abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122062587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 06:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Claim ligt op alles hoor, ook het Russische deel.
Dat zie ik nu pas. Wat een figuren _O- .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2013 10:47:02 ]
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:04:56 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122064464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

Natuurlijk is er onder normale omstandigheden niemand, behalve misschien een kleine groep ultra's, die eraan denkt om terug te keren ONDER de PRC. Want dat is natuurlijk waar het eigenlijk om draait. Een samengaan gaat niet op gelijke termen, omdat Taiwan nu eenmaal geen gewicht heeft t.o.v. China.
Mijn punt was dat in de perceptie van de helft van de inwoners van Taiwan het concept "terugkeren" überhaupt nergens op slaat omdat zij nooit bij China hebben gehoord. Het idee dat de PRC eigenlijk bij de ROC hoort (en niet andersom btw!) is van de immigranten van na 1945 (de KMT).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122068516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 12:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn punt was dat in de perceptie van de helft van de inwoners van Taiwan het concept "terugkeren" überhaupt nergens op slaat omdat zij nooit bij China hebben gehoord. Het idee dat de PRC eigenlijk bij de ROC hoort (en niet andersom btw!) is van de immigranten van na 1945 (de KMT).
Uiteraard, maar dat is een vaak terugkerend probleem bij overgangen tussen regeringen. Voor de oorspronkelijke inwoners en zij die liever autonoom doorgaan is een terugkeer naar China (of dat nu PRC of ROC als overkoepelend orgaan heeft) sowieso uit den boze. Datzelfde gevoel leeft in Europe bij mensen in afzonderlijke lidstaten die steeds meer macht kwijtraken aan Brussel. Dat gevoel leefde in Hong Kong ten tijde van de overdracht in 1997. En natuurlijk niet zonder reden.

Feit blijft helaas dat heel weinig mensen uiteindelijk de dienst uitmaken. Europa gaat door, zonder de instemming van het volk. Hong Kong is onderdeel van China. En dan is het de vraag wat er op de lange termijn met Taiwan gaat gebeuren. Overigens vind ik Taiwan in deze eigenlijk geen interessant punt en ben ik zelfs niet eens benieuwd naar de Diaoyu/Senkaku's. Ik ben vooral benieuwd of China gaat proberen om de zuidelijke eilanden eerst in te lijven. De zuidelijke eilanden zijn Oostenrijk. Diaoyu/Senkaku is Polen. Als we toch even gaan vergelijken. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122816894
Het is een vertaald artikel:

Orginele link http://www.ntdtv.com/xtr/gb/2013/02/08/atext845253.html doorgelinkt naar:

[NTDTV 2013 2 7 gehoor] (NTDTV verslaggever Liu Xuan roundup) heeft onlangs CPC Noordzee vloot oorlogsschepen met raketten brandbestrijding radar opgesloten Japan fregat "Xi Li", grote gevolgen veroorzaakt in de internationale gemeenschap. Veel militaire deskundigen hebben ook debuut, de gespannen sfeer doordringt Japanse archipel. Japanse deskundigen zijn van mening dat dit het dichtst bij de oorlogshandelingen, en vergrendel de twee seconden kan lanceren raketten. Bovendien werden er recent gebruikers hebben rebellie, Fujian, Zhejiang actieve troepen, ongebruikelijke, verdacht van de voorbereiding van de Diaoyu eilanden .

Vertaalde link met foto's van verplaatsing materieel:

http://translate.googleus(...)f5CU5-i3xVrsR9t4V8VQ

En: http://translate.googleus(...)PQTrihEfNmnutdNCNIaA

Engelse link: http://www.zerohedge.com/(...)mobilizing-war-japan
Zonder foto's

Nou wat denken jullie ervan? Gaat China voor de Diaoyu eilanden?
“In reality, in times of crisis, mainstream media organizations will always report the news in a way that is beneficial to the ruling elite.”
pi_122816925
Wat moeten Chinese en Japanse schepen in de Noordzee? :P

OT: het zal wel met een sisser aflopen.
pi_122816944
Ik denk dat het meer spierballen showen is, misschien her en der wat schermutselingen en diplomatiek armpje drukken. Het lijkt mij erg ondoordacht als China en Japan oorlog gaan voeren om een stel eilanden.
pi_122816951
Ik ben eens benieuwd...
“In reality, in times of crisis, mainstream media organizations will always report the news in a way that is beneficial to the ruling elite.”
  woensdag 13 februari 2013 @ 02:22:01 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_122817012
Lijkt mij sterk. Die twee grootmachten gaan echt niet hun economie om zeep helpen om wat eilanden. We hebben het hier over de twee grootste economieën na de VS.
pi_122817032
Liegen in tt is verbofrn.
pi_122817097
Wat een bagger OP, ik dacht eerst gvd nog dat ik teveel gezopen had. :(
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122817104
Als Noord-Korea ook meedoet kunnen ze Japan wel van de kaart vegen.. en ach.. het was Japan maar.. we kunnen in principe ook wel onze eigen hentai maken.
  woensdag 13 februari 2013 @ 02:51:45 #237
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_122817130
Tja, nog een week geleden schonden de Russen het luchtruim van Japan. Die hebben de laatste tijd wel vaker te maken met spanningen. Misschien tijd om zich wat meer te richten op haar militaire apparaat als het op deze manier door gaat.

quote:
Twee Russische straaljagers dringen luchtruim Japan binnen

Twee Russische straaljagers zijn kort het Japanse luchtruim binnengedrongen in de buurt van het noordelijke eiland Hokkaido. De Japanse regering stuurde er direct gevechtsvliegtuigen op af, zo meldt het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

De vermeende schending van het Japanse luchtruim vindt plaats op de Japanse “Northern Territories Day”, wanneer traditioneel wordt opgeroepen tot de terugkeer van de betwiste Koerilen-archipel.

Met de vluchten buiten zijn eigen territorium wil Rusland mogelijk de wederopleving van zijn grootmachtstatus benadrukken. Rusland ontkent overigens met vliegtuigen in het Japanse luchtruim te zijn geweest.

Geschil Rusland en Japans sinds WOII

Rusland en Japan hebben al sinds de Tweede Wereldoorlog een geschil om de eilandengroep Koerilen, een 960 kilometer lange keten van 56 eilanden die zich uitstrekt tussen het noordelijkste Japanse eiland Hokkaido en de zuidpunt van het Russische schiereiland Kamtsjatka. Na de Japanse capitulatie annexeerde de Sovjet-Unie de eilandengroep, maar Japan heeft dit nooit erkend. De Japanners maken aanspraak op de vier zuidelijkste Koerilen-eilanden. Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)htruim-japan-binnen/
pi_122817140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:51 schreef Jellereppe het volgende:
Tja, nog een week geleden schonden de Russen het luchtruim van Japan. Die hebben de laatste tijd wel vaker te maken met spanningen. Misschien tijd om zich wat meer te richten op haar militaire apparaat als het op deze manier door gaat.

[..]

Ach ja, die papieren tijger wil ook weer eens brullen, lachen toch.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 februari 2013 @ 02:58:10 #239
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_122817143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, die papieren tijger wil ook weer eens brullen, lachen toch.
Ja, dat klopt. Zo en dan moeten die ook hun tanden laten zien.
pi_122818184
Maar mijn anime's gaan dan weg ;(

OT: Ik denk dat er niet zo snel een oorlog komt tussen Japan,China,Z-Korea. aangezien Japan voornamelijk een defensief leger heeft en als ze ten oorlog gaan dat amerika er bij moet inspringen maarja het is maar net waar amerika zin in heeft.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:22:35 #241
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122818200
China kan Taiwan niet eens aan, laat staan Japan
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_122818880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Volgens mij is Japan al flink aan het investeren.
pi_122820047
Wat een OP zeg slecht vertaald.
Ура для россии
pi_122823906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:22 schreef Jellereppe het volgende:
Lijkt mij sterk. Die twee grootmachten gaan echt niet hun economie om zeep helpen om wat eilanden. We hebben het hier over de twee grootste economieën na de VS.
Dit.

Overigens zou daar ook veel olie in de grond zitten, plus rijke visgronden en gaat het China ook om het beschermen van strategische zeevaartroutes.
pi_122824114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 02:22 schreef Jellereppe het volgende:
China is de vs nu volgens mij wel voorbij.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_122825022
Totdat één van beiden zich kan verzekeren van steun van andere landen zal het alleen bij spierballenvertoon en blaffen blijven.
pi_122825146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

China is de vs nu volgens mij wel voorbij.
Wat handel betreft sinds deze week wel ja.

Maar verder lijkt het me nogal spierballentaal, zoals al een tijdje besproken in dit topic.
China (en ook japan) gaan hier echt geen oorlog om riskeren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Augustus_Thijs op 13-02-2013 12:47:32 (link toegevoegd) ]
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:45:44 #248
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_122825154
soort falkland oorlog?
pi_122825259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:45 schreef RamboDirk het volgende:
soort falkland oorlog?
Met als verschil dat beide landen hier wel gewoon vlakbij zijn?
En ook beiden over modern wapentuig beschikken.
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:52:42 #250
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_122825401
quote:
99s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Met als verschil dat beide landen hier wel gewoon vlakbij zijn?
En ook beiden over modern wapentuig beschikken.
Er zal ook wel niks gebeuren. Is niks nieuws onder de zon toch dat China ballen toont? Zie Taiwan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')