Ik ben geen donor uit principe.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk dikke onzin. Ik ben blij met iedereen die donor wordt, maar ik voel mij niet beter dan niet-donoren tenzij ze het niet worden om een of andere gare reden.
Ik doe het ook niet om beter over mezelf te voelen ten opzichte van andere mensen, maar ik ben gewoon blij dat ik iemand zou kunnen helpen na mijn dood. (Daar voel ik me natuurlijk verder wel goed over, maar dat is logisch).
Nou, het spijt me wel. Maar erg sociaal is het niet, nee.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef wise het volgende:
[..]
ja, want die mening deel ik
tevens
[..]![]()
als iemand geen donor wilt zijn, laat die persoon lekker. Alsof je opeens een minder persoon bent als je dat papiertje niet ingevuld hebt![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik ben geen donor uit principe.
Ik weet helemaal niet of ik wel wil dat de ontvanger blijft leven.
oh, en wie bepaald dat¿quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou, het spijt me wel. Maar erg sociaal is het niet, nee.
indd, geen pedo of moordenaar die iets krijgtquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je beoordeelt mensen toch op hun gedragingen en mening?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef wise het volgende:
[..]
ja, want die mening deel ik
tevens
[..]![]()
als iemand geen donor wilt zijn, laat die persoon lekker. Alsof je opeens een minder persoon bent als je dat papiertje niet ingevuld hebt![]()
Die kosten kunnen we juist omlaag halen door medische vooruitgang. Die ziektes met pillen die onbetaalbaar zouden zijn, moeten uitgeroeid worden, en dat kan alleen met medische vooruitgang. Als je nu stil gaat staan kost het net zoveel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Maar ik zie een verband tussen medische vooruitgang enerzijds en de (niet meer op te brengen) kosten van de zorg. Ik ben niet tegen medische vooruitgang, maar ik ben zeker niet voor 'alles maar doen, omdat het kan'.
Lastig te begrijpen?quote:
dat is dan zeer kortzichtig van je. Maar gelukkig is ieder persoon andersquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iemand die geen donor wilt zijn, dat feit, gebruik ik om een oordeel te vormen van wat ik van die persoon vindt. Dus ja, in bijna alle gevallen vind ik dat een minder persoon
Ja, idd lastig te begrijpen dit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Lastig te begrijpen?
We zijn natuurlijke selectie volledig voorbijgegaan. Een hele hoop mensen hoeven van mij niet zo nodig te blijven leven.
Je mag vragen stellen hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, idd lastig te begrijpen dit.
Wat triest om dingen uit principe niet de doen. Omdat iemand die jij het niet gunt een heeeeeeeel kleine kans heeft om jouw organen te krijgen gun jij het iemand anders niet die je ze wel gunt? Een arme vader, moeder of kind met een ernstige aandoening?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel een punt waar ik eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan heb ja. Ik zou ook niet willen dat mijn organen naar bepaalde figuren zouden gaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
En al die anderen 99%? Fuck hun?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of iemand die al lang afgeschreven zou moeten zijn toch een kans geven om zijn defecten door te geven door hem in leven te houden, en hem door te laten fokken?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat triest om dingen uit principe niet de doen. Omdat iemand die jij het niet gunt een heeeeeeeel kleine kans heeft om jouw organen te krijgen gun jij het iemand anders niet die je ze wel gunt? Een arme vader, moeder of kind met een ernstige aandoening?
Dit zijn dus redenen die ik heel triest vindt om geen donor te worden.
Ik heb het niet enkel over nare personen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En al die anderen 99%? Fuck hun?
En je weet toch niet wat die persoon in de toekomst gaat doen?
Hoezo kortzichtig?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:12 schreef wise het volgende:
[..]
dat is dan zeer kortzichtig van je. Maar gelukkig is ieder persoon anders
Wat maakt je dat uit, je bent toch dood. Je zult er verder niets van merken, maar voor hetzelfde geld help je iemand die je wel heel dierbaar is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of iemand die al lang afgeschreven zou moeten zijn toch een kans geven om zijn defecten door te geven door hem in leven te houden, en hem door te laten fokken?
Vriend hier hebben we het al lang over gehad. Je bent te laat op dat feestje.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:15 schreef tja77 het volgende:
Ik vind het veel klachtwaardiger dat er mensen zijn die donor zijn, en die vinden dat ze om die reden iets meer zijn als een ander. Alsof ze wereldverbeteraars zijn, en die lopen te pochen dat ze donor zijn. En aan iedereen die geen donor is vragen "waarom niet?" Flikker toch op, ben jou geen verantwoording schuldig.
Volgens mij loopt hier niemand te pochen, en gaat dit over het onderwerp donor of niet. Hou je er dan buiten, als je daar niet tegen kan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:15 schreef tja77 het volgende:
Ik vind het veel klachtwaardiger dat er mensen zijn die donor zijn, en die vinden dat ze om die reden iets meer zijn als een ander. Alsof ze wereldverbeteraars zijn, en die lopen te pochen dat ze donor zijn. En aan iedereen die geen donor is vragen "waarom niet?" Flikker toch op, ben jou geen verantwoording schuldig.
Eensquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:15 schreef tja77 het volgende:
Och, een andere mening, ik zal wel een duivels persoon zijn he?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:14 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, ben bang dat ik al genoeg van je weet.
Ik vind het eigenlijk al heel fout hoe het nu gaat, mensen die op hun 85e ziek worden kunstmatig in leven houden zodat ze toch nog de 100 kunnen halen. Het klinkt wellicht hard, maar sommige mensen dienen gewoon te sterven. Zo gaat het.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat maakt je dat uit, je bent toch dood. Je zult er verder niets van merken, maar voor hetzelfde geld help je iemand die je wel heel dierbaar is.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:15 schreef tja77 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |