abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115609813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Zei ik 'alle Groningers'? Nee. Leer toch Nederlands :W
Typisch hollands betweterig gedrag weer dit. Minachting naar de provincie in 'n notendop :N
pi_115609815
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:52 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Hoe kan je m'n darp nou een kutdarp vind'n. Je bent d'r waarschijnlijk nog nooit geweest.
Nee goh, zo'n kutdorp wil je toch het liefst vermijden.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:54:25 #53
351780 Piye
King of Kush
pi_115609828
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:39 schreef vluggejapie99 het volgende:
Liever 'n ''debiele teringboer'' dan 'n kakkerige Hollander :)
Kijk en dat is dus waarom zovelen in het vorige topic tot de conclusie kwamen dat er nogal een minderwaardigheidscomplex heerst daar bij jullie. Het is allemaal Holland dit, Holland dat terwijl het van de andere kant vooral een redelijke vraag is of jullie misschien normaal Nederlands kunnen praten als je weet dat de ander geen dialect spreekt. Nou boehoe wat een arrogantie daar in Holland.

En daar ga je weer over typisch Hollands blablabla, terwijl de Hollanders hier niks zeggen over typisch Limburgs. Nee die hebben alleen commentaar op de simpele zielen die een Hollander expres de verkeerde kant op sturen als hij/zij de weg vraagt of die weigeren normaal Nederlands te praten.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_115609914
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:53 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Typisch hollands betweterig gedrag weer dit. Minachting naar de provincie in 'n notendop :N
Om toch nog on-topic te reageren, ik heb echt totaal geen minachting 'naar de provincie', ik kom bijvoorbeeld graag in het noordwesten of zuiden van Groningen. Ik vind echter dat het niet meer dan normaal is om ABN te praten als je met mensen praat die jouw dialect niet kunnen verstaan. Het enige wat dat namelijk voor effect heeft is dat zij zich knap lullig voelen én jou juist gaan minachten omdat ze denken dat je ze in de maling neemt.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:57:11 #55
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_115609953
Ze zijn ook zo lekker orgineel altijd: "ik versta je niet" Bedenk dan iets goeds als je lollig komt doen.
Say what?
pi_115610018
quote:
18s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:57 schreef UpsideDown het volgende:
Ze zijn ook zo lekker orgineel altijd: "ik versta je niet" Bedenk dan iets goeds als je lollig komt doen.
Lollig? wat is daar 'lollig'' aan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_115610033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lollig? wat is daar 'lollig'' aan?
Obvious troll is obvious ;)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:14:48 #58
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_115610735
Terechte klacht; maar soms ook grappige klacht:

Ik praat (volgens mij) redelijk accentloos, maar had als oosterling ooit eens een collega die met een behoorlijke Amsterdamse tongval tegen mij zei: "Hey, jij praat best wel met een accent; zeggen die mensen daar nooit wat van?"

Waarop ik antwoordde: 'Nee hoor, want dan praat ik gewoon ABN, net als jij'

Waarop de rest van de kantine in lachen uitbarstte en zij me nog ff verbaasd bleef aankijken... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:06:52 #59
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115614072
Belgie 1-0 voor tegen de arrogante hollanders.
Nederland is toch zo goed in voetbal he? Wij zijn de beste enz :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_115615405
versta er niks van
pi_115620904
4:2 voor Belgie :D
pi_115621930
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:14 schreef Descendent het volgende:
Terechte klacht; maar soms ook grappige klacht:

Ik praat (volgens mij) redelijk accentloos, maar had als oosterling ooit eens een collega die met een behoorlijke Amsterdamse tongval tegen mij zei: "Hey, jij praat best wel met een accent; zeggen die mensen daar nooit wat van?"

Waarop ik antwoordde: 'Nee hoor, want dan praat ik gewoon ABN, net als jij'

Waarop de rest van de kantine in lachen uitbarstte en zij me nog ff verbaasd bleef aankijken... :')
:D
pi_115622389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Piye het volgende:

[..]

Kijk en dat is dus waarom zovelen in het vorige topic tot de conclusie kwamen dat er nogal een minderwaardigheidscomplex heerst daar bij jullie. Het is allemaal Holland dit, Holland dat terwijl het van de andere kant vooral een redelijke vraag is of jullie misschien normaal Nederlands kunnen praten als je weet dat de ander geen dialect spreekt. Nou boehoe wat een arrogantie daar in Holland.

En daar ga je weer over typisch Hollands blablabla, terwijl de Hollanders hier niks zeggen over typisch Limburgs. Nee die hebben alleen commentaar op de simpele zielen die een Hollander expres de verkeerde kant op sturen als hij/zij de weg vraagt of die weigeren normaal Nederlands te praten.
En als we dan gewoon Nederlands praten worden we volledig afgezeikt met ons accent. Dus met andere woorden, we worden altijd afgezeikt. Vind je het gek dat we dan een afkeer ontwikkelen? Zou jij ook doen als iedereen je continu belachelijk maakt.
pi_115622518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:58 schreef R4ven het volgende:

[..]

En als we dan gewoon Nederlands praten worden we volledig afgezeikt met ons accent. Dus met andere woorden, we worden altijd afgezeikt. Vind je het gek dat we dan een afkeer ontwikkelen? Zou jij ook doen als iedereen je continu belachelijk maakt.
Van t een komt t ander.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:15:04 #65
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_115623428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:56 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Om toch nog on-topic te reageren, ik heb echt totaal geen minachting 'naar de provincie', ik kom bijvoorbeeld graag in het noordwesten of zuiden van Groningen. Ik vind echter dat het niet meer dan normaal is om ABN te praten als je met mensen praat die jouw dialect niet kunnen verstaan. Het enige wat dat namelijk voor effect heeft is dat zij zich knap lullig voelen én jou juist gaan minachten omdat ze denken dat je ze in de maling neemt.
Tussen normaal nederlands praten en accentloos praten zit ook een verschil he. als ik met iemand praat buiten mijn omgeving praat ik gewoon goed verstaanbaar Nederlands, ik kan echter niet accentloos Nederlands praten en dat moet ik dan altijd weer horen en er moeten weer flauwe grapjes over gemaakt over mijn afkomst :')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:25:43 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115624069
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:15 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Tussen normaal nederlands praten en accentloos praten zit ook een verschil he. als ik met iemand praat buiten mijn omgeving praat ik gewoon goed verstaanbaar Nederlands, ik kan echter niet accentloos Nederlands praten en dat moet ik dan altijd weer horen en er moeten weer flauwe grapjes over gemaakt over mijn afkomst :')
Heb ik ook. Het erge is ook dat het iets waar je totaal niks aan kunt doen :')
Doe je je best, is het nog niet goed :')
Maar aanpassing van het westen hoef je dan weer niet te verwachten. Net engelsen ofzo. Die eisen ook allemaal dat iedereen vlekkeloos en accentloos engels spreekt :')
pi_115625412
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:09 schreef vluggejapie99 het volgende:
Wie o Wie herkent dit?

Ten eerste 'n voorstelling van de situatie: Ik woon in Elten, Duitsland. 'N klein plaatsje tegen de Nederlandse grens. Vaak kom ik in Beek (wat in Nederland ligt tegen de Duitse grens). In Beek woont familie van mij.

In Beek en omstreken komen veel toeristen vanuit het Westen van Nederland om de rust op te zoeken. Vanzelfsprekend kennen veel van die toeristen de omgeving niet goed en vaak word mij dus ook de weg gevraagd. Dan geef ik zoals het hoort een net en volledig antwoord en vaak krijg ik de opmerking naar me toe geworpen: ''Kan je misschien in normaal Nederlands antwoorden.'' (of iets in die trant). :{w

Dit soort minachting maak ik helaas steeds vaker mee. Mensen uit mijn directe omgeving schijnen hier naar eigen zeggen ook steeds last van te hebben, vooral in de vakantieperiodes. Waar slaat die minachting op? Waarom voelen ''die Hollanders'' zich toch zo vaak verheven boven de rest van Nederland? :{

Zijn d'r mensen die dit herkennen? Graag antwoord.
Mondial > Beek _O_
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:50:03 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115625479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:49 schreef Susteren het volgende:

[..]

Mondial > Beek _O_
Mondial is al tijden niet meer wat het geweest is :')
Laatst nog geweest overigens :') !
pi_115625553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mondial is al tijden niet meer wat het geweest is :')
Laatst nog geweest overigens :') !
Vato was wel chill, maar t is steeds meer op kinderen gericht (alcoholvrije nacht toen met Yes-R ofzo, doe toch normaal man :') )
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:52:06 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115625611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:51 schreef Susteren het volgende:

[..]

Vato was wel chill, maar t is steeds meer op kinderen gericht (alcoholvrije nacht toen met Yes-R ofzo, doe toch normaal man :') )
Dance classics dan. Doelpubliek van 16 jaar :') Gaat helemaal nergens over :D
pi_115625711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dance classics dan. Doelpubliek van 16 jaar :') Gaat helemaal nergens over :D
Zelf zit ik bovenbouw trevianum ( :') ) en ja de summerdance is dan wel oké, maar in de onderbouw was echt huilen met de pet op :') . Ik was in 3e al 16, dus had beetje gebuisd, kwam ik niet binnen wegens zero alcohol beleid :')
pi_115632194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:25 schreef Michielos het volgende:

[..]

Heb ik ook. Het erge is ook dat het iets waar je totaal niks aan kunt doen :')
Doe je je best, is het nog niet goed :')
Maar aanpassing van het westen hoef je dan weer niet te verwachten. Net engelsen ofzo. Die eisen ook allemaal dat iedereen vlekkeloos en accentloos engels spreekt :')
Dit. :r
pi_115636338
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:15 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n klinkklare onzin hè. Met een beetje moeite kun je makkelijk accentloos spreken. Kwestie van leren en veel luisteren naar ABN. Dat is namelijk hetzelfde als dat mensen vaak accenten gaan overnemen als ze vaak ergens komen waar iedereen zo praat. Je spraak is veranderlijk, dus met die smoes kom je er niet.
pi_115636574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:47 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n klinkklare onzin hè. Met een beetje moeite kun je makkelijk accentloos spreken. Kwestie van leren en veel luisteren naar ABN. Dat is namelijk hetzelfde als dat mensen vaak accenten gaan overnemen als ze vaak ergens komen waar iedereen zo praat. Je spraak is veranderlijk, dus met die smoes kom je er niet.
Want het moet ook verplicht zijn dat iedereen accentloos Nederlands praat. Lekker net zo'n kwal worden als die gast van Kassa (Felix Meurders). Wel geboren zijn in Limburg maar je zo erg schamen dat je taallessen gaat nemen om van je accent af te komen. :r
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:55:57 #75
351780 Piye
King of Kush
pi_115636581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:58 schreef R4ven het volgende:

[..]

Ach een grapje moet kunnen vind ik, dat moet je ook niet te serieus nemen. Daarnaast gewoon lekker terug zeiken. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:47 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Dat is geen onzin, iedereen heeft een accent en een accent leer je niet zomaar even af. Mensen die denken accentloos te spreken komen zitten er meestal gewoon naast. Als ik praat heb ik ook niet het idee dat ik nou zo Rotterdams klink (ik vind een sterk Rotterdams accent juist vrij lachwekkend), maar mensen uit andere delen van Nederland horen heel snel aan mij dat ik uit (omgeving) Rotterdam kom.

Accentloos betekent eigenlijk gewoon met een westers accent.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')