abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:51:32 #81
166557 LennartCM
He's lost control
pi_48112711
A Million Miles Away is mooi
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:53:08 #82
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48112760
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:19 schreef nipeng het volgende:
Up voor degenen die dit topic zoeken.

Rory is tof.
Goed dat je het even omhoog geschopt hebt. Voor mij aanleiding om daarnet met Rory Gallagher op mijn mp3-speler lekker door de stad te lopen. Een fijn begin van de dag.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:56:13 #83
155023 Gasp
Worship me.
pi_48112834
Call it what you want, but I call it messin' with the kid!
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:09:45 #84
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48114508
Bullfrog Blues is ook waanzinnig
.
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:36:44 #85
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_48116681
Walk on hot coals is een relaxt nummer
Chinese Democracy
pi_53195056
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:36 schreef JosD. het volgende:
Walk on hot coals is een relaxt nummer
van de Irish Tour zeker, echt het beste nummer van de CD, met op nummer twee A MIllion Miles Away.
Ik heb ook Top Priority maar die vind ik niet zo boeiend. Alleen Hell Cat, Wayward Child en Bad Penny is goed.
vooral deze versie met de geweldig bass.

Ik vind Rory Gallagher zeker de beste gitarist die ik ken.
pi_53195138
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ik vind Rory Gallagher zeker de beste gitarist die ik ken.
Hij is zeker goed, maar de beste?
I feel kinda Locrian today
pi_53215286
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:14 schreef starla het volgende:

[..]

Hij is zeker goed, maar de beste?
Verhalen horend dat hij in bepaalde Ierse pubs zonder enige attitude avonden lang aan de bar hing en met jan en alleman een gesprek kon aanknopen, dan lijkt hij me om zijn beleving en karakter één van de beste ooit.
pi_53215462
Ja hij had alleen een drank probleem, maar hij lijkt me echt een relaxte vent. En heeft er ook onwijs veel plezier in.
Ik weet niet wie jij beter vindt dan trouwens?
pi_53216417
Knopfler
Allman
Vaughan
Hendrix
Young
Beck
Zappa

en kan zo nog wel even doorgaan...
pi_53219942
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik Rory Gallagher betere muziek vindt maken. Ik bedoel niet wie het meeste noten kan spelen per minuut. Terwijl ik denk dat Rory Gallagher als hij zou willen even snel kan spelen als elk ander die je net hebt genoemd. En zo'n sterk staaltje als Walk on Hot Coals heb ik niet gehoord als bij de artiesten die je hebt genoemd.

En ik dacht dat Young van de Folk was en niet van de (heftige) bluesgitaarsolo's. Ik ben zeker geen expert natuurlijk. Knopfler heb ik nooit van gehoord en van Beck & Allman ken ik maar weinig.

edit: oh Knopfler is de gitarist van Dire Straits. Ik ken daarvan ook alleen de bekende zoals Water of love, Sultans of Swing en Money for Nothing. Wat ik niks vergeleken vindt met Rory Gallagher.
maar goed smaken verschillen uiteraard.

kan je misschien wat nummers noemen anders?
pi_53220308
oke ik heb wat op Youtube rondgekeken en SRV is wel erg goed ja. En van Hendrix wist ik het al.

Je hebt wel gelijk iig Rory Gallagher is niet de beste. Maar wel de sympathiekste.
pi_53221715
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:28 schreef Cudles het volgende:

kan je misschien wat nummers noemen anders?
de solo van 'Tunnel of Love'

één van de mooiste ooit gecomponeerd

Van Neil Young moet je 'Cowgirl in the Sand' luisteren...nummer is 10 minuten lang één grote rauwe solo, en hoe hij in de laatste paar noten zijn gitaar laat huilen, echt fantastisch
pi_53223087
Het zijn zeker goede liedjes en als je nog een paar aanraders hebt, graag. Vooral die Neil Young klinkt erg goed.

Maar....als dit Rory Gallagher beaters waren. Of was dat niet de bedoeling?
pi_53223157
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:39 schreef Cudles het volgende:
Het zijn zeker goede liedjes en als je nog een paar aanraders hebt, graag. Vooral die Neil Young klinkt erg goed.

Maar....als dit Rory Gallagher beaters waren. Of was dat niet de bedoeling?
Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.
Ik vind Rory meer de recht toe, recht aan bluesgitarist.
pi_53225401
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:42 schreef starla het volgende:

[..]

Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.
Ik vind Rory meer de recht toe, recht aan bluesgitarist.
Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn mag ).. het blijft lastig.
pi_53226229
Het valt niet echt te vergelijken. Maar Cowgirl in the Sand vind ik niet zo meeslepend als de nummers die je hoort op Irish Tour 74.
pi_53227621
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:19 schreef asdqert het volgende:

[..]

Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn mag ).. het blijft lastig.
Is lastig vergelijken omdat ze niet dezelfde stijl spelen, doch hadden we het over andere 'betere' gitaristen in hun stijl dan wel daarbuiten. Rory Gallagher vond ik niet de beste en daarom gaf ik voorbeelden van gitaristen die ik beter vond.
pi_53227645
Mjah de beste, inderdaad niet. En een vergelijking met ome Neil maken is onzin natuurlijk...

Maar zeker een goed gitarist, goed artiest ook. Irish Tour is een wereldplaat
pi_53227721
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:44 schreef cafca het volgende:
Mjah de beste, inderdaad niet. En een vergelijking met ome Neil maken is onzin natuurlijk...
Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.

Jimi Hendrix is volgens velen de beste gitarist. Niemand zeurt dan van: 'ja maar.....jimi had z'n eigen stijl, dat mag je niet vergelijken'.

Ik vind ome Neil gewoon beter dan Rory. Ik vind heel veel gitaristen beter dan Rory, en heel veel daarvan spelen géén blues.
pi_53228003
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:48 schreef starla het volgende:

[..]

Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.

Jimi Hendrix is volgens velen de beste gitarist. Niemand zeurt dan van: 'ja maar.....jimi had z'n eigen stijl, dat mag je niet vergelijken'.

Ik vind ome Neil gewoon beter dan Rory. Ik vind heel veel gitaristen beter dan Rory, en heel veel daarvan spelen géén blues.
Gitaristen kun je ook moeilijk vergelijken. Hendrix was groots, en vernieuwend en bekend bij een groot publiek.
Maar die kun je weer niet vergelijken met een Bert Jansch of een Django Reinhart, die in hun genre ook tot de beste gitaristen ooit behoren.
Maar binnen de bluesrock kan ik ook wel beter gitaristen verzinnen als Rory
pi_53229290
aww you guys hurt my feelings
ach ja, ik ben nu gewoon into Rory en dat verandert natuurlijk wel weer.
pi_53244828
Ik zeg niet dat Rory Galagher slecht is

Het enige wat ik je wil zeggen: luister eens naar bijvoorbeeld:

Stevie Ray Vaughan
Alvin Lee
Duane Allman
Jan Akkerman
Bert Jansch
Joe Satriani
Robert Fripp
Tom Verlaine
Steve Vai
John McLaughlin

Voordat je iemand de beste gitarist ooit noemt
pi_53249647
Satriani en Vai spelen doorgaans van die heul andere muziek als bijv Rory. Het is niet direct a-melodieus te noemen maar ik vind het redelijk in de buurt komen.
  maandag 17 september 2007 @ 18:37:58 #105
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_53249892
Is een "snelle" gitarist per definitie ook een "goeie" gitarist?

Moeten we deze discussie trouwens voeren in een Rory Gallagher-topic?
.
pi_53254016
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Is een "snelle" gitarist per definitie ook een "goeie" gitarist?

Moeten we deze discussie trouwens voeren in een Rory Gallagher-topic?
2x nee. Je hebt gelijk. zullen we een nieuw topic openen, wie is de beste gitarist ooit?
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:54:25 #107
142782 Joncho
PopMartian
pi_54417472
Ben Rory aan het herontdekken, geweldig!
pi_64312185
Waar kan ik tabs vinden voor I Wonder Who van Irish Tour? Ik heb hier en daar gekeken maar het nummer zit vreemd genoeg nergens tussen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')