abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:30:26 #276
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115717593
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt altijd machthebbers.
Alleen maar als je ze gehoorzaamt...
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115717615
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je kan ook een huis op de heide kopen. Daar waar je samenleeft met andere mensen zul je ze op je pad tegenkomen met alle gevolgen van dien...
Als dat de oplossing van de libertarische partij is dan weet ik wel dat ik niet op ze ga stemmen.
pi_115717639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Alleen maar als je ze gehoorzaamt...
Als ik de mogelijkheid heb niet te luisteren heb ik die macht.
pi_115717697
Maar waarom denken mensen in dit topic eigenlijk dat een mens eigenlijk gewoon een wild dier is zonder fatsoen?
Waarom zouden we niet samen kunnen leven met de normen en waarden die we gewoon van huis uit hebben meegekregen? Moet er echt een overheid zijn die doormiddel van wetgeving alles probeert te reguleren terwijl we zelf eigenlijk heel goed weten wat kan en wat eigenlijk niet kan?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:34:52 #280
379943 Paper_Tiger
pi_115717704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als dat de oplossing van de libertarische partij is dan weet ik wel dat ik niet op ze ga stemmen.
Ik wist dat je dat toch al niet ging doen. Als je last hebt van andere mensen kan je ze er ook op aanspreken. Dat hoeft de overheid niet voor je te doen. Wil je geen blote mensen zien kijk dan de andere kant op en heb je last van iemands rook ga dan ergens zitten waar niet wordt gerookt. Wat jij schets is iemand die zeer onverdraagzaam is. Tegen onverdraagzaamheid is geen kruit gewassen.
pi_115717917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wist dat je dat toch al niet ging doen. Als je last hebt van andere mensen kan je ze er ook op aanspreken. Dat hoeft de overheid niet voor je te doen. Wil je geen blote mensen zien kijk dan de andere kant op en heb je last van iemands rook ga dan ergens zitten waar niet wordt gerookt. Wat jij schets is iemand die zeer onverdraagzaam is. Tegen onverdraagzaamheid is geen kruit gewassen.
Met aanspreken is er toch geen oplossing? Sterker nog als ik iemand die rookt wil aanspreken omdat ik er last van heb ik juist eerst een probleem en gezien de verslavende werking van de sigaretten is de kans ook nog eens klein dat we tot een oplossing komen. Zeker als er geen algemene normen over roken zijn vastgelegd waarop ik me kan beroepen maar hij/zij zich wel kan beroepen op persoonlijke vrijheid. De libertarische oplossing lijkt dus de asociale rokers die zich niets aantrekken van overlast voor longpatienten te helpen en de slachtoffers van een longziekte laten ze in de kou staan.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:47:25 #282
379943 Paper_Tiger
pi_115718053
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Met aanspreken is er toch geen oplossing? Sterker nog als ik iemand die rookt wil aanspreken omdat ik er last van heb ik juist eerst een probleem en gezien de verslavende werking van de sigaretten is de kans ook nog eens klein dat we tot een oplossing komen. Zeker als er geen algemene normen over roken zijn vastgelegd waarop ik me kan beroepen maar hij/zij zich wel kan beroepen op persoonlijke vrijheid. De libertarische oplossing lijkt dus de asociale rokers die zich niets aantrekken van overlast voor longpatienten te helpen en de slachtoffers van een longziekte laten ze in de kou staan.
Op het moment dat de roker jou last veroorzaakt beperkt hij jouw vrijheid. De vrijheid van de een mag nooit ten koste gaan van de ander. Jurisprudentie zal er dan voor zorgen dat er regels om samen te leven komen.
pi_115718116
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Op het moment dat de roker jou last veroorzaakt beperkt hij jouw vrijheid. De vrijheid van de een mag nooit ten koste gaan van de ander. Jurisprudentie zal er dan voor zorgen dat er regels om samen te leven komen.
Dus eigenlijk ontstaan de huidige wetten dan weer in de vorm van jurisprudentie want de naaktloper veroorzaakt ook overlast volgens mij. Eigenlijk is libertarisme dus zoiets als zoek het maar uit bij de rechter want die bepaalt wel wat er mag of niet.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:55:15 #284
379943 Paper_Tiger
pi_115718337
We hebben nu een rookverbod en dat wordt overal met voeten getreden. Regels en wetten hebben geen enkele zin als ze niet gehandhaafd worden. De basisregel van de Libertarische partij is helder. http://www.devrijeeconomi(...)gressieprincipe.html Je leeft in een klein land met 16,5 miljoen mensen dus er zullen altijd mensen zijn die in je zone komen. Ik verwacht overigens niet dat er opeens overal mensen naakt gaan lopen.
pi_115718443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat weet de linkse garde hier ook wel....
Is libertarisme rechts?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115718546
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:58 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is libertarisme rechts?
Nee, libertarisme staat in principe los van links of rechts.

Je hebt wel een linkse en rechtse tak:
http://en.wikipedia.org/wiki/Left-libertarianism
http://en.wikipedia.org/wiki/Right-libertarianism
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:03:42 #287
379943 Paper_Tiger
pi_115718594
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:07:24 #288
379943 Paper_Tiger
pi_115718698
Vandaag in het FD een aantal aardige artikelen. Andre Rouvoet die zegt dat de markt de kosten in de zorg moet oplossen omdat de staat dit niet kan en Rijkswaterstaat is op zoek naar particuliere investeerders voor grote infrastructurele projecten. NIBC brengt de investeerders aan. Zo erg gek is het dus niet om privaat gefinancierde wegen te hebben. Verkeringsmaatschappijen en pensioenfondsen lopen er warm voor.
pi_115718716
Verkeringsmaatschappijen? Worden liefdesrelaties tegenwoordig ook al collectief geregeld? :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:10:35 #290
379943 Paper_Tiger
pi_115718786
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:08 schreef teknomist het volgende:
Verkeringsmaatschappijen? Worden liefdesrelaties tegenwoordig ook al collectief geregeld? :P
Hu?
pi_115718816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Vandaag in het FD een aantal aardige artikelen. Andre Rouvoet die zegt dat de markt de kosten in de zorg moet oplossen omdat de staat dit niet kan en Rijkswaterstaat is op zoek naar particuliere investeerders voor grote infrastructurele projecten. NIBC brengt de investeerders aan. Zo erg gek is het dus niet om privaat gefinancierde wegen te hebben. Verkeringsmaatschappijen en pensioenfondsen lopen er warm voor.
De A15 is ook een deel privaat gefinancierd.
pi_115718828
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hu?
Je schreef verkeringsmaatschappijen.
pi_115718892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De A15 is ook een deel privaat gefinancierd.
Er is geen geld om de A58 te verbreden op bepaalde plekken. Aangezien een goede bereikbaarheid voordelig is voor lokale ondernemers, willen ze een consortium starten om verbreding zelf te financieren en in eigen beheer de boel uit te laten voeren. Tol is dan helemaal niet nodig om de voordelen zich op andere manieren laten uit betalen.

quote:
TILBURG – Het bedrijfsleven in Brabant en Zeeland wil beheer, onderhoud, uitbreiding en exploitatie van de A58 tussen Vlissingen en Eindhoven overnemen.

De Brabants Zeeuwse werkgeversvereniging (BZW) en de Kamer van Koophandel schrijven dat in een plan dat ze aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) hebben aangeboden en woensdag in Tilburg hebben gepresenteerd. In het plan komt het beheer van de weg in handen van een nieuwe onderneming ZuidNet A58. De onderneming garandeert een goede doorstroming van het verkeer tot 2040 en wil de knelpunten zoals bij knooppunt Sint-Annabosch-Galder en tussen Tilburg en Eindhoven versneld aanpakken.

BZW-voorzitter en voorzitter Stichting A58 Peter Swinkels: "Het zou uniek zijn als de overheid het beheer van een snelweg uit handen zou geven aan een private onderneming."

Volgens de werkgevers is het plan nodig omdat de overheid op dit moment geen geld heeft om de 'levensader voor de economie van Brabant' te verbeteren. Ze denken tien jaar tijdwinst te boeken met uitbreidingen op knelpunten.

Behalve de aanpak van knelpunten zoekt ZuidNet A58 het ook in een efficiënte aanpak van het onderhoud en de toepassing van innovatieve technologieën met onder meer partners als Philips en TNO. Zo denkt het consortium aan een led-verlichting langs de weg en in het asfalt, slimme matrixborden, energieopwekking via de geluidschermen en een nieuw soort asfalt. Swinkels: "Vanuit de hele wereld komen ze straks naar de A58 kijken."

Het wegbeheer komt in handen van een consortium met de private partijen als meerderheidsaandeelhouder (51 procent). De overige aandelen zijn van de overheid. De aandeelhouders van het consortium en externe financiers als pensioenfondsen of banken zouden de werkzaamheden kunnen voorfinancieren om knelpunten versneld aan te pakken.

De deelnemers willen zich laten betalen op basis van een prestatiesysteem met een hogere bonus als er weinig files zijn en uit de exploitatie van reclameborden, verzorgingsplaatsen en servicestations.

De minister heeft nog niet gereageerd op het plan.
pi_115718901
quote:
waarom dan dat zielige links-rechts geneuzel?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115718929
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:14 schreef DroogDok het volgende:

[..]

waarom dan dat zielige links-rechts geneuzel?
Omdat 95% van het stemvee in dat soort tegenstellingen denkt en men zich vaak afvraagt waar het libertarisme nou precies staat.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:15:44 #296
379943 Paper_Tiger
pi_115718934
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:11 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je schreef verkeringsmaatschappijen.
Ah.... Spellingscontrole ;(
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:17:08 #297
379943 Paper_Tiger
pi_115718973
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Omdat 95% van het stemvee in dat soort tegenstellingen denkt en men zich vaak afvraagt waar het libertarisme nou precies staat.
Een beetje het goede van beiden gecombineerd dus....
pi_115719033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:41 schreef Libertarisch het volgende:
Dus jullie geloven dat als er geen anti-discriminatie wetgeving meer is we in een soort apartheid situatie terechtkomen? Wel een triest mensbeeld dan.....

Dat is ook de reden dat we zo veel wetgeving hebben: alle risico's moeten dichtgereguleerd worden.
Ik geloof dat als die regelgeving vanuit een zogenaamd libertarisch perspectief wordt afgeschaft dat voor vrouwen, homo's en buitenlander een negatief gevolg zal hebben. Dat komt namelijk omdat het motief voor het afschaffen bij de meeste van die zogenaamde libertariers niet zo heel erg nobel is, zo leert de ervaring ons helaas.
pi_115719040
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Stemvee? Is dat de respectvolle manier waarop men zich in de libertarische wereld uitdrukt?
pi_115719079
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat weet de linkse garde hier ook wel maar alles waarmee ze een van de zuiverste vormen van samenleven belachelijk kan maken wordt uit de kast gehaald.
'Zuiver', je woordgebruik is weer typisch :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')