Met zo'n accent zou ik me ook kapot schamen zegquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:55 schreef R4ven het volgende:
[..]
Want het moet ook verplicht zijn dat iedereen accentloos Nederlands praat. Lekker net zo'n kwal worden als die gast van Kassa (Felix Meurders). Wel geboren zijn in Limburg maar je zo erg schamen dat je taallessen gaat nemen om van je accent af te komen.
Een westers accent is duidelijk geen ABN. Of je moet denken dat 'leron', 'sprekon' en 'lekkur' normale uitspraken zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, iedereen heeft een accent en een accent leer je niet zomaar even af. Mensen die denken accentloos te spreken komen zitten er meestal gewoon naast. Als ik praat heb ik ook niet het idee dat ik nou zo Rotterdams klink (ik vind een sterk Rotterdams accent juist vrij lachwekkend), maar mensen uit andere delen van Nederland horen heel snel aan mij dat ik uit (omgeving) Rotterdam kom.
Accentloos betekent eigenlijk gewoon met een westers accent.
Gadverdamme zegquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:55 schreef R4ven het volgende:
[..]
Want het moet ook verplicht zijn dat iedereen accentloos Nederlands praat. Lekker net zo'n kwal worden als die gast van Kassa (Felix Meurders). Wel geboren zijn in Limburg maar je zo erg schamen dat je taallessen gaat nemen om van je accent af te komen.
En als het bij één grapje blijft zou dat nog wel oké zijn. Maar het blijft helaas niet bij één grapje. En op een gegeven moment wordt het niet grappig meer maar begint het een beetje beledigend te worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:55 schreef Piye het volgende:
Ach een grapje moet kunnen vind ik, dat moet je ook niet te serieus nemen. Daarnaast gewoon lekker terug zeiken.
Haha wilde net zeggenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:56 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Met zo'n accent zou ik me ook kapot schamen zeg
Nee, maar westerlingen waarbij het er niet zo dik bovenop ligt als bij anderen willen nog weleens denken dat ze accentloos Nederlands spreken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:58 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Een westers accent is duidelijk geen ABN. Of je moet denken dat 'leron', 'sprekon' en 'lekkur' normale uitspraken zijn.
Daarom terug zeiken. Je moet namelijk begrijpen dat het voor ons nou eenmaal geinig klinkt hoe jullie praten. Ik kan echter ook goed begrijpen dat het voor jullie minstens zo geinig klinkt hoe wij praten.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:01 schreef R4ven het volgende:
[..]
En als het bij één grapje blijft zou dat nog wel oké zijn. Maar het blijft helaas niet bij één grapje. En op een gegeven moment wordt het niet grappig meer maar begint het een beetje beledigend te worden.
Volgens mij snap jij het niet helemaal. In Limburg is de voertaal Limburgs. Er wordt hier Limburgs gesproken. Nederlands verstaan wij ook, wij spreken het ook maar wel met een accent. Ik WOON in Limburg. Waarom zou ik dan accentloos Nederlands meoten spreken volgens jou? Mag ik om dezelfde reden van jou vragen dat jij accentloos chinees praat? Doe niet alsof je het niet kan. Met een beetje moeite kun je makkelijk accentloos chinees praten! Kwestie van leren en veel luisteren naar chinees! Je spraak is immers veranderlijk, dus met die smoes kom je er niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:47 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n klinkklare onzin hè. Met een beetje moeite kun je makkelijk accentloos spreken. Kwestie van leren en veel luisteren naar ABN. Dat is namelijk hetzelfde als dat mensen vaak accenten gaan overnemen als ze vaak ergens komen waar iedereen zo praat. Je spraak is veranderlijk, dus met die smoes kom je er niet.
Jaja nu weten we het wel.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:40 schreef vluggejapie99 het volgende:
'k proat met 'n accent en 'k ben d'r TROTS op!![]()
![]()
Topquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:35 schreef 100% Tukker het volgende:
Die elitaire Hollanders hebben nou eenmaal een gehoorbeperking, TS. Doe je weinig aan. Soms zie je het op tv. Komt er een Limbo op de buis die zelfs ik als Tukker prima versta, knallen ze er toch maar ondertiteling onder voor de Hollanders. Beetje jammer.
*boks* richting al mijn dialecthomies in de 'provincie'.
boks terugquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:35 schreef 100% Tukker het volgende:
Die elitaire Hollanders hebben nou eenmaal een gehoorbeperking, TS. Doe je weinig aan. Soms zie je het op tv. Komt er een Limbo op de buis die zelfs ik als Tukker prima versta, knallen ze er toch maar ondertiteling onder voor de Hollanders. Beetje jammer.
*boks* richting al mijn dialecthomies in de 'provincie'.
Jij hebt een Limburgs accent?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
boks terug
Bedoel, we kennen allemaal wel die marginale die op tv komt en weigert ABN te praten. Dat vind ik zelf ook een beetje onnozel (sommigen lijken het echter echt niet te kunnen of zo). Maar dat er geeist wordt dat er accentloos Nederlands gesproken wordt, vind ik zelf echt volslagen belachelijk
Dat er beledigend gereageerd wordt tegen mensen die door een stom toeval (geboorteplaats) een accent hebben, is echt tegen het racisme aan en echt iets om je voor te schamen.
Yupquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:41 schreef White_Flower het volgende:
[..]
Jij hebt een Limburgs accent?
Ja, nee duhquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:45 schreef White_Flower het volgende:
[..]
Oke, ja daar kan je ook niets aan doen.
Dan hebben wij het geweldige Nederland gisteren met 4-2 van de voetbalmat geveegdquote:
Weet niet waar je dit geneuzel vandaan haalt maar Nederlanders zijn juist goed in Engels. helemaal in vergelijking met andere Europese landen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ja, nee duhIk vind dit een beetje hetzelfde als lachen om Nederlanders die engels proberen te praten. Ja.. Nederlanders kunnen meestal voor geen meter engels (vooral mensen van middelbare leeftijd) en als ze het doen hebben ze dit Nederlandse accent. Care? Ze proberen het toch
Ik denk niet dat je ooit Nederlanders op vakantie engels hebt horen spreken. "Knoafloak" i.p.v. knoflook e.d.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet niet waar je dit geneuzel vandaan haalt maar Nederlanders zijn juist goed in Engels. helemaal in vergelijking met andere Europese landen.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan hebben wij het geweldige Nederland gisteren met 4-2 van de voetbalmat geveegd
Wat een afgang weer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan hebben wij het geweldige Nederland gisteren met 4-2 van de voetbalmat geveegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |