abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:13:00 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115841646
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:53 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gemakkelijk gezegd. :) Kernfusie is technisch ook mogelijk maar er staan voorlopig nog geen fusiereactors. Een bemande marsmissie, laat staan een marsbasis, zou alle vernuft vragen die we hebben en dan nog. Alleen al een bemande missie, gewoon even heen en terug, zou zo'n gigantisch ruimteschip vereisen dat het amper voor te stellen is. Het zou in een baan om de aarde in elkaar gezet moeten worden, beetje bij beetje omhoog brengen enz. Het Apollo project en het ISS vallen erbij in het niet.

Als we nou een andere manier om massa in de ruimte te brengen zouden hebben, dat zou al heel wat schelen. Dat je bij wijze spreken van een loden bunker de ruimte in kan sturen. Dat zou mogelijkheden scheppen. Met de veredelde V2 raketten waar we het nog steeds mee moeten doen, nah, het blijft prutsen in de marge (op zonnestelsel schaal).
Toch zou het zeker kunnen als de mensheid dit gemeenschappelijk als doel stelde. En voor slechts een fractie van de kosten die nu aan defensie, reclame of landbouwsubsidies worden uitgegeven.
We geven 1700 miljard uit aan defensie jaarlijks. (alleen de VS al meer dan 700 mlrd!! :') )
Buig je daarvan 10% om aan ruimtevaart (toch ongeveer hetzelfde idee), dan is dat al 170 miljard per jaar. Dan kun je binnen 10 jaar een man op Mars hebben of een bemande maanbasis. En binnen 25 jaar een basis op mars.
Als we het niet doen, dan gaat dat geld ook wel op.
The End Times are wild
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:29:03 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_115842714
De mensheid verenigen en ernst maken met ruimtevaart hangen samen inderdaad. De eerste is echter waarschijnlijk nog net wat moeilijker te realiseren dan naar alpha centauri vliegen. :P We staan onszelf in de weg maar dat hebben al zoveel generaties voor ons verzucht. We moeten het ermee doen helaas.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:06:05 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115844941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ruimtevaart is niet makkelijk, hoeveel raketten heeft NASA niet opgeblazen voordat ze een stabiele raket hadden die mensen op een redelijke veilige manier de ruimte in konden blazen. Heen en terug van Mars naar de maan / Aarde werkt ook niet; dat zit er gewoon niet in. Ben je op Mars kom je niet meer terug; er zou dus stap voor stap een systeem in elkaar gezet moeten worden modulair om leven in stand te houden zoals wij die kunnen. Desnoods sturen we er eerst een aap / robot naar toe die sleutelt aan de buitenkant maar beginnen we daar nu niet alvast aan te denken wanneer zullen ze er dan ooit aan beginnen te denken.

Dat er andere manieren gevonden moeten worden om naar de ruimte te gaan en om de aarde te verlaten om in een andere baan terecht te komen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar deze ontwikkeling moet los staan van de ontwikkelingen op exploration. We moeten op dit moment roeien met de riemen die we hebben.

Daarnaast zijn we als mensheid het volgende aan het doen:

Naast dat is China op dit moment bezig een Chinees ruimtestation te bouwen die naar mijn mening compleet nutteloos is. Yey! 300km boven de aarde zweven; gefeliciteerd U bent de 300+ste die dat doet. Done that been their.

Willen we echt echt verder gaan met (deep) exploration (verder dan de maan). Zullen we meer geld moeten stoppen in ESA en kinderen enthiousiast te maken over ruimtevaart en bankieren minder belangrijk. We moeten dee samenwerking aangaan met USA, Rusland, Japan, China en India. Een maanbasis blijft toch nummer 1, we zijn er al 42 jaar niet meer geweest! Het is echt schandalig!

Het grote probleem is dus; we denken niet als mensheid maar als landjes op één of andere planeet in één of andere zonnestelsel. Hoe fcking arrogant kan je zijn.

[..]

Ooit zij iemand; het beste voor de ruimtevaart is als er een komeet ons eens goed te grazen neemt. Daar zit een kern van waarheid in; het 'nut' is altijd ver te zoeken omdat men maar ~84 jaar leeft. Geld is echt niet het probleem; prioriteiten van uitgeven is het probleem. De wil is wel een probleem en politiek is al helemaal een probleem. Politiek van tegenwoordig, opgegroeid zelfs in de Apollotijdperk heeft er totaal geen intresse meer in.

En toch, bij de mensen in Nederland viel me het erg mee; er was veel interesse in André Kuipers en wat hij doet.
China mocht niet meedoen met het ISS van Uncle Sam, dus bouwen ze een eigen ruimtestation om hun experimenten te doen. Misschien nutteloos voor de algehele voortgang van de ruimtevaart, maar zeker nuttig voor de chinezen zelf (al is het maar om de jeugd daar ook te stimuleren)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 00:27:04 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_115849549
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

China mocht niet meedoen met het ISS van Uncle Sam, dus bouwen ze een eigen ruimtestation om hun experimenten te doen. Misschien nutteloos voor de algehele voortgang van de ruimtevaart, maar zeker nuttig voor de chinezen zelf (al is het maar om de jeugd daar ook te stimuleren)
China moch wel mee doen maar USA stelde een paar voorwaarden op waar China het niet mee eens was. De reactie van China was heel simpel (en terecht) "dan doen we het zelf toch lekker". Prestige projecten gaan altijd over "Hoe goed wij als land wel niet zijn". Dan moet je heel goed oppassen dat het niet fout gaat en dat alles in 1 keer goed gaat. We zagen het bij de ongelukken met de SpaceShuttles; gelijk werdt alles stilgelegd en herzien.

De Chinezen zullen ooit op een punt komen waar dit ook gebeurd en dan moet ik nog inzien hoe de jeugd gestimuleerd wordt zeker omdat wat ze bouwen al lang bestaat, het probleem daar al lang is opgelost en wat ze bouwen niet uniek in zijn soort is.

Wel even in perspectief zien, een raket de lucht in blazen en in een baan om de aarde komen is al extreem moeilijk maar niet meer uniek. Wil je voortgang boeken moet je iets uniek durven te doen; en ja China zegt dus; we willen eerst leren kruipen voordat we gaan leren lopen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 00:33:27 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115849864
Goede reactie :)

Even over de rover, het eerste slechte nieuws:

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-19338870
pi_115850263
Wiel test.

If not now, then when.
pi_115852878
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wiel test.

[ afbeelding ]
Mijn rijinstructeur had je moeten zien schelden als ik hetzelfde deed als hierboven, stilstaand sturen :P
pi_115852906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 02:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur had je moeten zien schelden als ik hetzelfde deed als hierboven, stilstaand sturen :P
Ja maar er zit een heel verschil tussen een auto-wiel en die verbinding en een Curi wiel. :P
If not now, then when.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:07:36 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115867497

Niet zeker of dit al gepost is in vorige draadjes.. misschien OP-materiaal?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:36:29 #100
28033 Pek
je moet wat
pi_115879635
Curiosity's eerste rondje :)

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_115885156
wow wat een ontwikkelingen; tijd voor een persconferentie?
  Donald Duck held woensdag 22 augustus 2012 @ 22:52:37 #102
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_115886791
Mooi dat het ding ook echt mobiel blijkt te zijn, dat was dé grote test natuurlijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:16:12 #103
28033 Pek
je moet wat
pi_115888360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:27 schreef Rmie het volgende:
wow wat een ontwikkelingen; tijd voor een persconferentie?
Die is al geweest :)

http://ustream.tv/NASAJPL
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2012 @ 00:19:47 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_115894461
Wel jammer eigenlijk dat ze niet een soort LIVE cam hebben en daadwerkelijk met joysticks het apparaat besturen kunnen.
If not now, then when.
pi_115895358

Voor en na de lazor
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:50:11 #107
28033 Pek
je moet wat
pi_115896383
En een mooi panorama van het ritje van gisteren, met de blik op de oorspronkelijke landingsplaats.

Er is ook een 15 Mb versie. :)
pi_115898104
Het NOS journaal ook weer. Wel vertellen dat Curiosity een paar meter gereden heeft (met als ondertoon: "haha wat gaat dat ding langzaam zeg!"), maar niet vermelden dat hij met zijn freaking laser op een rots geschoten heeft.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:17:37 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115900130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het NOS journaal ook weer. Wel vertellen dat Curiosity een paar meter gereden heeft (met als ondertoon: "haha wat gaat dat ding langzaam zeg!"), maar niet vermelden dat hij met zijn freaking laser op een rots geschoten heeft.
Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:28:36 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115900422
Oh, dont get me started over het NOS Hoernaal. Wat een complete aanfluiting is dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:27:11 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_115902556
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"
Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:12:45 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115904099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.
Ja, dat is dus 'de nieuwe stijl' van het NOS.

http://www.volkskrant.nl/(...)echt-even-bang.dhtml

Ze proberen zich te 'verlagen' naar het gewone volk maar soms heb ik het idee dat ze het niveau wat ze nu bereikt hebben bedoelt is voor somalische asielzoekers die geen Nederlands kunnen :') Het nieuws moet mensen iets leren, iets bijbrengen. Zorg dat mensen hun niveau verhogen, in plaats van het niveau van het nieuws verlagen....

Wat ik wel goed vind is dat ze nu soms wat achtergrond informatie geven over onderwerpen die veel terugkomen (bijvoorbeeld over wat asbest precies is en waarom het schadelijk is.)
pi_115904822
Het NOS journaal is van hetzelfde niveau als het jeugdjournaal van toen ik 10 was. Ik vraag me eigenlijk af wat het niveau van het jeugdjournaal tegenwoordig wel niet moet zijn!
Alpha kenny one
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:58:01 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115908264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:34 schreef falling_away het volgende:
Het NOS journaal is van hetzelfde niveau als het jeugdjournaal van toen ik 10 was. Ik vraag me eigenlijk af wat het niveau van het jeugdjournaal tegenwoordig wel niet moet zijn!
Waarschijnlijk is het beter, het zal beleid zijn kinderen serieus te nemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115916529
De ontwerper van het decor neem ik trouwens ook niet serieus :')

* al iets bekend over de route of iets dergelijks die Curi gaat afleggen?
pi_115917684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef kurk_droog het volgende:
De ontwerper van het decor neem ik trouwens ook niet serieus :')

* al iets bekend over de route of iets dergelijks die Curi gaat afleggen?
Eerst naar de plaats Glenelg, en dan weer terug (vandaar de palindroom-naam)?

Ik ben op zoek naar een fraai kaartje ;(

pi_115919589
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_115920572
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Safety first.... Want er is geen AAA (amerikaanse ANWB) in de buurt
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_115920701
En de reis is waarschijnlijk net zo belangrijk als de bestemming. Genoeg stenen om je laser op af te vuren onderweg ;).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_115921467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Mogelijk dat de reis zelfs twee maanden gaat duren :P Dat ding heeft voor 14 jaar stroom, dus waarom gaan haasten? Lekker van de omgeving genieten en panorama foto's maken, zodat ze die aan Google kunnen verkopen. Die kunnen de foto's van gebruiken voor Mars Maps :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')