abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115552231
Dat ben ik dus, 20 jaar en woon nog thuis. Voel me nog helemaal niet zelfstandig genoeg en denk sowieso dat het voor mij lang zou duren voor ik me echt thuisvoel (op sociaal gebied) in een stad als Amsterdam.

Hebben jullie hier ervaring mee, of is dit totaal vreemd..?
pi_115552408
ik ben wat ouder en ook nog thuiswonend,,
imho moet je uit huis gaan als je zelf denkt daar klaar voor te zijn..
en je dus niet laten leiden door wat andere vinden.. :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:59:36 #3
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_115552426
Tja Amsterdam. Geen normaal denkend mens kan zich daar thuis voelen. Er is dus niks mis met je.
pi_115552446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:59 schreef 525TDS het volgende:
Tja Amsterdam. Geen normaal denkend mens kan zich daar thuis voelen. Er is dus niks mis met je.
:')
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115552452
Maak je je daarover pas druk als je 25+ bent. 20 en thuis is normaal.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_115552465
quote:
:')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_115552590
Ok
maar is er dan geen geweldig, magisch leven te vinden als je "het studentenleven" leidt?
Op de één of andere manier maken mensen in mijn klas het zo buitengewoon spectaculair dat je denkt dat je iets mist als je niet op jezelf woont haha..
Geef me even een reality check ajb :)
pi_115552664
quote:
Zit wat in.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:05:33 #9
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_115552668
Boeie, ik ben 22 en woon nog thuis en ben bijna afgestudeerd. En toch heb ik een magisch studentenleven, alleen niet zoals volgens het cliché beeld. Ik kan mijn freelancewerk, hobbies en vrienden niet combineren met een kamer in Amsterdam dus heb ik er heel bewust voor gekozen om gewoon niet op kamers te gaan.
The remedy is the experience.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:07:12 #10
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_115552730
Zoek een opleiding bij je in de buurt en vergeet die stad gewoon voor de rest van je verdere leven. Ik weet niet waar je woont maar er zijn veel leukere steden te bedenken dan Amsterdam.
- Leeuwarden, Groningen, zelfs Zwolle, Haarlem, Leiden, Delft, Gouda, Nijmegen, Breda, Den Bosch, Maastricht, echt er is genoeg.
pi_115552735
quote:
Onzin.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:07:27 #12
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_115552740
Verwacht geen magie van het studenten leven.

Wel is het goed voor je om op kamers te gaan, juist als je zelfstandig wilt worden. Je gaat niet op kamers omdat je zelfstandig bent, maar omdat je het wilt worden.

Los van alle magie die je evt denkt te verwachten: Ik zeg altijd dat je beter met wat studenten kunt oefenen op het samen wonen dan met je beoogde levenspartner :)
  Redactie Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:07:30 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_115552742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:03 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Ok
maar is er dan geen geweldig, magisch leven te vinden als je "het studentenleven" leidt?
Op de één of andere manier maken mensen in mijn klas het zo buitengewoon spectaculair dat je denkt dat je iets mist als je niet op jezelf woont haha..
Als ik soms hoor dat ze het met 5 euro moeten doen in 2 weken dan vind ik het nog prima dat ik thuis woon. Ik ben bijna 20..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_115552784
Tsja het ligt er natuurlijk aan wat je verstaat onder een magisch studentenleven maar voor dingen als borrels/feestjes is het wel makkelijker als je woont in de stad waar je studeert.
pi_115553015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:07 schreef 525TDS het volgende:
Zoek een opleiding bij je in de buurt en vergeet die stad gewoon voor de rest van je verdere leven. Ik weet niet waar je woont maar er zijn veel leukere steden te bedenken dan Amsterdam.
- Leeuwarden, Groningen, zelfs Zwolle, Haarlem, Leiden, Delft, Gouda, Nijmegen, Breda, Den Bosch, Maastricht, echt er is genoeg.
Gouda :') denk dat dat wel de minst leuke stad in Nederland is waar ik geweest ben.
de rest is wel leuk though.
Faka G
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:14:56 #16
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_115553055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Gouda :') denk dat dat wel de minst leuke stad in Nederland is waar ik geweest ben.
de rest is wel leuk though.
Hmmm, schrap Gouda maar ja. -

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirjam op 14-08-2012 13:15:30 (niet nodig) ]
pi_115553098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef 525TDS het volgende:

[..]

Hmmm, schrap Gouda maar ja. -
Dan weet ik dat ook maar weer :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2012 13:16:23 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:21:38 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115553332
Ik ging in mijn eerste jaar op kamers wonen in Groningen. Ik vond het zo leuk! Maar ik was er ook echt wel aan toe. Mijn broers waren al lang en breed het huis uit en het leventje in mijn oude woonplaats vond ik niet zo boeiend. Plus dat ik weinig moeite had met zelf mijn huishoudentje draaiende te houden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:26:11 #19
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115553501
Je moet het alleen doen als het goed voelt en je zeker weet dat je alles zelfstandig kunt regelen. Ik wilde op mijn 17e het huis al uit, maar dat kon nog niet vanwege financiële redenen. Twee jaar later ging ik alsnog en nu woon ik samen. Ik vind het geweldig, zelfstandig zijn. Maar mijn ouders waren vreselijke zeikerds, dus ik had echt de behoefte om weg te gaan. Ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115553529
Ik woonde in mijn studietijd ook gewoon thuis. Voelde onnodig om op kamers te gaan, ik woonde immers al in dezelfde stad. Net als de meesten in mijn jaar trouwens. En aan studentenleven geen gebrek, tis maar wat je er zelf van maakt natuurlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_115553572
Boeiend toch.
pi_115553740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:03 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Ok
Allemaal een hoax.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:33:38 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115553830
Is niets vreemds aan als je op je 20e thuis woont, gewoon normaal.
Ik ben 23 en woon ook nog thuis. Ik ga op mezelf als ik mijn opleiding af heb en een stabiele baan heb.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:56:09 #24
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115554764
Wel even een tijdje op jezelf wonen voor je met iemand gaat samenwonen, dat is wel echt een levenservaring die zinvol is voor je je bindt aan iemand. Maar of dat op je 20e of 25e is maakt niet uit. Neem je tijd om je er klaar voor te voelen om op jezelf te gaan. Bij ouders wonen kan je wel soms kleiner houden dan je werkelijk bent.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:57:49 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115554840
eeh , je studeert? Lijkt me volledig logisch dat je dan niet op jezelf woont. Al die lui die dan heel stoer uit huis gaan, moeten bijbaan nemen,. Bij een beetje opleiding resulteert dit automatisch in achterlopen.
Het zou wat anders zijn als je werkt en dan NOG thuiswoont , maar bij studeren is het mijns inziens niet zo erg ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_115555291
Oke, oke .. heb mijn realiteit iets bijgesteld.
Thanks voor de nuttige reacties
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:12:51 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115555449
De angst om iets te missen is geen goede reden om geforceerd op kamers te gaan - als jouw situatie dat eigenlijk niet toe laat - maar kan wel het juiste duwtje in de rug zijn om toch even in het diepen te duiken. Het voordeel van op jezelf gaan wonen is dat je opeens verantwoordelijk bent voor je eigen reilen en zeilen. Dat geeft een heleboel vrijheid en mogelijkheden en dat vinden de meeste mensen wel fijn.

In plaats van in een vage buitenwijk in Schubbekutteveen woon je opeens in Amsterdam (of andere stad) Centrum, kan je elke dag de hort op gaan zonder dat je ouders er last van hebben en maak je wellicht dingen mee die je anders niet mee zou maken. Dankzij je huisgenoten leer je weer allemaal mensen kennen. Vaak ook andere mensen dan die je tegenkomt op je studie of in je 'klas'. Dat verbreed je horizon ook behoorlijk.

Natuurlijk hoeft het niet alleen maar leuk te zijn. Zeker als je heel erg beschermd bent opgegroeid dan kan op kamers gaan de eerste keer zijn dat je met allerlei gemekker en gezeur in aanraking komt waarvan je niet gedacht had dat het zou bestaan. Maar daar leer en groei je dan ook van :)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:32:54 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115558680
Hallo, dit is fok. Hoop instemmende reacties dus.

20 is overigens m.i. niet laat. Was zelf 19, volgens mij verschuift het nu ook een beetje naar "latere leeftijd".

[ Bericht 56% gewijzigd door eriksd op 14-08-2012 15:43:46 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_115559015
SES
pi_115559056
Oh. Thanks mylene
pi_115561733
Ik denk dat op kamers gaan wel een verrijking is, maar dan moet je er wel klaar voor zijn. Ik had er zelf heel veel zin in en het is me ook absoluut niet tegengevallen :) Het fijnste vond ik dat ik een plek had om mensen uit te nodigen, als je nog bij je ouders woont neem je niet zo snel mensen mee de trein in om bij je ouders in de woonkamer een drankje te doen. Resultaat was dat ik steeds bij de ander moest afspreken of ergens in de stad (en na een poos voelde dat voor mij als jezelf uitnodigen, werd er ongemakkelijk van iig). Het voelt als een verademing dat ik nu gerust en spontaan tegen iemand kan zeggen: "heb je zin om bij mij te komen eten?"
Daarnaast is het inderdaad makkelijk met borrels en feestjes, voordat ik op kamers woonde en naar een bepaald feestje wilde, moest ik eerst uitzoeken of ik wel op tijd weg zou kunnen ivm laatste trein of dat ik bij iemand kon slapen. En dan zul je altijd zien dat de persoon bij wie je slaapt óf vroeg weg wil terwijl jij het nog wel naar je zin hebt óf het juist heel laat wil maken terwijl jij de volgende ochtend om 9:00 een belangrijk college hebt :P Ben blij dat ik daar vanaf ben in ieder geval.

Maar naast de praktische zaken denk ik niet dat je extreem veel mist van het studentenleven als je nog thuis woont hoor :) Mijn sociale leven is wel verder opgebloeid omdat het gewoon makkelijker afspreken is, maar het magische studentenleven dat jij in de OP beschrijft lijkt mij een fabeltje. Als je je nu beter voelt bij thuiswonen, dan doe je dat toch? Op kamers gaan kan altijd nog als je dat wil :)
pi_115561790
Ik ga ook op kamers in Amsterdam, ik heb al eerder op kamers gewoond en ik wil niks anders. Ik ken wel een aantal spoorknorren, het is toch wel jammer dat ze meestal eerder weggaan om bijv. een bus of trein te halen. Het is maar wat je zelf wilt ;)
pi_115565358
20 jaar, jezus wat oud!

(oftewel, nee je bent niet oud, don't worry)
pi_115565519
Ik zou ook niet in Amsterdam willen wonen
pi_115565635
Vandaag ben ik 19 geworden, begin nu pas aan een studie journalistiek nadat ik mijn HAVO heb afgerond. Ik blijf thuis wonen en ga straks elke dag treinen van Groningen naar Zwolle. Ook hier heb ik gewoon niet de financiële middelen om op kamers te gaan. Het is trouwens thuis prima uit te houden, dus ik zou niet weten waarom ik per se op kamers zou moeten :).
pi_115566029
20 is niet laat om op jezelf te gaan, bij verre na niet. Maar als je de mogelijkheid hebt(en die zou je makkelijk kunnen creeren in adam) om op jezelf te gaan in Adam met deze leeftijd dan zou ik het je zeker aanraden. Weet niet waar je vandaan komt? Al kom je niet uit de randstad/Noordholland zou het misschien ff wennen zijn aan de mentaliteit en de omgang van de mensen, maar dat is ook weer leuk om mee te maken en je leert ervan.

Wonen in Adam als je je jong bent is geweldig. Elke dag is anders, altijd wat te doen. Alleen is het wel een must om vrienden te maken of al hebben daar anders maak je natuurlijk niet veel dingen mee. Of je meot echt houden van opjezelf te zijn.

Ook leer je heel veel van op jezelf wonen als je jong bent, zeker in een wereldstad als Adam.
pi_115567100
Ik was bijna 18 toen ik op kamers ging en heel magisch vond ik het nou niet bepaald. Ik was nog vaak thuis omdat ik toch maar max 3 collegedagen per week had. Bovendien heeft mijn studentenstad nooit echt als 'thuis' gevoelt, maar dat komt mss ook omdat ik verder nog nooit verhuisd ben en altijd in hetzelfde dorp heb gewoont. Uiteindelijk ben ik vorig jaar 4 maanden in het buitenland geweest en daarvoor heb ik mn kamer opgezegd en sindsdien woon ik weer bij mn ouders. Ben nu 20, en zou nu wel op mezelf willen maar heb het geld niet :P

Ik had ook niet de goede redenen om uit huis te gaan. Ik had geen zin in de lange reistijd, maar dat was het. Ik wilde wel zelfstandig zijn, maar nou ook weer niet zo graag dat ik het helemaal in mn eentje kon en wou rooien in een stad.

Moraal van dit verhaal: zorg dus dat je goede redenen hebt om uit huis te gaan, ga niet op kamers omdat vrienden zeggen dat je zoveel mist. Ga af op je eigen gevoel; ben jij er klaar voor en heb je er zin in? Dan zit het wel goed. Twijfel je, dan zou ik er nog even over nadenken :)

[ Bericht 6% gewijzigd door fh101 op 14-08-2012 20:19:11 ]
pi_115569734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef Michielos het volgende:
eeh , je studeert? Lijkt me volledig logisch dat je dan niet op jezelf woont. Al die lui die dan heel stoer uit huis gaan, moeten bijbaan nemen,. Bij een beetje opleiding resulteert dit automatisch in achterlopen.
Het zou wat anders zijn als je werkt en dan NOG thuiswoont , maar bij studeren is het mijns inziens niet zo erg ;)
Overdrijven is ook een vak :') Ja, heel veel uitwonende studenten moeten een bijbaan nemen, maar dat leidt echt niet direct tot achterstand in opleiding.,

Tja, ik kom uit een familie/vriendenkring waarin iedereen op zijn 17e of 18e al uit huis ging, dus voor mij is het heel normaal om voor je 20e weg te gaan. Neemt niet weg dat er echt een heleboel studenten zijn die nog thuiswonen en dat thuiswonen op je 20e echt prima nog kan, maar ik vraag me dan altijd af of ze ook niet weg WILLEN.
pi_115570721
Op jezelf wonen heeft ook wel wat hoor. Lekker weg kunnen gaan en thuis kunnen komen wanneer je wilt zonder verantwoording af te hoeven leggen enzo. Toen ik nog thuis woonde kreeg ik altijd gezeur als ik tot laat weg bleef, dan werd er gevraagd hoe laat ik thuis zou zijn, maar dat wist ik vaak gewoon niet van te voren. Met als resultaat dat het thuisfront me boos opbelde om 3 uur 's nachts om te kijken of ik niet dood was. :') En als ik niet opnam omdat ik niet merkte dat er gebeld werd was er paniek. De vrijheid is heerlijk als je op kamers zit. Ook leuk als je de strijkplank of de afwas een dag kan laten staan zonder gemekker.

[ Bericht 17% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 14-08-2012 20:51:12 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:00:00 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115571512
Het mooiste is gewoon dat je geen verantwoording af hoeft te leggen. Wil je een nachtje doorhalen? Prima. 's Nachts nog even lekker buiten rondhangen? Prima. Dag in bed? Prima. Lekker boeiend allemaal.

En dat eindigt allemaal weer een beetje als je fulltime gaat werken, dus ik zou die periode zoveel mogelijk rekken zodat je zo lang mogelijk in die heerlijke tussenfase blijft hangen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 01:08:45 #41
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_115583005
Ik woon ook al m'n hele leven thuis, ben 22,5 jaar en student. (Las eerst "20 jaar student en nog niet uit huis", dacht al dat je 40 was ofzo :'))

Overigens ben ik van plan om na m'n studie ook nog tijdelijk thuis te blijven wonen, het is namelijk een koophuis en gezien ik meer ruimte heb dan op een gemiddelde studentenkamer kan ik met het extra geld dat ik dan over heb m'n ouders sneller (deels) terugbetalen voor het volledig bekostigen van m'n studie. :7 Niet dat ze dit verplicht hebben, maar toch.

Wat betreft vrijheid heb ik sinds de middelbare school al geen verantwoording af hoeven leggen aan het thuisfront. Kan dus ook hier net zo laat thuiskomen of lang wegblijven als ik wil. Dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Moet er wel een kanttekening bij zetten: Woon nu in een tuinhuisje met een bovenzoldertje ipv in een slaapkamer naast m'n ouders oid. Dus hoewel ik ''thuis'' woon zit ik met eventueel gezelschap gewoon in een ander huisje.

[ Bericht 6% gewijzigd door -0mega- op 15-08-2012 01:17:26 ]
pi_115583262
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:00 schreef eriksd het volgende:
Het mooiste is gewoon dat je geen verantwoording af hoeft te leggen. Wil je een nachtje doorhalen? Prima. 's Nachts nog even lekker buiten rondhangen? Prima. Dag in bed? Prima. Lekker boeiend allemaal.

En dat eindigt allemaal weer een beetje als je fulltime gaat werken, dus ik zou die periode zoveel mogelijk rekken zodat je zo lang mogelijk in die heerlijke tussenfase blijft hangen.
Met deeltijd werken kan ik ook niet erg uitslapen hoor :'(
Ieder vrij uurtje moet ik werken om rond te kunnen komen. (basis-beurs en ouders die niks betalen) :z

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2012 01:15:40 ]
pi_115586252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 01:08 schreef -0mega- het volgende:
Ik woon ook al m'n hele leven thuis, ben 22,5 jaar en student. (Las eerst "20 jaar student en nog niet uit huis", dacht al dat je 40 was ofzo :'))

Overigens ben ik van plan om na m'n studie ook nog tijdelijk thuis te blijven wonen, het is namelijk een koophuis en gezien ik meer ruimte heb dan op een gemiddelde studentenkamer kan ik met het extra geld dat ik dan over heb m'n ouders sneller (deels) terugbetalen voor het volledig bekostigen van m'n studie. :7 Niet dat ze dit verplicht hebben, maar toch.

Wat betreft vrijheid heb ik sinds de middelbare school al geen verantwoording af hoeven leggen aan het thuisfront. Kan dus ook hier net zo laat thuiskomen of lang wegblijven als ik wil. Dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Moet er wel een kanttekening bij zetten: Woon nu in een tuinhuisje met een bovenzoldertje ipv in een slaapkamer naast m'n ouders oid. Dus hoewel ik ''thuis'' woon zit ik met eventueel gezelschap gewoon in een ander huisje.
Als je thuis woont kan je je studie zelf toch ook wel betalen? Aan het begin van mijn studie woonde ik ook thuis en ik had toen echt heel veel geld over. Geld uitgeven zonder zorgen is het enige wat ik mis.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:56:10 #44
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_115586400
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:43 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Als je thuis woont kan je je studie zelf toch ook wel betalen? Aan het begin van mijn studie woonde ik ook thuis en ik had toen echt heel veel geld over. Geld uitgeven zonder zorgen is het enige wat ik mis.
Hè verdomme al die ninja edits :')

In mijn familie is me altijd verteld dat ik ''altijd nog kan gaan werken'' en dat ik eerst maar moest concentreren op m'n school / studie. Overigens ben ik ook met een paar projecten bezig die geld op moeten gaan leveren, maar veel tijd kosten. :7 En doen ze dat niet, staan ze alsnog mooi op m'n portfolio. Ook wordt m'n huishouden / was / eten niet voor me gedaan/gemaakt. Eten zelden. Zelfs op de middelbare school al.
-Mama wat eten we vanavond?
+Wat ga je maken? Niets? Dan eet je maar brood.

En ja ik kon gewoon om 2 uur de deur uit zonder dat ze vroegen waar ik naartoe ging. Hoogstens belt iemand me in de ochtend op om te vragen waar ik naartoe ben, maar eerder uit nieuwsgierigheid als ze erachter komen dat ik niet in 't tuinhuisje zit.. :')
pi_115586432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:56 schreef -0mega- het volgende:

[..]

Hè verdomme al die ninja edits :')

In mijn familie is me altijd verteld dat ik ''altijd nog kan gaan werken'' en dat ik eerst maar moest concentreren op m'n school / studie. Overigens ben ik ook met een paar projecten bezig die geld op moeten gaan leveren, maar veel tijd kosten. :7 En doen ze dat niet, staan ze alsnog mooi op m'n portfolio. Ook wordt m'n huishouden / was / eten niet voor me gedaan/gemaakt. Eten zelden. Zelfs op de middelbare school al.
-Mama wat eten we vanavond?
+Wat ga je maken? Niets? Dan eet je maar brood.

En ja ik kon gewoon om 2 uur de deur uit zonder dat ze vroegen waar ik naartoe ging. Hoogstens belt iemand me in de ochtend op om te vragen waar ik naartoe ben, maar eerder uit nieuwsgierigheid als ze erachter komen dat ik niet in 't tuinhuisje zit.. :')
Ik las pas later dat je in een tuinhuisje woonde, vandaar.

Dus je leeft alleen van een basisbeurs? :{
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:05:03 #46
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_115586510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:58 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Ik las pas later dat je in een tuinhuisje woonde, vandaar.

Dus je leeft alleen van een basisbeurs? :{
Neen, dat wordt gestort naar de rekening van m'n ouders in ruil voor studiebekostiging. Qua basisbehoeften word ik wel door m'n familie voorzien.
Verder heb ik ook nog gewoon zakgeld. _O- En uiteraard doe ik af en toe ook nog klusjes, dus dat levert af en toe ook nog wel wat op.

Ik leef uiteindelijk van netto ongeveer ¤100 per maand voor luxedingen (uitjes / spelletjes / andere meuk) Vaste lasten die ik wel zelf moet betalen (zoals bijv. mobiele telefoon) zijn daar al vanaf.

Als mn projecten echter klaar zijn moet daar een grote cashflow bijkomen :7

[ Bericht 3% gewijzigd door -0mega- op 15-08-2012 09:19:58 ]
pi_115589991
Och ja, het is maar hoe je je er zelf bij voelt. Ik ben nu 25 en als ik het huis uit ga ben ik waarschijnlijk 26 (oplevering nieuwbouwwoning ligt rond mijn verjaardag). Het begint inmiddels natuurlijk wel te kriebelen. Op je 25e ben je toch wel klaar thuis maar ik heb er verder nooit problemen mee gehad.

Ik heb tijdens mijn studie altijd minimaal een bijbaantje voor 12 á 16 uur gehad, het is onzin dat een bijbaan standaard vertraging met zich mee brengt. 2 avonden of in het weekend werken ga je heus niet merken, je kunt immers niet alleen maar studeren. Ga je veel meer werken kan ik het nog begrijpen.

Maar ik had gewoon andere prioriteiten. Ik hoefde niet zozeer op mezelf te wonen, zonder broers of zussen had ik genoeg ruimte thuis en ik heb altijd redelijk gemakkelijke ouders gehad. Wat ik wel wilde was mijn rijbewijs en een auto. Daar was geld voor nodig dus ik heb hard gespaard ipv een kamer betaald.

Conclusie: het ligt dus allemaal aan wat JIJ wilt. Niet wat 'normaal' is of wat 'gebruikelijk' is. Zet voor jezelf op een rijtje waarom je wel zou willen en waarom niet. Wil je wel heel graag maar kun je niet aarden in Amsterdam kun je altijd nog in de nabije omgeving een rustigere kamer vinden.
Fuck the EBU
pi_115595215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef Michielos het volgende:
Wat een onzin
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:43:52 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_115595306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:41 schreef Clemenza het volgende:

[..]

Wat een onzin
Enlighten me
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_115595552
Gewoon doen wanneer jij er zin in hebt. Op kamers gaan is voor sommigen een fantastische ervaring, terwijl het voor anderen verschrikkelijk is. En als je liever wacht tot je je er goed bij voelt, dan moet je dat vooral doen. Niemand is erbij gebaat dat jij voor je tijd ergens anders gaat wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')