nee maar daarom verbaasde het mij ook, omdat ik 20k kk had, dus in dat opzicht vond ik 8k weinig, omdat ik dan inderdaad uitkwam op 80.000 euro en daar krijg je niks voor.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
120k zoveel is dat niet. Voor de verlaging bedroeg het +- 10% van het aankoop bedrag
www.rtvutrecht.nl/nieuws/(...)n-failliet-verklaardquote:Op woensdag 19 september 2012 18:53 schreef SuperImposed het volgende:
laatste nieuws is dat pharos failliet is
ze waren de voormalig shirt sponsor van fc utrecht
Correct. Pharos kon de huur van de bedrijfspanden niet meer opbrengen, dan krijg je dat.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:53 schreef SuperImposed het volgende:
laatste nieuws is dat pharos failliet is
ze waren de voormalig shirt sponsor van fc utrecht
De verlaging van de belasting met 2/3 maakt dat de kosten flink zijn gedaald naar ongeveer 6% van de koopprijs .quote:Op woensdag 19 september 2012 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee maar daarom verbaasde het mij ook, omdat ik 20k kk had, dus in dat opzicht vond ik 8k weinig, omdat ik dan inderdaad uitkwam op 80.000 euro en daar krijg je niks voor.
Dat zeg ik... de komende jaren gaat er nog heel wat vanaf, vooral bij de verkopers die het huis niet meer nodig hebben. -50% t.o.v. 2007 beschouw ik nog als zeer realistischquote:Op donderdag 20 september 2012 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De verkoopprijs van de gemiddelde tussenwoning is de afgelopen 12 maanden namelijk gedaald van EUR 230441 (juli 2011) naar EUR 203243 (juli 2012). Een prijsdaling van EUR 2266,50 per maand, oftewel 11,8% op jaarbasis.
Je zal maar in 2010 gekocht hebben. Hier is niet tegen af te lossen.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De verkoopprijs van de gemiddelde tussenwoning is de afgelopen 12 maanden namelijk gedaald van EUR 230441 (juli 2011) naar EUR 203243 (juli 2012). Een prijsdaling van EUR 2266,50 per maand, oftewel 11,8% op jaarbasis.
Je bedoelt dat al die schuldslaven in een vliegtuig boven de oceaan vliegen terwijl de brandstoftanks bijna leeg zijnquote:Op donderdag 20 september 2012 17:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Je zal maar in 2010 gekocht hebben. Hier is niet tegen af te lossen.Het doemscenario wordt werkelijk: de hypotheekschuld is de molensteen om onze nek, en we bungelen nu boven de oceaan.
Vertel nog eens hoe dit een issue is als je gewoon netjes aflost en dat ook makkelijk kunt bekostigen? En dan graag een andere reden dan iets wat neerkomt op speculatie want ja, je woont om te wonen, niet om te speculeren, tenminste, dat zou de reden moeten zijnquote:Op donderdag 20 september 2012 17:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Je zal maar in 2010 gekocht hebben. Hier is niet tegen af te lossen.Het doemscenario wordt werkelijk: de hypotheekschuld is de molensteen om onze nek, en we bungelen nu boven de oceaan.
en ouderen willen cashen om wat te kunnen spenderen van hun kapitaaltje, dat hoor ik steeds meer, vooral bij de mensen met een huis met een vrije waarde van > 500.000 of denken dat het > 500.000 is en enkel een AOW tje of een slecht lopende zaakquote:Op donderdag 20 september 2012 21:25 schreef blomke het volgende:
Probleem is dat de werkeloosheid stijgt, 1 op de 3 relaties loopt op de klippen, mensen raken arbeidsongeschikt of gaan met pensioen en de pensioenen worden uitgehold.
probleem is vaak dat een deel van het pand in het bedrijf zitquote:Op donderdag 20 september 2012 21:47 schreef michaelHD9 het volgende:
jammer dat je niet kan wonen in autistisch gekrijs
En hoeveel rijker zijn jij, Xeno en de rest van meuk er al van geworden dan?quote:Op donderdag 20 september 2012 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is wel heel vreemd... Dat zou je wel moeten merken volgens de believers. Je hebt nu immers al die tijd dat je er plezier van hebt gehad al de helft van de aanschafprijs verloren. (Je kijkgenot telt niet mee uiteraard..)quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:07 schreef Terrorizer het volgende:
Mijn TV is in de Media Markt de helft goedkoper geworden.
Merk er iid vrij weinig van als ik hem aan zet.
[offtopic]Nou, mijn hang-glider instructeur vertelde dat een piloot hem iets anders zei...Een Jumbo schijnt behoorlijk goed als zweefvliegtuig te kunnen vliegen, zo'n 15 km verder voor elke 1 km naar beneden...[/offtopic]quote:Op donderdag 20 september 2012 17:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zo'n zwaar beladen jet is geen zweefvliegtuig
Mooie analogie inderdaad. De believers hier zouden wachten tot de vermoedde bodem is bereikt en dan kopen want alle andere mensen die m al gekocht hebben op de top zijn sukkels. En als hun buurman dan 2 weken later de tv voor nog eens 100 euro minder mee kan nemen balen ze als een stekker. Alsof de TV dan ineens voor hun een stuk minder kijkgenot geeftquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is wel heel vreemd... Dat zou je wel moeten merken volgens de believers. Je hebt nu immers al die tijd dat je er plezier van hebt gehad al de helft van de aanschafprijs verloren. (Je kijkgenot telt niet mee uiteraard..)
Kopen is je geld over de schutting smijtenquote:Huizenprijzen weer 8 procent lager
DEN HAAG - De prijzen van bestaande koopwoningen zijn in augustus met 8 procent gedaald vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Ook in juli daalden de huizenprijzen met 8 procent. Het zijn de grootste prijsdalingen ten opzichte van een jaar eerder sinds deze prijsindex van het CBS en het Kadaster in 1995 van start ging.
De prijzen van bestaande koopwoningen lagen in augustus weer op het niveau van ruim acht jaar geleden. Vergeleken met augustus 2008, toen ze een piek bereikten, zijn de huizenprijzen met bijna 16 procent gedaald.
In de eerste acht maanden van dit jaar verwisselden 74.000 woningen van eigenaar. Dat is 5 procent minder dan in dezelfde periode van 2011.
bron: Telegraaf
Behalve jij, jij zult nooit kunnen kopenquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kopen is je geld over de schutting smijten![]()
Wie nu huurt koopt over een paar jaar voor een appel en een ei een eigen woning
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |