Die is al geweestquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:27 schreef Rmie het volgende:
wow wat een ontwikkelingen; tijd voor een persconferentie?
Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het NOS journaal ook weer. Wel vertellen dat Curiosity een paar meter gereden heeft (met als ondertoon: "haha wat gaat dat ding langzaam zeg!"), maar niet vermelden dat hij met zijn freaking laser op een rots geschoten heeft.
Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het niveau van het NOS nieuws daalt met de dag... het is echt vreselijk. Helemaal sinds die nieuwe 'menselijkere' manier van vertellen. En die man, Rob Trip, ik kan hem echt niet uitstaan. De manier waarop hij verteld. "hier werd zij....DOOD aangetroffen"
Ja, dat is dus 'de nieuwe stijl' van het NOS.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij verteld ook alsof wij allemaal kleuters zijn die niks snappen, zo vervelend.
Waarschijnlijk is het beter, het zal beleid zijn kinderen serieus te nemenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:34 schreef falling_away het volgende:
Het NOS journaal is van hetzelfde niveau als het jeugdjournaal van toen ik 10 was. Ik vraag me eigenlijk af wat het niveau van het jeugdjournaal tegenwoordig wel niet moet zijn!
Eerst naar de plaats Glenelg, en dan weer terug (vandaar de palindroom-naam)?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef kurk_droog het volgende:
De ontwerper van het decor neem ik trouwens ook niet serieus![]()
* al iets bekend over de route of iets dergelijks die Curi gaat afleggen?
Safety first.... Want er is geen AAA (amerikaanse ANWB) in de buurtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Mogelijk dat de reis zelfs twee maanden gaat durenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Begrijp ik nou goed dat curiosity een maand gaat doen over 400 meter? Da's ongeveer een halve meter per uur.. niet al te snel.
Zomaar een interessant weetje, Google is intussen al bezig met niet alleen foto's maken maar ook alles aan het opmeten. Hun nieuwste auto's meten met lasers tot een paar centimeter nauwkeurig alles op. Basically maakt Google een 3D model van de hele wereld...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:09 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Mogelijk dat de reis zelfs twee maanden gaat durenDat ding heeft voor 14 jaar stroom, dus waarom gaan haasten? Lekker van de omgeving genieten en panorama foto's maken, zodat ze die aan Google kunnen verkopen. Die kunnen de foto's van gebruiken voor Mars Maps
Erg vreemd. Als ik de foto's van het oefenritje bekijk zie je duidelijk aan de bandensporen dat hij een aantal meters heeft afgelegd in in hele korte tijd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Het zal om en om rijden en stilstaan zijn schat ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Erg vreemd. Als ik de foto's van het oefenritje bekijk zie je duidelijk aan de bandensporen dat hij een aantal meters heeft afgelegd in in hele korte tijd.
Haha. Dan nog zit er vrij veel tussen 50 km/u en 0,0005 km/h.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:14 schreef NorthernStar het volgende:
Dat ding heet mobiel laboratorium he? Niet Mars buggy.
[ afbeelding ]
True maar ze zijn altijd erg conservatief met schattingen. Kan best zijn dat hij er al veel sneller is. Ze plannen een x aantal stops voor uitgebreid onderzoek in maar of ze die allemaal gaan doen hangt af van wat ze tegenkomen. Als het allemaal dezelfde gravel is tuffen ze na een tijdje wel in een ruk door.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha. Dan nog zit er vrij veel tussen 50 km/u en 0,0005 km/h.
Zoals gezegd, z'n topsnelheid is 4cm/s. (Dat is ongeveer 0,15 km/h.) Dus hij zou die 400 meter kunnen afleggen in iets minder dan 3 uur. Er een maand over doen is dan alsnog... heeeeeel rustig aan.
Door de afstand is een signaal 10-20 minuten onderweg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat het niet veilig is? Een bijzonder groot en scherp stuk steen? Op de panoramafoto's ziet het er allemaal best goed begaanbaar uit nl..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Door de afstand is een signaal 10-20 minuten onderweg.
- opdracht - rij 12cm vooruit - duurt 15 minuten
- curiosity rijdt 20cm vooruit, maakt foto, stuurt 'm terug - duurt 15 minuten
- foto wordt geanalyseerd, is het veilig om verder te rijden? duurt X minuten
- nieuwe opdracht - 8 graden naar links en 22cm vooruit - duurt 15 minuten
- cuiosity stuurt 8 graden naar links, rijdt 22cm vooruit en stuurt foto terug - duurt 15 minuten
- etc...
Ben je zo een uur kwijt om 34cm af te leggen
Maar ze zullen zeker in het begin erg veel om zich heen willen kijken. In een van de persconferenties zei iemand het wel grappig:"Het is net of je een roadtrip maakt met je familie, alleen heb je nu, in plaats van vrouw en kinderen, 40 wetenschappers aan boord en de éen wil hier kijken, de ander wil daar boren of de laser afschieten etc". Dat kan natuurlijk een tijdje durenquote:The rover is designed to withstand a tilt of 45 degrees in any direction without overturning. However, the rover is programmed through its "fault protection limits" in its hazard avoidance software to avoid exceeding tilts of 30 degrees during its traverses.
The rover rocker-bogie design allows the rover to go over obstacles (such as rocks) or through holes that are more than a wheel diameter (50 centimeters or about 20 inches) in size. Each wheel also has cleats, providing grip for climbing in soft sand and scrambling over rocks.
Dat is nog altijd 144 meter per uur. Aangezien de ping tijd een minuut of 30 is, ben je dus 70 meter verder gereden voordat je bij kan sturen op top snelheid.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Op topsnelheid kan het ding bijna 4 cm per seconde.
Waarom zou je risico's nemen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat het niet veilig is? Een bijzonder groot en scherp stuk steen? Op de panoramafoto's ziet het er allemaal best goed begaanbaar uit nl..
Dat gaatjes boren en laser schieten, proefjes nemen, etc is het doel van de rover, het doel is niet over mars rond te scheurenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:26 schreef Pek het volgende:
Maar ze zullen zeker in het begin erg veel om zich heen willen kijken. In een van de persconferenties zei iemand het wel grappig:"Het is net of je een roadtrip maakt met je familie, alleen heb je nu, in plaats van vrouw en kinderen, 40 wetenschappers aan boord en de éen wil hier kijken, de ander wil daar boren of de laser afschieten etc". Dat kan natuurlijk een tijdje duren
Die vermijd je liever natuurlijk. Vroeg me alleen af wat de risico's zouden zijn in zo'n relatief plat en goed begaanbaar landschap..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je risico's nemen?
Weleens met een auto in de woestijn gereden? Je kunt vast komen te zitten in de meest knullige posities op plekken die er perfect begaanbaar uitzien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat het niet veilig is? Een bijzonder groot en scherp stuk steen? Op de panoramafoto's ziet het er allemaal best goed begaanbaar uit nl..
Maar ik heb ook begrepen dat Curiosity autonoom beslissingen kan nemen als er een obstakel opdoemt, stoppen bijvoorbeeld ondanks het gegeven commando, dus dat verkleint het risico wel wat. Maar een Mars Buggy is het niet, neequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je risico's nemen?
Ahhja, daar had ik idd nog niet aan gedacht.. dat je in los zand vast komt te zitten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Weleens met een auto in de woestijn gereden? Je kunt vast komen te zitten in de meest knullige posities op plekken die er perfect begaanbaar uitzien.
Risico is kans maal impactquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die vermijd je liever natuurlijk. Vroeg me alleen af wat de risico's zouden zijn in zo'n relatief plat en goed begaanbaar landschap..
Wat lanceren ze met die Atlas?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:06 schreef Pek het volgende:
Met een half uurtje knallen ze weer een flink stuk budget naar boven, volgens Nasa TV
5 minutenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:31 schreef falling_away het volgende:
Launch managers completed a readiness poll and gave a “go” to load cryogenic propellants into the Atlas V rocket. Liftoff is targeted for the beginning of a 20-minute launch window at 4:07 a.m. EDT.
There is a 70 percent chance of acceptable weather conditions at launch time, with a slight concern for thick clouds.
The Atlas V will carry Radiation Belt Storm Probes into space from Space Launch Complex-41 at the Cape Canaveral Air Force Station in Florida.
----------
dus rond 10:07 Nederlandse tijd
Twee satellieten die achter elkaar aanjagen in de Van Allen beltquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat lanceren ze met die Atlas?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
T -4 minutes and holding
http://en.wikipedia.org/wiki/Radiation_Belt_Storm_Probes
Als hij geen homo is, ben ik het ook niet, heerlijk wat een dramaqueen.quote:
Oh please, krijgen we alle TRU gekken hierquote:
Ik had in mijn ban 1,5 week terug een filmpje ge-DM't naar een user die hier ook post maar hij wou hem niet posten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:27 schreef Perrin het volgende:
Van de altijd objectieve Daily Mail: Curiosity Rover spots mysterious 'UFO' zooming across the red planet's horizon
Alle footage is footage, niet waar?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh please, krijgen we alle TRU gekken hier
Daily Mail interpretaties kunnen wat mij betreft hier weg blijven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Alle footage is footage, niet waar?
Maar de footage is wel interessant, ongeacht de bron.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daily Mail interpretaties kunnen wat mij betreft hier weg blijven.
Neem die AUB mee naar TRUquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is het oorspronkelijke filmpje dus, meneer post altijd wel interessante footage.
Mooi, kan ik hem hopelijk zien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
24 uur verplaatst, geen lancering vandaag
Zoiets, maar je ziet ook een unindentified object van links naar rechts vliegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:35 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Dat is toch het filmpje van die skycrane die neerstort ?
Het was leuk geweest als het Coccolith was geweestquote:
Eens.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh please, krijgen we alle TRU gekken hier
@ Yuriquote:
Wat vreemd dat niemand van jullie iets over deze belangrijke inspiratiebron hebben te zeggenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hier komt die nog s apart.
Dit kwam in het laatste stuk van de curiosity update die ik hier vannacht heb gepost. Een kort stukje over Ray Bradbury. Zijn laatste bezoek aan JPL om het succes te vieren van Spirit en Opportunity. Hij mag ook even op Mars rondrijden met de simulator. Mooi om te zien dat zo'n belangrijke inspiratiebron voor de Mars missies dat nog heeft mogen meemaken
Nee, ExperimentalFrentalMental is niet boosquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wat vreemd dat niemand van jullie iets over deze belangrijke inspiratiebron hebben te zeggen
Ja, waarom behandelen ze 'm als een kleuter? "We may need to hire you!".quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wat vreemd dat niemand van jullie iets over deze belangrijke inspiratiebron hebben te zeggen
Als jij 92 bent mag je blij zijn als je dat nog meekrijgt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, waarom behandelen ze 'm als een kleuter? "We may need to hire you!".
Ik had ze neergehoekt.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ExperimentalFrentalMental is niet boos
ExperimentalFrentalMental is wat verdrietig
Nee ExperimentalFrentalMental is niet boos
ExperimentalFrentalMental is wat . . . . . teleurgesteld...
Volgens mij hebben ze laatst de landingsplek van Curi naar hem vernoemd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Ben hem na 50 seconden kwijt, komt die daarna wel weer in beeld?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:31 schreef Tauchmeister het volgende:
Unieke beelden tonen afdaling Curiosity-rover op Mars
Geweldige video
bij 1minuut 4sec en 1min 5sec zie je het hitteschild nog net in beeld crashenquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:41 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ben hem na 50 seconden kwijt, komt die daarna wel weer in beeld?
Super! Heel mooi gedaanquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:31 schreef Tauchmeister het volgende:
Geweldige video
Echt knapquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:31 schreef Tauchmeister het volgende:
Geweldige video
Die "unidentified object" is waarschijnlijk die skycrane...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoiets, maar je ziet ook een unindentified object van links naar rechts vliegen.
Die was al neergestort... Je ziet de grijze stofwolk ervan in het middenquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die "unidentified object" is waarschijnlijk die skycrane...
In ieder geval waarschijnlijk geen alien's, waarom zouden ze helemaal hier naartoe komen als ze ons waarschijnlijk gewoon op afstand kunnen zien. [/offtopic modus uit]quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die was al neergestort... Je ziet de grijze stofwolk ervan in het midden
Panel aan een tafel in dat zaaltje.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:53 schreef xzaz het volgende:
Is die persco staks via telefoon of gewoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |