abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115919038
Hm, Gawker heeft blijkbaar een berg aan Bain documenten online staan: http://gawker.com/5936394(...)dging-cayman-schemes

't zal vast allemaal standaard geleuter zijn, maar eens kijken of er nog wat interessants uit gaat rollen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_115939548
Even wat kwaliteit tussendoor:

Allememaggies. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_115940471
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Een veel groter probleem is dat een President beloften maakt, maar deze niet KAN nahouden omdat het congress alle plannen pertinent wegstemd. Bush maakt beloften: Democraten stemmen ze weg. Obama maakt beloften: Republikeinen stemmen ze weg.
Bush kreeg behoorlijk wat gedaan, omdat hij voorstellen deed die lekker lagen bij de Democraten (als ze maar geld uit kunnen geven). Denk aan No Child Left Behind en de Medicare Prescription Drug Plan.

Het probleem bij Obama is dat hij er geen rekening mee lijkt te houden dat er een Republikeinse meerderheid in het Huis van Afgevaardigden zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115941073
Uiteindelijk is het allemaal geneuk in de marge natuurlijk. Reagan, Bush, Clinton, Bush jr., Obama (en al hun tegenstanders tijdens verkiezingen), ze verschillen niet op fundamentele zaken. Het enige wat verschilt zijn subtiele verschillen in belastingen, staatsschuld, buitenlandpolitiek, et cetera.

Voor de individu kan het een groot verschil maken, voor het geheel niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:17:58 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_115941085
Alle vijf hielden ze van teveel geld uitgeven, boven alles.
pi_115941126
Ik durf wel te beweren dat de gezondheidshervorming er nu van is gekomen omdat Obama president is en niet McCain.
pi_115941132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:24 schreef Monidique het volgende:
Ik durf wel te beweren dat de gezondheidshervorming er nu van is gekomen omdat Obama president is en niet McCain.
Whut?? Die gezondheidshervorming is nog helemaal niet ingevoerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:59:00 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115944223
Niet direct gerelateerd aan de verkiezingen, maar wel een leuk plaatje:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:59:11 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_115971996
Romney haalt het gedoe rond de geboorteakte van Obama weer boven water.... :')

Hij als geen ander zou toch moeten weten dat als je jezelf beschikbaar stelt als Presidentskandidaat, dat op dat moment de geboorteakte gecontroleerd wordt.

Ik denk niet dat dat em echt zal helpen, de "birthers" heeft ie namelijk toch allang in de zak, maar de zwevende kiezers haal je echt niet binnen met dit soort opmerkingen, die lopen eerder naar Obama toe. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:00:33 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_115972090
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:
Delen wel.

In 2014 worden gelijke prijzen voor mannen en vrouwen ingevoerd, en wordt ingevoerd dat een verzekeraar je niet kan weigeren omdat je ziek bent. Het is een lange rit, elk jaar worden veschillende delen ingevoerd.

Meer details hier: http://www.healthcare.gov/law/timeline/
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_115978942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De wetten zijn aangenomen en gedeeltelijk is het al ingevoerd. Iets wat niet zou zijn gebeurd als Obama geen president zou zijn geworden. Het feit dat Obama president is, is hiervoor verantwoordelijk. Wie president wordt, maakt wel degelijk uit.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:10:42 #162
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115983198
Als de USA kiest dan moet ze eerst eens denken hoe het komt dat daar de middenklasse aan het verdwijnen is, de consumentenklasse

Dat is het probleem van de haperende economie/.

In China en India en Afrika komt die klasse juist tot bloei, bouwen huizen en kopen auto's
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:38:36 #163
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_115985664
Mja, het is dezelfde middenklasse die jarenlang geleefd heeft op krediet. Deze groep is hard geraakt tijdens de crisis en in een land als de VS kun je heel diep zinken als het mis gaat.

In de opkomende landen (ik kan zelf Vietnam noemen, waar ik recentelijk geweest ben) zie je inderdaad een enorme boost; heel veel nieuwe auto's, huizen, kantoorgebouwen, etc. Maar het verschil tussen arm en rijk is groot, niet iedereen groeit evenhard mee - de meeste groepen staan gewoon stil.

Maar ik denk dat het een bubble is, op een gegeven moment gaat het ook daar mis omdat de vrije markt kapot wordt gemaakt door het huidige economische systeem (speculatie, disproportioneel veel handel in schimmige financiële producten, you name it).
451 °F
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:14:29 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115987803
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:38 schreef Charles.Darwin het volgende:
Mja, het is dezelfde middenklasse die jarenlang geleefd heeft op krediet. Deze groep is hard geraakt tijdens de crisis en in een land als de VS kun je heel diep zinken als het mis gaat.

In de opkomende landen (ik kan zelf Vietnam noemen, waar ik recentelijk geweest ben) zie je inderdaad een enorme boost; heel veel nieuwe auto's, huizen, kantoorgebouwen, etc. Maar het verschil tussen arm en rijk is groot, niet iedereen groeit evenhard mee - de meeste groepen staan gewoon stil.

Maar ik denk dat het een bubble is, op een gegeven moment gaat het ook daar mis omdat de vrije markt kapot wordt gemaakt door het huidige economische systeem (speculatie, disproportioneel veel handel in schimmige financiële producten, you name it).
het meeste geld gaat naar de superrijke 1% en de rest verarmt en gaat bedelen, ik zie in thailand en vietnam ook een middenklasse opkomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_115989168
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:10 schreef michaelmoore het volgende:
Als de USA kiest dan moet ze eerst eens denken hoe het komt dat daar de middenklasse aan het verdwijnen is, de consumentenklasse

Dat is het probleem van de haperende economie/.

In China en India en Afrika komt die klasse juist tot bloei, bouwen huizen en kopen auto's
In China en India en Afrika zouden ze er een moord voor doen om de welvaart en luxe van de Amerikaanse middenstand te hebben; in Amerika hebben ze al huizen met internet en leidingwater en moeten ze overwegen een dérde auto te kopen.
pi_115995721

de republican party doet er werkelijk alles aan om Ron Paul out of the picture te krijgen, lijkt wel een heksenjacht a la lance armstrong. Ironische daarvan juist is dat er te weinig 'real' support is voor Romney, een buitengewoon zwakke kandidaat. Veel Ron Paul supporters zijn woest op de schandalige behandeling van Paul door de republican party, die gaan echt geen Romney stemmen. Die switchen naar Johnson, of stemmen niet. Ik denk ook dat Obama de vloer met hem aanveegt tijdens de debatten, aangezien Romney een zwakke debater is.

Kortom: dit wordt een sweeping victory voor Obama in november.
pi_116010193
Ik hoor dat op de conventie in Tampa volgende week misschien de terugkeer naar de goudstandaard voor de dollar zal besproken worden? Is dit serieus? :? :?
Ik las een kort artikel waarin men suggereerde dat dit misschien een tegemoetkoming is aan diegenen die Ron Paul's stroming vertegenwoordigen.
Het lijkt me sterk dat dit ooit kan, maar hoe hard heeft men de "Nixon shock" toen zien aankomen?

Ja ik weet het, ik heb het verboden RP woord gezegd, hopelijk komen er geen conspiracy theories in de komende vijf pagina's.. :'(
pi_116010285
Als ze de invoering van de goudstandaard serieus zouden overwegen, zouden ze zichzelf echt compleet belachelijk maken.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:56:40 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_116011537
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:16 schreef MilaNL het volgende:
Als ze de invoering van de goudstandaard serieus zouden overwegen, zouden ze zichzelf echt compleet belachelijk maken.
Als hetgoud dan met 20% in waarde stijft dan is de USA export down the drain
pi_116012285
GOP conventie dagje uitgesteld trouwens vanwege orkaan in Tampa. Begint nu dinsdag.
  zondag 26 augustus 2012 @ 07:52:26 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_116014768
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:16 schreef MilaNL het volgende:
Goed nieuws voor China.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:25:37 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_116015736
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 07:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Goed nieuws voor China.
China heeft geen goudstandaard nodig, die heeft geen vrije handel in hun valuta, die koers is sowieso veel en veel te laag
pi_116015800
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China heeft geen goudstandaard nodig, die heeft geen vrije handel in hun valuta, die koers is sowieso veel en veel te laag
Maar een Amerikaanse goudstandaard zou wel heel leuk zijn voor China. Die profiteren daar heel erg van. Al die dollars die binnenkomen kunnen ze dan inwisselen voor goud bij de Amerikanen. Voor de VS volstrekt onhoudbaar uiteraard.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:34:26 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_116015871
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar een Amerikaanse goudstandaard zou wel heel leuk zijn voor China. Die profiteren daar heel erg van. Al die dollars die binnenkomen kunnen ze dan inwisselen voor goud bij de Amerikanen. Voor de VS volstrekt onhoudbaar uiteraard.
Uiteraard zal geen enkel land terugkeer naar de goudstandaard overwegen, geldprinten is dan onmogelijk en inflatie is dan iets uit de historie, deflatie en diepe armoede ligt dan op de loer

Men is daar niet voor niets van afgestapt
pi_116015971
Misschien sponsort China Ron Paul wel om dit doorgevoerd te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')