Dan kunnen ze altijd nog naar de beurs gaanquote:Op maandag 13 augustus 2012 08:08 schreef onlogisch het volgende:
Het zal vast niet lang duren eer we zoiets lezen over onze vrienden uit Eindhoven
Om de financiële malaise compleet te maken bedoel je?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dan kunnen ze altijd nog naar de beurs gaan
dat is wel waar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dan kunnen ze altijd nog naar de beurs gaan
Jij snapt het niet helemaal geloof ikquote:Op maandag 13 augustus 2012 08:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Om de financiële malaise compleet te maken bedoel je?
Goed, ik ben geen econoom. Maar heeft Ajax veel baat gehad bij de beursgang?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal geloof ik
De huidige marktkapitalisatie is 161 miljoen waarvan 27% niet in handen van Ajax is. Dat lever dus 43 miljoen euro op. Andere clubs kunnen deze escaperoute nog gebruiken waar Ajax hem al gebruikt heeft. Natuurlijk heeft het ook nadelen. Als aandeelhouder ben je alleen maar geïnteresseerd in sportieve prestaties als het financieel wat oplevert.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goed, ik ben geen econoom. Maar heeft Ajax veel baat gehad bij de beursgang?
Dat werd echter trots aangekondigd als "het nieuwe beleid", want "je moet trots zijn om bij Ajax te spelen". Leuk geprobeerd, maar nu blijkt toch dat daar een serieuze reden achter zit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:10 schreef falling_away het volgende:
Zo geheim is dat niet. Als je de opstelling zag van gisteren vol met jonkies en vrijwel geen enkele aankoop na al die verkopen kon je wel raden dat het financieel niet snor zat.
Feyenoord is er anders aardig weer bovenop gekomen met eigen jeugd. Dat voordeel hebben Ajax en Feyenoord gewoon... Al kun je altijd wat magere jaren hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:33 schreef SaxoPower het volgende:
En maar lachen om Feyenoord die neuzen.
Dat bedoelde ik ook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:01 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Feyenoord is er anders aardig weer bovenop gekomen met eigen jeugd. Dat voordeel hebben Ajax en Feyenoord gewoon... Al kun je altijd wat magere jaren hebben.
Lijkt mij ook. Ajax heeft de laatste jaren ook gewoon een redelijk gezond financieel beleid gevoerd. Waar zouden deze problemen dan ineens vandaan komen? Volgens mij is het gelul.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:39 schreef NikeyAjax het volgende:
Daarnaast is Ajax een beursgenoteerd bedrijf, dus echte malaise achterhouden lijkt mij erg lastig.
Cruijff heeft hier toch een hand in? Eindelijk een realistische begroting ipv hopen en biddenquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Het zou wel verklaren waarom ze bij Ajax zo overdreven de hand op de knip houden de laatste tijd.
Niks voor Ajax, en wat dat betreft komt dat nieuwe financiële beleid voor mij wel uit de lucht vallen.
Inderdaad. Zoals Mickey, die stond voor veel te veel geld in de boeken (en valt tegen) en zijn er transfers geweest waarbij er al vanuit gegaan werd dat de speler wel even een paar miljoen in waarden zouden stijgenquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:50 schreef Catch22- het volgende:
Er waren teveel uitgaven, welke verbloemd werden door incidentele inkomsten (suarez' transfer, CL resultaten die meevielen). Maar op incidentele inkomsten kan je geen financiele basis bouwen. Derhalve zijn ze nu bezig het salarishuis te herstructureren om ook zonder deze meevallers gezond te kunnen zijn.
categorie 3, meest gezond.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:01 schreef Nozem. het volgende:
Wel schaal zitten zij eigenlijk volgens de KNVB?
zwaar aan de leningen zoals PSV ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:56 schreef Adames het volgende:
En op zich niet zo gek dat er niet te veel wordt gekocht. Ze hebben toch een aantal jaren heel wat verliezen geleden, zo is hun eigen vermogen vrijwel helemaal verdampt. Ze zitten gelukkig nog niet zwaar aan de leningen zoals PSV en Feyenoord, maar het is beter om eerst weer een financiële buffer aan te leggen.
PSV heeft toch een grote lening afgesloten?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:09 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
zwaar aan de leningen zoals PSV ?, AJAX heeft alle mogelijke middelen om geld te lenen al gebruikt man
Meestal zitten dergelijke problemen in het overwaarderen van bezittingen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:43 schreef TC03 het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het lijkt me dat alle schulden bij een beursgenoteerd bedrijf gewoon bekend zijn. Ze hebben het afgelopen jaar een kleine winst gedraaid en het jaar daarvoor een groot verlies. Echter, daar staan transfers tegenover van Suarez en Vertonghen. Dat is, grofweg, ¤30 miljoen. Het netto-verlies wat ze hebben gedraaid de afgelopen twee jaar is, wederom grofweg, ¤20 miljoen. Dat houdt in dat het verlies is afgedekt met de transfers. Daarnaast is er vorig jaar CL behaald (+¤15 miljoen), dit jaar weer (+¤15 miljoen) en is er dus gesneden in de loonkosten (-¤12 miljoen).
Als ik dit zo optel kom ik op +¤52 miljoen uit de afgelopen jaren. Waar is dat geld dan heen gegaan? Een paar transfers (maar geen grote), that's it. Al met al een dikke plus. Als er in termijnen betaald wordt waardoor een groot deel van de transfergelden nog niet binnen zijn, is er eerder een liquiditeitsprobleem dan een financiëel probleem.
Zolang ik niks lees over wat 'de gaten' precies zijn kan ik dit artikel niet serieus nemen. Als je een bron hebt die zo dicht bij het vuur zit, moet hij toch kunnen zeggen waar het geld heen gaat, maar dat hebben ze blijkbaar niet gevraagd. Hoe goed kennen ze die bron dan, vraag ik me af.
Maar dat is dus een zware lening. Ajax huurt het stadion voor een prijs, dat is geen lening. Wat ik zeg is dus toch niet zo vreemd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:11 schreef BadderAapje het volgende:
Dat is de enigste lening die ze hebben lol. Ajax huurt het stadion toch ook?
Een van de laatste middelen die er zijn is naar de beurs gaan.. die heeft ajax jaren geleden al aangepakt.
Maar ze hebben geen schuld en zijn bezig met het opbouwen van een reserve, door de uitgaven te beperken. Wat eigenlijk gewoon een goede zaak is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:11 schreef BadderAapje het volgende:
Dat is de enigste lening die ze hebben lol. Ajax huurt het stadion toch ook?
Een van de laatste middelen die er zijn is naar de beurs gaan.. die heeft ajax jaren geleden al aangepakt.
Dit. Helaas valt dit moeilijk te bevatten voor een groot deel van de supporters.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:19 schreef Caland het volgende:
Prima beleid, valt helemaal niks op aan te merken.
In plaats van op zo'n moment juist te gaan voor flink investeren/lenen (zoals PSV nu en voorheen Feyenoord) een buffertje opbouwen, de noodsignalen dus al vroegtijdig signaleren en op die manier ervoor zorgen dat je weer naar een prima basis voor de toekomst kan werken.
een lening van 60 miljoen, als het al niet meer is, noem ik vrij heftig jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:14 schreef BadderAapje het volgende:
Zware lening? Ik zou willen dat ik er zo een kon afsluiten.
Door deze deal zijn we zoveel voordeliger uit, en is gewoon goed management.
Dat de vorige directeur er een potje van maakte , laat ik er even buiten.
Maar als het niet lukt om te presteren en je loopt CL mis, zit je zometeen met een lening van 60 miljoen die je niet kan aflossen. Dat doet Ajax gewoon veel verstandiger.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef BadderAapje het volgende:
Als wij niet zouden investeren zouden we strijden in de middenmoot totdat de jeugd weer verbeterd was. De missende inkomsten die je hierdoor krijgt wilt geen 1 club (anders ging ajax jaren geleden ook niet naar de beurs!).
Het is maar afwachten of je dan ook echt terug kan komen.
Maar als de prestaties nu achterwege blijven ben je nog veel en veel verder van huis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef BadderAapje het volgende:
Als wij niet zouden investeren zouden we strijden in de middenmoot totdat de jeugd weer verbeterd was. De missende inkomsten die je hierdoor krijgt wilt geen 1 club (anders ging ajax jaren geleden ook niet naar de beurs!).
Het is maar afwachten of je dan ook echt terug kan komen.
Het is dan ook geen leningquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:24 schreef Adames het volgende:
[..]
een lening van 60 miljoen, als het al niet meer is, noem ik vrij heftig ja
Ze hebben de grond onder het stadion verkocht (weet niet zeker of stadion erbij zit). Gewoon verkocht en omdat ze ergens moeten spelen huren ze het stadion. Aax is toch ook geen eigenaar van de arena? Zie het probleem niet! En Philips heeft ze ook geld geschonken.quote:
dan heb je het verkeerd begrepenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze hebben de grond onder het stadion verkocht (weet niet zeker of stadion erbij zit). Gewoon verkocht en omdat ze ergens moeten spelen huren ze het stadion. Aax is toch ook geen eigenaar van de arena? Zie het probleem niet! En Philips heeft ze ook geld geschonken.
En de grond onder het stadion is verkocht aan de gemeente Eindhoven. Echter kan Eindhoven uiteraard helemaal niks met die grond omdat er een stadion op staat (like duh). PSV betaalt dat geld over 20 of 40 jaar terug geloof ik? Dan is de grond ook weer eigendom van PSV. Gewoon een lening dus.quote:Philips geeft PSV naast sponsoring lening van 20 miljoen euro
Naast de hulp van de gemeente is PSV ook met Philips extra afspraken overeengekomen. Naast de vergroting van de sponsorgelden helpt Philips PSV met een lening van 20 miljoen euro. Philips onderstreept hiermee, als founder van de club, haar betrokkenheid bij PSV. Daarnaast is een aantal regionale ondernemers bereid gevonden te investeren in PSV.
Hoe zie jij dat voor je?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze hebben de grond onder het stadion verkocht (weet niet zeker of stadion erbij zit).
Eigendomsacte van PSV naar de gemeente en PSV kreeg daar eurootjes voor terug, plus een huurovereenkomst voor de komende twintig (dertig?) jaar voor heel wat miljoentjesquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:57 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je?
Dan doe je net zoals Ajax doet, en ga je naar de beursquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar als de prestaties nu achterwege blijven ben je nog veel en veel verder van huis.
de eigenaar van het stadion pacht de grond dan van de eigenaar van de grond. Is niet zo'n rare constructie hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:57 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je?
Google-tip: natrekkingquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eigendomsacte van PSV naar de gemeente en PSV kreeg daar eurootjes voor terug, plus een huurovereenkomst voor de komende twintig (dertig?) jaar voor heel wat miljoentjes
quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:01 schreef BadderAapje het volgende:
Trouwens de enige die hier zo over aan het zeuren zijn, zijn ajax en feyenoord supporters.
Terwijl hun juist niks mogen zeggen
Nee, de gemeente wil dan de grond terug verkopenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
En de grond onder het stadion is verkocht aan de gemeente Eindhoven. Echter kan Eindhoven uiteraard helemaal niks met die grond omdat er een stadion op staat (like duh). PSV betaalt dat geld over 20 of 40 jaar terug geloof ik? Dan is de grond ook weer eigendom van PSV. Gewoon een lening dus.
Het is een soort leenbijstand hé, zoals we dat ook bij Bijstandsgerechtigden kennen die in het bezit zijn van een eigen woning maar toch Bijstand nodig hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eigendomsacte van PSV naar de gemeente en PSV kreeg daar eurootjes voor terug, plus een huurovereenkomst voor de komende twintig (dertig?) jaar voor heel wat miljoentjes
Omdat Feyenoord die fout al heeft begaan - en dus helaas ervaringsdeskundigen zijn in hoe het bijna catastrofaal mis kan gaan - mogen Feyenoorders niet waarschuwen voor de risico's?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:01 schreef BadderAapje het volgende:
Trouwens de enige die hier zo over aan het zeuren zijn, zijn ajax en feyenoord supporters.
Wat, over die verkapte subsidie? Als het stadion straks voor het symbolische bedrag van 1 euro weer terug naar PSV gaat moeten we ook onze muil houden, want dan was het een goede deal omdat gemeente Eindhoven nu eenmaal niets kan met een voetbalstadion.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:01 schreef BadderAapje het volgende:
Als je definitief ten onder wilt gaan wel, ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:59 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dan doe je net zoals Ajax doet, en ga je naar de beurs
Mwah. Je hebt een lening van 45 miljoen geloof ik openstaan bij de gemeente, een lening van zo'n 20 miljoen bij Philips plus je bent een weg ingeslagen die het noodzakelijk acht om in de komende jaren toch wel structureel CL te halen, anders doe je een Feyenoordje.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef BadderAapje het volgende:
Waarom zou psv er slecht voor staan?
De club zelf heeft helemaal geen problemen meer..
Ja en wordt dit niet door iedereen gezegd over elke club? (ajax, feyenoord, man city, real, barca etc etc) beetje nutteloos..quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:09 schreef Artillerieschaap het volgende:
Die grond is het aankoopbedrag wel waard. Het gaat er meer om dat als PSV straks wéér in de financiële problemen komt de gemeente via een andere constructie de club wel weer in leven gaat houden, wat weer nodig gaat blijken omdat PSV de binnengekomen gelden niet aanwendt om iets aan de schulden te doen.
Omdat PSV net als Ajax een Champions League-jasje heeft. Dan moeten ze dus structureel ook Champions League gaan spelen of het gaat geheid weer mis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef BadderAapje het volgende:
Waarom zou psv er slecht voor staan?
De club zelf heeft helemaal geen problemen meer..
Wij hebben de transfers van eigen geld gekocht, de schulden beperkt door een slimme manier de gemeente erbij te betrekken.. wat wil je nog meer als club zijnde![]()
jaloers.. ik zeg het je..
Ajax Netwerkquote:Zo maar een gedachte hoor jongens maar door het bewust lekken van deze financiele wanorde zouden de aandelen omlaag kunnen schieten he,zou dat bewust gedaan kunnen worden om dan ineens hup van de beurs te gaan? Zou dat kunnen want wil je van de beurs af dan zullen de aandelen laag moeten zijn en hoe krijg je ze laag...... zou het kunnen?
Als het niet waar is mag Slop ook lekker opkankeren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:14 schreef vincerusso het volgende:
als dit waar is mag Slop lekker opkankeren
maar nu heb je een geldige redenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:14 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als het niet waar is mag Slop ook lekker opkankeren.
Professionele voetbalclubs zijn miljoenenbedrijven die wel een bepaalde functie vervullen in de maatschappij, dus ik keur subsidie niet direct af. Maar het is van de zotten dat dit via gemeenten verloopt en je daardoor ongelijkheid creëert. Gemeente Amsterdam en Rotterdam houden toch ook niet de ABN Amro in leven? Dat is aan de landelijke overheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Ja en wordt dit niet door iedereen gezegd over elke club? (ajax, feyenoord, man city, real, barca etc etc) beetje nutteloos..
En hoezo doet PSV niks aan de schulden.. Jeugd is verbeterd (dit kan niet binnen 4jaar opgelost zijn) de begroting is aangepast..
Dat ajax en feyenoord het veprutst hebben en helemaal op eigen houtje moeten rond komen is toch niet PSV zijn fout ?
Over alleen lezen wat je wilt lezen gesproken want volgens mij wordt er hevig getwijfeld of PSV wel zijn begroting heeft aangepast plus is er niks duidelijk over de problemen in Amsterdam.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:14 schreef BadderAapje het volgende:
Als je je hebt ingelezen is de begroting hierop aangepast. Willen wij alleen op deze manier blijven investeren dan is CL noodzakelijk.
Alleen lezen wat je wil lezen.. De problemen bij de amsterdammers is stukken groter.. en hoor je niemand over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |