Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef schetterklep het volgende:
Weet verder niet precies hoe het gegaan is maar als jij veroorzaker zou zijn krijg je geen geld voor je tas maar wordt de schade aan de motor juist vergoed.
Ja is dat wel zo? Het is immers zijn uitlaat die jouw tas heeft doen laten smelten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:35 schreef Visionair20 het volgende:
De eigenaar van de motorfiets is zelf alleen WA verzekerd, maar ik heb in principe de schade veroorzaakt en niet hij.
Volgens mij gaat het er niet om of de uitlaat de tas heeft gesmolten of dat de tas op de uitlaat is gesmolten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:55 schreef Mikkie het volgende:
Dat geldt als bestuurder ja. Dan dekt de WA-verzekering geen schade toegebracht aan/met een motorrijtuig. Wanneer je passagier bent, val je niet onder de verzekering van de auto, maar is gewoon de AVP van toepassing.
In feite maakt het in dit geval niet uit waaraan de schade is toegebracht, feit is dat doordat jouw tas gesmolten is, er iets kapot is.
Enige dat de verzekering zou kunnen stellen is dat, door het gebruik van de motor en de bijkomende hitte, jouw tas gesmolten is. In dat geval zou de vriend de schade aan jouw tas en aan de motor moeten betalen, het is immers zijn motor die de boel veroorzaakt heeft en dat had je redelijkerwijs niet kunnen weten. Als jouw WA-verzekering echter schade erkent door jouw tas te vergoeden, moeten ze ook de schade aan de motor vergoeden, want dan hebben ze al schuld bekend.
Geloof je het zelfquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:07 schreef Piger het volgende:
Gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet worden. Schades mbt motorvoertuigen vallen (bijna) altijd buiten je normale wa-verzekering. Vooral wanneer er schade was tijdens gebruik van het voertuig.
Weet je wel wat een verzekering kost tegenwoordig?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 07:56 schreef Wokschotel het volgende:
Een blade uit 2009 die alleen wa-verzekerd is?
sinds wanneer is een fiets een motorvoertuig?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:21 schreef elgringo het volgende:
[..]
Geloof je het zelf
Stel je bent iemand zonder rijbewijs. Fietst over de weg heen en krijgt een remprobleem: Ze doen het niet meer. Vervolgens rij je met je fiets op een auto.
WA verzekering is hier voor gemaakt...
Dat elke verzekeraar er onderuit probeert te komen staat er los van.
Precies... Waar nu ineens vandaan komt dat verzekeraars hier onder vandaan proberen te komen, begrijp ik niet. Dat is namelijk gewoonlijk gedekt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:25 schreef Piger het volgende:
[..]
sinds wanneer is een fiets een motorvoertuig?
Ook prima, je geeft het beestje een ander naam maar in feite bedoelen we hetzelfde. Het gaat om de schuldvraag. Is het nalatigheid van TS, dan geldt de WA-verzekering. Is het nalatigheid van de bestuurder, dan geldt zijn verzekering (mits hij die wil aanspreken).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:08 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er niet om of de uitlaat de tas heeft gesmolten of dat de tas op de uitlaat is gesmolten.
De vraag is wie had moeten zorgen dat dit niet gebeurd zou zijn.
-De eigenaar van de motor moet de passagier instrueren over hoe ze de motor moeten beladen en waar er hete delen zitten.
-De passagier moet zijn bagage zo dragen dat deze geen schade veroorzaakt, op basis van de instructies van de eigenaar en eigen kennis.
WA verzekeraar gaat wel vragen stellen als je een uitlaat (eurootje of 600?) wil declareren. Als er opzet in het spel is gaan ze echt niet vergoeden. Die vragen zijn lastig. Ik heb ook een zo'n passagier gehad die mijn uitlaat had beschadigd door smelten van een broek of schoen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Precies... Waar nu ineens vandaan komt dat verzekeraars hier onder vandaan proberen te komen, begrijp ik niet. Dat is namelijk gewoonlijk gedekt.
Soms gaan ze wel errug ver. M'n zwager wordt gestalkt via linkedin en facebook door de verzekeringsmaatschappij van iemand die hem heeft aangereden waardoor ie arbeidsongeschikt is geraakt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Is dat raar, dan? Moeten verzekeraars elke claim maar honoreren? Succes met je premie...
Het kwam op mij over alsof het companypolicy was van de verzekeringsmaatschappij ipv zoals jij zegt een foutje van een persoon.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Gutgut...en m'n vader heeft een tante, die een dochter heeft, die iemand kent, die iemand kent die zwanger is, maar die kent net niet een persoon die....
Er werken mensen...er gebeurt weleens wat. Goede verhalen lees je nauwelijks. Is voor NL'ers nooit zo interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |