klopt, en als er verandering zou komen zouden ze het melden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:39 schreef Midnight_snack het volgende:
Ik meen me te herinneren dat Wimlex onlangs had gemeld dat er geen verbeteringen waren.
Omdat zij van ons 'zijn' (soort familielid-achtig)?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef vosss het volgende:
TS waarom denk jij dat recht te hebben? Het is niet eens een troonopvolger.
Dat zou hetzelfde zijn als dat de Piet van een willekeurige Truus in coma ligt.
Als Truus daar niets over kwijt is dan is het toch ook niet jouw recht om daar het fijne van te weten?
Het is Truus en Bea hun goed recht om daar geen mededelingen over te doen.
Me dunkt.
watquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:45 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Omdat zij van ons 'zijn' (soort familielid-achtig)?
maar als amalia of een van die andere trollen jarig is moet heel nederland het maar vieren, het liefst zo groots mogelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef vosss het volgende:
Dat zou hetzelfde zijn als dat de Piet van een willekeurige Truus in coma ligt.
Als Truus daar niets over kwijt wilt dan is het toch ook niet jouw recht om daar het fijne van te weten?
Het is Truus en Bea hun goed recht om daar geen mededelingen over te doen.
Me dunkt.
Hij heeft (omdat ie wilde trouwen met dat wijf van die lange) afstand van troonopvolging gedaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:45 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Omdat zij van ons 'zijn' (soort familielid-achtig)?
ja deze dusquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft (omdat ie wilde trouwen met dat wijf van die lange) afstand van troonopvolging gedaan.
Hij is helemaal niets meer van ons. Als het wimlex zou zijn dan gaf ik je gelijk; nu niet
Hij is lid van de Koninklijke Familie, en wordt in deze voor zijn publieke functie vanuit publieke fondsen betaald.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef vosss het volgende:
Kost jou niks hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:58 schreef gniffie het volgende:
Afsnijden. Die gozer ligt in een dure prive-kliniek. Kost ons bakken met geld
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:58 schreef gniffie het volgende:
Afsnijden. Die gozer ligt in een dure prive-kliniek. Kost ons bakken met geld
Ons ook niet. Het geld dat wij betalen aan het koningshuis staat van te voren vast in een begroting.quote:
bullshitquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:00 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ons ook niet. Het geld dat wij betalen aan het koningshuis staat van te voren vast in een begroting.
Oh ja? Waarom?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:38 schreef VeniVidiViciV het volgende:
...
De Nederlandse bevolking heeft toch het recht om te weten hoe het met hem gaat?
...
Hij is sinds zijn huwelijk geen lid meer van het Koninklijk Huis.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:48 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Hij is lid van de Koninklijke Familie, en wordt in deze voor zijn publieke functie vanuit publieke fondsen betaald.
Daarom zeg ik ook Koninklijke Familie, niet Koninklijk Huis.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hij is sinds zijn huwelijk geen lid meer van het Koninklijk Huis.
Maar de toelage van de staat is er alleen voor leden van het Koninklijk Huis, niet voor alle leden van de Koninklijke Familie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook Koninklijke Familie, niet Koninklijk Huis.
En dus heeft hij geen publieke functie waarvoor hij (uit publiek geld) betaald wordt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook Koninklijke Familie, niet Koninklijk Huis.
Zo dacht ik hetzelfde over misschien orgaandonatie. Mochten ze het doen wou het een signaal zijn naar de rest van de samenleving, misschien gaat men er meer over nadenken. Aan de andere kant, orgaandonatie is anoniem, en dat blijft het bij Friso zeker niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:04 schreef Mucha-Girl het volgende:
Zijn lichaam wordt in leven gehouden door de machines, maar Friso has left the building.
Hij mag dan nog leven, en er is waarschijnlijk ook nog enigzins hersenactiviteit (anders zouden de artsen de behandeling allang gestaakt hebben; hij houdt een bed bezet dat ze beter kunnen gebuiken), maar dat zal minimaal zijn.
Friso zoals we hem kenden, lopend, lachend en indrukken opdoende, zal nooit meer terugkomen,
Interessante vraag wel overigens; euthanasie is een zeer beladen onderwerp in de NL-samenleving. Zouden Beatrix en co. daarvoor kiezen, is dat uiterst controversieel. Maar eeuwige levensverlengende maatregelen zijn in Friso's belang weer niet goed te praten. Ben benieuwd of ze uiteindelijk voor hun eigen gevoel gaan, of niet.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:19 schreef Zolder het volgende:
Ze hadden hem nooit nog mogen reanimeren
'de stekker eruit trekken' is geen euthanasiequote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:04 schreef Mucha-Girl het volgende:
Zijn lichaam wordt in leven gehouden door de machines, maar Friso has left the building.
Hij mag dan nog leven, en er is waarschijnlijk ook nog enigzins hersenactiviteit (anders zouden de artsen de behandeling allang gestaakt hebben; hij houdt een bed bezet dat ze beter kunnen gebuiken), maar dat zal minimaal zijn.
Friso zoals we hem kenden, lopend, lachend en indrukken opdoende, zal nooit meer terugkomen,
Interessante vraag wel overigens; euthanasie is een zeer beladen onderwerp in de NL-samenleving. Zouden Beatrix en co. daarvoor kiezen, is dat uiterst controversieel. Maar eeuwige levensverlengende maatregelen zijn in Friso's belang weer niet goed te praten. Ben benieuwd of ze uiteindelijk voor hun eigen gevoel gaan, of niet.
Serieuze, niet dom-bedoelde vraag; wat is in jouw optiek dan wel euthanasie?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
'de stekker eruit trekken' is geen euthanasie
Iemand een pilletje gevenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:55 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Serieuze, niet dom-bedoelde vraag; wat is in jouw optiek dan wel euthanasie?
Dat is inderdaad het punt dat ik probeer te illustreren; Friso is al dood, de "echte" Friso is allang weg. Maar het is een hele dunne scheidslijn; betekent hersenactiviteit dat de mens in het lichaam er nog is (in which case je hem/haar dus daadwerkelijk om zou brengen als je de machines uitschakelt) of zijn dat de laatste stuiptrekkingen van een machine waarvan de hard drive toch al onherstelbaar beschadigd is?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:59 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Iemand een pilletje geven
Nee maar ik vind dat geen euthanasie,misschien is het dat technisch gezien wel geen idee eigenlijk. Maar hij kan niet leven zonder machines, dus eigenlijk is ie al dood...
Maar ja eigenlijk grijp je al in als arts bij het proces van sterven, als dan blijkt dat het niks uithaalt moet je de behandeling stoppen vind ikquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:03 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het punt dat ik probeer te illustreren; Friso is al dood, de "echte" Friso is allang weg. Maar het is een hele dunne scheidslijn; betekent hersenactiviteit dat de mens in het lichaam er nog is (in which case je hem/haar dus daadwerkelijk om zou brengen als je de machines uitschakelt) of zijn dat de laatste stuiptrekkingen van een machine waarvan de hard drive toch al onherstelbaar beschadigd is?
In beide gevallen beëindig je een proces dat nog gaande is door actief ingrijpen, je weet alleen niet zeker in hoeverre dat proces nog gaande is, omdat er hier een coma in het spel is.....
Moeilijk hoor, dit!
Hoe ga je euthanasie plegen als hij al niet meer aan stekkers ligt die eruit getrokken zouden moeten worden?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:55 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Serieuze, niet dom-bedoelde vraag; wat is in jouw optiek dan wel euthanasie?
Volgens mij is het stoppen van de sondevoeding wel een gebruikelijke manier van passieve euthanasie bij comapatienten...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe ga je euthanasie plegen als hij al niet meer aan stekkers ligt die eruit getrokken zouden moeten worden?
Dan kun je of actieve euthanasie plegen of je moet iemand laten doodhongeren, en dat kan uitermate langdurig zijn, en pijnlijk, voor zowel de patiënt als de familie, en dat wordt een lastige keuze als iemand bijvoorbeeld wel z'n ogen opendoet.
Doodhongeren dus.... lekker humaanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij is het stoppen van de sondevoeding wel een gebruikelijke manier van passieve euthanasie bij comapatienten...
idd, lijkt me voor de familie wel moeilijk om te beslissen/aan te zien (duurt denk ik wel een week)... aan de andere kant merkt de patient er denk ik niks van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doodhongeren dus.... lekker humaan
Merk je niks van als je in coma ligt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doodhongeren dus.... lekker humaan
Bij een normaal mens zouden ze het ook niet doen, mongool.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:50 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan er voor toetreding tot FOK geen IQ test worden gedaan eer dat je mag meepraten?
Hou je even in. En het is ook niet waar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Bij een normaal mens zouden ze het ook niet doen, mongool.
In Oostenrijk wel, en dat is waar hij onder een lawine kwam, niet in NL.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Jawel hoor. In deze situaties heeft een mens zelfs meer kans op overleving gezien de temperatuur.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:43 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ah, je hebt inside information? Vertel.... aan wat voor machines ligt hij nog?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:07 schreef AppleOcean het volgende:
Friso komt nooit meer zonder machines in leven. En als het met machines al lukt () danzijn zijn hersenen zover beschadigt dat hij alsnog sterft.
Voeding, hart longmachine en meer mag ik niet zeggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je hebt inside information? Vertel.... aan wat voor machines ligt hij nog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |