.

Hari's advocaat Marnix van der Werf laat weten dat hij 'graag commentaar zou willen geven' op de nieuwe beschuldiging, maar 'dat niet kan' omdat justitie Hari volledige beperkingen heeft opgelegd - dat houdt in dat Hari alleen contact met zijn advocaat mag hebben en Van der Werf en justitie over de zaak moeten zwijgen. Ook het Openbaar Ministerie doet daarom slechts summiere mededelingen over zijn zaak.
quote:
OM wil Badr Hari nog 2 weken vasthouden

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat kickbokser Badr Hari nog 2 weken blijft vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij twee mishandelingen.

De onderzoeksrechter beslist vrijdag of zijn voorarrest inderdaad wordt verlengd.
Hari werd woensdagavond aangehouden, toen hij zich op het politiebureau meldde. Hari zou begin deze maand zakenman Koen Everink hebben mishandeld tijdens het dancefeest Sensation in de Amsterdam ArenA.

De tweede aangifte tegen Hari komt van mede-eigenaar Jeroen van den Berg van de Amsterdamse club Air, die vorig jaar naar eigen zeggen in zijn eigen horecagelegenheid in elkaar is getrapt door de 27-jarige vechtkampioen.
quote:
Badr Hari blijft achter slot en grendel

AMSTERDAM - Kickbokser Badr Hari blijft de komende twee weken vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris in Amsterdam vrijdag bepaald bij Hari's voorgeleiding, aldus een woordvoerster van de rechtbank. Justitie verdenkt Hari van twee ernstige mishandelingen en had om de verlenging van het voorarrest gevraagd.

De 27-jarige Hari werd woensdag aangehouden en vastgezet, nadat hij zich bij de politie had gemeld voor verhoor.

Er liggen twee aangiften tegen Hari. Hij zou betrokken zijn geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink, tijdens dancefestijn Sensation op 9 juli in de Amsterdam ArenA. Hari was daar met zijn partner Estelle Cruijff aanwezig in een skybox, waar het geweld zich zou hebben voltrokken. Everink raakte zwaargewond. Vorig jaar zou Hari Jeroen van den Berg, mede-eigenaar van de Amsterdamse Club Air, hebben geslagen en geschopt. Van den Berg, die schade aan zijn gebit opliep, deed zijn aangifte pas na de mishandeling van Everink.

De formele verdenking tegen Hari luidt poging tot doodslag in vereniging, dan wel zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Donderdag heeft de politie Hari verhoord.

Estelle Cruijff zal worden gevraagd een getuigenverklaring af te leggen, aldus het OM. Dat geldt ook voor anderen die tijdens Sensation in de skybox aanwezig waren en mogelijk iets van de mishandeling hebben gezien, aldus een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.

Hari blijft in zogeheten beperkingen zitten: hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat
quote:
Badr Hari zegt flink aangeslagen te zijn door de beschuldiging op misdaadsite Crimesite.nl dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het mishandelen van een man tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. In de nabijheid van Badr Hari en zijn vriendin Estelle Gullit-Cruijff werd zaterdagnacht in een VIP-box een man ernstig toegetakeld.

In De Telegraaf vertelt de kickbokser zijn kant van het verhaal. 'Stel en ik stonden in de deuropening nog wat naar die dansende menigte te kijken ... Estelle stond voor me, met één hand speelde ik wat met haar lange haren. Ik hóórde niet eens dat er wat gebeurde! Die muziek, die is zo hard, die hoor je bijna in heel Amsterdam. Ik kreeg er dan ook niets van mee, van die ellende, terwijl ik een dag later weer eens als de grote boosdoener wordt genoemd!'

Nadat de commotie ook doordrong bij het verliefde glamourkoppel gingen ze zo snel mogelijk weg, aldus Badr Hari. Tot zijn grote ontsteltenis las hij de volgende ochtend op internet wat een ooggetuige over de mishandeling verklaarde: 'Badr Hari stond schaapachtig te kijken, met een hopeloze blik van 'wat heb ik nu weer gedaan', tenminste zoals ik het interpreteerde dan hè. Met zijn klauw onder het bloed met een theedoek erom gewikkeld.'

De voormalig K-1 zwaargewichtkampioen baalt flink van de beschuldiging. 'De laatste twee jaar heb ik mijn best gedaan om fouten uit mijn verleden recht te zetten en meteen flitste door mijn hoofd: ik kan nu nog Badr Hari: altijd actueel #12 veel dieper opnieuw beginnen!'

Laten we het objectief en zuiver houden.
En het laatste nieuws:

quote:
Zaak tegen Badr Hari steeds sterker

Voorarrest met 90 dagen verlengd

De rechtbank heeft het voorarrest van kickbokser Badr Hari (27) met negentig dagen verlengd. De verdenking dat hij een reeks slachtoffers zwaar heeft mishandeld, wordt steeds sterker.

De rechtbank weigert 'de beperkingen' op te heffen die het Openbaar Ministerie Hari heeft opgelegd. Hij mag nog altijd geen contact hebben met de buitenwereld. Zijn advocaten Marnix van der Werf en Bénédicte Ficq noch justitie zelf mogen mededelingen doen over de inhoud van de dossiers.

Negentig dagen is de maximale termijn waarmee de raadkamer van de rechtbank de voorlopige hechtenis van een verdachte kan verlengen. In zaken waarin het bewijs nog mager is, kiezen de rechters geregeld voor een kortere verlenging van het voorarrest, bijvoorbeeld met dertig dagen.

Meerdere slachtoffers
Hari heeft volgens justitie meerdere malen slachtoffers ernstig mishandeld in uitgaansgelegenheden. Vorige maand zou hij samen met een of meer anderen zakenman Koen Everink in elkaar hebben geslagen in een vipbox van de Amsterdam Arena - hetgeen hij gedeeltelijk zou hebben bekend. Everink kan mogelijk nooit meer normaal lopen.

Vorig jaar juli zou hij mede-oprichter Jeroen van den Berg in club Air hebben neergeslagen en vervolgens in zijn gezicht hebben geschopt, waardoor enkele tanden afbraken.

Volgens ingewijden heeft Hari in december bovendien de broer van een ex-vriendin klappen en een kopstoot gegeven in feestcafé 'de kleine Cooldown' in de Lange Leidsedwarsstraat. Hij heeft, anders dan Everink en Van den Berg, nog geen aangifte gedaan.
quote:
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'

PVV-leider Geert Wilders vindt dat kickbokscrimineel Badr Hari naar Marokko moet worden gestuurd als hij hier wordt veroordeeld voor geweldpleging en mishandeling.

"Nederlandse nationaliteit afpakken en na uitzitten straf linea recta op vliegtuig naar Marokko", liet Wilders vrijdag weten. Donderdag werd bekend dat het Openbaar Ministerie Hari inmiddels verdenkt van zes mishandelingen.

Advocaat van de kickbokser, Bénédicte Ficq, liet donderdag weten dat de Marokkaan met het korte lontje twee mishandelingen deels bekend heeft. Zo zou hij de 39-jarige miljonair Koen Everink hebben gepimp-smacked tijdens dancefeest Sensation. Daarnaast erkent hij een kopstoot te hebben uitgedeeld aan de broer van zijn ex.

120817_1_img-170812-165.onlineBild_450_285.jpg
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:47:25 #2
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_115682409
Geert heeft gelijk.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:48:29 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115682454
Geert blaat. Uit zijn dikke nek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115682484
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

They're on a break..... reces.
Ik bedoel: als hij dat zo'n belangrijk onderwerp vindt, dan had Wilders misschien een keer een wetsvoorstel kunnen indienen (als langstzittend kamerlid). Of een motie indienen opdat de minister er werk van maakt, whatever.

Maar 15 jaar nadat je onderdeel bent gaan uitmaken van de wettelijke macht, gaan klagen dat iemand een straf moet krijgen die wettelijk gezien niet mogelijk is en je zelf nooit serieus hebt voorgesteld afgezien in de vorm van wat proefballonnetjes in een verkiezingsprogramma, is in mijn ogen niet echt sterk.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_115682501
Copycat heeft gelijk
pi_115682526
Wait, whut?

Is Badr Hari niet geboren in Nederland?
-nee-
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:50:32 #7
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_115682534
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:48 schreef Copycat het volgende:
Geert blaat. Uit zijn dikke nek.
En niet zo'n beetje ook niet. Lekker onderwerp is dit voor hem om voor de verkiezingen even makkelijk mee te scoren.Ik vind wel dat hij gelijk heeft, als je 2 paspoorten hebt en je gaat hier meerdere malen in de fout dan mogen ze best je Nederlandse paspoort innemen.
pi_115682546
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:50 schreef Marsenal het volgende:
Wait, whut?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Badr_Hari
pi_115682613
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:50 schreef Marsenal het volgende:
Wait, whut?

Misschien wordt Wilders gefinancierd door de Amerikanen die ook achter de Birthers zitten. ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:52:50 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115682622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik bedoel: als hij dat zo'n belangrijk onderwerp vindt, dan had Wilders misschien een keer een wetsvoorstel kunnen indienen (als langstzittend kamerlid). Of een motie indienen opdat de minister er werk van maakt, whatever.

Maar 15 jaar nadat je onderdeel bent gaan uitmaken van de wettelijke macht, gaan klagen dat iemand een straf moet krijgen die wettelijk gezien niet mogelijk is en je zelf nooit serieus hebt voorgesteld afgezien in de vorm van wat proefballonnetjes in een verkiezingsprogramma, is in mijn ogen niet echt sterk.
Ik weet het, je hebt gelijk en m'n post was een garpje.

Het is niets meer dan blaat van een politicus die kennelijk niets beters te melden heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:54:44 #11
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_115682695
Hoe kan je iemand terug naar zijn eigen land sturen als hij hier geboren is?
Geert Wilders lach ik elke dag nog harder uit met deze waanheden..
pi_115682722
Badr heeft wel 2 paspoorten
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:56:30 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115682749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:54 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wilders stelt dan ook niet hem terug "naar zijn eigen land" te sturen, maar hij wil hem "naar Marokko sturen" ;)
Dat het dom, zinloos, onuitvoerbaar geblaat is weet Geert zelf ook wel, maar hij heeft wel weer even de headlines gehaald met z'n blaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:58:41 #14
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_115682830
Het is niet echt een nieuwe boodschap, die Wilders brengt. Het idee van mensen met een dubbele nationaliteit wegsturen stamt uit de jaren '90. Dat het nooit een wet is geworden lijkt me met de onhaalbaarheid te maken te hebben. Krijg je nooit een meerderheid voor in de Tweede Kamer. Plus: de partijen die deze voorstellen doen, komen zelden aan de macht.
Dat neemt niet weg dat er flink wat mensen zijn die denken: "Oprotten met veroordeeld gajes. Of je nou uit Marokko of Roemenië komt."
We weten toch allemaal dat de straffen in Nederland dusdanig laag zijn, dat je hier rustig een criminele carrière kunt beginnen.

En natuurlijk begint Wilders er nu over. sinds gisteren is bekend dat er misschien wel zes aanklachten worden gedaan, onder meer in opdracht van een bekende crimineel. het is ten slotte wel verkiezingstijd. Dit is hout op het vuur van de campagne.
Smaakvol? nee.
Effectief? Ja.
Laatste keer? :')
pi_115682877
Daarom stem ik Hero.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:03:33 #16
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_115682991
Waarom wordt Geert er nu weer bij betrokken :') Zo geef je hem alleen maar de aandacht die hij wilt.

Boeiend wat die clown vindt of zegt.
pi_115683168
Ik moet opeens denken aan Jan Peter Balkenende die zich ging bemoeien met de relatiebreuk tussen Jan Smit en Yolanthe Sneijder. Volgens mij liggen er op het binnenhof alleen maar Story's en Prive's in het restaurant, dat ze op dit niveau acteren. :')
-nee-
pi_115683255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Even hypothetisch. Onomstotelijk wordt vastgesteld (bijvoorbeeld door meerdere getuigen en AV-opnamen) dat een groep van drie mensen bij elkaar komt en zegt "laten we met z'n drieën die gast daar helemaal in elkaar slaan". Ze zeggen alle drie "oké". Ze lopen op het slachtoffer af en vanaf vanaf dan is het door de ontstane stofwolk volkomen onduidelijk wie wat doet. Wanneer ze weer weg stappen zie je het slachtoffer zwaargewond liggen.

Het is in zo'n geval geen enkel probleem om ze alle drie te veroordelen. Je hoeft dus niet vast te stellen "wie wat gedaan heeft" of wat ieders "aandeel" is in wat gebeurd is, maar slechts dat ze iets gedaan hebben dat een veroordeling tot het medeplegen rechtvaardigt. Daar is juist (onder meer) de figuur van de vereniging voor - om mensen collectief te veroordelen als onduidelijk is wie wat precies heeft gedaan.
Klopt, maar dan er toch moet bijken van gezamenlijkheid of vereniging lijkt me. Als ik iemand een draai om zijn oren geef en die wordt even later helemaal in elkaar geslagen door mensen waarmee ik niets te maken heb dan zal ik alleen voor mijn eigen mishandeling veroordeeld worden schat ik.

quote:
Mag alleen in de fase vóór de voorlopige hechtenis.
Maar onderzoeksbelang is toch nog steeds een mogelijke grond daarvoor?

quote:
Dat klopt, maar in zo'n geval heeft hij niet alleen een oorvijg gegeven en is zijn verklaring (via Ficq) dat hij alleen een oorvijg heegt uitgedeeld en zich daarna van het incident heeft gedistantieerd en verder niets met die andere lui te maken heeft, nog steeds onjuist.
Dat klopt, dan wel, maar of dat zo is zal bewezen moeten worden en ik denk dat dat vrij lastig is. Van Everink is in ieder geval geen citaat komen bovendrijven dat onverenigbaar is met wat Ficq zegt.

quote:
Hoe kom je anders tot ernstige bezwaren? Ik durf alleen al vanwege dit gegeven te wedden dat er een of meerdere verklaringen liggen die echt niet stroken met Badrs verklaring.
Ik weet niet in welke zaak de ernstige bezwaren liggen en als ze in deze zaak liggen dan kan het heel goed zo zijn dat de verdenking van in vereniging wel redelijk is, maar niet steunt op hard bewijs.

quote:
Maar dat gaat uit van de verkeerde reden. Het gaat nu ineens om de openbaarheid en dat "obstakel" lijkt juist geen probleem voor Hari te zijn. En het is dom je in het openbaar te laten gaan, maar als je toch zo dom bent om in het openbaar huis te houden, dan doe je dat ook wel met je kip, lijkt me.
Hari die zich laat gaan schijnt zich dan niet te beperken tot oorvijgen. Hij deelt een tik uit omdat een of ander bijdehandje hem ergert maar weet zich te beheersen zodat hij ermee weg kan komen. Een bitchslap, bijdehandje geschrokken, verder geen drama, zijn woord tegen dat van hem, zal geen gevolgen hebben. En dan zijn er ineens twee doorgesnoven figuren die hem helemaal verrot schoppen, dan moet je wegwezen natuurlijk want dan krijgt het wel een staartje voor hem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115684038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Hari die zich laat gaan schijnt zich dan niet te beperken tot oorvijgen. Hij deelt een tik uit omdat een of ander bijdehandje hem ergert maar weet zich te beheersen zodat hij ermee weg kan komen. Een bitchslap, bijdehandje geschrokken, verder geen drama, zijn woord tegen dat van hem, zal geen gevolgen hebben. En dan zijn er ineens twee doorgesnoven figuren die hem helemaal verrot schoppen, dan moet je wegwezen natuurlijk want dan krijgt het wel een staartje voor hem.
Een dergelijk scenario lijkt me zeer onwaarschijnlijk op basis van wat bekend is.

In z'n algemeenheid kan het zo zijn dat, wanneer je iemand een klap geeft, dat een paar doorgesnoven onruststokers zich ermee gaan bemoeien zonder dat jij daar invloed op hebt.

In dit geval is het barmeisje naar verluidt vooraf gevraagd door (ten minste) de twee andere verdachten om even naar buiten te gaan. Dat duidt op een plan van (ten minste) die twee andere verdachten.

Het zou dan in mijn ogen wel heel erg toevallig zijn wanneer Hari, onafhankelijk van dat plan, Everink net daarvoor een oorvijg gaat geven. Het zou nog enigszins kunnen als Everink op dat moment enorm vervelend aan het doen was, maar hij heeft verklaard dat hij aangevallen is direct nadat hij van de toilet was teruggekomen.

Op basis daarvan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat Hari a) zich pas later in het geweld gemengd heeft omdat hij getriggerd werd door het opstootje, of b) op de hoogte was van het plannetje.
pi_115684475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:54 schreef Vaatwastablet het volgende:
_O- Die Wilders spoort echt niet. Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die dat niet zien.
pi_115684516
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:00 schreef Specularium het volgende:
Daarom stem ik Hero.
_O- ...... was een grapje toch?
pi_115684539
Wanneer je een dergelijke sport beoefent kan en mag de rechter zijn de armen en benen van Badr Hari als wapens zien.
pi_115684545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:36 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Een dergelijk scenario lijkt me zeer onwaarschijnlijk op basis van wat bekend is.

In z'n algemeenheid kan het zo zijn dat, wanneer je iemand een klap geeft, dat een paar doorgesnoven onruststokers zich ermee gaan bemoeien zonder dat jij daar invloed op hebt.

In dit geval is het barmeisje naar verluidt vooraf gevraagd door (ten minste) de twee andere verdachten om even naar buiten te gaan. Dat duidt op een plan van (ten minste) die twee andere verdachten.

Het zou dan in mijn ogen wel heel erg toevallig zijn wanneer Hari, onafhankelijk van dat plan, Everink net daarvoor een oorvijg gaat geven. Het zou nog enigszins kunnen als Everink op dat moment enorm vervelend aan het doen was, maar hij heeft verklaard dat hij aangevallen is direct nadat hij van de toilet was teruggekomen.

Op basis daarvan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat Hari a) zich pas later in het geweld gemengd heeft omdat hij getriggerd werd door het opstootje, of b) op de hoogte was van het plannetje.
Kennelijk waren er 3 mensen die een probleem met Everink hadden, als Hari als het alfamannetje dan zegt dat hij hem wel even een lesje zal leren en die andere twee verheugen zich daarop en vragen het barmeisje te vertrekken, en Hari geeft hem een oorvijg. Want hij realiseert zich waar hij met wie is en is de beheersing zelve. Vervolgens gaan die andere twee, die zich een ander lesje hadden voorgesteld helemaal los, en Hari denkt dit loopt uit de hand en maakt zich snel uit de voeten omdat hij er anders problemen mee denkt te krijgen.

Als Hari dat verklaart, en die anderen houden hun mond, bewijs dan maar eens dat het in vereniging was. Maar hij heeft al eens anders en kennelijk leugenachtig verklaard, was er wel bij en pleegde wel geweld, en er lopen nog andere aangiftes tegen hem. Dan denk ik niet dat er een gebrek aan ernstige bezwaren is om hem in hechtenis te houden.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:59:14 #24
381234 Vaatwastablet
pi_115684865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:55 schreef THEFXR het volgende:
Badr heeft wel 2 paspoorten
Nou en? Hij is hier geboren en getogen, dat maakt hem geen "terugstuurgeval" want je kan hem immers niet terugsturen.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:00:13 #25
381234 Vaatwastablet
pi_115684902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wilders stelt dan ook niet hem terug "naar zijn eigen land" te sturen, maar hij wil hem "naar Marokko sturen" ;)
Dat het dom, zinloos, onuitvoerbaar geblaat is weet Geert zelf ook wel, maar hij heeft wel weer even de headlines gehaald met z'n blaat.
Terug naar Marokko sturen staat evenredig gelijk naar terug naar eigen land sturen, lijkt mij sterk dat men Badr Hari als Nederlander ziet. Alleen wanneer het goed uitkomt, blijkt weer eens :')
pi_115684939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:
Wanneer je een dergelijke sport beoefent kan en mag de rechter zijn de armen en benen van Badr Hari als wapens zien.
quote:
Niet je lichaam is het wapen maar de technische vaardigheid in die vechtsport die je mogelijk aanwendt.

Een wapen in de zin van de wet kan je lichaam nooit worden of zijn.
Feel free to ignore my comments.
pi_115685155
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:01 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

[..]

Waarmee je lichaam dus wel degelijk een wapen is in zijn geval net zoals de vuisten van een bokser wanneer ingezet met die tactiek. Appels en peren zijn ook allebei fruit dat is wel duidelijk.
pi_115685263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

Als Hari dat verklaart, en die anderen houden hun mond, bewijs dan maar eens dat het in vereniging was.
Oh, er zijn zeker wel vergezochte scenario's te verzinnen waarbij het allemaal wel meevalt en er kunnen ook veel dingen die Hari verklaard heeft worden ondersteund (of in ieder geval niet worden tegengesproken) door andere verklaringen en ander ondersteunend bewijs. Je zult me ook niet horen zeggen dat er zeker voldoende bewijs is voor een zware veroordeling, omdat simpelweg niemand hier het gehele dossier kent.

Maar de gedachte, gebaseerd op omstandigheden als het relatief laat arresteren van Hari en het gebrek aan het gebruik van letterlijke quotes door John van den Heuvel, dat Everink niet met een hele grote vinger naar Hari wijst in zijn verklaring(en), is en blijft voor mij onnozel.
pi_115685436
Iets zegt mij dat Badr een straf en geldboete krijgt (misschien nog
een opgelegde therapiecursus) die weer zal laten zien dat wij in Nederland
niet echt willen straffen maar meer willen knuffelen met daders en thee
drinken. ;)

Als Badr in de US of A had geleefd en gewoond en dit had gedaan was hij
allang in het ADX in Florence, Colorado gezeten en toegetakeld geweest
door de agenten aldaar bij arrestatie. :)
pi_115685490
Badr moet even met Ali bellen hoe dat "anger management" werkt!
pi_115686925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Oh, er zijn zeker wel vergezochte scenario's te verzinnen waarbij het allemaal wel meevalt en er kunnen ook veel dingen die Hari verklaard heeft worden ondersteund (of in ieder geval niet worden tegengesproken) door andere verklaringen en ander ondersteunend bewijs. Je zult me ook niet horen zeggen dat er zeker voldoende bewijs is voor een zware veroordeling, omdat simpelweg niemand hier het gehele dossier kent.
Het ene scenario is op zich niet onwaarschijnlijker dan het ander. Dat Hari met Estelle erbij iemands been doormidden trapt is ook helemaal niet zo waarschijnlijk, dat er nu iemand anders vastzit omdat die er maar een beetje bij stond en er naar keek ook niet.

De waarschijnlijkheid staat op zich los van de beeldvorming zoals die reeds plaatsgevonden heeft. Daar heeft de politie ook wel eens last van en dat heet dan tunnelvisie.

quote:
Maar de gedachte, gebaseerd op omstandigheden als het relatief laat arresteren van Hari en het gebrek aan het gebruik van letterlijke quotes door John van den Heuvel, dat Everink niet met een hele grote vinger naar Hari wijst in zijn verklaring(en), is en blijft voor mij onnozel.
Ik probeer op de feiten en getuigenissen af te gaan zoals die naar buiten gebracht zijn. Dan is Everink dus kennelijk naar Hari gevraagd maar begint hij over de anderen, wijst hij hem niet eens direct aan, laat staan met een dikke vinger. Ook geeft hij daarbij aan dat er meer getuigen nodig zijn. Nou kan dat natuurlijk prima zijn omdat hij zich realiseert dat het belangrijk is voor het bewijs, toch zie je dat over het algemeen weinig bij slachtoffers die precies weten wie hen wat aangedaan heeft. Die hebben volgens mij eerder de neiging om heel concreet te worden en te benadrukken hoe goed zij het zelf gezien hebben, die willen gewoon geloofd worden en zijn meestal niet zo bezig met de bewijsproblematiek van de politie.
pi_115688583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat Hari met Estelle erbij iemands been doormidden trapt is ook helemaal niet zo waarschijnlijk
Ik zie Ficq dit al voor de rechtbank betogen.

quote:
dat er nu iemand anders vastzit omdat die er maar een beetje bij stond en er naar keek ook niet.
Vals dilemma. En niemand heeft ooit gezegd of gesuggereerd dat Badr de enige was die grof geweld heeft gebruikt. Badr zou ook geweld gebruikt hebben, zou de voor het been fatale trap hebben gegeven en zou daarna ook hebben gezegd dat Everink 'nu maar moest opkankeren'.

Het slachtoffer heeft nota bene zelf (disclaimer: volgens JvdH, die inderdaad geen geluidsopname daarvan heeft uitgezonden) gezegd dat Hari zich pas later in het gevecht gevoegd heeft (iets dat trouwens ook inconsistent is met de verklaring van Hari)

quote:
De waarschijnlijkheid staat op zich los van de beeldvorming zoals die reeds plaatsgevonden heeft. Daar heeft de politie ook wel eens last van en dat heet dan tunnelvisie.
Niet alleen de politie heeft daar last van.

quote:
Dan is Everink dus kennelijk naar Hari gevraagd maar begint hij over de anderen, wijst hij hem niet eens direct aan,
Dat doet hij wel.

Het kan ook aan mijn erbarmelijke leescapaciteiten liggen, maar ik lees "het gaat me niet alleen om Hari" niet als 'niet direct aanwijzen'. Ik interpreteer dat als 'Hari is [in de ogen van Everink] schuldig, maar het gaat ook om de andere schuldigen'. Ik interpreteer dat totaal niet als 'Het gaat me niet alleen om Hari omdat de anderen een groter aandeel in het gebeuren hebben of omdat ik niet zeker weet of ik Hari wel herkend heb'.

quote:
Ook geeft hij daarbij aan dat er meer getuigen nodig zijn. Nou kan dat natuurlijk prima zijn omdat hij zich realiseert dat het belangrijk is voor het bewijs, toch zie je dat over het algemeen weinig bij slachtoffers die precies weten wie hen wat aangedaan heeft. Die hebben volgens mij eerder de neiging om heel concreet te worden en te benadrukken hoe goed zij het zelf gezien hebben, die willen gewoon geloofd worden en zijn meestal niet zo bezig met de bewijsproblematiek van de politie.
Is dit serieus? Omdat Everink in een interview zegt dat hij hoopt dat getuigen niet bang zijn en een verklaring af durven te leggen, maak jij op dat Everink een niet zo belastende verklaring over Hari heeft afgelegd?
pi_115689575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik zie Ficq dit al voor de rechtbank betogen.
Die zal voor een scenario kiezen. Maar het gaat nu om de waarschijnlijkheid van verschillende scenario's. Er zijn een heleboel mogelijk en de een is niet zomaar waarschijnlijk terwijl de ander onwaarschijnlijk is.

quote:
Vals dilemma. En niemand heeft ooit gezegd of gesuggereerd dat Badr de enige was die grof geweld heeft gebruikt. Badr zou ook geweld gebruikt hebben, zou de voor het been fatale trap hebben gegeven en zou daarna ook hebben gezegd dat Everink 'nu maar moest opkankeren'.

Het slachtoffer heeft nota bene zelf (disclaimer: volgens JvdH, die inderdaad geen geluidsopname daarvan heeft uitgezonden) gezegd dat Hari zich pas later in het gevecht gevoegd heeft (iets dat trouwens ook inconsistent is met de verklaring van Hari)
Zou, zou, zou, misschien heb ik weer wat gemist maar ik zie nog steeds niet waarom je daarvan geen citaat optekent als je toch iemand aan het interviewen bent en je wel citaten aan het optekenen bent.

quote:
Niet alleen de politie heeft daar last van.
Precies mijn punt dus.

quote:
Dat doet hij wel.

Het kan ook aan mijn erbarmelijke leescapaciteiten liggen, maar ik lees "het gaat me niet alleen om Hari" niet als 'niet direct aanwijzen'. Ik interpreteer dat als 'Hari is [in de ogen van Everink] schuldig, maar het gaat ook om de andere schuldigen'. Ik interpreteer dat totaal niet als 'Het gaat me niet alleen om Hari omdat de anderen een groter aandeel in het gebeuren hebben of omdat ik niet zeker weet of ik Hari wel herkend heb'.
Leid je daar ook niet uit af dat hij hoogstwaarschijnlijk naar Hari gevraagd is? Ik interpreteer het ook niet als dat hij zegt dat Hari een kleiner aandeel had. Maar het sluit dat ook helemaal niet uit.

quote:
Is dit serieus? Omdat Everink in een interview zegt dat hij hoopt dat getuigen niet bang zijn en een verklaring af durven te leggen, maak jij op dat Everink een niet zo belastende verklaring over Hari heeft afgelegd?
Ik leid eruit af dat hij hoopt dat getuigen zich melden. Dat kan om verschillende redenen zijn. Of omdat hij hoopt dat zo opgehelderd wordt wie hem dit aangedaan heeft. Of omdat hij hoopt dat het bewijs zo rondkomt van iets wat hij al wist omdat hij het zelf nauwkeurig heeft waargenomen.

Dat laatste kan, maar komt volgens mij niet zo heel vaak voor bij slachtoffers die weten wie de dader is, die hebben vaak de neiging om te benadrukken dat je ze moet geloven want ze hebben het zelf gezien en zijn niet zo bezig met een eventuele bewijsproblematiek, zijj weten immers zelf al, die hebben geen vragen. En uit hun mond kun je dan ook allerlei hele concrete beschuldigingen optekenen. Dus de informatie die tot mij komt en de manier waarop maakt dat ik het in zijn algemeenheid beter vind passen bij een slachtoffer dat niet zo goed weet wat hem overkomen is dan bij een slachtoffer dat dat precies weet.
pi_115691467
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die zal voor een scenario kiezen. Maar het gaat nu om de waarschijnlijkheid van verschillende scenario's. Er zijn een heleboel mogelijk en de een is niet zomaar waarschijnlijk terwijl de ander onwaarschijnlijk is.

Op basis van gezond verstand kun je echt wel een inschatting maken van wat meer en minder waarschijnlijk is, zoals jij op basis van jouw gezonde verstand de conclusie trekt dat het waarschijnlijk is dat Everink weinig Hari niet direct aangewezen heeft omdat de politie Hari anders niet op vakantie had laten gaan.

quote:
Zou, zou, zou, misschien heb ik weer wat gemist maar ik zie nog steeds niet waarom je daarvan geen citaat optekent als je toch iemand aan het interviewen bent en je wel citaten aan het optekenen bent.
Heb jij ooit meegemaakt dat een verslaggever iemands verhaal op een dergelijke manier weergeeft hoewel (en eigenlijk omdat) hij weet dat het niet klopt? Waarom zou hij dat doen? Het voorkomen van aansprakelijkheid?

quote:
Precies mijn punt dus.
Het punt is dat dat natuurlijk net zozeer voor jezelf kan gelden. Het is daarom niet echt een "punt" dat je helpt in een zinvolle discussie.

quote:
Leid je daar ook niet uit af dat hij hoogstwaarschijnlijk naar Hari gevraagd is?
Nee, helemaal niet.

Ik leid daaruit af dat het hele interview zich vooral toespitste op de rol van de bekende Nederlander, en dat daarom het slachtoffer heeft benadrukt dat 'het niet alleen om Hari ging'. Ik interpreteer dat als 'het gaat me niet alleen om de hoofddader' of 'het gaat me niet alleen om de bekende dader' maar ik interpreteer dat zeer zeker niet als 'het gaat me niet alleen om de slechts zijdelings betrokken dader'.

quote:
Ik interpreteer het ook niet als dat hij zegt dat Hari een kleiner aandeel had. Maar het sluit dat ook helemaal niet uit.
Het slachtoffer heeft gewoon verklaard dat Hari op zijn been is gesprongen.

quote:
Ik leid eruit af dat hij hoopt dat getuigen zich melden. Dat kan om verschillende redenen zijn. Of omdat hij hoopt dat zo opgehelderd wordt wie hem dit aangedaan heeft. Of omdat hij hoopt dat het bewijs zo rondkomt van iets wat hij al wist omdat hij het zelf nauwkeurig heeft waargenomen.
Hij kan sommige dingen zeker weten, bijvoorbeeld wie op zijn been is gesprongen, maar niet alles.

Wat we wel weten, is dat het a) altijd fijn is om ondersteunende getuigenverklaringen te hebben, b) dat door diverse media bericht werd dat potentiële getuigen niet happig waren om te gaan getuigen in deze en andere zaken tegen Hari, c) dat Everink betere juridische ondersteuning heeft dan het gemiddelde slachtoffer.

Dit alles maakt het dat ik die oproep niet zo lees als jouw inschatting van het gemiddelde slachtoffer dat betrokken is geweest in een gemiddeld geweldsdelict, maar dat Everink ten minste ten dele vrij stellig weet wat er is voorgevallen maar vanwege de speciale omstandigheden die hier spelen mensen oproept om tegen hun angst in te gaan getuigen. Daar is zijn oproep mijns insziens ook voor bedoeld: 'kijk, ik ben ook niet bang, dus twijfelaars, durf ook je verhaal te vertellen'.
pi_115691575
Ik hoop nog altijd dat de koning van Marokko Geert Wilders ereburger maakt en hem dus ook de Marokkaanse nationaliteit geeft.
pi_115691647
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)handeling-niet.dhtml
quote:
Rafaël en Sylvie kennen verdachte mishandeling niet

Vakantiefoto op Facebook wekt slechts suggestie’

Gisterenavond meldde misdaadblog Crimesite dat Ferhat Y., naast Badr Hari verdachte in de mishandeling van Koen Everink tijdens muziekfestival Sensation White, een aantal foto's van voetballer Rafaël van der Vaart en zijn vrouw Sylvie op zijn Facebook-pagina had staan. Onduidelijk was of het stel bevriend is met Y. Van der Vaart laat vandaag in een persverklaring weten Y. niet te kennen.

'De familie Van der Vaart hecht er aanzienlijke waarde aan om u te informeren dat de verdachte absoluut geen bekende van hen is. Ze weten dan ook niet hoe deze man verder heet of wat hij doet. De heer Ferhat Y., (die in een groter gezelschap verkeerde - allen geen bekenden van de familie Van der Vaart), kwam Rafael en Sylvie van der Vaart op vakantie in Marbella tegen en vroeg, zoals dat vaker gaat, of hij met hen op de foto mocht. Een van de foto's is kennelijk op zijn Facebook pagina geplaatst de suggestie wekkende dat zij bekenden van elkaar zouden zijn. Dat is dus geenszins het geval', luidt de reactie op het artikel op Crimesite.

Crimesite meldde, op basis van, wat zij zelf noemen, 'een betrouwbare bron', dat Ferhat Y. de tweede verdachte is in de mishandelingszaak van Koen Everink. De verdenking is, aldus Crimesite, inmiddels bevestigd door de advocaat van Everink. Eerder kwam de site als eerste met het nieuws dat Badr Hari betrokken zou zijn bij de mishandeling.

Foto's verwijderd
Foto's op de Facebook-pagina van Y., waarop hij samen met Rafaël aan tafel te zien is tijdens een vakantie in het Spaanse Marbella, zijn inmiddels verwijderd, maar wekken de suggestie dat hij het stel kent. 'Dat is dus geenszins het geval', aldus Van der Vaart. Ook plaatste hij een close-up van een lachende Sylvie in het zwembad.

Een week nadat de foto's in Spanje werden gemaakt, werd de 34-jarige Eindhovenaar aangehouden. Y. wordt ervan verdacht begin juli miljonair Everink zwaar letsel te hebben toegebracht in een skybox van de Amsterdam Arena. Voor dezelfde mishandeling werd, nadat hij zichzelf meldde bij de politie, ook kickbokser Badr Hari aangehouden. Justitie heeft het voorarrest tegen Hari inmiddels met 90 dagen verlengd.

Hari wordt, naast de molestatie van Everink, nog van vijf andere gevallen van mishandeling verdacht. Het OM spreekt in geval van beide mannen niet van 'een hoofdverdachte en een mede-verdachte.' Beiden zijn volgens justitie 'gewoon verdachte.' Het onderzoek in de zaak loopt nog, en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:47:09 #37
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_115691996
quote:
Dus als je met vdVaart op de foto staat wekt dat de suggestie dat je bevriend met hem bent? Als dat zo is dan zou vdVaart duizenden vrienden hebben. Wat een bullshit.
pi_115692243
Niet om te zeuren, maar dit is natuurlijk wel een iets andere foto. Als je "met iemand" op de foto gaat, dan kijk je meestal in de camera. Hier lijkt het toch wel dat er een conversatie bezig is waarvan een foto is gemaakt. Dat beeld wordt ook ondersteund door de drankjes aan tafel.
pi_115693996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Niet om te zeuren, maar dit is natuurlijk wel een iets andere foto. Als je "met iemand" op de foto gaat, dan kijk je meestal in de camera. Hier lijkt het toch wel dat er een conversatie bezig is waarvan een foto is gemaakt. Dat beeld wordt ook ondersteund door de drankjes aan tafel.
Rafael kijkt er trouwens niet al te blij bij.

Ik snap ook niet dat ze de derde verdachte, de negroïde man met zonder staartje nog niet hebben.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:59:53 #40
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_115694414
Rafaël is hier ook al besproken, maar ik vraag me toch af in welk stukje van de puzzel dit past.
Wel toevallig dat Rafaël genoemd wordt, en kort daarna zit hij aan het tafeltje van Raf.
Rare wereld.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:03:39 #41
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_115694557
Of het is gewoon een poging om aan te geven dat het niets zegt als Badr met iemand anders gezien wordt (Holleeder) en mogelijk wel anderen.
Wat een charme-offensief trouwens. De liefde en de "roomblanke dame van onbesproken gedrag" staat garant voor Badr. Wat willen we nog meer. Als de rechter niet onder de indruk is, dan weet ik het niet meer.
Hij zei het nog "liefde overwint alles'. :)
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_115695250
De kickbockser Badr Hari zit achter de tralies vanwege twee zware mishandeling. De Nieuwe Revu onthult deze week dat de beerput Badr verder open gaat: Hari zou in de Amsterdamse wijk Buitenveldert een flat van een zwangere vrouw in de brand hebben gestoken. De onlangs op 2 augustus vrijgelaten crimineel Gwenette Martha zou ruzie hebben gehad met de vrouw. Badr Hari, een maatje van Martha, zou hem hebben geholpen door de flat van de vrouw in de hens zetten. In 2008 zou Hari hiervoor 43 dagen in voorarrest hebben gezeten. Wegens gebrek aan bewijs werd hij daarna vrijgelaten. In een gesprek zou Hari hebben gezegd: “Ze heeft haar straf gehad, vriend. Kijk maar op teletekst.” Een buurvrouw verklaarde dat ze een lange Marokkaan van in de 20 uit een dure BMW zag stappen en de brand aan zag steken. Opmerkelijk detail is dat Badr de ex-schoonzoon is van voormalig Nieuwe Revu hoofdredacteur Frans Lomans (thans is hij de baas bij Panorama). Bij Lomans zouden al enige tijd dossiers liggen, die gewag maken van vermeende zedenzaken waar Badr een strafrechtelijke betrokkenheid in zou hebben. Aannemelijk is dan ook dat de beerput Badr nog lang niet gedempt is.

ik vraag me af wat hiermee bedoeld wordt: Bij Lomans zouden al enige tijd dossiers liggen, die gewag maken van vermeende zedenzaken waar Badr een strafrechtelijke betrokkenheid in zou hebben.

Kan er verder niets over vinden via Google.
pi_115695686
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:22 schreef proud_mami het volgende:

ik vraag me af wat hiermee bedoeld wordt: Bij Lomans zouden al enige tijd dossiers liggen, die gewag maken van vermeende zedenzaken waar Badr een strafrechtelijke betrokkenheid in zou hebben.

Kan er verder niets over vinden via Google.
Kies maar uit.

Dit is mijn persoonlijke favoriet:

quote:
artikel 254a: vervaardiging en bezit van, en handel in, dierenporno
En mijn post hierover van een paar dagen terug werd prompt verwijderd. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Michael_Moore op 17-08-2012 21:46:27 ]
pi_115696981
pi_115697450
Gewoon een kwade vader, is best te snappen.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:25:12 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115697535
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:23 schreef Specularium het volgende:
Ach welnee, die man moet niet zo het aandachtsorgel uithangen.
En dan boeit het me al niet meer of de bladen hem bellen, als hij echt het beste met haar voor heeft dan beperkt hij zich tot "geen commentaar".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115697719
Hij heeft blijkbaar helemaal niet het beste met haar voor.

Ze mag opdonderen van hem.
pi_115699111
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:34 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Kies maar uit.

Dit is mijn persoonlijke favoriet:

[..]

En mijn post hierover van een paar dagen terug werd prompt verwijderd. :(
En dat heeft met Badr te maken? :r
pi_115699655
filmpje

Item met (onder meer) vader Henny en de advocaat van Everink: Ik citeer de advocaat van het slachtoffer:

"gisteren kwam er naar buiten dat de heer Hari schoon schip zou willen maken, dat heeft zijn advocate gezegd. En dat is een ontwikkeling die [Koen Everink] toejuicht, al moet dat natuurlijk nog wel worden waargemaakt. En in dat verband valt wel op dat het verhaal dat ook naar buiten kwam, de klap of de tik die gegeven zou zijn met de platte hand, de bovenkant, dat dat zijns insziens niet strookt met schoon schip maken, want hij is niet met een platte hand geslagen."

Voor zover het sprookje dat de verklaring van Hari consistent zou kunnen zijn met de verklaring van Everink. :)

Die coach van Hari is trouwens een goed voorbeeld van een gebrek aan kritiek dat sommige mensen om zich heen hebben. 'Goeie jongen en hij ken nie wachten tot ie weer in de ring stapt'. En en passant noemt ie 'm ook nog even de beste kickbokser aller tijden, dat zonder ook maar één K1 Grand Prix titel achter zijn naam te hebben staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Strangelove op 17-08-2012 23:17:17 ]
pi_115699756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:00 schreef eskil het volgende:

[..]

En dat heeft met Badr te maken? :r
quote:
vermeende zedenzaken waar Badr een strafrechtelijke betrokkenheid in zou hebben.
pi_115699774
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:23 schreef Specularium het volgende:
Zo vader zo dochter?

*btw broer Johan is ook maar simpele omhooggevallen toevallig goede voetballer.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:16:15 #52
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_115699845
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
filmpje

Item met (onder meer) vader Henny en de advocaat van Everink: Ik citeer de advocaat van het slachtoffer:

"gisteren kwam er naar buiten dat de heer Hari schoon schip zou willen maken, dat heeft zijn advocate gezegd. En dat is een ontwikkeling die [Koen Everink] toejuicht, al moet dat natuurlijk nog wel worden waargemaakt. En in dat verband valt wel op dat het verhaal dat ook naar buiten kwam, de klap of de tik die gegeven zou zijn met de platte hand, de bovenkant, dat dat zijns insziens niet strookt met schoon schip maken, want hij is niet met een platte hand geslagen."

Voor zover het sprookje dat de verklaring van Hari consistent zou kunnen zijn met de verklaring van Everink. :)

Die coach van Hari is trouwens een goed voorbeeld van een gebrek aan kritiek dat sommige mensen om zich heen hebben.
Blijf je nou editten of is dit het? In de 20 seconden is het bericht 2 keer aangepast. Volgende keer eerst effe nadenken en dan typen ;)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_115699921
Ik heb het nog een keer ge-edit. :P
pi_115700078
Het is ook bijna niet bij te houden al dat nieuws over een omhooggevallen kut.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:24:58 #55
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_115700245
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:21 schreef sig000 het volgende:
Het is ook bijna niet bij te houden al dat nieuws over een omhooggevallen kut.
Daar heb je een punt. Sorry Dr_Strangelove ;)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_115701285
@zouzou, weet jij eigenlijk waarom Badr van het VWO is gegaan?
pi_115701761
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:47 schreef THEFXR het volgende:
@zouzou, weet jij eigenlijk waarom Badr van het VWO is gegaan?
:').
pi_115703214
Ik snap die gast wel, als ik net zo sterk was als die Badr Hari dan had ik ondertussen ook al een paar irritante uitsmijters en cokesnuivers op kutfeestjes in elkaar geslagen.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:47:18 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115703464
Schijnbaar om zich op de vechtsport het vechten te kunnen richten...

Damn, typ ik het bijna 1 op 1 over, maak ik zo'n cruciale fout :o
http://nos.nl/artikel/398422-het-is-gewoon-een-blok-explosie.html
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115704482
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:38 schreef JackHerrer het volgende:
Ik snap die gast wel, als ik net zo sterk was als die Badr Hari dan had ik ondertussen ook al een paar irritante uitsmijters en cokesnuivers op kutfeestjes in elkaar geslagen.
Wat snuift hij dan zelf iedere keer voordat hij door het lint gaat?
pi_115708815
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Op basis van gezond verstand kun je echt wel een inschatting maken van wat meer en minder waarschijnlijk is, zoals jij op basis van jouw gezonde verstand de conclusie trekt dat het waarschijnlijk is dat Everink weinig Hari niet direct aangewezen heeft omdat de politie Hari anders niet op vakantie had laten gaan.
Dat in combinatie met andere leemtes.

quote:
Heb jij ooit meegemaakt dat een verslaggever iemands verhaal op een dergelijke manier weergeeft hoewel (en eigenlijk omdat) hij weet dat het niet klopt? Waarom zou hij dat doen? Het voorkomen van aansprakelijkheid?
Die andere verdachten hebben niks met een BN-er en zijn zelf ook geen BN-er, dus dat is geen interessant nieuws waarmee hij kan scoren en waarover hij gevraagd wordt zijn licht te laten schijnen. Dus focust hij helemaal op Hari.

quote:
Het punt is dat dat natuurlijk net zozeer voor jezelf kan gelden. Het is daarom niet echt een "punt" dat je helpt in een zinvolle discussie.
Het lijkt mij dat een afkeer van alternatieve scenario's kenmerkend is voor tunnelvisie. Tunnelvisie is niet hetzelfde als een perspectief kiezen.

quote:
Nee, helemaal niet.

Ik leid daaruit af dat het hele interview zich vooral toespitste op de rol van de bekende Nederlander, en dat daarom het slachtoffer heeft benadrukt dat 'het niet alleen om Hari ging'. Ik interpreteer dat als 'het gaat me niet alleen om de hoofddader' of 'het gaat me niet alleen om de bekende dader' maar ik interpreteer dat zeer zeker niet als 'het gaat me niet alleen om de slechts zijdelings betrokken dader'.
Ik kan nergens uit afleiden dat hij het onderscheid hoofddader maakt. Dat kan alleen naar aanleiding van de beeldvorming. Dit lijkt me een antwoord op een vraag naar Hari. Maar dit citaat is in ieder geval niet inconsistent met een heel andere rolverdeling dan door JvdH geschetst.

quote:
Het slachtoffer heeft gewoon verklaard dat Hari op zijn been is gesprongen.

[..]

Hij kan sommige dingen zeker weten, bijvoorbeeld wie op zijn been is gesprongen, maar niet alles.
Citaten zijn zo'n beetje het enige waar je nog op kunt vertrouwen. Aanhalingstekens openen en dan andere woorden neerzetten dan degene heeft gebruikt komt zelden voor. Daarom is het interessant wat er letterlijk geciteerd wordt, maar is ook informatief waar geen citaten van zijn. Ik heb dat graag zwart op wit en niet in de mist en de ruis. Ik kan ook geen goede reden bedenken waarom je dat niet zwart op wit tussen aanhalingstekens zou zetten wanneer het zo gezegd is.

quote:
Wat we wel weten, is dat het a) altijd fijn is om ondersteunende getuigenverklaringen te hebben, b) dat door diverse media bericht werd dat potentiële getuigen niet happig waren om te gaan getuigen in deze en andere zaken tegen Hari, c) dat Everink betere juridische ondersteuning heeft dan het gemiddelde slachtoffer.

Dit alles maakt het dat ik die oproep niet zo lees als jouw inschatting van het gemiddelde slachtoffer dat betrokken is geweest in een gemiddeld geweldsdelict, maar dat Everink ten minste ten dele vrij stellig weet wat er is voorgevallen maar vanwege de speciale omstandigheden die hier spelen mensen oproept om tegen hun angst in te gaan getuigen. Daar is zijn oproep mijns insziens ook voor bedoeld: 'kijk, ik ben ook niet bang, dus twijfelaars, durf ook je verhaal te vertellen'.
Ik stel alleen maar vast dat een slachtoffer dat precies weet wie hem wat heeft aangedaan ook anders had kunnen reageren.

quote:
filmpje

En waar is het citaat van de advocaat: "Hari is op zijn been gesprongen", dit lijkt me dan wel een mooie gelegenheid om dat te zeggen ipv te betwisten dat het een vlakke hand is ipv een gebalde vuist. Waarom de bekentenis van Hari op dat ene detail tegenspreken?
pi_115709247
Zeg WS, zou uit het lang vasthouden niet ook een gedachte bij jou kunnen ontstaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_115709466
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:
Zeg WS, zou uit het lang vasthouden niet ook een gedachte bij jou kunnen ontstaan?
Er ontstaan bij mij zelfs meerdere gedachten. Wat mij opvalt is dat er bij vele anderen slechts ruimte lijkt te zijn voor één en dezelfde gedachte.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:38:43 #64
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_115710254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er ontstaan bij mij zelfs meerdere gedachten. Wat mij opvalt is dat er bij vele anderen slechts ruimte lijkt te zijn voor één en dezelfde gedachte.
Ironisch. Want nieuwe feiten doormiddel van nieuwe verklaringen stapelen zich op, en spreken absoluut niet in het voordeel van mr Hari. En toch blijf jij als een koppige ezel proberen je eigen falen in het begin van deze reeks weer een beetje recht te poetsen. Gefixeerd op JvdH en Kluivert probeer je de aandacht wat weg te nemen van de feiten. Degene die hier tunnelvisie tentoonspreid ben jij! En het begint nu echt zielig te worden.

Ohh en ik ga geen discussie met je aan, weet je dat vast.
pi_115710305
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:38 schreef ShaoliN het volgende:

Ohh en ik ga geen discussie met je aan, weet je dat vast.
Wat een teleurstelling, je maakt me juist zo nieuwsgierig naar je inzichten.
pi_115711545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb de laatste afleveringen niet echt gevolgd, maar als ik wat van jou lees lijkt mij dat jij toch wel erg vol blijft houden in jouw tegendraadse mening.

Niets mis met een beetje tegendraads zijn, maar in dezen lijkt het een beetje alsof je het niet wil zien.
pi_115711649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb de laatste afleveringen niet echt gevolgd, maar als ik wat van jou lees lijkt mij dat jij toch wel erg vol blijft houden in jouw tegendraadse mening.

Niets mis met een beetje tegendraads zijn, maar in dezen lijkt het een beetje alsof je het niet wil zien.
Ik zie het zo voor me, dat is het probleem niet. Maar ik kan ook nog andere dingen voor me zien als ik een beetje mijn best doe. Mijn mening komt er eigenlijk op neer dat iets niet weten ook een optie is en als je iets niet weet moet je ook niet doen alsof je het wel weet, ook al zie je het voor je.

Als dat tegendraads is zit het probleem hem in het draadje.
pi_115711759
Je doet natuurlijk meer dan alleen maar roepen dat je het niet weet.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik moet in dezen niet de eerste steen werpen.
pi_115711907
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie het zo voor me, dat is het probleem niet. Maar ik kan ook nog andere dingen voor me zien als ik een beetje mijn best doe. Mijn mening komt er eigenlijk op neer dat iets niet weten ook een optie is en als je iets niet weet moet je ook niet doen alsof je het wel weet, ook al zie je het voor je.

Als dat tegendraads is zit het probleem hem in het draadje.
Ik ben mee eens .
Ook veel Mensen en Media blijven vast houden dat Badr Hari een monster is,
Ook na het bekent dat Everink mishandeld is door 2 andere manen..
maar ja, geen reactie over deze Turkse man, iedereen blijft plakken aan hun fixe idee
Badr hari heeft het gedaan,Badr hari is slechte etc....
pi_115712030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:36 schreef DS4 het volgende:
Je doet natuurlijk meer dan alleen maar roepen dat je het niet weet.
Ja? Ik speculeer er ook lustig op los, maar wel om speculaties van weten te onderscheiden.

quote:
Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik moet in dezen niet de eerste steen werpen.
Hoezo?
pi_115712047
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:42 schreef zouzou het volgende:

[..]

Ik ben mee eens .
Ook veel Mensen en Media blijven vast houden dat Badr Hari een monster is,
Ook na het bekent dat Everink mishandeld is door 2 andere manen..
maar ja, geen reactie over deze Turkse man, iedereen blijft plakken aan hun fixe idee
Badr hari heeft het gedaan,Badr hari is slechte etc....
iemand zijn voortanden uit zijn smoel meppen, de broer van je ex in elkaar slaan en het huis van een vrouw in de fik steken, etc.

wat moet je doen om slecht te zijn?
6 miljoen joden vergassen, oh nee wacht, dat word door sommige groepen niet als slecht gezien.
pi_115712071
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

Hoezo?
Ik heb ook wel eens de neiging om een beetje tegendraads te zijn.
pi_115712102
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens de neiging om een beetje tegendraads te zijn.
Ik zal er eens op letten.
pi_115712145
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik zal er eens op letten.
Ach kom, je bent een van mijn trouwste volgers!
pi_115712279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:47 schreef 1114 het volgende:

[..]

iemand zijn voortanden uit zijn smoel meppen, de broer van je ex in elkaar slaan en het huis van een vrouw in de fik steken, etc.

wat moet je doen om slecht te zijn?
6 miljoen joden vergassen, oh nee wacht, dat word door sommige groepen niet als slecht gezien.
Dat zeg ik, u bent anonym, wij weten niet wat jij doet van slecht,
een ding is zekker hij is geen loser.geld verdiend hij goed,
hij zit goed uit, hij heeft veel sukses ,
en Jij ?
pi_115712420
Geld is inderdaad bij uitstek dé graadmeter of je winning bent of juist een loser. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Paris Hilton, Alan Stanford of Bernie Madoff.
pi_115712443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:56 schreef zouzou het volgende:

[..]

en Jij ?
Hij is een loser, dat legale geld zal flink slinken als hij schadevergoedingen mag gaan betalen.
Zijn carriere is wel voorbij.
hij ziet er uit als een neanderthaler.
hij heeft geen sucses.

Doe ik het beter? Ja, mensen respecteren mij iig.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 18-08-2012 16:53:34 ]
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:03:49 #78
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_115712465
quote:
filmpje

Die coach van Hari is trouwens een goed voorbeeld van een gebrek aan kritiek dat sommige mensen om zich heen hebben. 'Goeie jongen en hij ken nie wachten tot ie weer in de ring stapt'. En en passant noemt ie 'm ook nog even de beste kickbokser aller tijden, dat zonder ook maar één K1 Grand Prix titel achter zijn naam te hebben staan.
Dus omdat Everink zegt dat die niet met een platte hand is geslagen ga jij er van uit dat dat ook zo is :')

Wat een simpele ziel ben je dan
pi_115712481
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach kom, je bent een van mijn trouwste volgers!
Daarom. Ik denk dat we een andere opvatting van tegendraads hebben.
pi_115712487
jakkes,er gaat iets heel fout
pi_115712526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:56 schreef zouzou het volgende:

Dat zeg ik, u bent anonym, wij weten niet wat jij doet van slecht,
en Jij ?
Volgens mij zit hij in de bak en is het bepaald niet onwaarschijnlijk dat hij wordt veroordeeld voor vrij lafhartige misdrijven en dan ben je in mijn optiek een loser (dus als hij inderdaad wordt veroordeeld en eigenlijk gewoon al als je ze pleegt, maar we moeten er nu eenmaal bij vrijspraak vanuit gaan dat hij ten onrechte was verdacht).

Geld heb ik ook en ik kan het uitgeven, hij momenteel niet.

Hij is een imposante verschijning. Dat komt op zich van pas in de bak.

Succes heeft hij op dit moment bepaald niet.

En ik? Succesvol, vrij man, ook geen trol om te zien en geen misdadiger. Win ik toch met 4-2!
pi_115712544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Daarom. Ik denk dat we een andere opvatting van tegendraads hebben.
Wat heerlijk tegendraads van je!
pi_115712555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
jakkes,er gaat iets heel fout

CTLR+A gedaan of zo, de hele site had je gekopieerd _O-
pi_115712674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:07 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

CTLR+A gedaan of zo, de hele site had je gekopieerd _O-
Yep, een quote uit een ander topic maar Fok! heeft blijbaar een kopiebug.
pi_115712683
[..]

Volgens mij zit hij in de bak en is het bepaald niet onwaarschijnlijk dat hij wordt veroordeeld voor vrij lafhartige misdrijven en dan ben je in mijn optiek een loser (dus als hij inderdaad wordt veroordeeld en eigenlijk gewoon al als je ze pleegt, maar we moeten er nu eenmaal bij vrijspraak vanuit gaan dat hij ten onrechte was verdacht).

hij zit in de bak en jij zit in ..FOK.
hij komt uit en jij..?

En ik? Succesvol, vrij man, ook geen trol om te zien en geen misdadiger. Win ik toch met 4-2!
[/quote]
pi_115712779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:13 schreef zouzou het volgende:
[..]

hij zit in de bak en jij zit in ..FOK.
hij komt uit en jij..?

[/quote]
iets fout hier.

Hij zit rustig,relaxe in de bak met in zijn bank miljoenen,
je zit de heel dag in ..Fok...te zeuren over Badr Hari, hahaha!
Wat is het verschil?
pi_115712873
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:17 schreef zouzou het volgende:

Wat is het verschil?
Dat ik dat helemaal vrij kan bepalen en hij nog niet eens kan schijten als ze hem dat verbieden!

Vind ik best een aardig verschil eigenlijk...
pi_115712890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:17 schreef zouzou het volgende:

[..]

iets fout hier.

Wat is het verschil?
Niets eigenlijk, sinds ik de posts van DS4 heb gelezen, ben ik ook spontaan invalide en post ik vanuit het ziekenhuis :')
pi_115712945
En ik weet, hij komt vrij ,
aan Badr veel schaadvergoeding wordt betaald,
ze hebben veel fouten gedaan,
zijn passe speel geen rol in de Sensation affaire,
zijn passe is voor hem en gehoord niet in de kranten.
John van den Heuvel krijgt mee veel problemen, dat weet ik ook...
pi_115712989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:24 schreef zouzou het volgende:
Als het OM en de advocaten van de slachtoffers klaar zijn blijft er weinig over voor badr.
en in de vechtsportwereld zit ook niemand meer op hem te wachten.
de enige die fouten heeft gemaakt is badr.
pi_115713613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:24 schreef zouzou het volgende:
Ik vind dat jij meer moet posten en als dat betekent dat fok! jou moer gaan betalen, dan moet dat maar. Laat je niet op je kop zitten, posten, posten en nog meer posten ajb
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:55:49 #92
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115713699
:D
pi_115714377
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:03 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dus omdat Everink zegt dat die niet met een platte hand is geslagen ga jij er van uit dat dat ook zo is :')

Wat een simpele ziel ben je dan
Begrijpend lezen is blijkbaar ook een kunst.

Ik heb het over de verklaring van Everink, en of die verklaring van Everink consistent is met de verklaring van Hari. Dit omdat een individu op basis van zijn gezonde verstand speculeerde dat de verklaringen consistent met elkaar konden zijn. Het citaat van de advocaat sluit dat uit, maar dat laat onverlet dat het niet zeker is dat de verklaring van Everink zeker waar is.

Is het nu een beetje helder?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Strangelove op 18-08-2012 14:30:23 ]
pi_115715733
Veel mensen hier zo verblindt zijn met Badr Hari haat dat ze gaan niet logisch denken
of eerst zoeken of het feit er klopt of niet..

Hier weer ECHTE nieuws over Badr Hari en het brandstichting in 2008.
De flat was van de vriendin van Gwenette Martha,
deze vriendin was een Marokkanse en zwanger van Martha.
Deze vriendin heeft een ex-vriend: een man van de hells angels,
Badr was voor verhoord over omdat Badr helpt vaak de Marokkanse zwanger vrouw
omdat Martha Gwenette zit toen vast in een Belge gevangenis ,hij was niet eens bij.
de OM heeft Badr vrij gelaten en de hells angeles man was verdacht.

Gwenette vriendin de Marokkanse vriendin is er het nog STEEDS ,nog steeds met Martha...hahaha
haar kind is nu 4 jaar. Dat is de connectie van Badr,is zij een familie ? dat weet ik niet.
pi_115715826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:21 schreef zouzou het volgende:
Veel mensen hier zo verblindt zijn met Badr Hari haat dat ze gaan niet logisch denken
of eerst zoeken of het feit er klopt of niet..

Hier weer ECHTE nieuws over Badr Hari en het brandstichting in 2008.
De flat was van de vriendin van Gwenette Martha,
deze vriendin was een Marokkanse en zwanger van Martha.
Deze vriendin heeft een ex-vriend: een man van de hells angels,
Badr was voor verhoord over omdat Badr helpt vaak de Marokkanse zwanger vrouw
omdat Martha Gwenette zit toen vast in een Belge gevangenis ,hij was niet eens bij.
de OM heeft Badr vrij gelaten en de hells angeles man was verdacht.

Gwenette vriendin de Marokkanse vriendin is er het nog STEEDS ,nog steeds met Martha...hahaha
haar kind is nu 4 jaar. Dat is de connectie van Badr,is zij een familie ? dat weet ik niet.
Ik vraag me af wíe er hier het meest door Badr Hari verblind is Zouzou.

Maar als ik je verhaal goed begrijp heeft Badr een klusje voor Gwenette opgeknapt omdat die op dat moment even in de bak zat? Uit vriendschap?
pi_115715881
9.gif.
pi_115715999
Dat zeg ik niet.. hij doet boodschap voor haar ze was zwanger, hier iederen is blind ik niet,
ik lees vaak de waarheid, iedereen wil hem voor jaren opsloten waarom?
omdat hij Marokkanse en neukt met een bekende Nederlandse vrouw ee ex voor een legende?

deze nieuwe heb ik WEER gelezen in franse kranten(naturellement???...)
pi_115716074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vraag me af wíe er hier het meest door Badr Hari verblind is Zouzou.

Maar als ik je verhaal goed begrijp heeft Badr een klusje voor Gwenette opgeknapt omdat die op dat moment even in de bak zat? Uit vriendschap?
Misschien is familie van Badr, wij weten nooit, het zal uit komen toch,
de proces is zolang gesloten.
pi_115716114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:30 schreef zouzou het volgende:
Dat zeg ik niet.. hij doet boodschap voor haar ze was zwanger, hier iederen is blind ik niet,
omdat hij Marokkanse en neukt met een bekende Nederlandse vrouw ee ex voor een legende?

Nee Zouzou, omdat hij verdacht wordt van een aantal misdrijven, waaronder iemand met de vlakke hand invalide schoppen slaan, een ander 5 tanden uit de mond rammen en meer van dat soort dingetjes.
Neuken kan hij doen met wie hij wil, daar heeft niemand last van.
Maar ik zou dat abonnement op die Franse krant opzeggen, want die begrijpen het niet zo goed allemaal.
pi_115716145
quote:
iedereen wil hem voor jaren opsloten waarom?
Nee, omdat het een agressieve kutlul is.
pi_115716182
quote:

ik heb al vaker gezegd dat Badr veel meer gedaan heeft dan bekend is, verder vraag ik mij af hoe hij voor zijn kind gaat zorgen?, (maandelijkse alimentatie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')