abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115502938
tldr; ik dacht een rijles duurt anderhalf uur omdat dit werd gezegd voor het onderteken van het contract, rijschoolhouder geeft achteraf aan dat een rijles 1 uur duurt, en ik dus de uren teveel moet betalen.

Goedendag mensen,

Ik heb een onenigheid met de rijschool waar ik motor-rijlessen neem. Nu wil ik graag de meningen van de experts hier op FOK! horen.

Situatie:
Ik ben in mei dit jaar begonnen met rijlessen bij dezelfde rijschool als waar ik mijn auto-rijbewijs heb gehaald. Deze man is tevens ook mijn over-overbuurman dus we kennen elkaar ook persoonlijk. Het gesprek voorgaande de rijlessen waar we de prijs en dergelijke hebben afgesproken ging als volgt:

Ik zou 13 rijlessen krijgen met AVD, AVB en eigen verklaring voor 735 euro. Hij zei hierbij dat een rijles anderhalf uur duurt. Dus ik zou 13 rijlessen hebben met anderhalf uur per stuk.

Deze man geeft de motor-rijlessen niet zelf, er werkt iemand voor hem die dit doet.

Maar goed; toen er een afspraak werd gemaakt voor een rijles werd er ook anderhalf uur afgesproken. Dus bijvoorbeeld van 09.00u tot 10.30u. Hetgeen mijn gedachte bevestigde dat een rijles anderhalf uur duurt.

Maar nu komt het;
Ik had laatst een gesprek met de 'buurman' en vroeg hoeveel lessen ik nou heb gehad, om te kijken of mijn tijden kloppen met die van hun. Ik dacht namelijk dat ik 11 lessen heb gehad en nog 2 te goed heb. Maar volgens hem had ik 16 uur gereden. Hier kwam de aap uit de mouw en wist hij mij te vertellen dat een rijles 1 uur duurt. En dat ik dus 3 uur over mijn pakket heen zit. En met nog komende 2 lessen van anderhalf uur heb ik dus 6 uur teveel á 33 euro. Ik zou dus ruim 200 euro moeten bijbetalen terwijl ik dit totaal niet had verwacht.

Ik heb een contract waarop het volgende staat:
13 rijlessen, AVD, AVB, Eigen verklaring = 735 euro.
1e termijn 400, 2e termijn 335.

Op contract staat dat de eerste termijn is betaald, alleen ben ik zo dom geweest om geen schriftelijke bevestiging te vragen van de tweede termijn. Maar dit kan ik nog altijd doen.

Verder staat nergens vermeld hoe lang een rijles duurt op het contract.
Hierop antwoordde hij dat hij dat over het hoofd heeft gezien en de volgende keer beter op zou letten. Dus ik moet zijn fouten maar opvangen :% .

Dus wat denken jullie? Sta ik in mijn recht als ik die 200 euro weiger te betalen?
Ik was wel bereid om de helft te betalen, want ja, ik gun het hem wel. Maar hij gaf aan dat hij niks voor me kon doen omdat hij dus die werknemer moest uitbetalen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_115502982
Staat er iets op zijn website over de duur van een les?
Een mondelinge afspraak is uiteraard bindend maar zonder getuigen gaat het zijn woord tegen de jouw woord worden en dat is een lastig verhaal.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:39:42 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_115502985
Aangezien er niets over de duur van de rijlessen vermeld staat, heb je gewoon 11 lessen gehad en er nog 2 tegoed.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_115503013
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef dr.Bellows het volgende:
Aangezien er niets over de duur van de rijlessen vermeld staat, heb je gewoon 11 lessen gehad en er nog 2 tegoed.
Dat lijkt mij ook. Je hebt geen contract voor 13 uur maar voor 13 lessen en die heb je nog niet gehad.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115503024
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef Godtje het volgende:
Staat er iets op zijn website over de duur van een les?
Een mondelinge afspraak is uiteraard bindend maar zonder getuigen gaat het zijn woord tegen de jouw woord worden en dat is een lastig verhaal.
Op zijn website staan alleen de tarieven voor auto-rijlessen. En hierbij staan niet de tijden vermeld. Staat alleen dat een losse rijles 35 euro kost.
pi_115503075
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:42 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Op zijn website staan alleen de tarieven voor auto-rijlessen. En hierbij staan niet de tijden vermeld. Staat alleen dat een losse rijles 35 euro kost.
Dan matst die je toch? 33 euro in je OP :)
pi_115503148
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:45 schreef GJonline het volgende:

[..]

Dan matst die je toch? 33 euro in je OP :)
Motor-rijlessen hebben andere tarieven.
pi_115503174
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:41 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Je hebt geen contract voor 13 uur maar voor 13 lessen en die heb je nog niet gehad.
Dat zei ik dus ook tegen hem. Hij zei dat hij dan de zaak wel kon sluiten, want alle andere rijscholen vragen ruim 50 euro voor anderhalf uur les. Dat boeit mij dus totaal niks, want ik les bij hem juist omdat hij zo goedkoop bleek.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:51:23 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_115503192
Als hij per les 1,5 uur ingeplant en jij 11 momenten op je afsprakenkaartje hebt staan heb je nog 2 lessen tegoed. Je hebt namelijk geen uren in je overeenkomst staan maar juist lessen. En het kan onmogelijk zo zijn dat 1 contact moment 1,5 les gevat.

Je hebt gelijk dat je niets geeft om zijn standpunt. Hij maakt expres deze manier van reclame, nu mag hij zelf branden voor zijn poging tot misleiding.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_115503193
Een les lijkt mij toch gewoon zolang als het duurt (tenzij afgesproken dat je 2 lessen achter elkaar doet ofzo). Les is niet per defenitie een uur. 11 lessen gehad, 2 te gaan dus.
pi_115503254
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Een les lijkt mij toch gewoon zolang als het duurt (tenzij afgesproken dat je 2 lessen achter elkaar doet ofzo). Les is niet per defenitie een uur. 11 lessen gehad, 2 te gaan dus.
:Y . Alleen heb ik ook wel eens twee lessen achterelkaar gehad, dus 3 uur totaal.

Owja; wat ook nog is gebeurt, ze hadden meer uren staan dan dat ik dat had. Dit heb ik wel opgelost aangezien ik die tijden niet eens in de stad was. (op kamers in andere stad)
Maar kan ik dit feit dan ook gebruiken als 'motie van wantrouwen'?
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:55:38 #12
34974 trigt013
pi_115503282
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef Gkhn het volgende:

[..]

:Y . Alleen heb ik ook wel eens twee lessen achterelkaar gehad, dus 3 uur totaal.

Owja; wat ook nog is gebeurt, ze hadden meer uren staan dan dat ik dat had. Dit heb ik wel opgelost aangezien ik die tijden niet eens in de stad was. (op kamers in andere stad)
Motie van wantrouwen doe je als je het contract wilt verbreken omdat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Alleen kan dat niet zodra je examen is aangevraagd, want die moet je dan laten lopen via de rijschool waarbij hij is aangevraagd.
pi_115503292
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef Gkhn het volgende:

Nee, want je zit niet in de politiek.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115503322
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Motie van wantrouwen doe je als je het contract wilt verbreken omdat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Alleen kan dat niet zodra je examen is aangevraagd, want die moet je dan laten lopen via de rijschool waarbij hij is aangevraagd.
Het examen is vanmiddag. Maar ik bedoelde dus van mocht het zover komen dat we in de rechtzaal belanden, dat ik dan dit feit kan aankaarten dat ze niet altijd heel eerlijk zijn, ook al waren het misverstanden met die instructeur volgens hem.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:58:29 #15
34974 trigt013
pi_115503339
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Het examen is vanmiddag. Maar ik bedoelde dus van mocht het zover komen dat we in de rechtzaal belanden, dat ik dan dit feit kan aankaarten dat ze niet altijd heel eerlijk zijn, ook al waren het misverstanden met die instructeur volgens hem.
Maar je niet druk, het contract is duidelijk. Rijschool weet echt wel wat hij doet het is gewoon bluf.
pi_115503353
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ik hoop dat je slaagt!!
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:59:44 #17
34974 trigt013
pi_115503374
Rijscholen doen dit vaker, gewoon misbruik maken van de naïviteit van jongeren.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:01:04 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115503403
Ik neem aan dat je niet de eerste bent die hier over klaagt. Klinkt alsof-ie dit probleem vaker heeft, dat-ie op deze manier klanten binnenhaalt, en mensen uiteindelijk toch wel betalen.

Dat gezegd hebbende is 33 euro per uur vrij weinig, daar zit na de BTW nog salaris in, benzine, motoronderhoud (2 keer!), motorafschrijving, verzekering, etc. etc.
censuur :O
pi_115503453
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik neem aan dat je niet de eerste bent die hier over klaagt. Klinkt alsof-ie dit probleem vaker heeft, dat-ie op deze manier klanten binnenhaalt, en mensen uiteindelijk toch wel betalen.

Dat gezegd hebbende is 33 euro per uur vrij weinig, daar zit na de BTW nog salaris in, benzine, motoronderhoud (2 keer!), motorafschrijving, verzekering, etc. etc.
Ja dat klopt. Maar ik hoef me daar niet om te bekommeren, toch? Het is zijn zaak hoe hij de uiteinden aan elkaar knoopt.
pi_115504264
het lijkt me heel sterk dat je voor 33 euro 1,5 uur hebt afgesproken. ik heb 5 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald en TOEN was 1,5 uur maar liefst 64 euro. dus dokken zou ik zeggen.

wat wel raar is, is dat er rijscholen zijn die lessen van 1 uur aanbieden. nergens wordt dat gedaan, omdat 1 uur te weinig is. je moet je pak aandoen, spiegels verstellen, motoren naar buiten brengen, rijden naar terrein, pionnetjes klaarzetten etc. ...

:7
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:41:21 #21
34974 trigt013
pi_115504393
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:36 schreef chrisje013 het volgende:
het lijkt me heel sterk dat je voor 33 euro 1,5 uur hebt afgesproken. ik heb 5 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald en TOEN was 1,5 uur maar liefst 64 euro. dus dokken zou ik zeggen.

wat wel raar is, is dat er rijscholen zijn die lessen van 1 uur aanbieden. nergens wordt dat gedaan, omdat 1 uur te weinig is. je moet je pak aandoen, spiegels verstellen, motoren naar buiten brengen, rijden naar terrein, pionnetjes klaarzetten etc. ...

Het gaat er in de wereld niet om wat je vind maar wat er op papier staat, in zijn contract staat per les dus is het ook per les.
pi_115504748
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:36 schreef chrisje013 het volgende:

Maar zou ik me zorgen moeten maken wat andere rijscholen kosten dan?
pi_115504878
nee, maar als als andere scholen meer dan 60 euro vragen voor 1,5 uur, dan moet er bij jou een belletje rinkelen dat 33 euro voor 1,5 uur niet kan en vraag jij, voor de duidelijkheid, opnieuw hoe het zit.

pi_115504889
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het gaat er in de wereld niet om wat je vind maar wat er op papier staat, in zijn contract staat per les dus is het ook per les.
juist. en waar staat het dat een les 1,5 uur duurt? meneer papier... :+ :X
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:02:32 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115504957
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:55 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Maar zou ik me zorgen moeten maken wat andere rijscholen kosten dan?
Nee
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')