Nee, in de winkel gekocht.quote:
quote:Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Als jij op dezelfde bron gekeken hebt als ik, dan gaat dat over dixons.nl en niet over aankopen in de winkel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gekocht via hun website?
Edit.
Maakt niet uit zie ik.
Gewoon terug brengen
En dit staat bovenaan:quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hier de AV van de fysieke winkel
http://www.dixons.nl/overdixons/#algemene-voorwaarden
[..]
quote:Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
Deed ik in eerste instantie wel, daarna door gelikt naar de AV van de fysieke winkelquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als jij op dezelfde bron gekeken hebt als ik, dan gaat dat over dixons.nl en niet over aankopen in de winkel.
Ik zie ze ook niet eerlijk gezegd...quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef Stuart het volgende:
Nee, in de winkel gekocht.
Ik kan eigenlijk niets anders vinden ElisaB. Je hebt ongetwijfeld gelijk hoor. Ik weet echter niet waar ik andere voorwaarden kan vinden
Ik zie het.quote:
Ik heb pas om 19.00 uur mijn laatste gesprek gehad met AppleCare en kon om die reden Dixons niet meer bereiken. Voordat ik morgen naar de winkel ga wilde ik eigenlijk graag weten wat ik in redelijkheid kan vragenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zie ze ook niet eerlijk gezegd...
Heb je Dixons zelf al gevraagd? Wellicht zitten ze er niet zo mee, en ruilen ze 'm gewoon om
Je link impliceert toch echt iets anders:quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Deed ik in eerste instantie wel, daarna door gelikt naar de AV van de fysieke winkel
Tsja... je hebt recht op gratis reparatie of een vervangend product. De winkel mag kiezenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:08 schreef Stuart het volgende:
Ik heb pas om 19.00 uur mijn laatste gesprek gehad met AppleCare en kon om die reden Dixons niet meer bereiken. Voordat ik morgen naar de winkel ga wilde ik eigenlijk graag weten wat ik in redelijkheid kan vragen
Ik had gehoopt binnen 14 dagen meer keuzes te hebbenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja... je hebt recht op gratis reparatie of een vervangend product. De winkel mag kiezen
Ik zou ook echt gruwelijk balen als ik jou wasquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:13 schreef Stuart het volgende:
Ik had gehoopt binnen 14 dagen meer keuzes te hebben
Een vervangend product is prima (al heb ik het liefst mijn geld terug).
Reparatie van een 3 dagen oud product dat zomaar 3 of 4 weken kan duren (maximaal 3 weken als je het rechtstreeks bij Apple brengt) is toch wel erg vervelend lang voor zo'n duur product
Stel je niet zo aan johquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:18 schreef hugsy33 het volgende:
Neem zwart op wit mee waar je recht op hebt, dixons naait je waar je bij staat.
Ik moet morgen maar kijken hoe ze reageren. Zou echt verschrikkelijk balen als ze niets anders aanbieden dan 'reparatie'.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou ook echt gruwelijk balen als ik jou was
Het zal ook een beetje van Apple afhangen; als Apple vrij gemakkelijk is met doa's, zal de winkelier er ook niet zoveel moeite mee hebben om 'm om te ruilen.
Probeer het in elk geval vriendelijk; stennis schoppen kan altijd nogquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef Stuart het volgende:
Ik moet morgen maar kijken hoe ze reageren. Zou echt verschrikkelijk balen als ze niets anders aanbieden dan 'reparatie'.
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Zal proberen zo relaxed mogelijk te zijnquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Probeer het in elk geval vriendelijk; stennis schoppen kan altijd nog
Wees er op voorbereid dat ze niet zomaar zullen aannemen dat het is zoals jij zegt. Als de Apple-medewerk(st)er jullie gesprekken heeft genoteerd, dan zou je kunnen voorstellen dat ze zelf even contact opnemen met Apple om te horen wat er is...
Ik ga voor je duimen
Geen verwijzing verder naar hun algemene voorwaarden. Of had ik die 'gewoon' in de winkel moeten lezen?quote:Ruilen binnen 14 dagen, onbeschadigd, in oorspronkelijke verpakking en met de originele aankoopbon.
Software, iTunes-, kado- en belkaarten en belpakketten worden niet geruild.
Bij Apple altijd 3 jaar garantie op al je Apple aankopen.
Goede vraag. Ze moeten beschikbaar zijn als je erom vraagt, maar verder zou ik het niet weten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:31 schreef Stuart het volgende:
Op mijn aankoopbon staat overigens dit:
[..]
Geen verwijzing verder naar hun algemene voorwaarden. Of had ik die 'gewoon' in de winkel moeten lezen?
Ik zie alleen dit dus staan:quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:37 schreef Sobajo het volgende:
Staat er op de bon niet dat je hem binnen 2 weken terug kan brengen? Heb dezelfde MBA bij Dixons gekocht en van iets dergelijks op de bon staat mij iets bij.
Zeg dat je hem wilt ruilen voor geld.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zie alleen dit dus staan:
Ruilen binnen 14 dagen,
Thanksquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:42 schreef Sobajo het volgende:
Ah dat was wat ik las, ging over ruilen dus. Succes ermee iig
Dat wil ik inderdaadquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zeg dat je hem wilt ruilen voor geld.
Maar dat gaat niet gebeurenquote:
Onzin. De MacBook Air staat gewoon in de huis-aan-huis-folder aangeboden. En anders kon je er nog niks mee.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:54 schreef Stuart het volgende:
Wat overigens een ietwat vreemd verhaal was is dat de verkoper mij vertelde dat ik geluk had dat hij een MacBook Air in de winkel had liggen. Hij had er een besteld voor een klant en kreeg er per ongeluk 2 binnen. Hij zij dat hij ze eigenlijk niet in de winkel mocht verkopen maar dat dit online moest geschieden en dan in de winkel ophalen. Misschien kan ik daar nog iets mee morgen
Waarschijnlijk mag het gewoon maar wilde hij me extra blij maken. Dat is dus niet gelukt
Klopt, maar bij veel filialen kun je hem niet direct halen. Die moet je bestellen (online).quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Onzin. De MacBook Air staat gewoon in de huis-aan-huis-folder aangeboden. En anders kon je er nog niks mee.
Dan denk ik dat ze het OF niet mogen verkopen in dat filiaal danwel dat in het geval het wel mag ik dezelfde rechten heb als koop bij Dixons.nl en het product dan ophaal in Hoofddorpquote:1. ICENTRE HAARLEM
GROTE MARKT 5
2011 RC - HAARLEM
Tel. 0900-5 20 20 20
Apple Premium Reseller
2. ICENTRE AMSTELVEEN
BINNENHOF 61
1181 ZJ - AMSTELVEEN
Tel. 0900-5 20 20 20
Apple Premium Reseller
Apple Solution Experts - Education
3. MEDIA MARKT CRUQUIUS
CRUQUIUSPLEIN 10
2142 EV - CRUQUIUS
Apple Shop
4. SATURN HOOFDDORP
MARKTLAAN 124
2132DM - HOOFDDORP
Tel. 023-5563000
Apple Shop
5. CAPI LOUNGE 3
SCHIPHOL LOUNGE 3
1118 AM - LUCHTHAVEN SCHIPHOL
Apple Shop
6. DIXONS XTRA HAARLEM
GROTE HOUTSTRAAT 70
2011 SR - HAARLEM
Tel. 088-0271712
Apple Shop
7. MYCOM HOOFDDORP
KRUISWEG 969 A-B
2132 CE - HOOFDDORP
Tel. 023-5556633
8. CAPI LOUNGE 2
LOUNGE 2
9. LOUNGE 1
LOUNGE 1
10. DIGITAL WAREHOUSE BV
PIETER CALANDLAAN 228E
1069 LA - AMSTERDAM
Tel. 020-6191755
Apple Solution Experts - Creative
11. MYCOM HAARLEM
ZIJLWEG 26
2013 DH - HAARLEM
Tel. 023-5322597
12. MISCO NEDERLAND BV
KALKBRANDERIJ 2
1185 EC - AMSTELVEEN
Tel. 020-5470666
13. MACWAREHOUSE
ALETTA JACOBSLAAN 7
1066 BP - AMSTERDAM
Tel. 020-3551663
14. MYCOM AMSTELVEEN
REMBRANDTWEG 115
1181 GG - AMSTELVEEN
Tel. 020 3453599
15. DIXONS XTRA AMSTELVEEN
BUITENPLEIN 101
1181 ZE - AMSTELVEEN
Tel. 088-0271717
16. CENTRAL POINT NEDERLAND B.V.
BIESBOSCH 225
1181 JC - AMSTELVEEN
Tel. +31 20 3472323
17. BCC PLAZA
BUITENVELDERTSELAAN 158
1081 AB - AMSTERDAM
Tel. 0900-0555
18. NDI IT SOLUTIONS
STRAWINSKYLAAN 451
1077 XX - AMSTERDAM
Tel. +31 20 4421900
19. MACCARE
VAN KINSBERGENSTRAAT 41BG
1057 PL - AMSTERDAM
Tel. 020 6832138
quote:
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger opquote:
Zeker nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:06 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op
Hoe het ook zij, er is gewoon sprake van een koopovereenkomst. En voor zover ik begrijp, is die niet op afstand gesloten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:16 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zeker niet
Maar wat ik begrijp mag Dixons Hoofddorp alleen MacBook's verkopen als deze online besteld zijn. Dan bestel en betaal je op Dixons.nl en haal je het op in een filiaal van keuze. Mij werd ook verteld dat hij eigenlijk de notebook moest terugsturen maar dat dit nu niet meer nodig was omdat ik hem wilde. Ik weet het ook niet hoor, wat precies wel en niet mag
Het maakt voor jou in ieder geval neits uit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:16 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zeker niet
Maar wat ik begrijp mag Dixons Hoofddorp alleen MacBook's verkopen als deze online besteld zijn. Dan bestel en betaal je op Dixons.nl en haal je het op in een filiaal van keuze. Mij werd ook verteld dat hij eigenlijk de notebook moest terugsturen maar dat dit nu niet meer nodig was omdat ik hem wilde. Ik weet het ook niet hoor, wat precies wel en niet mag
Ik ben bang dat het hoe dan ook een vervelend (gezeur) verhaal gaat worden
Dat klopt. Maar de verkoper zei dat als Apple ziet dat hij die MacBook Air zo in de winkel te koop aanbiedt ze zijn iPad's weghalen. Misschien allemaal onzinpraat hoor en inderdaad, overeenkomst blijf overeenkomst maar dan doen ze dus wel iets dat niet is overeengekomen met Apple. Nou ja, ik zie morgen wel en hoop op het bestequote:Op maandag 13 augustus 2012 22:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, er is gewoon sprake van een koopovereenkomst. En voor zover ik begrijp, is die niet op afstand gesloten.
Niet dat het er toe doet hoor (de overeenkomst tussen Dixons en Apple sta jij buiten) maar hoe moet Apple dat in jouw geval dan 'zien'?quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de verkoper zei dat als Apple ziet dat hij die MacBook Air zo in de winkel te koop aanbiedt ze zijn iPad's weghalen. Misschien allemaal onzinpraat hoor en inderdaad, overeenkomst blijf overeenkomst maar dan doen ze dus wel iets dat niet is overeengekomen met Apple. Nou ja, ik zie morgen wel en hoop op het beste
Doordat het adres van de winkel op de bon vermeld staat. Ik probeer ook maar iets te bedenken johquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet dat het er toe doet hoor (de overeenkomst tussen Dixons en Apple sta jij buiten) maar hoe moet Apple dat in jouw geval dan 'zien'?
Iets met laag water en spijkers enzoquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:30 schreef Stuart het volgende:
[..]
Doordat het adres van de winkel op de bon vermeld staat. Ik probeer ook maar iets te bedenken joh
Ah! Jij hebt de algemene voorwaarden van de (fysieke) winkels gevonden? Zo nee, dan lees je verdomd slechtquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
Het maakt voor jou in ieder geval neits uit.
Terug naar de winkel en geld terugvragen. Geef aan dat je spijt hebt van je aankoop en dat je je beroept op herroepingsrecht. 14 dagen zou dat zijn volgens hun eigen algemene voorwaarden.
Ik ga nu bellenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Maanvis het volgende:
euh waarom heb je dixons nog niet gebeld? zitten wij hier vanalles voor je op te zoeken terwijl er helemaal nog geen probleem is
Da's je geraaien!quote:
Goed gedaan Stuartquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef Stuart het volgende:
Dixons gaat geld teruggeven. Ik ben best onder de indruk daarvan
ik ook dat je toch je telefoonangst overwonnen hebtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:56 schreef Stuart het volgende:
Dixons gaat geld teruggeven. Ik ben best onder de indruk daarvan
Hahahaquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ook dat je toch je telefoonangst overwonnen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |