abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115602198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:17 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Juist door economische vrijheid stijgt de koopkracht, daarom is het niet meer nodig om kinderen te laten werken, en daarom hebben we meer vrije tijd. Dat komt niet door een wet, die wet is na de feiten ingevoerd.
Maar door de voorgestelde chaos en instabiliteit zal die welvaart in jullie model verdwijnen als sneeuw voor de zon.
pi_115602219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:18 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Horrorverhalen, leuk hoor.

Net zoals wanneer Roemer president word de hongersnood uitbreekt, iedereen bovenmodaal naar de gaskamers word gesleept en iedereen met een afwijkende mening naar werkkampen word gestuurd.
Roemers verhaal gaat ook nergens over maar het is nog net niet zo stupide als dat van die libertarische mafklappers.
pi_115602229
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:21 schreef 99.999 het volgende:
Om mijn schuld af te betalen geef ik u het vruchtgebruik van mijn kinderen.
Niet genoeg? Ok, dan doe ik er ook nog een nier bij.
pi_115602276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:23 schreef Saysem het volgende:

[..]

Niet genoeg? Ok, dan doe ik er ook nog een nier bij.
Of een generatie extra in de slavernij.
pi_115602321
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het aanbod werknemers wordt veel groter. Iedereen die niet dood is of renteniert zal moeten werken om te kunnen overleven. Daarnaast zal kinderarbeid weer normaal worden, scholing wordt zonder collectieve financiering immers onbetaalbaar. En uiteraard verdwijnen alle beperkingen voor werknemers uit het buitenland (dus ook de nu illegale bulgaren die met 30 man een woning delen en arbo maar eng vinden)
Ik betwijfel het dat scholing onbetaalbaar word, een topic terug werd de vergelijking met een verzorgingstehuis en een luxe cruse naar de Adriatische zee al gemaakt en de cruise was bijna duizend Euro goedkoper.
Ik heb geen idee hoe de overheid dat geld spendeert maar het is wel duidelijk dat het niet bepaald efficiënt gaat.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:27:59 #281
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115602381
quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

"Als u les wilt krijgen op mijn school dan moet u voor de rest van uw leven in een van mijn bedrijven komen werken. Zolang u bij mij werkt heeft elk kind dat u baart de morele plicht om naar mijn school te gaan."
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_115602415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik betwijfel het dat scholing onbetaalbaar word, een topic terug werd de vergelijking met een verzorgingstehuis en een luxe cruse naar de Adriatische zee al gemaakt en de cruise was bijna duizend Euro goedkoper.
Die vergelijking was nogal dubieus, op z'n minst ;).
quote:
Ik heb geen idee hoe de overheid dat geld spendeert maar het is wel duidelijk dat het niet bepaald efficiënt gaat.
Zelfs al wordt het 30% goedkoper. Als de kosten voor het onderwijs straks niet meer door 17 miljoen mensen moeten worden opgebracht maar door pakweg 2 of 3 miljoen mensen dan zal dat voor de armlastigen een onbetaalbare opgave worden om hun kinderen scholing te bieden. laat staan goede scholing (geen docent wil in zo'n libertarische samenleving werken neem ik aan)
pi_115602494
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar door de voorgestelde chaos en instabiliteit zal die welvaart in jullie model verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Probeer je de discussie te saboteren ofzo? Welke voorgestelde chaos en instabiliteit? BEARGUMENTEER eens.

quote:
17s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij? Hoe zie je dit proces voor je?

quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iedereen die niet dood is of renteniert zal moeten werken om te kunnen overleven.
Waarom?

quote:
Daarnaast zal kinderarbeid weer normaal worden, scholing wordt zonder collectieve financiering immers onbetaalbaar.
Onderbouwing?

quote:
En uiteraard verdwijnen alle beperkingen voor werknemers uit het buitenland (dus ook de nu illegale bulgaren die met 30 man een woning delen en arbo maar eng vinden)
Dus beter kunnen we die Bulgaren laten creperen?

quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De volledige balans en bijbehorende transparantie zijn een utopie.
Wie had het over een perfecte balans?

quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, naief en utopisch, meer is het echt niet.
Hoezo?
Je vertoont trolgedrag, vriend. Met dit ongefundeerde geroep komen we nergens.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:31:57 #284
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115602525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Kijk eens naar de prijzen van Luzac Lyceum. Dat is dan zegmaar de prijs die iedereen zal betalen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:33:19 #285
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115602588
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:29 schreef 99.999 het volgende:

Zelfs al wordt het 30% goedkoper. Als de kosten voor het onderwijs straks niet meer door 17 miljoen mensen moeten worden opgebracht maar door pakweg 2 of 3 miljoen mensen dan zal dat voor de armlastigen een onbetaalbare opgave worden om hun kinderen scholing te bieden. laat staan goede scholing (geen docent wil in zo'n libertarische samenleving werken neem ik aan)
Natuurlijk wel, jaarlijks een miljoen aftikken omdat er nog mensen zijn die graag hebben dat hun kinderen educatie hebben en jij de enige bent die dat kan bieden. Doe maar hoor.
pi_115602609
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die vergelijking was nogal dubieus, op z'n minst ;).
Ik vind van niet, meer personeel per client en natuurlijk veel duurder in onderhoud dan een verzorgingstehuis. En nog is het goedkoper om een bejaarde op een cruiseschip te zetten richting de Adriatische zee dan in een verzorgingstehuis waar ze nauwelijks aandacht krijgen en ze in hun eigen stront liggen.
pi_115602645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kijk eens naar de prijzen van Luzac Lyceum. Dat is dan zegmaar de prijs die iedereen zal betalen.
Ook als er een veel groter aanbod is van scholen en er dus concurrentie is op de markt? Ik geloof er helemaal niets van.
pi_115602688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ook als er een veel groter aanbod is van scholen en er dus concurrentie is op de markt? Ik geloof er helemaal niets van.
Wat de overheid nu aan subsidie uitkeert voor scholen zal je dan als scholier of ouder op moeten brengen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:37:15 #289
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_115602726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Oh, je zult vast wel Ryanair-scholen krijgen, maar die hebben dan ook het motto "Forget the flight, at least you made it alive".
pi_115602774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat de overheid nu aan subsidie uitkeert voor scholen zal je dan als scholier of ouder op moeten brengen.
Dus? Zelfs in sloppenwijken blijken ouders in staat privaat onderwijs te betalen: http://www.devrijeeconomi(...)e-sloppenwijken.html
Het is verkeerd om de kosten van het huidige onderwijs in Nederland te extrapoleren naar een vrije markt. De reden dat onderwijs nu zo duur (en van slechte kwaliteit) is, is omdat het niet door de vrije markt geleverd wordt.
pi_115602790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat zou dan ook te betalen zijn als de IB wegvalt bijvoorbeeld en de markt de prijzen naar beneden drukt.
pi_115602829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef LMv het volgende:

[..]

Probeer je de discussie te saboteren ofzo? Welke voorgestelde chaos en instabiliteit? BEARGUMENTEER eens.
Vele zekerheden zullen verdwijnen. Dit zorgt tot een nieuwe balans wordt bereikt voor chaos en instabiliteit. Dat lijkt me nogal logisch
[..]
quote:
Hoe kom je er bij? Hoe zie je dit proces voor je?
Schulden blijven ontstaan. Die zullen ooit eens afbetaald moeten worden. Als de vrucht van de eigen arbeid niet voldoende is kan daarvoor de garantstelling van de vrucht van de arbeid van kinderen worden ingezet. In een normale westerse democratie mag dit niet maar dat soort enge marktbeperkingen worden in de libertarische heilstaat juist afgeschaft. Alle ruimte voor moderne slavernij _O_
[..]
quote:
Waarom?
Was volgens mij ergens hier een stelling van paper-tiger wie niet (bijna) dood is is een werknemer. Daarnaast vervallen alle uitkeringen, worden verzekeringen voor veel zaken onbetaalbaar wat maakt dat veel meer mensen gedwongen aan het werk zullen moeten voor hongerloontjes.
[..]
quote:
Onderbouwing?
[..]Een veel kleinere groep zal kosten moeten opbrengen die maar bescheiden lager liggen. Dat gaat niet zomaar werken. Goed onderwijs zal zeer duur worden en maar voor weinigen te bereiken. Net als in de geliefde 19e eeuw, alleen studeren als papa meer dan genoeg centjes heeft. Is ook gelijk praktisch om het plebs onder de duim te houden.
quote:
Dus beter kunnen we die Bulgaren laten creperen?
Nee iedere werknemer in Nederland moet onder menswaardige condities kunnen werken. Dan maar wat duurder.

[..]
quote:
Onderbouwing?
Hoezo?
Doe eens je best.
Welke markt is volledig in balans en transparant? Dat zijn er maar zeer weinig. Laat staan dat zoiets op zou kunnen gaan voor een complexe markt als de arbeidsmarkt. Leuk idee maar niet realistisch.
pi_115602882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik vind van niet, meer personeel per client en natuurlijk veel duurder in onderhoud dan een verzorgingstehuis. En nog is het goedkoper om een bejaarde op een cruiseschip te zetten richting de Adriatische zee dan in een verzorgingstehuis waar ze nauwelijks aandacht krijgen en ze in hun eigen stront liggen.
Er ontbraken in die vergelijking nogal wat variabelen.
pi_115602970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:38 schreef LMv het volgende:

[..]

Dus? Zelfs in sloppenwijken blijken ouders in staat privaat onderwijs te betalen: http://www.devrijeeconomi(...)e-sloppenwijken.html
Het is verkeerd om de kosten van het huidige onderwijs in Nederland te extrapoleren naar een vrije markt. De reden dat onderwijs nu zo duur (en van slechte kwaliteit) is, is omdat het niet door de vrije markt geleverd wordt.
Er zijn privatiseringen te noemen die gunstig en minder gunstig hebben uitgepakt. Ik denk dat volledige privatisering van het onderwijs slecht gaat uitpakken.

Is er eigenlijk een voorbeeld in de wereld van een land met alleen prive scholen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115603070
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er ontbraken in die vergelijking nogal wat variabelen.
Dat zal best wel zo zijn, feit is wel dat een cruiseschip veel meer personeel heeft dan een verzorgingstehuis relatief gezien. En dan praat ik nog niet eens over de kosten om dat ding varende te houden, het is gewoon direct bewijs dat de vrije markt beter functioneert dan als de overheid het had moeten doen.

pi_115603094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:38 schreef LMv het volgende:

[..]

quote:
De salarissen op de overheidsscholen waren gemiddeld drie keer zo hoog.
Als je met halve vrijwilligers werkt is het nogal logisch dat de kosten lager liggen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:57:24 #297
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_115603480
Valt mij trouwens op dat liberale schrijvers zoals Henry Hazlitt en Milton Friedman helemaal niet tegen de overheid zijn.

Is deze partij in werkelijkheid een anarchokapitalistische partij?
pi_115603482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:46 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat zal best wel zo zijn, feit is wel dat een cruiseschip veel meer personeel heeft dan een verzorgingstehuis relatief gezien. En dan praat ik nog niet eens over de kosten om dat ding varende te houden, het is gewoon direct bewijs dat de vrije markt beter functioneert dan als de overheid het had moeten doen.
Nee dat is het niet, daarvoor ontbreekt er te veel in de vergelijking. Wil ik best een keer met je aangaan maar niet nu.
pi_115603504
Komt er in de volgende OP een samenvatting van alle stupide uitspraken van users hier?
pi_115603601
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vele zekerheden zullen verdwijnen. Dit zorgt tot een nieuwe balans wordt bereikt voor chaos en instabiliteit. Dat lijkt me nogal logisch
Je gaat hier gewoon verder met het maken van ongefundeerde opmerkingen. Waarom zullen vele zekerheden verdwijnen? Het lijkt mij dat als beperkingen op de economie verlaagd worden zekerheid juist omhoog gaat. Overigens is die opbouw van de staatsschuld ook niet bepaald een garantie van toekomstige stabiliteit en orde; iemand hoeft maar naar een Weimar of Zimbabwe te kijken.

quote:
In een normale westerse democratie mag dit niet maar dat soort enge marktbeperkingen worden in de libertarische heilstaat juist afgeschaft.
Waarom zou deze beperking afgeschaft worden?

quote:
Was volgens mij ergens hier een stelling van paper-tiger wie niet (bijna) dood is is een werknemer.
Ga die stelling eens snel opzoeken, want je bent wat aan het verdraaien. Niet netjes.

quote:
Daarnaast vervallen alle uitkeringen
Hoe kom je er in hemelsnaam bij?

quote:
worden verzekeringen voor veel zaken onbetaalbaar
Onderbouwing?

quote:
wat maakt dat veel meer mensen gedwongen aan het werk zullen moeten voor hongerloontjes.
Onderbouwing?

quote:
Goed onderwijs zal zeer duur worden en maar voor weinigen te bereiken.
Enig bewijs?

quote:
Nee iedere werknemer in Nederland moet onder menswaardige condities kunnen werken. Dan maar wat duurder.
En creperen is wel menswaardig?

quote:
Welke markt is volledig in balans en transparant? Dat zijn er maar zeer weinig.
Welke markt is vrij? Idem.

quote:
Laat staan dat zoiets op zou kunnen gaan voor een complexe markt als de arbeidsmarkt. Leuk idee maar niet realistisch.
Bewijs?
Ik mag toch hopen dat je het volgende bericht wel goede argumenten geeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')