Dat lijkt mij ook. Je hebt geen contract voor 13 uur maar voor 13 lessen en die heb je nog niet gehad.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef dr.Bellows het volgende:
Aangezien er niets over de duur van de rijlessen vermeld staat, heb je gewoon 11 lessen gehad en er nog 2 tegoed.
Op zijn website staan alleen de tarieven voor auto-rijlessen. En hierbij staan niet de tijden vermeld. Staat alleen dat een losse rijles 35 euro kost.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef Godtje het volgende:
Staat er iets op zijn website over de duur van een les?
Een mondelinge afspraak is uiteraard bindend maar zonder getuigen gaat het zijn woord tegen de jouw woord worden en dat is een lastig verhaal.
Dan matst die je toch? 33 euro in je OPquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:42 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Op zijn website staan alleen de tarieven voor auto-rijlessen. En hierbij staan niet de tijden vermeld. Staat alleen dat een losse rijles 35 euro kost.
Motor-rijlessen hebben andere tarieven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:45 schreef GJonline het volgende:
[..]
Dan matst die je toch? 33 euro in je OP
Dat zei ik dus ook tegen hem. Hij zei dat hij dan de zaak wel kon sluiten, want alle andere rijscholen vragen ruim 50 euro voor anderhalf uur les. Dat boeit mij dus totaal niks, want ik les bij hem juist omdat hij zo goedkoop bleek.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:41 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Je hebt geen contract voor 13 uur maar voor 13 lessen en die heb je nog niet gehad.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Een les lijkt mij toch gewoon zolang als het duurt (tenzij afgesproken dat je 2 lessen achter elkaar doet ofzo). Les is niet per defenitie een uur. 11 lessen gehad, 2 te gaan dus.
Motie van wantrouwen doe je als je het contract wilt verbreken omdat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Alleen kan dat niet zodra je examen is aangevraagd, want die moet je dan laten lopen via de rijschool waarbij hij is aangevraagd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef Gkhn het volgende:
[..]. Alleen heb ik ook wel eens twee lessen achterelkaar gehad, dus 3 uur totaal.
Owja; wat ook nog is gebeurt, ze hadden meer uren staan dan dat ik dat had. Dit heb ik wel opgelost aangezien ik die tijden niet eens in de stad was. (op kamers in andere stad)
Maar kan ik dit feit dan ook gebruiken als 'motie van wantrouwen'?
Nee, want je zit niet in de politiek.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:54 schreef Gkhn het volgende:
Maar kan ik dit feit dan ook gebruiken als 'motie van wantrouwen'?
Het examen is vanmiddag. Maar ik bedoelde dus van mocht het zover komen dat we in de rechtzaal belanden, dat ik dan dit feit kan aankaarten dat ze niet altijd heel eerlijk zijn, ook al waren het misverstanden met die instructeur volgens hem.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:55 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Motie van wantrouwen doe je als je het contract wilt verbreken omdat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Alleen kan dat niet zodra je examen is aangevraagd, want die moet je dan laten lopen via de rijschool waarbij hij is aangevraagd.
Maar je niet druk, het contract is duidelijk. Rijschool weet echt wel wat hij doet het is gewoon bluf.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Het examen is vanmiddag. Maar ik bedoelde dus van mocht het zover komen dat we in de rechtzaal belanden, dat ik dan dit feit kan aankaarten dat ze niet altijd heel eerlijk zijn, ook al waren het misverstanden met die instructeur volgens hem.
Ik hoop dat je slaagt!!quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Het examen is vanmiddag. Maar ik bedoelde dus van mocht het zover komen dat we in de rechtzaal belanden, dat ik dan dit feit kan aankaarten dat ze niet altijd heel eerlijk zijn, ook al waren het misverstanden met die instructeur volgens hem.
Ja dat klopt. Maar ik hoef me daar niet om te bekommeren, toch? Het is zijn zaak hoe hij de uiteinden aan elkaar knoopt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik neem aan dat je niet de eerste bent die hier over klaagt. Klinkt alsof-ie dit probleem vaker heeft, dat-ie op deze manier klanten binnenhaalt, en mensen uiteindelijk toch wel betalen.
Dat gezegd hebbende is 33 euro per uur vrij weinig, daar zit na de BTW nog salaris in, benzine, motoronderhoud (2 keer!), motorafschrijving, verzekering, etc. etc.
Het gaat er in de wereld niet om wat je vind maar wat er op papier staat, in zijn contract staat per les dus is het ook per les.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:36 schreef chrisje013 het volgende:
het lijkt me heel sterk dat je voor 33 euro 1,5 uur hebt afgesproken. ik heb 5 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald en TOEN was 1,5 uur maar liefst 64 euro. dus dokken zou ik zeggen.
wat wel raar is, is dat er rijscholen zijn die lessen van 1 uur aanbieden. nergens wordt dat gedaan, omdat 1 uur te weinig is. je moet je pak aandoen, spiegels verstellen, motoren naar buiten brengen, rijden naar terrein, pionnetjes klaarzetten etc. ...
Maar zou ik me zorgen moeten maken wat andere rijscholen kosten dan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:36 schreef chrisje013 het volgende:
het lijkt me heel sterk dat je voor 33 euro 1,5 uur hebt afgesproken. ik heb 5 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald en TOEN was 1,5 uur maar liefst 64 euro. dus dokken zou ik zeggen.
wat wel raar is, is dat er rijscholen zijn die lessen van 1 uur aanbieden. nergens wordt dat gedaan, omdat 1 uur te weinig is. je moet je pak aandoen, spiegels verstellen, motoren naar buiten brengen, rijden naar terrein, pionnetjes klaarzetten etc. ...
juist. en waar staat het dat een les 1,5 uur duurt? meneer papier...quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:41 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het gaat er in de wereld niet om wat je vind maar wat er op papier staat, in zijn contract staat per les dus is het ook per les.
Neequote:Op maandag 13 augustus 2012 10:55 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Maar zou ik me zorgen moeten maken wat andere rijscholen kosten dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |