edit: originele OP toegevoegd:quote:Topic mag nog wel even doorlopen!
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Kan me wel inbeelden dat je geschrokken was toen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik meende ook ooit luid en duidelijk mijn naam gehoord te hebben terwijl niemand hem uitsprak.
Just my brain playing tricks on me again.
Bizar, ik denk dat het echt isquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:45 schreef Speedfight het volgende:
Ik zie regelmatig mensen die er helemaal niet zijn. In mijn vaders huis hoor ik vaak een hoge gil en als ik me omdraai zie ik in een flits een jong meisje. Niemand anders hoort die gil, heel apart.
T zal wel in mn hoofd zitten, hoop dat t ooit over gaat
Ik wil t niet weten of het echt is inderdaad, ik negeer het altijd maar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar als puntje bij paaltje komt, wil je ze niet op de proef stellen.
Daar hadden we het toch al over gehad, dat gaat niet meer, ik hoor ze nog amper.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar als puntje bij paaltje komt, wil je ze niet op de proef stellen.
Het is ook echt, kan me niet voorstellen dat je je zoiets kan inbeelden of dat je hersenen je voor de gek houden. Negeren lijkt me idd het beste.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik wil t niet weten of het echt is inderdaad, ik negeer het altijd maar.
Vind het idee veel te eng, haha.
Heb er eigenlijk geen angst voor, alleen heb ik heel soms demonische dromen die wel echt heel eng zijn maar gelukkig eindigen ze wel meestal positief.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Goed boomklim-verhaal wel. Kan me goed voorstellen dat je dan, zeker als 12-jarige, je snel uit de voeten maakt, want het is ook gewoon raar.
Zijn jullie verder ook 'bang' voor geesten en demonen? Ik merk zelf dat ik het puur fascinerend vind, en angst ervoor heb ik niet. Lijkt me wel tof om het een keer mee te maken.
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjesquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:57 schreef Panzermaus het volgende:
Zijn jullie verder ook 'bang' voor geesten en demonen? Ik merk zelf dat ik het puur fascinerend vind, en angst ervoor heb ik niet. Lijkt me wel tof om het een keer mee te maken.
Welkom!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:20 schreef Valkyrjur het volgende:
Nu ik geregistreerd ben ook maar eens posten in dit topic, nadat ik al erg lang mee lees in het Truth gedeelte
[..]
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjes
Als je bijv erg moe bent enzo kan dat wel hoor Manke.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Het is ook echt, kan me niet voorstellen dat je je zoiets kan inbeelden of dat je hersenen je voor de gek houden. Negeren lijkt me idd het beste.
Welkom , ik ben hier nu zo'n 6 jaar en daarvoor las ik ook alleen maar mee, pas wel op het is wel verslavend en net hotel california, you can check out but you can never leave om ff met Lavenderr dr woorden te sprekenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:20 schreef Valkyrjur het volgende:
Nu ik geregistreerd ben ook maar eens posten in dit topic, nadat ik al erg lang mee lees in het Truth gedeelte
[..]
Het ligt bij mij aan de situatie. In een aantal gevallen is er een warm, liefdevol gevoel waarbij angst het laatste is waar je aan denkt. Meestal met dierbare overledenen. Er zijn ook momenten dat ik minder leuke entiteiten aanvoel en/of zie. In eerste instantie voel ik geen angst, zorg ik dat ik mezelf bescherm en stuur "het" van me weg. Maar daarna sta ik vaak wel even met knikkende knietjes
hee mousyquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:04 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Als je bijv erg moe bent enzo kan dat wel hoor Manke.
Maar lees dat het beter met je gaat, ben k blij om
Ja ben er weer het is echt zoals lavenderr zegt Fok is hotel california you can check out but you cabn never leavequote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:19 schreef Manke het volgende:
[..]
hee mousyje bent er weer
Ik heb het ervaren toen ik moe was, maar het waren geen inbeeldingen
Wil je niet zo eng doen zat er net over te schrijven (ga uit mn hoofd)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
Some dance to remember, some dance to forget ...
Hoe weet je nou dat het een demoon is?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:03 schreef Narasan het volgende:
Nog steeds geen nieuwe ervaringen meer meegemaakt. Stemmen ook minder goed hoorbaar nu. De demoon die ik een anderhalve week geleden in mijn kamer had gezien, is ook niet meer voorgekomen.
Ik denk dat je dat wel voeld en ziet en miscchien wel ruikt ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat het een demoon is?
Ik zou ook je naam zeggen als ik je tegen kwam.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik meende ook ooit luid en duidelijk mijn naam gehoord te hebben terwijl niemand hem uitsprak.
Just my brain playing tricks on me again.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |