abonnement Unibet Coolblue
pi_119197244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals ik ook eerder in dit topic al aangaf zijn eigenlijk veruit de meeste onverklaarde waarnemingen volstrekt oninteressant. Niet vanwege de mogelijke verklaringen, maar meer vanwege het feit dat het totaal onmogelijk is om ze te onderzoeken. We kunnen dan lekker mijmeren over wat het geweest zou kunnen zijn, maar daar schiet je dan zo weinig mee op.

De vorming van toetsbare hypotheses is essentieel in de wetenschappelijke methode. Zonder dat kun je nooit iets te weten komen.
Wat een pessimistisch uitgangspunt! Uiteraard, wat op die foto's staat, kan niet meer onderzocht worden. Maar (mogelijk) aankomende waarnemingen zouden zeer zeker nog (beter) onderzocht kunnen worden, waarmee de onzekere hypotheses op getoetst zouden kunnen worden, misschien zelfs nog wel in combinatie met wat er op die foto's gevonden is. De 'toetsbaarheid' is geen stilstaande vast-gedefinieerde eis; het is bewegelijk en onderhevig aan innovativiteit.
pi_119197441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat een pessimistisch uitgangspunt! Uiteraard, wat op die foto's staat, kan niet meer onderzocht worden. Maar (mogelijk) aankomende waarnemingen zouden zeer zeker nog (beter) onderzocht kunnen worden, waarmee de onzekere hypotheses op getoetst zouden kunnen worden, misschien zelfs nog wel in combinatie met wat er op die foto's gevonden is. De 'toetsbaarheid' is geen stilstaande vast-gedefinieerde eis; het is bewegelijk en onderhevig aan innovativiteit.
Het toetsbaar maken van ideeen is zeker afhankelijk van inventiviteit. Ik wil ook niet zeggen dat het onmogelijk is om, bijvoorbeeld, hypotheses tav deze foto toetsbaar te maken. Het toetsbaar maken van hypotheses is echter wel *het* grote probleem in zo'n beetje alle wetenschappelijke vakgebieden.

Iedereen kan een leuk idee bedenken. Maar manieren bedenken om zo'n idee toetsbaar te maken, dat is wat een echte wetenschapper onderscheidt van ons gewone mensen. Dat is echt een kunst op zich.

Een bekend voorbeeld is bijvoorbeeld Einstein die speelde met het idee van gravitatielenzen. Hij heeft er zelf weinig mee gedaan, omdat hij er eenvoudig niet in slaagde dat idee toetsbaar te maken. In deze moderne tijd zijn we heel goed geworden in het fabriceren van telescopen, en inmiddels zijn zulke lenzen ook werkelijk waargenomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_119202612
fijn dat de cast van the big bang theory ook meedenkt over ufos in filmpjes op tv die duizenden mensen tegelijkertijd hebben gezien.

lekker blijven toetsen..
pi_119205222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:37 schreef valandil25 het volgende:
fijn dat de cast van the big bang theory ook meedenkt over ufos in filmpjes op tv die duizenden mensen tegelijkertijd hebben gezien.

lekker blijven toetsen..
Ja, of die 30,000 tot 100,000 mensen die het wonder van de zon in hoogst eigen persoon waarnamen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun

Getuigenverklaringen zijn ook niet alles.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 november 2012 @ 20:00:58 #130
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119211782
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:19 schreef Molurus het volgende:
True! ^O^ Als dat leidt tot een motivatie om meer te onderzoeken dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Er is echter wel een groot risico dat men dit met oogkleppen gaat doen. Zoals ik eerder in dit topic al constateerde vindt popcp dit vooral een interessante foto omdat hij daarin een mogelijk bewijs voor buitenaards leven ziet. Ik zou er meer gerust op zijn als hij zich ook zou interesseren voor onverklaarde waarnemingen los van mogelijke verklaringen. Dus zonder die bias.
Dat PoP die foto interessant vindt omdat er iets op staat wat als 1 van de mogelijke verklaringen heeft dat het wellicht wel eens een UFO"vliegende schotel" zou kunnen zijn, en jij daar blijkbaar moeite mee hebt, interesseert mij dan weer niets. :P

Dat gegeven op zich kan ik niets verkeerd aan zien. Geen oogkleppen, geen vooringenomenheid en ook geen bias.

Pas op het moment dat ie de foto gebruikt als 'mogelijk bewijs', (& of ie dat ooit doet/deed of niet laat ik voor nu maar even in het midden :P ), of onderzoeken gaat of het een vliegende schotel is ja/nee. DAN PAS ben je bezig met: (vertroebelende) oogkleppen, vooringenomenheid en bias.

Het onderzoek moet zich dan toespitsen te achterhalen WAT het is, (waarbij "vliegende schotel" slechts één mogelijkheid is (die het dan wel interessant genoeg maakt om het te onderzoeken voor de persoon in kwestie).) & NIET op de vraag of het een "vliegende schotel" is ja/nee.

"Vliegende schotel" heeft in deze dan overigens betrekking op een buitenaardse/niet menselijke makelij. (& dus geen X-Plane o.i.d.)

Juist dat laatste gegeven is namelijk de voornaamste rede dat overheden ((semi-)geheime diensten) "UFO's" onderzoeken. Niet (alleen) vanwege een mogelijke buitenaardse afkomst (welke als mogelijkheid altijd reel is, tot we hebben kunnen vaststellen dat we toch echt het enige rotsje in de ruimte met leven zijn (& dat verwacht ik niet)) maar toch vooral vanwege een aardse oorsprong. Een technologische voorsprong van "de vijand" die we niet kennen, dat kan en mag niet gebeuren !

Het bestaan van dergelijke onderzoeken verbaast mij persoonlijk dan ook niets. In tegendeel.

Je neemt iets onbekends waar, er zijn daarvoor enkele verontrustende verklaringen mogelijk, dus MOET je onderzoeken wat het is, om zekerheid (& uitsluitsel) te verkrijgen.

Dit alles wordt gedreven vanuit, interesse [edit: en de eventuele implicaties van sommige mogelijkheden ]. Zonder dat, gebeurt er helemaal niets (en zal het voor altijd een "UFO" (= onbekend) blijven).

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 14-11-2012 21:44:30 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:38:02 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_119252385
Hier een mooie (en recente)

Video: UFO spotted in the Denver sky
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_119590886
quote:
Even aan het binnenhalen. Op dat kanaal zitten iets teveel reclames :r
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 28 november 2012 @ 21:59:39 #135
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_119729852
Dat CHasing Ufos op Natgeo slaat echt nergens op zeg :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_119884623
Ik heb deze laatst eens gekeken, zag zijn gezicht wel vaker op het web/youtube, en nu toch maar eens gekeken.

Hij zegt toch ook wel zinnige dingen natuurlijk, dat wij nu moeten omschakelen naar een nieuw systeem en af moeten van het oude corrupte.

Maar de vraag is, heeft hij echt met al die hoog geplaatste mensen gepraat of afgesproken?
Vragen vragen, en als hij toch gelijk heeft, dan heb je bij deze je antwoord op de vraag of er ander leven is.
Na 022:00 komt hij met namen en 'bewijs'.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_129110259
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_129759695
Is er hier nog iemand die denkt dat dit een UFO is? Ufo aan strand van de Waddenzee:
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
pi_129768320
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:45 schreef HarmsonFX het volgende:
Is er hier nog iemand die denkt dat dit een UFO is? Ufo aan strand van de Waddenzee:
Weet jij wat het is dan? Ik niet in elk geval, dus een UFO is het zeker.
pi_129768715
zier er een beetje uit als zo'n bestuurbare heli met led lampjes

blablablablablablablablablablablablablabla
pi_129768749
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:35 schreef Schunckelstar het volgende:
zier er een beetje uit als zo'n bestuurbare heli met led lampjes

Aluhoedjes op!! :+
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:05:52 #143
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_129893745
http://www.dailymotion.co(...)lorida_tech?start=12

ufo tijdens lancering raket op cape caneveral aug. 2013

check vanaf 1.10 .....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')