de Falkland oorlog is min of meer begonnen omdat er een grote mondiale crisis was, veel werkloosheid, grote verdeeldheid. En oorlog is perfect om het land te herenigen in een gezamenlijk doel. Het is weer crisis mondiaal, een potje knokken is dan goed voor het moraalquote:
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef QBay het volgende:
[..]
China heeft ook gevechtsschepen en onderzeeërs?
quote:Japan dreigt met data over radarincident
TOKIO - Japan gaat misschien bewijs naar buiten brengen dat een Chinees oorlogsschip inderdaad zijn radar op een Japans marineschip heeft gericht.
Dat melden lokale media. Het incident vond plaats op 30 januari.
Het was het zoveelste geval in het geschil over een eilandengroep die beide landen opeisen. Het Chinese leger ontkent het gebruik van de radar, maar door het incident zijn de spanningen verder opgelopen.
De Japanse minister van Defensie, Itsunori Onodera, zou tegen lokale media hebben gezegd dat Japan aan het afwegen is hoeveel vertrouwelijke data het naar buiten kan brengen om de aanval te bewijzen.
Het geschil over de eilanden, in Japan bekend onder de naam Senkaku en in China onder de naam Diaoyu, is de laatste maanden weer opgelaaid.
We horen alleen maar over Noord-Korea... ik vroeg me al af hoe de toestand was.quote:
Denk dat het een soort van radar is waarmee je een 'doelwit' bijvoorbeeld "gelocked" houdt bijv met zon laserguidebomb ofzo. Dus de voorlaatste stap voor je een 'fire' commando geeft. En misschien dat zon radarlock verder niet gebruikt wordt voor bijv identificatie of iets dergelijksquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
We horen alleen maar over Noord-Korea... ik vroeg me al af hoe de toestand was.
Vergeef me maar... wat houdt "de rader richten op een schip" juist in? Is dat zo agressief?
war is bad for businessquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Elfletterig het volgende:
Als het werkelijk in een oorlog uitmondt, lijkt me dat geen gunstige ontwikkeling voor de wereldeconomie...
mwah, BNP van de VS is 15.654 miljard dolar, China zit op 12.383 (2012, cijfers van het IMF)..quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
China is de vs nu volgens mij wel voorbij.
Klopt. Als de hoge heren in die contreien rationeel blijven handelen komt er dan ook geen groot conflict. Economische strijd is daarentegen al lang gaande.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Elfletterig het volgende:
Als het werkelijk in een oorlog uitmondt, lijkt me dat geen gunstige ontwikkeling voor de wereldeconomie...
In plaats van lege steden kunnen ze dan lekker tanks en raketten bouwen.. zo blijft de economie ook wel draaien als de steden/fabrieken niet platgegooid worden natuurlijkquote:
Was het niet zo dat de chinese economie langzamer is gaan draaien de afgelopen tijd?quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:08 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
maar wel goed voor de economie
Komt op mij steeds meer over als: "Ein frischer und fröliger Krieg".quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hier in China hebben ze er in ieder geval zin in. Taxi's rijden rond met op de achterruit stickers: "Goede jongens, word soldaat!" Bij het kinderspeelgoed liggen bergen aan AK47's en zelfs voor peuters heb je boekjes met afbeeldingen van wapens en de namen, zodat ze vast aan te leren zijn. Elke zender op TV heeft oorlogsseries waarin Japanners aan flarden worden geschoten. En als je zin hebt, kun je hele dagen vullen met het kijken naar de Chinese Johan Derksen die de kracht van het Chinese leger analyseert.
Of naar beelden vanaf de Chinese schepen rond de Diaoyu waarop zichtbaar in hun broek schijtende kapiteins in het Chinees () naar de Japanse kustwacht roepen dat ze zich moeten terugtrekken bij de Diaoyu-eilanden omdat dat Chinees territorium is. Of de radio daadwerkelijk aanstaat en de boodschap uberhaupt verzonden wordt naar de Japanners, geen idee, want ze laten nooit het antwoord horen.
Volgens mij heeft Japan daar niet de offensieve capaciteit voor, gezien hun grondwet. Hoewel dat de laatste jaren wel gewijzigd is natuurlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:04 schreef DeParo het volgende:
Dus binnenkort mogen we ons gaan opmaken voor de loopgraven rond Beijing, nou, we zullen dit nog wel zien mogelijk.
ik denk dat het zal blijven op hooguit theatrale en symbolische artilleriebeschietingen van een onbewoond eiland... mocht het tot daadwerkelijk militair optreden komen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:04 schreef DeParo het volgende:
Dus binnenkort mogen we ons gaan opmaken voor de loopgraven rond Beijing, nou, we zullen dit nog wel zien mogelijk.
Gewoon een paar van die lege stegen bombarderen voor ene ultieme win-win. Je kan dan legerspullen kopen en de bouwsector heeft ook weer werk. Iedereen blijquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
In plaats van lege steden kunnen ze dan lekker tanks en raketten bouwen.. zo blijft de economie ook wel draaien als de steden/fabrieken niet platgegooid worden natuurlijk
Anders gezegd, China kan die lege steden ook als dekmantel gebruiken om een zogenaamde aanval op hun grondgebied te simuleren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:32 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Gewoon een paar van die lege stegen bombarderen voor ene ultieme win-win. Je kan dan legerspullen kopen en de bouwsector heeft ook weer werk. Iedereen blij![]()
Chinese politici zijn niet echt van het soort die zich erg druk zou maken of getroffen steden bewoond zijn of niet hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Anders gezegd, China kan die lege steden ook als dekmantel gebruiken om een zogenaamde aanval op hun grondgebied te simuleren.
Je neemt het wel erg letterlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:04 schreef DeParo het volgende:
Met minder mag er een lock op dit topic.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je neemt het wel erg letterlijk.
quote:Bomber incident: two Nuclear-armed Russian Tu-95s reportedly skirt U.S. military base at Guam
According to the Washington Free Beacon website two Russian Tu-95 Bear-H strategic bombers circled Guam island, in the Pacific Ocean, on Feb. 12.
“Defense officials said the bombers tracked over Guam were likely equipped with six Kh-55 or Kh-55SM cruise missiles that can hit targets up to 1,800 miles away with either a high-explosive warhead or a 200-kiloton nuclear warhead,” reports Bill Gertz in his piece.
The episode happened shortly before President Obama delivered his State of the Union address and prompted U.S. to scramble some Kadena F-15s temporary deployed to Andersen Air Force Base.
The Eagles shadowed the two Russian bombers until they left the the area in a northbound direction.
Andersen AFB, on Guam, is strategically located 1,800 miles (about 2,900 km) to the east of China.
It has hosted a deployed strategic bomber force since 2004; recently, the Air Force has announced it will base two B-2 Spirit bombers in the Pacific atoll.
Although this kind of incident is not frequent, this is not the first time Russian strategic bombers conduct a long range training sorties into the south Pacific. And circumnavigate Guam.
In 2007, President Vladimir Putin said Russia had resumed the long-range flights of its strategic bombers that had been suspended in 1992. According to Putin, those tours of duty would be conducted regularly and on strategic scale.
On Aug. 8, 2007 two Tu-95 undertook a 13-hour round trip from Blagoveshchensk base to “visit” Guam for the first time since the end of the Cold War.
Guam is among the key strategic U.S. military installations in the Pacific theater; a base that is pivotal to the Air Sea Battle Concept strategy designed to counter China’s military power in a region characterized by territorial disputes.
Linkje?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Net weer een toffe serie op TV waarin hele Japanse bataljons met geweren werden uitgeschakeld door een Chinese dame met handboog. Vet cool! Zelfs granaten hielpen niet. En ze schoot, terwijl ze er sexy uitzag, gewoon drie pijlen tegelijk precies door de kelen van de Japanners! Echt te vet!
Geen idee wat het was. Stond toevallig aan bij familie op tv.quote:
Dan weet je ook meteen dat het serieus isquote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:53 schreef niels0 het volgende:
[..]
En gas. Niet zo'n beetje ook.
[ afbeelding ]
Grappig 3 jaar geleden ben ik in el nido geweest.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:53 schreef niels0 het volgende:
[..]
En gas. Niet zo'n beetje ook.
[ afbeelding ]
klinkt meer als piraten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 05:12 schreef DeParo het volgende:
Het begint weer:
http://asianewsnet.net/1-(...)iwan-boat-46535.html
Spannend.
Hoe ben je er heen gegaan? Ik kom elk jaar op Palawan. De weg naar Sabang is vrij netjes tegenwoordig vanaf Puerto Princesa. El Nido durf ik nog niet aan, heb ik een crossmotor voor nodig ipv een scooter. Ben me rotgeschrokken in het zuiden trouwens.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Grappig 3 jaar geleden ben ik in el nido geweest.
Toen lag er nog geen verharde weg naar toe.
Studeerde toen in Singapore en ben er een weekje heen gegaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
Hoe ben je er heen gegaan? Ik kom elk jaar op Palawan. De weg naar Sabang is vrij netjes tegenwoordig vanaf Puerto Princesa. El Nido durf ik nog niet aan, heb ik een crossmotor voor nodig ipv een scooter. Ben me rotgeschrokken in het zuiden trouwens.
Mooie lege stranden daar inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Studeerde toen in Singapore en ben er een weekje heen gegaan.
Wat rondgetrokken en gesnorkeld. Verder crossmoter gehuurd en de mooiste stranden gezien waar praktisch geen toerist komt.
Ze waren toen trouwens wel bezig met een asfaltweg die zou allang klaar moeten zijn.
quote:China Creates Air Defence Zone Over Japan-Controlled Islands, Issues War Threat
France24 reports, "Beijing on Saturday announced it was setting up an 'air defence identification zone' over an area that includes islands controlled by Japan but claimed by China, in a move that could inflame the bitter territorial row. Along with the creation of the zone in the East China Sea, the defence ministry released a set of aircraft identification rules that must be followed by all planes entering the area, under penalty of intervention by the military. Aircraft are expected to provide their flight plan, clearly mark their nationality, and maintain two-way radio communication allowing them to 'respond in a timely and accurate manner to the identification inquiries' from Chinese authorities.
The outline of the new zone ... covers a wide area of the East China Sea between South Korea and Taiwan that includes the Tokyo-controlled islands known as the Senkakus to Japan and Diaoyous to China. "China's armed forces will adopt defensive emergency measures to respond to aircraft that do not cooperate in the identification or refuse to follow the instructions," according to the ministry. ' The Politico adds, "Secretary of Defense Chuck Hagel said Saturday the United States is 'deeply concerned'" over the move. Spiegel Online has background on the conflict with Japan and on related regional issues. This announcement follows the recent publication in Chinese state media of maps showing nuclear strike plans against the U.S."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |