Dan nog, als ik me niet vergis was het Marcellis ((die in die tijd veel tijd op de bank spendeerde) (plus ? miljoen)) voor Lens. In die tijd had je bij PSV een overvloed aan verdedigers, dat achteraf blijkt dat ze er allemaal geen hol van kunnen, is een beetje achteraf lullen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:30 schreef Scarface88 het volgende:
Ja die reden heeft afgelopen seizoen zijn ontslag gekregen.
Wat ik er van begreep, viel de blessure mee en hoopt hij tegen Roda gewoon mee te spelen.quote:
quote:Mertens: „Op meer krediet gerekend”
Zijn formidabele invalbeurt tegen het Nederlands elftal stond in schril contrast met zijn fletse optreden in het verloren competitieduel met RKC. Met een doelpunt en twee assists leidde Dries Mertens de Rode Duivels woensdagavond langs Oranje, terwijl hij vier dagen eerder in Waalwijk door PSV-trainer Dick Advocaat in de rust werd gewisseld vanwege zijn geringe inbreng. „Ik was het niet eens met die wissel. Ik speelde niet goed tegen RKC, maar ik had op meer krediet gerekend”, blikte Mertens na de oefenzege op Oranje in Brussel terug.
Tot zijn grote ongenoegen begon de aanvaller tegen Nederland op de bank. Gezien zijn matige voorbereiding en dito competitiestart was dat niet zo verwonderlijk. Als invaller had Mertens in het Koning Boudewijn-stadion echter maar een kwartier nodig om zijn klasse te etaleren. Mertens tekende zelf voor de gelijkmaker, waarna Romelu Lukaku en Jan Vertonghen op zijn aangeven de score naar 4-2 uitbreidden. „Ik heb laten zien dat ik in de basis thuishoor. Ik verwacht zaterdag tegen Roda JC gewoon weer te spelen”, aldus Mertens, die zich gisteren met een brede grijns op het gezicht op De Herdgang meldde. Hij kreeg bovendien de complimenten van bondscoach Marc Wilmots. „Mertens kan met een opgeheven hoofd naar PSV.”
Zo veel ruimte als Oranje in de slotfase weggaf, zal Mertens morgen tegen Roda JC vermoedelijk niet krijgen. Al bewaart hij wel goede herinneringen aan de laatste thuiswedstrijd tegen de ploeg uit Kerkrade (7-1). Vorig seizoen scoorde Mertens namelijk vier keer tijdens dit duel, waarin de gasten meer dan een uur met tien man speelden. Voor een herhaling van dit scenario zouden Mertens en zijn coach Advocaat nu direct willen tekenen.
De arrogantie begint weer. Dat bedoelde ik met mijn laatste posts, deze spelers moeten het eerst maar een heel seizoen bewijzen. Als je slecht speelt dan wordt je gewoon gewisseld, ook tegen een club als RKC want daar liet hij werkelijk helemaal niks zien.quote:
Daar lijkt het wel op, maar bij hun nationale elftal zullen nog andere dingen spelen, ik hoor altijd geweldige verhalen over Hazard maar die liet het tegen NL weer niet zien (en hij staat altijd in de basis), in die zin heeft Mertens wel een beetje gelijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:27 schreef tja77 het volgende:
Krediet wil dus eigenlijk gewoon zeggen.
"ik ben een dure voetballer, dus als ik kut speel, moet ik gewoon blijven staan, en mag ik absoluut niet gewisseld worden"
Mertens heeft het niet bewezen wou je zeggen? MVP van de Eredivisie en rendeerde beter dan de geliefde Balázs Dzsudzsák. Al zeggen cijfers alleen niet alles maar als je over iemand redelijk tevreden mag zijn (vorig seizoen) is het Mertens wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De arrogantie begint weer. Dat bedoelde ik met mijn laatste posts, deze spelers moeten het eerst maar een heel seizoen bewijzen. Als je slecht speelt dan wordt je gewoon gewisseld, ook tegen een club als RKC want daar liet hij werkelijk helemaal niks zien.
Mertens heeft hetzelfde probleem als Dzsudzsak ook had en dat is goed presteren bij thuiswedstrijden en uitwedstrijden helemaal niks laten zien. Als je dan tegen een RKC totaal onzichtbaar bent dan wordt je gewoon gewisseld als de trainer denkt iets met een wissel te kunnen forceren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Mertens heeft het niet bewezen wou je zeggen? MVP van de Eredivisie en rendeerde beter dan de geliefde Balázs Dzsudzsák. Al zeggen cijfers alleen niet alles maar als je over iemand redelijk tevreden mag zijn (vorig seizoen) is het Mertens wel.
Dat ontken ik ook niet, maar ook uit heeft hij wel belangrijke doelpunten gemaakt (ook al was hij vrij onzichtbaar). Uiteindelijk hoe je het ook bekijkt het gaat om resultaat.. als wij alles met een schrale 1-0 winnen sta je te feesten op het SHP aan het eind van het jaar.. resultaat telt (dat het er leuk uit ziet willen we ook graag).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mertens heeft hetzelfde probleem als Dzsudzsak ook had en dat is goed presteren bij thuiswedstrijden en uitwedstrijden helemaal niks laten zien. Als je dan tegen een RKC totaal onzichtbaar bent dan wordt je gewoon gewisseld als de trainer denkt iets met een wissel te kunnen forceren.
Klopt, dat is ook niet zozeer het punt, als je scoort is het prima. Matavz is ook vaak de hele wedstrijd onzichtbaar en dan ligt er ineens een bal in de goal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:36 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar ook uit heeft hij wel belangrijke doelpunten gemaakt (ook al was hij vrij onzichtbaar). Uiteindelijk hoe je het ook bekijkt het gaat om resultaat.. als wij alles met een schrale 1-0 winnen sta je te feesten op het SHP aan het eind van het jaar.. resultaat telt (dat het er leuk uit ziet willen we ook graag).
Eens dat Mertens onzichtbaar was, maar kwam dat ook niet door de gevolgde strategie? Via van Bommel verliep bijna elke aanval op rechts, en als er al over links werd gespeeld, werd dat via Willems gedaan, die veel ruimte kreeg. Een aanval van Willems gaat ten koste van een aanval via Mertens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:34 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Mertens heeft hetzelfde probleem als Dzsudzsak ook had en dat is goed presteren bij thuiswedstrijden en uitwedstrijden helemaal niks laten zien. Als je dan tegen een RKC totaal onzichtbaar bent dan wordt je gewoon gewisseld als de trainer denkt iets met een wissel te kunnen forceren.
En dat gevoel is allee maar bij hun versterkt door Rutten als trainer..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:27 schreef tja77 het volgende:
Krediet wil dus eigenlijk gewoon zeggen.
"ik ben een dure voetballer, dus als ik kut speel, moet ik gewoon blijven staan, en mag ik absoluut niet gewisseld worden"
twitter:RikElfrink twitterde op vrijdag 17-08-2012 om 18:23:46Jagos #Vukovic bevestigt aanstaand vertrek bij #PSV. "Dat is 100% zeker. Komende week wordt meer duidelijk." Zo meer op ed.nl reageer retweet
Mooie wedstrijd was dat, geweldige vrije trap van Mertens, mooie goal van Strootman, Manolev met zijn stuntje, geweldige goal van Matavz.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hopelijk morgen een herhaling van vorig seizoen.
Maar die tegengoal was zo schandalig slecht verdedigd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 18:28 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Mooie wedstrijd was dat, geweldige vrije trap van Mertens, mooie goal van Strootman, Manolev met zijn stuntje, geweldige goal van Matavz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |