abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5369911
Nog zo'n onvergetelijke bluesgitarist, helaas ook al dood..
Waarom zijn zowat alle goeie gitaristen toch dood?

Nog liefhebbers hier?

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:26:29 #2
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_5370002
Vroeger met een punkbandje coverde we "Slummin` angel"
(nee, niet als punk )

Erg goeie gitarist, inderdaad...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_5370040
Yep!!

'In your town' bevat een lekker stukje slide-werk om het maar eufemistisch uit te drukken.
En 'I'm a million miles away' doet mij watertanden.

Hij heeft hoorbaar grote invloed gehad op Mark Knopfler om maar eens iemand te noemen.
Erg jammer dat hij nooit echt is doorgebroken.

Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5370274
ik ken hem wel, 3 nummers en mn vader is er gek van, ik ken hem niet goed genoeg om eenmening te vormen.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 21:33:22 #5
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_5371162
Barley And Grape Rag sierde mijn Fok!ZeeDee.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_8872725
Band of Friends, de originele begeleidingsband van Rory komt 28 maart naar Zoetermeer.

lees:

Er zijn veel tribute bands die de muziek van Rory Callagher spelen. Sommigen zijn goed, andere minder, maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze de muziek van deze grote muzikant levend houden. Rory's muziek heeft een gigantisch bereik gehad; van Noorwegen tot Spanje en van Japan tot Amerika, kortom, alle delen van de aardbol zijn in aanraking gekomen met de beste rock/blues van de jaren '60, '70 en '80. Helaas overleed Rory in 1995, wat voor zijn trouwe fans en volgelingen een tragisch verlies was. De Band Of Friends is niet zo zeer een ode aan Rory als wel een ode aan zijn leven en zijn muziek. De band bestaat uit muzikanten die tijdens zijn leven met hem op het podium hebben gestaan. Gerry McAvoy speelde maar liefst 20 jaar met hem en heeft daarom een groot inzicht in de man en zijn muziek. Lou Martin musiceerde tijdens het hoogtepunt van zijn carrière, gedurende de jaren '70 met hem. Brendan Oneil speelde van 1981 tot 1991 met hem. Mark Feltham van 1984 tot 1991 en van 1993 tot Rory's tragische dood. Dennis Greaves was een grote fan van Rory's muziek. In de tijd dat zijn vrienden naar concerten gingen van T Rex, stond Dennis in de rij voor een kaartje voor Rory Callagher. Gwyn Ashton groeide op met Rory's muziek en, dit zijn zijn eigen woorden: 'was zo bevoorrecht de Rory Gallagher Band te mogen supporten in zijn vaderland Australië. Zoals u kunt zien is dit dus geen tribute band, maar 'The Band'.

eingenzinnig..............huh?!?!?!
pi_8873080
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 20:28 schreef Thelonious het volgende:
Hij heeft hoorbaar grote invloed gehad op Mark Knopfler om maar eens iemand te noemen.
Tie your mother down is volgens Brian May direct gebaseerd op Gallagher's gitaartechniek.
Ik moet er nog een keertje voor gaan zitten om zijn werk (en dat van de band Taste) goed te luisteren, maar wat ik tot dusver gehoord heb was boeiend genoeg.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:39:47 #8
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_8873397
Ik heb één cd van hem... puik werk!!!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:54:47 #9
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8873799
mijn schoonvader vind het helemaal ge-wel-dig
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  woensdag 5 maart 2003 @ 00:33:51 #10
16314 Pea
Bakkebaardaap
pi_8874638
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:54 schreef BDisOKE het volgende:
mijn schoonvader vind het helemaal ge-wel-dig
De mijne ook... soort van

En ik vind m ook niet slecht... weinig van gehoord, maar datgene wat ik gehoord heb beviel me wel

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.
pi_8874791
ik had eergister nog 2 albums van m gedownload om te checke. heb nog alleen Calling Card geluisterd. Vond het een aardig lekker cd'tje

De andere is Deuce.

thou art that
pi_8875048
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 23:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tie your mother down is volgens Brian May direct gebaseerd op Gallagher's gitaartechniek.
Ik moet er nog een keertje voor gaan zitten om zijn werk (en dat van de band Taste) goed te luisteren, maar wat ik tot dusver gehoord heb was boeiend genoeg.

Waar/Wanneer heeft Brian dit gezegt. Lijkt me sterk namelijk
Rory's 1e album komt uit 1969 (of 1968) ofzo. En de riff van Tie Your Mother Down was verzonnen ergens in de mid 60's (maar in 76 pas opgenomen)

Rory Gallagher is ook een van Queen's voorprogrammas geweest in 1978

Rory heerst!

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_8876997
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:57 schreef BrianMay het volgende:
Waar/Wanneer heeft Brian dit gezegt. Lijkt me sterk namelijk
Ik ben bang dat je je voorstellingsvermogen toch enigszins moet bijstellen .
quote:
Getting back to "Tie Your Mother Down," the song was inspired by the late, great Irish blues guitarist Rory Gallagher. It wasn't a tribute per se, but the pull-offs on the fifth string came from him for sure. Rory was a fantastic player and one of the great gentlemen of rock and roll. He was a hero of mine who later became a friend. The first time I ran into him was in an Indian restaurant in London. At that time those of us in Queen were just kids starting out, with nothing going on except that we loved music. Rory was already a star at this point (playing with the group Taste). We started talking, and he had all the time in the world for us. He was incredibly kind and considerate and gave us all kinds of advice. I never forgot that.

bron: http://www.brianmaynews.com/brian/mags&press/gwusoct98may99/gwwirechoirnov98.html

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 9 maart 2003 @ 11:38:20 #14
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_8975232
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 20:20 schreef nozem het volgende:

Nog liefhebbers hier?

Uiteraard...vorige week nog Tattoo en Blueprint (als 2 cd) gekocht en dat is ook weer genieten, Irish Tour blijft voorlopig echter nog even favoriet

Op vakantie in Ierland heb ik vorig jaar zijn graf nog bezocht (een vreemd graf dat wel) maar wel veel kaartjes e.d. van fans

Rory!

De Narcis van Gabon
  zondag 9 maart 2003 @ 13:51:51 #15
49862 Vord.exe
The One That Ate Your Cereal
pi_8978382
Echt geen gein
er zit een gast bij mij in de klas en die heet

Rory Gallagher

Dus ja ik ken hem

Zijn vader komt uit Amerika zo komt hij dus aan zijn achternaam
Best humor
Ik wist ook wel dat het een goeie gitarist was.

Vord.exe...>
pi_9027928
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je je voorstellingsvermogen toch enigszins moet bijstellen .
[..]

yo thanks

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  woensdag 19 maart 2003 @ 10:53:09 #17
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_9226068
quote:
Op zondag 9 maart 2003 13:51 schreef Vord.exe het volgende:
Echt geen gein
er zit een gast bij mij in de klas en die heet

Rory Gallagher

Dus ja ik ken hem

Zijn vader komt uit Amerika zo komt hij dus aan zijn achternaam
Best humor
Ik wist ook wel dat het een goeie gitarist was.

Ik ken hem ook!!!!
IK ook Ik Oook
pi_9231925
quote:

Nog liefhebbers hier?

Waarschijnlijk heeft hij zich bezopen of heeft hij teveel gebruikt.
Een prima gitarist inderdaad.
salva cum reverentia
pi_9404753
ik ben benieuwd hoe ze dat tijdens het concert op gaan lossen, het missen van Rory
eingenzinnig..............huh?!?!?!
  donderdag 27 maart 2003 @ 09:36:16 #20
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9404884
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:47 schreef hoppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft hij zich bezopen of heeft hij teveel gebruikt.
Een prima gitarist inderdaad.

Volgens mij kon zijn lever het niet meer aan, aan het eind van zijn leven was hij ook erg dik. Na een transplantatie ging iets fout en daarna ontmoette hij Elvis...
De Narcis van Gabon
pi_12799203
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:38 schreef PogueMahone het volgende:
Uiteraard...vorige week nog Tattoo en Blueprint (als 2 cd) gekocht en dat is ook weer genieten, Irish Tour blijft voorlopig echter nog even favoriet
Dat zijn ook mijn favoriete albums van Rory 'Calling Card' en 'Top Priority' heb ik ook en vind ik ook sterk, maar die platen zijn meer richting jaren '70 hardrock.
Sib | Dab | Dua
pi_12807480
quote:

Nog liefhebbers hier?

November 1979 heb ik deze Ierse gitaargod in levende lijve mogen aanschouwen. En het was geweldig !!! Ik heb er zelfs nog foto's van:

FabFaux@hotmail.com
pi_12809674
Heb zo'n beetje alle muziek van Rory,en ik heb 'm zo'n 3 keer Live gezien,waarvan ik in 1986 de eer had om hem persoonlijk de hand te schudden.

Nog steeds een Topper.

Beter 10 Adjuh's in de lucht,dan 1 Adjuh op de grond
  dinsdag 2 september 2003 @ 18:25:18 #24
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_12898363
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:26 schreef Adjuh het volgende:
Heb zo'n beetje alle muziek van Rory,en ik heb 'm zo'n 3 keer Live gezien,waarvan ik in 1986 de eer had om hem persoonlijk de hand te schudden.

Nog steeds een Topper.

jalours.....

hij is geweldig dus

Powered by Garmin Etrex Legend
  woensdag 24 september 2003 @ 23:30:24 #25
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_13424813
verder niemand?

cultuurbarbaren hier zeg

pi_13470333
Ja,dat blijkt dus wel.Tegenwoordig is het allemaal ReppoKleppo
Op dit moment luister ik naar " Walk On Hot Coals "
pi_13470392
De presentator van het Arrow Classic Rock programma ; The Bues Box
(Ger Jungen) draait hem regelmatig.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_13471203
Rory, met die geruite houthakkersbloezen, die ken ik wel.
pi_13471383
Ger Jungen draaite Rory een paar jaar geleden zelfs op radio 3
Sib | Dab | Dua
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:36:33 #30
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_13480557
Het is gerry jungen en idd hij draait rory best veel ook de rest van arrow komt hij vaak.
pi_13678317
Op dit moment geniet ik van : Moonchild ( Live)
pi_13678381
Secret Agent
pi_13678539
Calling Card
pi_13678583
*meldt

een kennis van mij is er helemaal gek van, heeft diverse cd's van 'm. Via hem heb ik dus ook een aantal nummers van Rory gehoord en ik moet zeggen dat 'ie wel aardig gitaar kan spelen

[edit]2 typo's

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_13678624
Out of the Western Plain (Live Acoustic)
pi_13678737
Tattoo Lady
pi_13678769
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 23:47 schreef Adjuh het volgende:
Out of the Western Plain (Live Acoustic)
Come a cow-cow yicky. come a cow-cow yicky, yicky yea.

Sib | Dab | Dua
pi_13678899
Come a cow-cow yicky. come a cow-cow yicky, yicky yea.

Souped of Ford (Live)

pi_13679029
Bullfrog Blues
pi_13679088
Walk on Hot Coals
Good Night Everybody
Greetz Adjuh
pi_13687277
jep, Live in Europe, Irish Tour, en heb nog een teepje met een concert in Kerkrade liggen.
Groot gemis, maar hij zoop een beetje te veel om echt oud te worden. Hij overleed aan iets stoms tijdens een levertransplantatie.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:18:44 #42
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_19467324
Ik luister de laatste tijd veel naar Top Priority, meer rock en minder blues. Nummer als Bad Penny, Follow Me, Philby zijn geweldig en die hele plaat is een aanrader voor rockliefhebbers...

Binnenkort Photo-Finish ook eens goed beluisteren
De Narcis van Gabon
pi_19471745
Ja, prachtige man, ook volgens vele andere artiesten. Mn pa heeft alles van hem, zodoende ken ik zijn muziek een beetje. Er wordt trouwens elk jaar nog in Leeuwarden, een Rory Gallagher tribute gehouden, ik geloof ik Zalen Schaaf.
  maandag 31 januari 2005 @ 09:52:03 #44
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_24846543
er is eind vorig jaar een mooie dvd verschenen, Rory Gallagher at Rockpalast:

Er staan 2 volledige concerten en een toegift, het eerste 'concert' is in een tv-studio voor een publiek dat keurig blijft zitten op een afstandje, geen wilde boel dus, maar er wordt wel lekker gespeeld. Eerst iets van 6 nummer akoestisch en Rory solo, dan komt bij Going To My Hometown de rest van de band erbij en wordt er gerocked.
Het tweede concert is van een jaar later met veel dezelfde nummers maar nu voor in een zaal, een echt concert. Wel is het begin een beetje verprutst door allerlei Duitse figuren die zeggen dat het een europese uitzending van Rockpalast betreft, waardoor wat nummers niet helemaal compleet zijn. Het publiek gaat uit z'n dak, mooi concert.
Het laatste gedeelte van de dvd is een toegift van een concert uit 1979, waarbij Frankie Miller ook nog even langskomt om wat rock'n roll nummers te zingen, niet geweldig maar wel leuk...

33 nummers, 222 minuten, geen extra's

en dan is er ook nog de Irish Tour:

Op zich wel mooi, maar er is wel behoorlijk in verknipt (andere gitaren, kleren tijdens hetzelfde nummer) en het geluid is soms zacht, vooral als Rory iets zegt. Maar wel mooi om te zien, hij speelt ook andere nummers dan bij Rockpalast. Als extra's zit er ook nog een vage homevideo uit Japan, en commentaar.

83 min.

2 leuke dvd's
De Narcis van Gabon
  maandag 31 januari 2005 @ 11:16:44 #45
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_24847511
famillie van noel en liam Gallagher?
The more debt, the better
pi_24848202
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:30 schreef drelletje het volgende:
verder niemand?

cultuurbarbaren hier zeg
5876. Rory Gallagher - I'm Not Awake Yet (5:24)
5877. Rory Gallagher & Johnny Winter - One Step For (2:29)
5878. Rory Gallagher - Going To My Hometown (Live) (5:46)

pi_35585467
Schop,
Ik had aan het begin van de zomer (ehm, al weer bijna een jaar geleden) het Live in Europe album gekocht. Nu pas ben ik hem echt gaan draaien (gaat soms een tijdje overheen bij mij).
Echt super goed, maar om hem live bezig te zien is helemaal te gek, gave stage-presence om het zo maar te zeggen.

Ik heb nu een Live at Montreux DVD bootleg gedownload (waar Shadow Play echt geweldig is) en nog een paar andere bootlegs (waarvan de rest allemaal gewone publieks opnames zijn).
Als ik zeg dat Shadow Play, Pistol Slapper Blues en Million Miles Away tot nu toe mijn favoriete nummers zijn, welke album(s ) raden jullie dan aan om te kopen?

Sowieso; welke winkels hebben veel goedkope Rory Gallagher albums? (liefst gewoon normale, maar online mag ook).
Bertje en Henk
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:54:16 #48
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35586105
Ik ken hem wel hoor. Heb hem altijd wel kunnen waarderen. Goede Bluesgitarist.
Non possumus non loqui
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:03:59 #49
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35594441
Ik mag hem ook wel graag horen. Bluesrock is zo'n beetje het meeste clichematige rockgenre dat er is, dus mensen als Rory Gallagher of Johnny Winter die er nog een eigen draai aan weten te geven of nog een echt pakkend nummer binnen het genre weten te schrijven, moeten toch wel iets bijzonders zijn. Het was ook nog een erg goede gitarist.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:22:13 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35598417
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:36 schreef Shedfire het volgende:
Schop,
Ik had aan het begin van de zomer (ehm, al weer bijna een jaar geleden) het Live in Europe album gekocht. Nu pas ben ik hem echt gaan draaien (gaat soms een tijdje overheen bij mij).
Echt super goed, maar om hem live bezig te zien is helemaal te gek, gave stage-presence om het zo maar te zeggen.

Ik heb nu een Live at Montreux DVD bootleg gedownload (waar Shadow Play echt geweldig is) en nog een paar andere bootlegs (waarvan de rest allemaal gewone publieks opnames zijn).
Als ik zeg dat Shadow Play, Pistol Slapper Blues en Million Miles Away tot nu toe mijn favoriete nummers zijn, welke album(s ) raden jullie dan aan om te kopen?

Sowieso; welke winkels hebben veel goedkope Rory Gallagher albums? (liefst gewoon normale, maar online mag ook).
Het album Irish Tour is wel verplichte kost Verder de heb ik op dit moment een voorkeur voor de eerste paar solo-platen (Rory Gallagher, Deuce en Blueprint). Latere albums zou ik laten liggen (Defender), en een complete afrader is Meeting With The G-Man +, klinkt als een matige bootleg en is van een optreden in Amsterdam begin jaren negentig.

Bol.com had een tijdje zijn albums voor 7,99 per stuk en ook bij zaken als de Plato moeten ze wel voor onder de 10 euro te vinden zijn
De Narcis van Gabon
pi_35655627
Rory is 1 van mijn helden. Wat een gave blues-muzikant!! Ik kende hem via het nummer I'm not awake yet - wat een echt prachtige song is, nog steeds na al die jaren.

Mooiste albums - Deuce en Irish Tour!

Afrader: Big Guns - z'n greatest hits! NIET KOPEN! De cd is digitaal helemaal netjes gemaakt, waardoor je de passie mist en de rauwe kantjes van zijn gitaarspel. Ik heb de cd ook meteen weer terug gebracht naar de cd-winkel. Tevens staat er een afmix fout op bij, hoe kan het ook anders, I'm not awake yet op circa 4.28 minuten. Koop liever/ of download zijn oude songs! Die zijn geweldig!

Jammer dat de beste man al weer bijna 11 jaar dood is.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:11:42 #52
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35658986
Geweldig voor de eerste tips mensen. Ik zal eens kijken of ik het nummer I'm not awake yet ergens kan vinden. (Op welk album staat het ).
Bol.com is een beetje but, maar voor 8 euro heb ik wel zin om daar wat te bestellen .
Bertje en Henk
pi_35674015
I'm not awake yet staat op Deuce en op de greatest hits (maar die moet je niet kopen )
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:43:32 #54
142782 Joncho
PopMartian
pi_35687501
M'n vader heeft zowat alle cd's van hem, sommige nummers kan ik ook wel waarderen, maar zingen is niet een van zijn grote kwaliteiten. Toch maakt hem dat ook wel weer speciaal.

Voor de liefhebbers, morgenavond is in Leeuwarden het jaarlijkse Rory Gallagher Tribute Concert in Zalen Schaaf.
pi_35687817
Ja ik ken hem (natuurlijk)
kan iemand mij laten zien hoe hij er net voor zijjn dood uitzag?
want ik geloof dat hij in '94 is overleden?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:02:42 #56
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35687986
Zo zag hij iig uit in 1994:

Stuk dikker iig.
Zijn onstage persona maakte ook wel deel uit van zijn muziek, vind ik (net als bv SRV en JH).
Bertje en Henk
pi_35689236
Tjeetje..
hij is overleden aan een hartstilstand/aanval toch?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:11:23 #58
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35693348
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:11 schreef Shedfire het volgende:
Geweldig voor de eerste tips mensen. Ik zal eens kijken of ik het nummer I'm not awake yet ergens kan vinden. (Op welk album staat het ).
Bol.com is een beetje but, maar voor 8 euro heb ik wel zin om daar wat te bestellen .
Deuce dacht ik uit m'n blote kop, of anders Rory Gallagher. Maar de songtitels zijn op bol.com of allmusic wel te vinden

En hij stierf volgens mij aan complicaties na een levertransplantatiie (hij zoop nogal veel)
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:43:59 #59
142782 Joncho
PopMartian
pi_35704149

De poster (http://www.roryon.com/)
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:56:24 #60
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35802255
Jammmer dat dan zoiets in Leeuwarden is, is toch net iets te ver. En daarnaast is het alweer geweest.
Joncho, ben jij wel geweest? En zo ja hoe was het ?
Bertje en Henk
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:14:05 #61
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_36055243
Halve kick
Ik heb Tattoo binnen van Bol.com (vrijdag besteld).
Tot nu toe vond ik dit de beste cd.
Bertje en Henk
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:17:48 #62
142782 Joncho
PopMartian
pi_36070860
Ben er niet heen geweest helaas, mijn vader (natuurlijk) wel. Volgens hem was het weer geweldig, met een suprise act van Sinnerboy, één van de beste Rory Gallagher 'imitators' qua gitaarspel, die meespeelde met de laatste band.

Mijn vader heeft zelfs nog de échte gitaar van Rory gered (geen sterk verhaal btw), één van de gitaristen, die hem bespeelde, wou op de rand van het podium gaan staan, maar bleef haken achter één van die boxen die voor hun staan, zo ving m'n vader hem met de gitaar op.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:37:26 #63
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_36079490
Haha, snelle reflexen dus, die pa van jouw.
Ik ben eigenlijk nog nooit naar een coverband geweest, terwijl ze vaak zat in de omgeving 's Hertogenbosch/Tilburg zijn. (Ironing Maiden...).
Eigenlijk eens een keer gaan, maar ik ben altijd bang dat je de air van een "echt" concert mist.
Maar ja in gevallen als Nick Drake of Rory Gallagher heb je niet anders.
Bertje en Henk
  maandag 18 december 2006 @ 20:53:41 #64
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44550941
Even een mega-kick.

Ben sinds dit weekend in aanraking gekomen met de muziek van Rory Gallagher. Wat een gitarist en wat een muziek. Helemaal goed. Heb nu "Top Priority" ("Wayward Child", "Hellcat" en "Bad Penny" zijn me toch een potje geweldig), "Irish Tour 74", "Stage Struck" en "Photo-Finish" (ook waanzinnig met "Shinkicker" en "Cruise On Out").. Waarom heb ik hem niet eerder ontdekt? Super!
.
pi_44562437
een paar weken geleden heb ik de dvd Live at Montreux gekocht. Heb nog maar een klein stukje kunnen kijken, maar deze lijkt me een stuk beter dan de Rockpalast-dvd's. Die zijn altijd een beetje schimmig op de een of andere manier, en er wordt doorheen geluld in het duits.
ik ben niet gevaarlijk, dat lijkt maar zo.
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:32:16 #66
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44829477
Denk dat ik die ook maar es ga bestellen, die Montreux DVD dan. Er zijn trouwens twee DVD's met Rockpalast-concerten, zie ik. Die 3-DVD set is wel een beetje prijzig (50 euro), maar lijkt me wel een superset!

[ Bericht 53% gewijzigd door Baba-O-Riley op 29-12-2006 19:59:08 ]
.
pi_44889470
Een vriend van me is een veel grotere fan van hem dan ik. Hij zei dat de beste man zo verslingerd was aan de whiskey dat hij ook zijn nieuwe lever weer kapot heeft gezopen. Over hardleers zijn gesproken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 31 december 2006 @ 14:12:57 #68
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44889596
Rory Gallagher is geweldig. Mijn vader heeft al jaren Irish Tour, wat ik altijd al een leuk plaatje vond. Toen begon ik zelf wat meer blues(rock) te luisteren en kwam ik dankzij enkele tips uit bij Calling Card. Wat een wereldplaat. Inmiddels heb ik BBC sessions ook liggen, die kreeg ik voor mijn verjaardag vorig jaar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 31 december 2006 @ 14:23:29 #69
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44890017
Schijnt wel een enorm sympathieke vent geweest te zijn. Las op een site (www.roryon.com, of zoiets), dat twee mensen ooit naar een concert gingen, waarvan er maar 1 een kaartje had. Dus ze stonden buiten te wachten, en Rory komt er aan. Zij de situatie uitgelegd, en Rory zei: "Geef dat kaartje aan je vriend, en pak mijn gitaar". Toen is hij met Rory naar binnen gelopen. Hij bedankte Rory en wilde gaan, maar Rory zei: "Nee, man.. eerst effe kletsen!". En toen hebben ze - idd onder het genot van een whiskey - nog een half uur liggen ouwehoeren.

Kijk dát vind ik nou tof! Heeft vroeger nogal vaak hier in de buurt gespeeld, jammer dat ik het gemist heb
.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:40:31 #70
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_44974547
Laatst heb ik 2 albums van hem geluisterd, die niet verkeerd klinken
Chinese Democracy
pi_44979832
Zit nu naar Photo Finish te luisteren, blijft een heerlijke plaat!

Over Irish Tour gesproken, dit jaar had een vriend van mij bedacht (hoi Shedfire) om naar Ierland te gaan en dan zijn geboortedorp te bezoeken als een soort van bedevaart, wel in combinatie met een bezoek aan Therapy? gerelateerde plaatsen om zo onze blues/rock/grunge/whatever bedevaart compleet te maken!
En ondertussen de nodige Rory shizzle te draaien in de auto!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
  woensdag 3 januari 2007 @ 18:25:18 #72
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44979943
Ik heb vanmiddag weer eens Calling Card en Irish Tour geluisterd. En zometeen zet ik het nog eens op denk ik. Ik ben sowieso de laatste tijd weer wat meer bluesrock aan het luisteren, zo zit Cream ook alweer een tijdje in mijn dvd-speler (die als cd-speler gebruikt wordt).
pi_45011121
Heel toevallig las ik vandaag voor het eerst z'n naam in een tijdschrift. Grappig dat ik het hier nu ook zie staan. Ik ken het niet, maar ga er nu wel even naar op zoek. Een artiest die ik 2 keer op een dag tegen kom, moet vast wel iets goeds hebben gedaan.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:49:34 #74
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_45011724
Hee. Rory Gallagher vind ik echt geweldig. Maar op het moment dat Lou Martin los gaat op zn piano schiet ik vol echt, die kerel is zo vet.
Ik vraag me af wat voor bands/nummers ik nogmeer moet horen waarin Lou Martin helemaal uit zn plaat gaat. Kan iemand mij dat vertellen?

Jammer trouwens dat Rory dood is.. Toen ik voor het eerst een cd van hem luisterde was ik verkocht.
Later ging ik eens kijken of ie binnekort een concert zou geven ofzo. Wist ik veel dat ie al een paar jaar op zn rug ligt
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:33:28 #75
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45012968
Ja, ik had hetzelfde. Nu wist ik wel dat hij al dood was, maar ben pas sinds kort echt bezig met z'n muziek. Had hem graag een keer live willen zien, mja, helaas... Heb "Jinx" maar es opgezet. "Big Guns" en "Bourbon" zijn heerlijk!
.
pi_45014800
Ben ik de enige die Who's That Coming zo vet vind? Vooral de live versie van Irish Tour dan vooral heh
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:33:12 #77
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45015098
Nee, je bent niet de enige.
pi_45221004
Nee je bent zeker niet de enige asdqert, das dus echt by far mijn favoriete Rory nummer, in welke versie dan ook!!!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:19:31 #79
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48107707
Up voor degenen die dit topic zoeken.

Rory is tof.
pi_48112455
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:24 schreef asdqert het volgende:
Ben ik de enige die Who's That Coming zo vet vind? Vooral de live versie van Irish Tour dan vooral heh
Ik heb alleen Irish Tour album, maar hij is rete vet.

"makes my guitar starts comming" ...ofzo

Walk on Hot Coals vind ik toch wel de beste

edit: oh en bedankt nipeng
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:51:32 #81
166557 LennartCM
He's lost control
pi_48112711
A Million Miles Away is mooi
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:53:08 #82
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48112760
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:19 schreef nipeng het volgende:
Up voor degenen die dit topic zoeken.

Rory is tof.
Goed dat je het even omhoog geschopt hebt. Voor mij aanleiding om daarnet met Rory Gallagher op mijn mp3-speler lekker door de stad te lopen. Een fijn begin van de dag.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:56:13 #83
155023 Gasp
Worship me.
pi_48112834
Call it what you want, but I call it messin' with the kid!
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:09:45 #84
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48114508
Bullfrog Blues is ook waanzinnig
.
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:36:44 #85
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_48116681
Walk on hot coals is een relaxt nummer
Chinese Democracy
pi_53195056
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:36 schreef JosD. het volgende:
Walk on hot coals is een relaxt nummer
van de Irish Tour zeker, echt het beste nummer van de CD, met op nummer twee A MIllion Miles Away.
Ik heb ook Top Priority maar die vind ik niet zo boeiend. Alleen Hell Cat, Wayward Child en Bad Penny is goed.
vooral deze versie met de geweldig bass.

Ik vind Rory Gallagher zeker de beste gitarist die ik ken.
pi_53195138
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ik vind Rory Gallagher zeker de beste gitarist die ik ken.
Hij is zeker goed, maar de beste?
I feel kinda Locrian today
pi_53215286
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:14 schreef starla het volgende:

[..]

Hij is zeker goed, maar de beste?
Verhalen horend dat hij in bepaalde Ierse pubs zonder enige attitude avonden lang aan de bar hing en met jan en alleman een gesprek kon aanknopen, dan lijkt hij me om zijn beleving en karakter één van de beste ooit.
pi_53215462
Ja hij had alleen een drank probleem, maar hij lijkt me echt een relaxte vent. En heeft er ook onwijs veel plezier in.
Ik weet niet wie jij beter vindt dan trouwens?
pi_53216417
Knopfler
Allman
Vaughan
Hendrix
Young
Beck
Zappa

en kan zo nog wel even doorgaan...
pi_53219942
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik Rory Gallagher betere muziek vindt maken. Ik bedoel niet wie het meeste noten kan spelen per minuut. Terwijl ik denk dat Rory Gallagher als hij zou willen even snel kan spelen als elk ander die je net hebt genoemd. En zo'n sterk staaltje als Walk on Hot Coals heb ik niet gehoord als bij de artiesten die je hebt genoemd.

En ik dacht dat Young van de Folk was en niet van de (heftige) bluesgitaarsolo's. Ik ben zeker geen expert natuurlijk. Knopfler heb ik nooit van gehoord en van Beck & Allman ken ik maar weinig.

edit: oh Knopfler is de gitarist van Dire Straits. Ik ken daarvan ook alleen de bekende zoals Water of love, Sultans of Swing en Money for Nothing. Wat ik niks vergeleken vindt met Rory Gallagher.
maar goed smaken verschillen uiteraard.

kan je misschien wat nummers noemen anders?
pi_53220308
oke ik heb wat op Youtube rondgekeken en SRV is wel erg goed ja. En van Hendrix wist ik het al.

Je hebt wel gelijk iig Rory Gallagher is niet de beste. Maar wel de sympathiekste.
pi_53221715
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:28 schreef Cudles het volgende:

kan je misschien wat nummers noemen anders?
de solo van 'Tunnel of Love'

één van de mooiste ooit gecomponeerd

Van Neil Young moet je 'Cowgirl in the Sand' luisteren...nummer is 10 minuten lang één grote rauwe solo, en hoe hij in de laatste paar noten zijn gitaar laat huilen, echt fantastisch
pi_53223087
Het zijn zeker goede liedjes en als je nog een paar aanraders hebt, graag. Vooral die Neil Young klinkt erg goed.

Maar....als dit Rory Gallagher beaters waren. Of was dat niet de bedoeling?
pi_53223157
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:39 schreef Cudles het volgende:
Het zijn zeker goede liedjes en als je nog een paar aanraders hebt, graag. Vooral die Neil Young klinkt erg goed.

Maar....als dit Rory Gallagher beaters waren. Of was dat niet de bedoeling?
Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.
Ik vind Rory meer de recht toe, recht aan bluesgitarist.
pi_53225401
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:42 schreef starla het volgende:

[..]

Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.
Ik vind Rory meer de recht toe, recht aan bluesgitarist.
Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn mag ).. het blijft lastig.
pi_53226229
Het valt niet echt te vergelijken. Maar Cowgirl in the Sand vind ik niet zo meeslepend als de nummers die je hoort op Irish Tour 74.
pi_53227621
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:19 schreef asdqert het volgende:

[..]

Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn mag ).. het blijft lastig.
Is lastig vergelijken omdat ze niet dezelfde stijl spelen, doch hadden we het over andere 'betere' gitaristen in hun stijl dan wel daarbuiten. Rory Gallagher vond ik niet de beste en daarom gaf ik voorbeelden van gitaristen die ik beter vond.
pi_53227645
Mjah de beste, inderdaad niet. En een vergelijking met ome Neil maken is onzin natuurlijk...

Maar zeker een goed gitarist, goed artiest ook. Irish Tour is een wereldplaat
pi_53227721
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:44 schreef cafca het volgende:
Mjah de beste, inderdaad niet. En een vergelijking met ome Neil maken is onzin natuurlijk...
Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.

Jimi Hendrix is volgens velen de beste gitarist. Niemand zeurt dan van: 'ja maar.....jimi had z'n eigen stijl, dat mag je niet vergelijken'.

Ik vind ome Neil gewoon beter dan Rory. Ik vind heel veel gitaristen beter dan Rory, en heel veel daarvan spelen géén blues.
pi_53228003
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:48 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.

Jimi Hendrix is volgens velen de beste gitarist. Niemand zeurt dan van: 'ja maar.....jimi had z'n eigen stijl, dat mag je niet vergelijken'.

Ik vind ome Neil gewoon beter dan Rory. Ik vind heel veel gitaristen beter dan Rory, en heel veel daarvan spelen géén blues.
Gitaristen kun je ook moeilijk vergelijken. Hendrix was groots, en vernieuwend en bekend bij een groot publiek.
Maar die kun je weer niet vergelijken met een Bert Jansch of een Django Reinhart, die in hun genre ook tot de beste gitaristen ooit behoren.
Maar binnen de bluesrock kan ik ook wel beter gitaristen verzinnen als Rory
pi_53229290
aww you guys hurt my feelings
ach ja, ik ben nu gewoon into Rory en dat verandert natuurlijk wel weer.
pi_53244828
Ik zeg niet dat Rory Galagher slecht is

Het enige wat ik je wil zeggen: luister eens naar bijvoorbeeld:

Stevie Ray Vaughan
Alvin Lee
Duane Allman
Jan Akkerman
Bert Jansch
Joe Satriani
Robert Fripp
Tom Verlaine
Steve Vai
John McLaughlin

Voordat je iemand de beste gitarist ooit noemt
pi_53249647
Satriani en Vai spelen doorgaans van die heul andere muziek als bijv Rory. Het is niet direct a-melodieus te noemen maar ik vind het redelijk in de buurt komen.
  maandag 17 september 2007 @ 18:37:58 #105
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_53249892
Is een "snelle" gitarist per definitie ook een "goeie" gitarist?

Moeten we deze discussie trouwens voeren in een Rory Gallagher-topic?
.
pi_53254016
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Is een "snelle" gitarist per definitie ook een "goeie" gitarist?

Moeten we deze discussie trouwens voeren in een Rory Gallagher-topic?
2x nee. Je hebt gelijk. zullen we een nieuw topic openen, wie is de beste gitarist ooit?
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:54:25 #107
142782 Joncho
PopMartian
pi_54417472
Ben Rory aan het herontdekken, geweldig!
pi_64312185
Waar kan ik tabs vinden voor I Wonder Who van Irish Tour? Ik heb hier en daar gekeken maar het nummer zit vreemd genoeg nergens tussen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')