Ik doe een "beetje opleiding", heb een bijbaan, loop niet achter, en hou geld over aan het eind van de maand.quote:
Persoonlijke anecdote. Statistiek is echter in je nadeel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:07 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik doe een "beetje opleiding", heb een bijbaan, loop niet achter, en hou geld over aan het eind van de maand.
Statistiek moet je ook niet toepassen op een individu.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Persoonlijke anecdote. Statistiek is echter in je nadeel.
Deed ik dat dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Statistiek moet je ook niet toepassen op een individu.
Nee, erger nog: je deed alsof het voor iedereen geldt:quote:
quote:Al die lui die dan heel stoer uit huis gaan, moeten bijbaan nemen,. Bij een beetje opleiding resulteert dit automatisch in achterlopen.
Iedereen die studeert en op zichzelf gaat, moet een bijnaam nemen. De rest geldt niet meer voor iedereen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nee, erger nog: je deed alsof het voor iedereen geldt:
[..]
Hoeft trouwens ook niet. Maar goed, er is niks mis met een bijbaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
Iedereen die studeert en op zichzelf gaat, moet een bijnaam nemen. De rest geldt niet meer voor iedereen.
Na een jaartje elke dag minstens 3,5 uur met het OV te moeten ga je opeens beseffen waarom je het huis uit wil. Ik zit sinds een week in de buitenwijk van de stad waar ik studeer, en dat scheelt echt een boel tijd qua reizen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:14 schreef Dennisweb het volgende:
Vandaag ben ik 19 geworden, begin nu pas aan een studie journalistiek nadat ik mijn HAVO heb afgerond. Ik blijf thuis wonen en ga straks elke dag treinen van Groningen naar Zwolle. Ook hier heb ik gewoon niet de financiële middelen om op kamers te gaan. Het is trouwens thuis prima uit te houden, dus ik zou niet weten waarom ik per se op kamers zou moeten.
Bang voor wat, huur betalenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:23 schreef DianaHorizon het volgende:
Bijna 20, net van school af, straks studeren, blijf thuis wonen maar wil wel op kamers.. ben zo bang.
Oh nee, heb mn zin niet afgemaakt!quote:
Huur met 2 of 3 vrienden of andere personen particulier een huis, veel beter.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:34 schreef DianaHorizon het volgende:
[..]
Oh nee, heb mn zin niet afgemaakt!
Ben zo bang dat ik geen kamer meer vind!
Een goede kamer die niet al te duur is.
Ben de enige van mijn vrienden die naar Nijmegen gaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:42 schreef Drinky het volgende:
[..]
Huur met 2 of 3 vrienden of andere personen particulier een huis, veel beter.
Wat dat betreft zou ik vooral niet te snel wanhopig worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:34 schreef DianaHorizon het volgende:
[..]
Oh nee, heb mn zin niet afgemaakt!
Ben zo bang dat ik geen kamer meer vind!
Een goede kamer die niet al te duur is.
Ooh dat gaat wel goedkomen met mij, ik ben dol op feesten :pquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:46 schreef Thomas2301 het volgende:
Ik heb zelf nooit het idee gehad dat ik op kamers hoefde in mijn studententijd, uiteindelijk is het toch gaan kriebelen en heb ik inmiddels een kamer. En het 'studentenleven'... Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat het er ineens heel anders gaat uitzien. Als je veel van uitgaan houdt, zal dat misschien meer worden, als je meer houdt van thuis relaxen, zal je niet snel een feestbeest worden. Niks mis mee overigens. Het typische studentenleven boeit mij ook helemaal niet.
Vind de extra verantwoordelijkheden overigens wel leuk, lekker vrij in wat je doet. Ondanks dat het misschien geen opvallend vreemde dingen zijn, is het juk van thuis wel van je af geworpen.
Uiteindelijk ben jij echter degene die het best kan bepalen wanneer je er klaar voor bent. Ik had daar nog een paar jaar studeren voor nodig. 20 is nog vrij jong ook. Genoeg mensen die überhaupt dan 'pas' beginnen met studeren, vanuit hun stad.
Zoals ik zeg; het is gewoon wat je zelf wilt. Dat is ook het fijne.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:50 schreef DianaHorizon het volgende:
[..]
Ooh dat gaat wel goedkomen met mij, ik ben dol op feesten :p
maar kijk, ik kom uit een klein dorp (Limbuuuurg) en als je hier naar de disco's gaat, dan ken je iedereen, wordt vanzelf een feestje ;p
In een andere stad waar je niemand kent..hmm xd
Ik heb enorm dat gevoel, toch ervaar ik een vorm van angst oid om het onbekende in te stappen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef SilkenTofu het volgende:
Wel even een tijdje op jezelf wonen voor je met iemand gaat samenwonen, dat is wel echt een levenservaring die zinvol is voor je je bindt aan iemand. Maar of dat op je 20e of 25e is maakt niet uit. Neem je tijd om je er klaar voor te voelen om op jezelf te gaan. Bij ouders wonen kan je wel soms kleiner houden dan je werkelijk bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |