Mja, ze zien zichzelf hier al als "reservebelgen"quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:33 schreef sig000 het volgende:
Zeeuws Vlaanderen hoort er sowieso bij.
Belgen bestaan niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, ze zien zichzelf hier al als "reservebelgen"_!
Volgens mij wil Frankrijk die paupers ook niet hebbenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Belgen bestaan niet.![]()
Die Walen sluiten zich maar bij Frankrijk aan ofzo.
Dan splitsen ze daar Noord Frankrijk maar af ofzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Volgens mij wil Frankrijk die paupers ook niet hebben
mon deutsch est heel good zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Krijgen ze toch nog een stukje erbij.
ga naar bed jijquote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:20 schreef sig000 het volgende:
Op zich kan er ook nog flink stuk Duitsland bij waar ze Nederdiets lullen.
ok, ok.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 04:52 schreef sig000 het volgende:
Zeeuws Vlaanderen hoort er gewoon echt bij.![]()
Walcheren mag van mij ook nog alhoewel dat al een twifelgeval is.
Ga hoeren. Zeeuws Vlaanderen is baas.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:33 schreef sig000 het volgende:
Zeeuws Vlaanderen hoort er sowieso bij.
Geen idee. Deze man heeft hetquote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, ze zien zichzelf hier al als "reservebelgen"_!
Ik vind het toch redelijk vervelend dat ik iemand uit mijn eigen land totaal niet kan verstaan (zelfs niet met moeite) Dan ga je het toch gewoon zien als een ander land?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 06:58 schreef zarGon het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen waarom Nederlanders zo neerkijken op een deel van Nederland. Vooral de provincies Limburg en Friesland zijn hier de dupe van, soms ook Groningen en Noord-Brabant.
[/spoiler]
Deels omdat ze het er zelf naar maken. De Frieslanders zitten te zaniken dat ze een eigen taal willen, eigen regels. Nou prima, afgraven en onafhankelijk worden.
[quote]
Het gaat eigenlijk veel verder dan neerkijken. Men wil zich afscheiden van die provincies. Waarom? Serieus, hoe komt het dat men zo graag wil scheiden van die provincies zonder hinder te ondervinden (van die provincies) in het dagelijks leven?
Is er in turkije dan ook een provincie die volledig anders wilt zijn en niet te verstaan is?quote:Is het een running gag? Zo ja, is het niet zo vaak herhaald dat je er inmiddels niet gewoon moe van bent?
Leg het even uit aan deze Turk die (blijkbaar) heel anders aankijkt tegen de eenheid en grondgebied van z'n land.
Dat gebeurt overal hoor. Net als in de V.S. Het noorden ziet het zuiden als simpel en debiel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 06:58 schreef zarGon het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen waarom Nederlanders zo neerkijken op een deel van Nederland. Vooral de provincies Limburg en Friesland zijn hier de dupe van, soms ook Groningen en Noord-Brabant.
Het gaat eigenlijk veel verder dan neerkijken. Men wil zich afscheiden van die provincies. Waarom? Serieus, hoe komt het dat men zo graag wil scheiden van die provincies zonder hinder te ondervinden (van die provincies) in het dagelijks leven?
Is het een running gag? Zo ja, is het niet zo vaak herhaald dat je er inmiddels niet gewoon moe van bent?
Leg het even uit aan deze Turk die (blijkbaar) heel anders aankijkt tegen de eenheid en grondgebied van z'n land.
Behalve dat in Nederland alles behalve de Randstad als debiel gezien wordt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gebeurt overal hoor. Net als in de V.S. Het noorden ziet het zuiden als simpel en debiel.
Klopt, en dom, boer, achterlijk, ouderwerts, niet modern en de snelweg houd op bij Zwolle..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:28 schreef Holvocht het volgende:
[..]
Behalve dat in Nederland alles behalve de Randstad als debiel gezien wordt.
ditquote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:07 schreef SuperwormJim het volgende:
Als Limburger liever bij België dan bij 'de rest van Nederland'.
De VS is niet echt vergelijkbaar met Nederland, vind ik. De VS is 232 keer groter dan Nederland; een véél groter land dus. Hierdoor zijn de verschillen groter; Califnornië (westen) en New York (oosten) zijn hemelsbreed 4000 km van elkaar verwijderd. Het verschil tussen Amsterdam en Istanbul is hemelsbreed 2200 km, om maar even aan te duiden hoeveel 4000 km is. En daarnaast speelt geschiedenis mee in geval van de VS.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat gebeurt overal hoor. Net als in de V.S. Het noorden ziet het zuiden als simpel en debiel.
Hehehequote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:19 schreef vluggejapie99 het volgende:
Blijft weinig van nederland over. En t was al zo groot
Het Fries ís een taal, een minderheidstaal in Nederland. Waarom zouden ze geen eigen taal mogen hebben zolang ze daarnaast Nederlands spreken? Ze zijn trots op hun gebied en taal, maar zetten zich niet af tegen de rest van Nederland. Ik zie dus niet in waarom er een reden is om ze te behandelen als vreemden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 07:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
Deels omdat ze het er zelf naar maken. De Frieslanders zitten te zaniken dat ze een eigen taal willen, eigen regels. Nou prima, afgraven en onafhankelijk worden.
Zolang je kunt communiceren (belangrijk is dat ze Nederlands spreken, naast het Fries) zie ik daar geen problemen in. Ons buurland België heeft drie (3!) talen als officiële landstaal, maar dat verandert niets aan het feit dat Vlamingen net zo Belg zijn als de Franstaligen.quote:[..]
Ik vind het toch redelijk vervelend dat ik iemand uit mijn eigen land totaal niet kan verstaan (zelfs niet met moeite) Dan ga je het toch gewoon zien als een ander land?
Het oosten van Turkije spreekt de meerderheid naast Turks ook Koerdisch (twee niet-verwante talen). Ook wordt in het verre oosten van Turkije Azerbeidzjaans gesproken (door Azeri's in Turkije). En in het noordoosten spreekt men Lazisch (niet-verwant). Voor de rest kent het Turkije veel dialecten, het verschil tussen oost en west kan soms best groot zijn.quote:[..]
Is er in turkije dan ook een provincie die volledig anders wilt zijn en niet te verstaan is?
Wát is zo problematisch aan? Het zou een probleem zijn als ze alleen Fries zouden leren op de scholen, maar ze leren Fries naast Nederlands. Wat mij betreft is daar niets mis mee.quote:my2cents. voor mij hoeven ze ook niet weg, maar als ze zelfs de taal al op scholen gaan geven__! begin dan gewoon je eigen landje.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:07 schreef SuperwormJim het volgende:
Als Limburger Brabander liever bij België dan bij 'de rest van Nederland'.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Hehehe
Ja ooit was het zo groot.
[ afbeelding ]
Plaatje klopt niet helemaal want we hadden namelijk niet alles tegelijkertijd. Bijvoorbeeld Suriname werd geruild voor New-York. Brazilië hadden we ook maar voor 25 jaar in handen.quote:
Dat weet ik. Bij de bron staat er dan ook An anachronous map of the Dutch colonial Empire..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Plaatje klopt niet helemaal want we hadden namelijk niet alles tegelijkertijd. Bijvoorbeeld Suriname werd geruild voor New-York. Brazilië hadden we ook maar voor 25 jaar in handen.
Net als het Britse rijkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat weet ik. Bij de bron staat er dan ook An anachronous map of the Dutch colonial Empire..
Het was slechts bedoeld om aan te tonen dat Nederland ooit nóg groter was.
Kom haten. Kom vechten. Ik ben alles behalve protestantsquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Die protestantse Zeeuwen hoeven er niet bij. Verder is het twijfelachtig of de Walen erbij mogen. Verder een goed idee.
Mja, ook weer waar. Ik vind het alleen zo krampachtig " wil praten fries en flikker maar lekker op".quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het Fries ís een taal, een minderheidstaal in Nederland. Waarom zouden ze geen eigen taal mogen hebben zolang ze daarnaast Nederlands spreken? Ze zijn trots op hun gebied en taal, maar zetten zich niet af tegen de rest van Nederland. Ik zie dus niet in waarom er een reden is om ze te behandelen als vreemden.
[..]
Zolang je kunt communiceren (belangrijk is dat ze Nederlands spreken, naast het Fries) zie ik daar geen problemen in. Ons buurland België heeft drie (3!) talen als officiële landstaal, maar dat verandert niets aan het feit dat Vlamingen net zo Belg zijn als de Franstaligen.
[..]
Het oosten van Turkije spreekt de meerderheid naast Turks ook Koerdisch (twee niet-verwante talen). Ook wordt in het verre oosten van Turkije Azerbeidzjaans gesproken (door Azeri's in Turkije). En in het noordoosten spreekt men Lazisch (niet-verwant). Voor de rest kent het Turkije veel dialecten, het verschil tussen oost en west kan soms best groot zijn.
[..]
Wát is zo problematisch aan? Het zou een probleem zijn als ze alleen Fries zouden leren op de scholen, maar ze leren Fries naast Nederlands. Wat mij betreft is daar niets mis mee.
Dan mag je politiek asiel aanvragen in Vlaanderen of bij de hertog van de hertogdommen Brabant en Limburg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:11 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Kom haten. Kom vechten. Ik ben alles behalve protestants
Walen spreken dan ook Frans eh. Nederlanders spreken Fries, Friezen spreken wel Nederlands. Logisch ook, Nederlanders zijn geen Friezen, Friezen zijn wel Nederlanders.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Mja, ook weer waar. Ik vind het alleen zo krampachtig " wil praten fries en flikker maar lekker op". Tevens krijgen de Walen wel Frans op school.. wij krijgen geen Fries op school.
Nouja, ik vind dat de friezen het er zelf een beetje naar maken.
Ga wieberen, het is hier fijn wonen. Prima te doenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan mag je politiek asiel aanvragen in Vlaanderen of bij de hertog van de hertogdommen Brabant en Limburg.
[ afbeelding ]
Had zelf al door dat het nergens op sloegquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Walen spreken dan ook Frans eh. Nederlanders spreken Fries, Friezen spreken wel Nederlands. Logisch ook, Nederlanders zijn geen Friezen, Friezen zijn wel Nederlanders.
Elke provoncie heeft wel zijn streng Christelijke dorpen, die hebben we hier in Friesland net zo goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ga wieberen, het is hier fijn wonen. Prima te doenAlleen zijn er dorpen inderdaad nog gristelijker dan Urk
Maargoed, zolang je die negeert en niet te veel komt. Ze lekker bezig laat in hun eigen dorp is er weinig van te merken
Dit ja. Dat gezeik altijd, shit.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 06:58 schreef zarGon het volgende:
Is het een running gag? Zo ja, is het niet zo vaak herhaald dat je er inmiddels niet gewoon moe van bent?
Nou, als ik op skivakantie ga in de Alpen dan heb ik in Frankrijk altijd het gedacht dat ik door 'Wallonië in het groot' rij, dus veel verschil zal het niet maken denk ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Volgens mij wil Frankrijk die paupers ook niet hebben
Rotterdam erbij is geen optie, die stad is al volledig verloren...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:23 schreef Iridal het volgende:
Nu Antwerpen en Rotterdam samenvoegen tot één big bad ass haven en je bent klaar.
Zeeland niet erbij pakken, risico dat het veel geld gaat kosten in de toekomst is te groot.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 03:10 schreef voor_altijd_alleen het volgende:
Was nog aan het twijfelen met Zeeland.
Ware woorden. Buiten de randstad kun je tenminste lekker goedkoop (grote) huisjes kopen met een flink stuk tuin. Voor hetzelfde geld heb je in de randstad een appartement/flatquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef Robar het volgende:
Het enige voordeel van de randstad tov de rest van Nederland vind ik de hogere salarissen en de verstaanbaarheid. (voor mij als Hollander dan) Verder zou ik maar wat graag een leuk stukje land met een leuk huisje erop in Gelderland/Brabant of Limburg willen bezitten.
Maastricht is gewoon![]()
Alhoewel er natuurlijk niets boven Haarlem gaat
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:17 schreef davedavy het volgende:
Noord Limburg wenst bij Duitsland te horen
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Yveske het volgende:
[..]Klopt, jullie hebben meer met de Duitsers he?
Ik hoor het anders vaak genoeg om me heen als ik door Hulst banjerquote:
Zaamslagquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ga wieberen, het is hier fijn wonen. Prima te doenAlleen zijn er dorpen inderdaad nog gristelijker dan Urk
Maargoed, zolang je die negeert en niet te veel komt. Ze lekker bezig laat in hun eigen dorp is er weinig van te merken
ik gebruik het vooral om de draak te steken met vrienden uit die streek, soort van running gag dus ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 06:58 schreef zarGon het volgende:
Ik ben een Brabander, toch heb ik een uiterst minimaal accent en alleen boeren hebben een "New Kids"-accent. New Kids is misschien wel grappig, maar heeft een totaal verkeerd beeld gegeven over ons; Brabanders. Meeste Brabanders hebben geen accent, alleen een zachte g en een 'harde' r.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 07:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik vind het toch redelijk vervelend dat ik iemand uit mijn eigen land totaal niet kan verstaan (zelfs niet met moeite) Dan ga je het toch gewoon zien als een ander land?
De Europoort en maasvlakte zijn toch wel behoorlijk goed voor de eco, is maastricht niets bij.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:38 schreef Yveske het volgende:
[..]
Rotterdam erbij is geen optie, die stad is al volledig verloren...
Maastricht - Brussel, als economisch hart van Europa, is een veel betere oplossing.
Veel rijkere en meer bourgondische omgeving ook.
Inderdaad, doe regio Eindhoven er maar bij ipv Maastricht.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:55 schreef Expression het volgende:
[..]
De Europoort en maasvlakte zijn toch wel behoorlijk goed voor de eco, is maastricht niets bij.
Gelukkig scheld ik ook mensen uit voor mongolquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:44 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Gelukkig onderbouw jij je mening wel
Nee daarom ook de link met Brussel (de rijkste regio ter wereld).quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:55 schreef Expression het volgende:
[..]
De Europoort en maasvlakte zijn toch wel behoorlijk goed voor de eco, is maastricht niets bij.
Hij doelt ook op Maastricht, niet op Brussel. Daarbij ben ik het met hem eens.quote:Op zondag 16 september 2012 11:43 schreef Yveske het volgende:
[..]
Nee daarom ook de link met Brussel (de rijkste regio ter wereld).
http://www.nu.nl/economie(...)egio-ter-wereld.html
Hertogdom Brabant herenigenquote:Op zondag 16 september 2012 13:14 schreef einzeinz het volgende:
Laat ons gewoon Vlaanderen en Nederland samenvoegen en een überbevolking creëren.
Henegouwen, Waals-Brabant, Namen, Luik en Luxemburg (Wallonië) kunnen we dan verkopen aan Frankrijk, de Belgen zijn daar goed in in dingen verkopen aan de Fransen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |