Hoe is het toch mogelijk dat zo'n incompetente staatssecretaris die zo'n slecht werk heeft geleverd nu zo hoog op de lijst komt te staan en dat mensen dan nog massaal op de VVD stemmen ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:18 schreef Ryon het volgende:
De positie van Halbe is trouwens wel interessant. Hij staat komende verkiezingen erg hoog op de VVD lijst (blijft dus in de politiek) en heeft in tegenstelling tot veel van zijn bekende fractiegenoten uitgesproken bestuurlijke ambities.
Omdat er ook veel mensen zijn die vinden dat studentjes al genoeg verwend zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessante analyse Ryon.
[..]
Hoe is het toch mogelijk dat zo'n incompetente staatssecretaris die zo'n slecht werk heeft geleverd nu zo hoog op de lijst komt te staan en dat mensen dan nog massaal op de VVD stemmen ook.
Gekke gedachte hoor maar.... stel dat hij dat nou helemaal niet wil?quote:Hoe je het wendt of keert, Halbe Zijlstra heeft tal van mogelijkheden gehad om allerlei scherpe kantjes van de Halbeheffing af te halen en hij heeft nagelaten om die mogelijkheden te benutten.
Dat is niet relevant. Het gaat er niet om of dat mensen het wel of niet legitiem vinden dat studenten financiëel extra lasten krijgen, het gaat er om of dat die wet op een zorgvuldige manier is bedacht, voorbereid en geïmplementeerd. Dat is duidelijk niet het geval. Die knaap heeft alles fout gedaan wat hij maar fout kon doen, hij heeft laten zien over weinig politiek talent te beschikken aangezien hij constant een modderfiguur sloeg zo gauw hij het parlement, het senaat of de media te woord stondquote:Omdat er ook veel mensen zijn die vinden dat studentjes al genoeg verwend zijn
Politieke druk opvoeren.quote:Gekke gedachte hoor maar.... stel dat hij dat nou helemaal niet wil?
Goh. Nou.....sterkte.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. Het gaat er niet om of dat mensen het wel of niet legitiem vinden dat studenten financiëel extra lasten krijgen, het gaat er om of dat die wet op een zorgvuldige manier is bedacht, voorbereid en geïmplementeerd. Dat is duidelijk niet het geval. Die knaap heeft alles fout gedaan wat hij maar fout kon doen, hij heeft laten zien over weinig politiek talent te beschikken aangezien hij constant een modderfiguur sloeg zo gauw hij het parlement, het senaat of de media te woord stond
Nee, ik moet niets van heel die wet hebben en ik heb geen enkele sympathie voor Zijlstra. Je denkt toch niet dat ik daarom stel dat hij een prutser is? Ik stel dat omdat hij een prutser is.
Als dit het beste is wat de VVD aan talent kan vinden dan kunnen we beter maar een andere partij de kans geven, tenzij die andere partijen net zo'n moeite hebben om politieke talenten te vinden.
[..]
Politieke druk opvoeren.
Jij gelooft niet dat een ambitieuze doch weinig talentvolle staatssecretaris niet 'gedwongen' kan worden om iets uit te voeren?quote:Goh. Nou.....sterkte.
Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik ben er vrij zeker van dat het geen verschil gaat maken of dat je die boete nu al hebt betaald of dat je die de komende week alsnog gaat betalen.quote:Lullig voor de mensen die de boete al betaald hebben.
Morgen gaat die er gewoon uit... dit is makkelijk scoren en relatief goedkoop!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik ben er vrij zeker van dat het geen verschil gaat maken of dat je die boete nu al hebt betaald of dat je die de komende week alsnog gaat betalen.
Ze willen hem alsnog afschaffen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik ben er vrij zeker van dat het geen verschil gaat maken of dat je die boete nu al hebt betaald of dat je die de komende week alsnog gaat betalen.
quote:Buma verwacht akkoord over langstudeerboete
CDA-leider Sybrand Buma verwacht dat een meerderheid in de Tweede Kamer er donderdag in slaagt om een alternatief te vinden voor de 'boete' die studenten moeten betalen als ze meer dan een jaar vertraging oplopen bij hun bachelor- of masterstudie.
Hij zei dat woensdagavond tijdens het lijsttrekkersdebat bij de NOS. De afgelopen dagen zochten verscheidene partijen uit de Kamer met elkaar naar een mogelijkheid om te voorkomen dat studenten de boete van 3000 euro vanaf komende september moeten gaan betalen.
Het beraad leverde tot nu toe nog geen resultaat op. ''Ik verwacht dat het morgen moet kunnen'', zei Buma.
Volgens hem is het nu vooral van belang om het probleem op te lossen voor studenten die op korte termijn met de boete te maken krijgen. Met het schrappen van de langstudeerdersmaatregel is op termijn zo'n 400 miljoen euro gemoeid.
Het CDA was aanvankelijk voorstander van de boete, maar ging vorige week overstag. Daarmee is een meerderheid in de Kamer tegen het voorstel van staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs). Donderdag is er vanaf 11.00 uur een debat met Zijlstra.
Precies!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:24 schreef AAB het volgende:
Eerst zien, dan geloven!
Fingers crossed..
En dan morgen na afloop, na de motie van wantrouwen, een briefje naar Zijlstra schuiven met de vraag of hij leuk meegaat naar een potje voetbal. Dan is de cirkel pas rond.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Buma zal dat niet voor niets zeggen, hij heeft natuurlijk wat inside-informatie over het overleg wat er plaats heeft gevonden.
Die deelnemers aan het overleg overtuigen hun fracties om met die lijn mee te stemmen.
Wel typisch CDA: zo gauw ze regeert met de VVD rechts, zo gauw het huwelijk voorbij is weer iets naar links draaien omdat ze kiezers en leden verliest die graag zouden zien dat het CDA de christelijke waarden wat hoger in het vaandel heeft.
Sociaal leenstelsel wellicht.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Stel dat de verkiezingen een reden zijn voor partijen om de Langstudeerboete af te schaffen, wat gebeurt er dan na de verkiezingen?
Ik ook!quote:
Misschien laten ze het gaatje wel een jaartje zitten nu we een tekort van maar 2.7% lijken te hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Stel dat de verkiezingen een reden zijn voor partijen om de Langstudeerboete af te schaffen, wat gebeurt er dan na de verkiezingen?
Tricky voor de VVD. Komt allemaal op een erg ongunstig moment dit.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
Misschien laten ze het gaatje wel een jaartje zitten nu we een tekort van maar 2.7% lijken te hebben.
Sommige technische studies doe je nog 4 jaar over als je telkens in de boeken zit...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
"Op tijd afstuderen is een uitzondering.."
OH REALLY?!
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef stoeltafel het volgende:
Hoor net op BNR dat het debat voor niks is. De boete komt er 100%.
Er is namelijk geen alternatief, helaas!
Wat is het voor onzin dan dat ze aan het debatteren zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef stoeltafel het volgende:
Hoor net op BNR dat het debat voor niks is. De boete komt er 100%.
Er is namelijk geen alternatief, helaas!
Nog eff leuk in beeld komen voor de verkiezing.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat is het voor onzin dan dat ze aan het debatteren zijn?
Ons allemaal voor de gek houden alsof ze hun best doen om het af te schaffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |