Je vult zelf een wijzer in. Gaat elke vraag daar over dezelfde issue?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:09 schreef Thanatos45 het volgende:
Ik bijf ook maar op de piratenpartij uitkomen, vet irritantOp zich ben ik het op een hoop punten met ze eens, maar ik twijfel of ik moet stemmen op een one-issue partij die hoogstens 1-2 zetels gaat halen.
Beter Nederlandquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:13 schreef Bigs het volgende:
Van de nieuwe partijen komt de PP gelukkig wel als het meest serieus over![]()
En de Anti euro partij die gelooft dat Engeland nog de euro heeftquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:21 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Beter Nederland. In tijden niet meer zo gelachen.
Klopt, beter bestuur nu m.i.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
2010. Ik heb het filmpje niet gezien (doe ik morgen), maar ik mag aannemen dat in 2 jaar veel veranderd is
Het is nu toch al mogelijk om TV-zenders online te bekijken met de Ziggo TV app?quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:18 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb enkele kritiekpuntjes:
- Alle Nederlandse radio en TV online beschikbaar:
Hoe willen ze dit in hemelsnaam realiseren? Veel TV-zenders kunnen om licentieredenen gewoon niet op internet uitzenden. Als ze hiertoe gedwongen worden, dan wordt het niet meer aantrekkelijk voor ze om bepaalde series uit te zenden.
- Medische patenten afschaffen:
Mooi gebaar, maar wat te doen met medicijnen uit andere landen? Volgens mij produceert Nederland zelf niet veel medicijnen en halen we veel van onze medicijnen uit het buitenland. Kortom, die kostenreductie valt mee. Ook wordt het voor bedrijven niet meer aantrekkelijk om in R&D te investeren, omdat een ander met de resultaten van het dure onderzoek gebruik kan maken. Je haalt innovativiteit uit die sector weg.
Oh, het gaat om live-tv.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:30 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Het is nu toch al mogelijk om TV-zenders online te bekijken met de Ziggo TV app?
Toen ik afgelopen week in Ierland was ontdekte ik http://www.aertv.ie waar een aantal omroepen te bekijken zijn voor iedereen met een Iers IP adres. Zoiets moet mogelijk zijn als je het beperkt tot Nederland lijkt me.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:18 schreef robin007bond het volgende:
- Medische patenten afschaffen:
Mooi gebaar, maar wat te doen met medicijnen uit andere landen? Volgens mij produceert Nederland zelf niet veel medicijnen en halen we veel van onze medicijnen uit het buitenland. Kortom, die kostenreductie valt mee. Ook wordt het voor bedrijven niet meer aantrekkelijk om in R&D te investeren, omdat een ander met de resultaten van het dure onderzoek gebruik kan maken. Je haalt innovativiteit uit die sector weg.
(Uit: http://dump.piratenpartij.nl/programma-piratenpartij.pdf )quote:Patenten zijn bedoeld om innovatie te bevorderen.
Nederland heeft van 1867 tot 1910 geen patentwetgeving gekend.
Toch waren dit geen slechte tijden voor Nederland.
Onder druk van het buitenland -Nederland werd een vrijbuitersstaat genoemd- werd in 1910 patentwetgeving ingevoerd.
Tijdens de patentvrije periode konden ondernemers onbelemmerd hun bedrijf opbouwen.
Zo zijn de gebroeders Philips in de patentvrije periode begonnen met de productie van gloeilampen en werd in Oss de margarinefabriek opgezet die later uitgroeide tot Unilever.
Op dit moment vindt een andere ontwikkeling plaats. Patenten worden steeds vaker geclaimd in niet-democratische landen als China. Nederland geeft door het erkennen van patenten aan die landen meer macht. De monopolies, die in het Westen al nauwelijks gecontroleerd worden, kunnen in dergelijke landen al helemaal niet gecontroleerd worden. Wanneer wij niet het voortouw nemen in het afschaffen van patenten, verliezen we niet alleen de democratische controle op innovatie maar komt de innovatie zelf onder druk te staan.
Patenten werken innovatie tegen.
Hoewel patenten helpen om de informatie over uitvindingen te openbaren, wordt het gebruik van die uitvindingen gemonopoliseerd.
De Piratenpartij wil van die situatie af. Patenten worden in Nederland nu zonder controle op de nieuwheid toegekend. Het onderzoek naar de nieuwheid dat gedaan wordt heeft geen consequenties voor de toekenning van een patent. Vrijwel alles kan dus in Nederland gepatenteerd worden en de toekenning kan alleen achteraf bij de rechter worden aangevochten.
Hierdoor worden patenten te gemakkelijk verleend en innovatie door anderen belemmerd. Bovendien wordt innovatie op deze manier bij de rechter bevochten in plaats van op de markt. Onze focus ligt dus ten eerste op het verhogen van de drempel tot het verlenen van patenten.
Bron: https://www.piratenpartij(...)tste-moment-denkbaarquote:Geachte Leden, vrienden van de Piratenpartij,
Vlak voordat het nieuwe mailingsysteem in gebruik genomen ging worden, is er op de valreep een fout gemaakt bij het handmatig sturen van een mail aan een grote groep piraten. Daarbij zijn flink wat e-mailadressen in het voor iedereen zichtbare "To" veld opgenomen. Dit betekent dat die e-mailadressen nu bij veel mensen bekend zijn, en in bepaalde gevallen is de identiteit van de betrokkenen mogelijk uit het mailadres af te leiden.
Lijkt mij ook erg lastig om dit onder het tapijt te schuiven. Ze bieden inderdaad hun ballen aan en die kiezer zal er waarschijnlijk ook gewoon voor kiezen om die af te hakken. De gevestigde partijen hebben tenminste nog geen privacyblunders van hetzelfde formaat gemaakt met hun ledenadressen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:38 schreef trancethrust het volgende:
Come on, deze gasten komen er gewoon voor uit en bieden hun ballen aan voor iedereen die ertegenaan wilt schoppen. Beter dan niets zeggen en/of doen dat het iemand anders zn schuld is, zoals gevestigde partijen graag doen.
Ze hadden het ook niet kunnen zeggen, het is alleen naar leden gegaan die in zijn geschreven voor de nieuwsbrief. (ik heb niets gehad). Als ze daar een 'oeps'=mail achteraan hadden gestuurd en een lid had het openbaar gemaakt was het een stuk beschamender geweest (imo).quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Het is inderdaad wel een hele grote faal, al helemaal gezien hun standpunten over privacy en het omgaan met vertrouwelijke gegevensAan de andere kant geeft dit wel weer wat transparantie
ik zit erover te denken om juist daarom op ze te stemmen. met de huidige peilingen gaat de coalitievorming toch een hel worden waar niemand uiteindelijk blij van wordt. ik heb dan liever dat mijn stem er voor gezorgd heeft dat de komende 4(3? 2?) jaar er een consequente stem is voor privacy. dat lijkt mij belangrijker dan of mijn favorite partij nou een zeteltje meer of minder heeft waarmee ze een poging tot coalitievorming moeten doen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:09 schreef Thanatos45 het volgende:
Ik bijf ook maar op de piratenpartij uitkomen, vet irritantOp zich ben ik het op een hoop punten met ze eens, maar ik twijfel of ik moet stemmen op een one-issue partij die hoogstens 1-2 zetels gaat halen.
Dit was sowieso uitgekomen natuurlijk. Het enige wat je dan kan doen is wat ze nu gedaan hebben, namelijk de fout erkennen. Het is ironisch dat dit juist bij deze partij gebeurt. Wat als dit bij een overheidinstelling was gebeurd en die hadden na de tijd excusses aangeboden? Dan was dat waarschijnlijk als casus door de Piratenpartij gebruikt om te laten zien wat een digibeten er wel niet bij de overheid werken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ze hadden het ook niet kunnen zeggen, het is alleen naar leden gegaan die in zijn geschreven voor de nieuwsbrief. (ik heb niets gehad). Als ze daar een 'oeps'=mail achteraan hadden gestuurd en een lid had het openbaar gemaakt was het een stuk beschamender geweest (imo).
iig een casus voor een geautomatiseerd mailsysteem zoals ze nu voor zichzelf ook willen hebbenquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit was sowieso uitgekomen natuurlijk. Het enige wat je dan kan doen is wat ze nu gedaan hebben, namelijk de fout erkennen. Het is ironisch dat dit juist bij deze partij gebeurt. Wat als dit bij een overheidinstelling was gebeurd en die hadden na de tijd excusses aangeboden? Dan was dat waarschijnlijk als casus door de Piratenpartij gebruikt om te laten zien wat een digibeten er wel niet bij de overheid werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |