Goed dat je het even omhoog geschopt hebt. Voor mij aanleiding om daarnet met Rory Gallagher op mijn mp3-speler lekker door de stad te lopen. Een fijn begin van de dag.quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:19 schreef nipeng het volgende:
Up voor degenen die dit topic zoeken.
Rory is tof.
van de Irish Tour zeker, echt het beste nummer van de CD, met op nummer twee A MIllion Miles Away.quote:
Hij is zeker goed, maar de beste?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ik vind Rory Gallagher zeker de beste gitarist die ik ken.
Verhalen horend dat hij in bepaalde Ierse pubs zonder enige attitude avonden lang aan de bar hing en met jan en alleman een gesprek kon aanknopen, dan lijkt hij me om zijn beleving en karakter één van de beste ooit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:14 schreef starla het volgende:
[..]
Hij is zeker goed, maar de beste?
de solo van 'Tunnel of Love'quote:Op zondag 16 september 2007 15:28 schreef Cudles het volgende:
kan je misschien wat nummers noemen anders?
Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.quote:Op zondag 16 september 2007 17:39 schreef Cudles het volgende:
Het zijn zeker goede liedjes en als je nog een paar aanraders hebt, graag. Vooral die Neil Young klinkt erg goed.![]()
Maar....als dit Rory Gallagher beaters waren. Of was dat niet de bedoeling?
Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn magquote:Op zondag 16 september 2007 17:42 schreef starla het volgende:
[..]
Qua gitaarwerk vind ik dit beter dan Rory Gallagher. Ik wil niet over smaken gaan twisten natuurlijk, maar Rory kan me met een solo niet zo raken als Knopfler, en zo rauw en puur als Young klinkt hij ook niet.
Ik vind Rory meer de recht toe, recht aan bluesgitarist.
Is lastig vergelijken omdat ze niet dezelfde stijl spelen, doch hadden we het over andere 'betere' gitaristen in hun stijl dan wel daarbuiten. Rory Gallagher vond ik niet de beste en daarom gaf ik voorbeelden van gitaristen die ik beter vond.quote:Op zondag 16 september 2007 19:19 schreef asdqert het volgende:
[..]
Tja, een rockblues-gitarist vergelijken met 'wat oudere pop' en allerlei genres van rock-bands als the Dire Straits of een sing 'n songwriter die samenwerkt met Crazy Horse (wie dat ook zijn mag).. het blijft lastig.
Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.quote:Op zondag 16 september 2007 20:44 schreef cafca het volgende:
Mjah de beste, inderdaad niet. En een vergelijking met ome Neil maken is onzin natuurlijk...
Gitaristen kun je ook moeilijk vergelijken. Hendrix was groots, en vernieuwend en bekend bij een groot publiek.quote:Op zondag 16 september 2007 20:48 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vind dat je gitaristen met elkaar mag vergelijken, ongeacht de stijl die ze spelen.
Jimi Hendrix is volgens velen de beste gitarist. Niemand zeurt dan van: 'ja maar.....jimi had z'n eigen stijl, dat mag je niet vergelijken'.
Ik vind ome Neil gewoon beter dan Rory. Ik vind heel veel gitaristen beter dan Rory, en heel veel daarvan spelen géén blues.
2x nee. Je hebt gelijk. zullen we een nieuw topic openen, wie is de beste gitarist ooit?quote:Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Is een "snelle" gitarist per definitie ook een "goeie" gitarist?
Moeten we deze discussie trouwens voeren in een Rory Gallagher-topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |