Lief dat jullie aan me denken

Ik was gister erg laat thuis uit het ziekenhuis en na een nacht geen slaap ben ik meteen mijn bed in gegaan.
We hebben een echo van 45/60 minuten gehad en werkelijk alles is bekeken en gemeten.
De groei was zoals de echoscopiste zei hoogstens merkwaardig, die lag namelijk weer op gemiddeld. Zij heeft 5 metingen gedaan en zichzelf nog kritisch bekeken op de computer, daarna heeft ze ook de metingen van haar collega ook beoordeeld en kon tot geen andere conclusie komen dan dat we inderdaad van p50 naar p5 naar p50 weer zijn gegaan. Een fijn idee dat ze zo gegroeid is, maar ik durf pas na een volgende groeiecho echt te juichen, dit hebben we al een keer gehad.
Het kindje lag weer op dezelfde plek en in dezelfde houding (aan de linkerkant van mijn buik, hoofdje naar beneden en een arm boven het hoofd) dit is de houding die ik iedere keer terug zie. Zij gaf aan dat het volgens de boeken inprincipe niet alarmerend is als een kindje steeds hetzelfde ligt, maar begreep onze zorgen.
Als laatste kwamen we op het niet schoppen. Ze heeft geloof ik wel ee kwartier naar de voetjes zitten kijken, beweging in de voeten en tenen is er gewoon, maar schoppen gebeurd gewoon niet. De placenta gecheckt en deze ligt onder de voetjes dus de voetjes hebben gewoon vrijbaan om mij te schoppen, dit kan het dus ook niet zijn. Op de plek waar de voetjes liggen heb ik nog nooit beweging gevoeld, ik voel alleen de kont schuiven. Er zijn wel slik en ademhalingsbewegingen, dus van een extreme spierverlamming is in ieder geval geen sprake. Deze echoscopiste gaf aan dat je dan misschien aan bepaalde syndromen moet gaan denken. Van sommige moet er meer te zien zijn op de echo, ze heeft vanalles bekeken zelfs bloedvaten in de hersenen, alles zag er prima uit. Maar er zijn ook gewoon syndromen waarover nu geen uitsluitsel gegeven kan worden en dat is dus echt afwachten tot na de bevalling.
Vandaag een nieuwe afspraak bij een gynaecoloog die uit het Erasmus mc komt, ik wl graag bepaalde dingen nog bespreken en weten en zij gaven aan dat hij waarschijnlijk ook wel weer een echo zal maken om het allemaal zelf nog even te beoordelen.
Al met al nogsteeds onzekerheid, gelukkig wel een bijgetrokken groei waarvan ik heel hard ga hopen dat dat zo blijft. Over 2uurtjes zit ik er weer en weet ik hopelijk meer over het wat nu, hoe verder.