Toch zou het zeker kunnen als de mensheid dit gemeenschappelijk als doel stelde. En voor slechts een fractie van de kosten die nu aan defensie, reclame of landbouwsubsidies worden uitgegeven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gemakkelijk gezegd.Kernfusie is technisch ook mogelijk maar er staan voorlopig nog geen fusiereactors. Een bemande marsmissie, laat staan een marsbasis, zou alle vernuft vragen die we hebben en dan nog. Alleen al een bemande missie, gewoon even heen en terug, zou zo'n gigantisch ruimteschip vereisen dat het amper voor te stellen is. Het zou in een baan om de aarde in elkaar gezet moeten worden, beetje bij beetje omhoog brengen enz. Het Apollo project en het ISS vallen erbij in het niet.
Als we nou een andere manier om massa in de ruimte te brengen zouden hebben, dat zou al heel wat schelen. Dat je bij wijze spreken van een loden bunker de ruimte in kan sturen. Dat zou mogelijkheden scheppen. Met de veredelde V2 raketten waar we het nog steeds mee moeten doen, nah, het blijft prutsen in de marge (op zonnestelsel schaal).
China mocht niet meedoen met het ISS van Uncle Sam, dus bouwen ze een eigen ruimtestation om hun experimenten te doen. Misschien nutteloos voor de algehele voortgang van de ruimtevaart, maar zeker nuttig voor de chinezen zelf (al is het maar om de jeugd daar ook te stimuleren)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ruimtevaart is niet makkelijk, hoeveel raketten heeft NASA niet opgeblazen voordat ze een stabiele raket hadden die mensen op een redelijke veilige manier de ruimte in konden blazen. Heen en terug van Mars naar de maan / Aarde werkt ook niet; dat zit er gewoon niet in. Ben je op Mars kom je niet meer terug; er zou dus stap voor stap een systeem in elkaar gezet moeten worden modulair om leven in stand te houden zoals wij die kunnen. Desnoods sturen we er eerst een aap / robot naar toe die sleutelt aan de buitenkant maar beginnen we daar nu niet alvast aan te denken wanneer zullen ze er dan ooit aan beginnen te denken.
Dat er andere manieren gevonden moeten worden om naar de ruimte te gaan en om de aarde te verlaten om in een andere baan terecht te komen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar deze ontwikkeling moet los staan van de ontwikkelingen op exploration. We moeten op dit moment roeien met de riemen die we hebben.
Daarnaast zijn we als mensheid het volgende aan het doen:
Naast dat is China op dit moment bezig een Chinees ruimtestation te bouwen die naar mijn mening compleet nutteloos is. Yey! 300km boven de aarde zweven; gefeliciteerd U bent de 300+ste die dat doet. Done that been their.
Willen we echt echt verder gaan met (deep) exploration (verder dan de maan). Zullen we meer geld moeten stoppen in ESA en kinderen enthiousiast te maken over ruimtevaart en bankieren minder belangrijk. We moeten dee samenwerking aangaan met USA, Rusland, Japan, China en India. Een maanbasis blijft toch nummer 1, we zijn er al 42 jaar niet meer geweest! Het is echt schandalig!
Het grote probleem is dus; we denken niet als mensheid maar als landjes op één of andere planeet in één of andere zonnestelsel. Hoe fcking arrogant kan je zijn.
[..]
Ooit zij iemand; het beste voor de ruimtevaart is als er een komeet ons eens goed te grazen neemt. Daar zit een kern van waarheid in; het 'nut' is altijd ver te zoeken omdat men maar ~84 jaar leeft. Geld is echt niet het probleem; prioriteiten van uitgeven is het probleem. De wil is wel een probleem en politiek is al helemaal een probleem. Politiek van tegenwoordig, opgegroeid zelfs in de Apollotijdperk heeft er totaal geen intresse meer in.
En toch, bij de mensen in Nederland viel me het erg mee; er was veel interesse in André Kuipers en wat hij doet.
China moch wel mee doen maar USA stelde een paar voorwaarden op waar China het niet mee eens was. De reactie van China was heel simpel (en terecht) "dan doen we het zelf toch lekker". Prestige projecten gaan altijd over "Hoe goed wij als land wel niet zijn". Dan moet je heel goed oppassen dat het niet fout gaat en dat alles in 1 keer goed gaat. We zagen het bij de ongelukken met de SpaceShuttles; gelijk werdt alles stilgelegd en herzien.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China mocht niet meedoen met het ISS van Uncle Sam, dus bouwen ze een eigen ruimtestation om hun experimenten te doen. Misschien nutteloos voor de algehele voortgang van de ruimtevaart, maar zeker nuttig voor de chinezen zelf (al is het maar om de jeugd daar ook te stimuleren)
Mijn rijinstructeur had je moeten zien schelden als ik hetzelfde deed als hierboven, stilstaand sturenquote:
Ja maar er zit een heel verschil tussen een auto-wiel en die verbinding en een Curi wiel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur had je moeten zien schelden als ik hetzelfde deed als hierboven, stilstaand sturen
Die is al geweestquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:27 schreef Rmie het volgende:
wow wat een ontwikkelingen; tijd voor een persconferentie?
Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het NOS journaal ook weer. Wel vertellen dat Curiosity een paar meter gereden heeft (met als ondertoon: "haha wat gaat dat ding langzaam zeg!"), maar niet vermelden dat hij met zijn freaking laser op een rots geschoten heeft.
Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"
Ja, dat is dus 'de nieuwe stijl' van het NOS.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.
Waarschijnlijk is het beter, het zal beleid zijn kinderen serieus te nemenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:34 schreef falling_away het volgende:
Het NOS journaal is van hetzelfde niveau als het jeugdjournaal van toen ik 10 was. Ik vraag me eigenlijk af wat het niveau van het jeugdjournaal tegenwoordig wel niet moet zijn!
Eerst naar de plaats Glenelg, en dan weer terug (vandaar de palindroom-naam)?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef kurk_droog het volgende:
De ontwerper van het decor neem ik trouwens ook niet serieus![]()
* al iets bekend over de route of iets dergelijks die Curi gaat afleggen?
Safety first.... Want er is geen AAA (amerikaanse ANWB) in de buurtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Mogelijk dat de reis zelfs twee maanden gaat durenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |