abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 03:17:07 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_115500860
Dit zijn maar wat gedachtegangen van mij.

"En op de vraag van de Farizeeën,
wanneer het Koninkrijk Gods komen zou,
antwoordde Hij:

Het Koninkrijk Gods komt niet zo, dat het te berekenen is.

Ook kan men niet zeggen: het is hier of het is daar!
Het is in u."

(Luc.17:20-21)

Is dit niet des te meer antwoord op de vraag of de Bijbel niet eerder zegt dat de mens Goddelijk is dan dat God buiten de mens is? Jezus zegt toch duidelijk dat het Goddelijke Koninkrijk in de mens zelf ligt?

Daarnaast zegt JEzus dat wij allen Kinderen Gods zijn. Jezus is de Zoon van God. Dat betekent dat als Jezus ook een kind van God is, dat wij vergelijkbaar zijn met Jezus. Als Jezus God is volgens christenen, zijn wij dan allemaal God?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  maandag 13 augustus 2012 @ 03:43:14 #2
224960 highender
Travellin' Light
pi_115501097
Zal wel hoor, de bijbel is tenslotte door de mens zelf geschreven, dan is het wel zo handig deze een goddelijke status te verlenen.

Weer of geen weer, prijs de heer O-) .
  maandag 13 augustus 2012 @ 04:49:32 #3
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_115501426
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 03:43 schreef highender het volgende:
Zal wel hoor, de bijbel is tenslotte door de mens zelf geschreven, dan is het wel zo handig deze een goddelijke status te verlenen.

Weer of geen weer, prijs de heer O-) .
7,50 :)

Ja, de bijbel is niet bedoelt om letterlijk te nemen, maar om te worden geïnterpreteerd. Dus als jij het zo wil zien is daar niets mis mee. En laat je daar vooral niet vanaf praten, het is jouw geloof.
Geloof en religie zijn niet hetzelfde....
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_115501883
Ik weet het niet. In Genesis wordt gesproken over een maximale leeftijd voor de mens, vastgesteld door god op 120 jaar, omdat de mens anders teveel op god lijkt. De eerste mensen werden zo'n 900 jaar oud.

Ik vind het moeilijk te bepalen. Er lijken meerdere weerbarstigheden in te staan. Dit komt waarschijnlijk voort uit dat de Bijbel een verzameling vertellingen van verschillende auteurs is.

Misschien wordt het duidelijk als ik alle teksten heb gelezen.
pi_115501922
Het is maar hoe je dat verhalenboek interpreteerd en wat je voor jezelf definiëren als 'goddelijk'.
Who motivates the motivator?
pi_115502314
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 07:46 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik weet het niet. In Genesis wordt gesproken over een maximale leeftijd voor de mens, vastgesteld door god op 120 jaar, omdat de mens anders teveel op god lijkt. De eerste mensen werden zo'n 900 jaar oud.
In Genesis is er sprake van ' goden ' en niet God. Misschien kunnen we zoals Spouwerranger de vraag stelt, wat we moeten verstaan onder ' goden '. Dan de vraag met welk rekenkundig stelsel men werkte. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_wiskunde
Bij het omzetten van het ene naar het andere stelsel kunnen er fouten optreden.
quote:
Ik vind het moeilijk te bepalen. Er lijken meerdere weerbarstigheden in te staan. Dit komt waarschijnlijk voort uit dat de Bijbel een verzameling vertellingen van verschillende auteurs is.
Ben ik mee eens. Wat zit hier achter deze oeroude legende? Als we nu spreken over iemand die kan vliegen, denken we automatisch aan iemand met een vliegbrevet en een toestel. Maar stel nu dat je dit aan iemand vertelt die nog nooit een vliegtuig gezien heeft, wat gaat die zich daarbij voorstellen.
pi_115502951
De mens zegt dat de bijbel zegt dat de mens goddelijk is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:47:51 #8
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_115503122
Dat het "koninkrijk Gods" in mensen is, is iets heel anders dan dat mensen goddelijk zouden zijn. In de brieven van Paulus staat het duidelijker omschreven. Door het offer van Jezus zijn mensen adoptiekinderen van God en daardoor erfgenamen. Jezus maakt dat weer hogepriester.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_115503795
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef ATON het volgende:

[..]

In Genesis is er sprake van ' goden ' en niet God. Misschien kunnen we zoals Spouwerranger de vraag stelt, wat we moeten verstaan onder ' goden '. Dan de vraag met welk rekenkundig stelsel men werkte. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_wiskunde
Bij het omzetten van het ene naar het andere stelsel kunnen er fouten optreden.

[..]

Ben ik mee eens. Wat zit hier achter deze oeroude legende? Als we nu spreken over iemand die kan vliegen, denken we automatisch aan iemand met een vliegbrevet en een toestel. Maar stel nu dat je dit aan iemand vertelt die nog nooit een vliegtuig gezien heeft, wat gaat die zich daarbij voorstellen.

Dat klopt. Al wordt al snel gesproken over God, mijn heer in enkelvoud. Moet zeggen dat ik een beetje vlak en puur uit interesse lees, dus misschien niet alles even scherp opneem :).
pi_115504400
'Vervolgens besloot God de mens te maken, naar zijn evenbeeld...'
I feel kinda Locrian today
pi_115504902
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:41 schreef starla het volgende:
'Vervolgens besloot God de mens te maken, naar zijn evenbeeld...'
‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken;
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:02:09 #12
37248 BertV
Klei indiaan
pi_115504939
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 04:49 schreef DJ_Scuff het volgende:

[..]

7,50 :)

Ja, de bijbel is niet bedoelt om letterlijk te nemen, maar om te worden geïnterpreteerd.
Dat is de moderne interpretatie om het nog een beetje acceptabel te houden voor een grote groep.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_115508222
quote:
Ja, de bijbel is niet bedoelt om letterlijk te nemen, maar om te worden geïnterpreteerd.
En dit terwijl Genesis al een ' vrije interpretatie ' is van de Akkadische tekst. Nog even doorgaan en we zitten bij Harry Potter.
pi_115509191
quote:

Dat is de bedoeling die men daar tegenwoordig achter zoekt aangezien het letterlijk nemen van de Bijbel nogal lastig vol te houden is.

Wat de oorspronkelijke auteurs ermee bedoelden valt moeilijk vast te stellen, maar dat die daarmee een letterlijke uitleg bedoelden lijkt me eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_115510491
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling die men daar tegenwoordig achter zoekt aangezien het letterlijk nemen van de Bijbel nogal lastig vol te houden is.

Wat de oorspronkelijke auteurs ermee bedoelden valt moeilijk vast te stellen, maar dat die daarmee een letterlijke uitleg bedoelden lijkt me eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk.
Dat denk ik ook, maar nog moeilijk te ontcijferen in de Bijbel-versie.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:12:11 #16
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_115518256
‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”?
johannes 10:34
I thought you thought
pi_115532810
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef ATON het volgende:

[..]

In Genesis is er sprake van ' goden ' en niet God. Misschien kunnen we zoals Spouwerranger de vraag stelt, wat we moeten verstaan onder ' goden '.

Elohiem hoeft niet perse te staan voor meerdere goden, net zoals shamajim niet staat voor meerdere hemelen of panim niet staat voor meerdere gezichten.
pi_115533779
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Elohiem hoeft niet perse te staan voor meerdere goden, net zoals shamajim niet staat voor meerdere hemelen of panim niet staat voor meerdere gezichten.
Staat ook niet voor meerdere goden, als je begrijpt wat ik bedoel. In elk geval is hier sprake van een meervoudsvorm.
pi_115546195
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Staat ook niet voor meerdere goden, als je begrijpt wat ik bedoel. In elk geval is hier sprake van een meervoudsvorm.
Als het geen meerdere goden betreft, wat betekent dat meervoud dan volgens jou?
pi_115546816
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als het geen meerdere goden betreft, wat betekent dat meervoud dan volgens jou?
Is Elohim volgens jou nu een enkelvouds- of een meervoudsvorm? Stop je bij de versie van de joden of wil je verder naar de bron van deze naam? En met een antwoord " het zou kunnen " schieten we hier niet op.
pi_115553828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Is Elohim volgens jou nu een enkelvouds- of een meervoudsvorm?
Het is een meervoudsvorm, maar dat zijn veel meer woorden in het Hebreews die toch een enkelvoud uitdrukken, dus dat zegt verder weinig. Op die manier zou je de woorden voor hemel, water, gezicht, Jeruzalem, etc. ook kunnen terugzoeken in oudere geschriften.

[ Bericht 5% gewijzigd door Haushofer op 14-08-2012 13:39:25 ]
pi_115555080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is een meervoudsvorm, maar dat zijn veel meer woorden in het Hebreews die toch een enkelvoud uitdrukken, dus dat zegt verder weinig. Op die manier zou je de woorden voor hemel, water, gezicht, Jeruzalem, etc. ook kunnen terugzoeken in oudere geschriften.
Ik heb het niet over de Hebreeuwse versie, maar de originele waar de Hebreeërs het vandaan hebben. Om in hun monotheïsme te passen laten ze uitschijnen dat dit een enkelvoud is. Het begrip Elohim bestaat reeds langer dan het jodendom, en daar gaat het om.
pi_115557506
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:03 schreef ATON het volgende:
Het begrip Elohim bestaat reeds langer dan het jodendom, en daar gaat het om.
Je bedoelt het woord an sich? Dus etymologisch?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:37:41 #24
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_115558908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Elohim zou volgens onderzoekers zoals Zacharia Sitchin reeds bij de mesopotamiërs en hun religie terug te vinden zijn, die meervoudsgoden zouden staan voor Enki, Enlil en dergelijke, die ze in de Bijbel allemaal in een God gedaan hebben zeg maar, maar daar nog afzonderlijk waren en niet bij elkaar gestopt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_115559146
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Was mijn vraag niet duidelijk genoeg ?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:44:53 #26
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_115559250
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:51 schreef ATON het volgende:

[..]

En dit terwijl Genesis al een ' vrije interpretatie ' is van de Akkadische tekst. Nog even doorgaan en we zitten bij Harry Potter.
Dat zou te veel eer voor de bijbel zijn. Het verhaal van HP is veel te consistent.

OT: Ik ken alleen de tekst van: naar zijn ( ons ) evenbeeld. En die is, zoals meestal in de bijbel op cruciale punten, veeeeeel te vaag. Dus ja, misschien wel. Of misschien niet! Je mag kiezen m.i.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_115559395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Was mijn vraag niet duidelijk genoeg ?
Nee, kennelijk niet. Ik snap niet wat je met "Het begrip Elohim" bedoelt; het specifieke woord (etymologie), het idee van meerdere goden, het idee om een meervoud voor 1 god te gebruiken... "Elohiem" staat voor "God" of "Goddelijke wezens" oid, dus dat dat begrip al langer bekend was lijkt me nogal wiedes.

[ Bericht 23% gewijzigd door Haushofer op 14-08-2012 16:42:48 ]
pi_115559440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Elohim zou volgens onderzoekers zoals Zacharia Sitchin...
Je bedoelt deze Sitchin? Dat lijkt me nogal een crackpot, eerlijk gezegd.
pi_115561712
Volgens mij is de mens goddelijk. Dat de mens de enige in zijn soort is die dit bewustzijn kan ontwikkelen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:44:37 #30
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_115561882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, dan zeg je dus in feite dat ATON verkeerd zit als hij zegt dat Elohim afstamt van die Goden uit Mesopotamië? Hoe weet jij trouwens zo zeker dat die Heiser zo betrouwbaar is? Is hij geen christen of Jood die de eigen godsdienst zit te verdedigen?
pi_115563057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, kennelijk niet. Ik snap niet wat je met "Het begrip Elohim" bedoelt; het specifieke woord (etymologie), het idee van meerdere goden, het idee om een meervoud voor 1 god te gebruiken... "Elohiem" staat voor "God" of "Goddelijke wezens" oid, dus dat dat begrip al langer bekend was lijkt me nogal wiedes.
O, dan was ik toch voldoende duidelijk dat voor de Judeeërs Elohim het enkelvoud god betekend, maar in de Soemerische versie Elohim de meervoudsvorm is voor ' goddelijke wezens '. En gezien de Soemerische versie de oudste is kan je de rest wel zelf invullen zeker ?
pi_115563104
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, dan zeg je dus in feite dat ATON verkeerd zit als hij zegt dat Elohim afstamt van die Goden uit Mesopotamië?
Nou, ik zie het verband niet direct, nee. Dat er Babylonische invloeden in het Joodse scheppingsverhaal lijkt me overduidelijk, maar of dit ook specifiek voor het Godsconcept geldt is een andere vraag.

quote:
Hoe weet jij trouwens zo zeker dat die Heiser zo betrouwbaar is? Is hij geen christen of Jood die de eigen godsdienst zit te verdedigen?
Ik weet niet hoe betrouwbaar hij is, ik denk alleen dat hij gelijk heeft in zijn analyse :) Iets wat je overigens zelf kunt natrekken.
pi_115563150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Of misschien bedoeld hij deze wel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sitchin
pi_115563276
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:09 schreef ATON het volgende:

[..]

O, dan was ik toch voldoende duidelijk dat voor de Judeeërs Elohim het enkelvoud god betekend, maar in de Soemerische versie Elohim de meervoudsvorm is voor ' goddelijke wezens '.
Dat kan het in het Hebreeuws ook prima betekenen, dus je dikgedrukte klopt sowieso niet. "Elohiem" kunnen b.v. ook "engelen" zijn. Daarnaast wordt het als bijvoeglijk naamwoord gebruik.

Waar haal je trouwens vandaan dat "elohiem" uit het Sumerisch komt? :)
pi_115563281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:10 schreef Haushofer het volgende:
Nou, ik zie het verband niet direct, nee. Dat er Babylonische invloeden in het Joodse scheppingsverhaal lijkt me overduidelijk, maar of dit ook specifiek voor het Godsconcept geldt is een andere vraag.
En daar weet jij op dit moment nog geen raad mee ?
pi_115563365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:13 schreef ATON het volgende:

[..]

En daar weet jij op dit moment nog geen raad mee ?
Ik weet niet zeker of de woorden "annunaki" en "elohim" etymologisch verwant zijn, dat zou ik moeten opzoeken :)

-edit Het Akkadische "il/ilu", zoals in Bab-ilu, is inderdaad verwant aan het Hebreeuwse "eel", maar ik zie "elohim" zou gauw niet in bronnen opduiken.
pi_115563519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:13 schreef Haushofer het volgende:
Dat kan het in het Hebreeuws ook prima betekenen. "Elohiem" kunnen b.v. ook "engelen" zijn. Daarnaast wordt het als bijvoeglijk naamwoord gebruik.
Dat mag voor mijn part in het Hebreeuws elfjes of kaboutertjes betekenen. Punt is dat dit een leenwoord is uit een oudere cultuur waar dit wél een meervoudsvorm was voor ' goddelijke entiteiten '. En als in Genesis staat; ' Laten wij de mens maken naar ons beeld ' , sloeg dit dan op JHWH en zijn engelen, of kon hij de klus allen wel klaren. Als het enkel op de ' engelen ' slaat, missen we wel een paar vleugeltjes niet ? Zie je nu zelf niet in hoe lachwekkend uw betoog is ?
pi_115563637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat mag voor mijn part in het Hebreeuws elfjes of kaboutertjes betekenen. Punt is dat dit een leenwoord is uit een oudere cultuur waar dit wél een meervoudsvorm was voor ' goddelijke entiteiten '.
Kun je hier dan es een bron voor aangeven? Ik kan het zo gauw niet vinden :)

quote:
En als in Genesis staat; ' Laten wij de mens maken naar ons beeld ' , sloeg dit dan op JHWH en zijn engelen, of kon hij de klus allen wel klaren.
Dat kan goed op god en zijn garde slaan, inderdaad, als in de titel "JHWH tseva'ot". Je ziet later in Genesis 6 ook dat er gesproken wordt over "gevallen engelen", of "nefilim".
pi_115563643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of de woorden "annunaki" en "elohim" etymologisch verwant zijn, dat zou ik moeten opzoeken :)
O, even geweer van schouder wisselen ? Je had het hier wel over het Godsconcept en niet over de etymologische verwantschap van annunaki en elohim.
pi_115563964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:21 schreef Haushofer het volgende:

Dat kan goed op god en zijn garde slaan, inderdaad, als in de titel "JHWH tseva'ot". Je ziet later in Genesis 6 ook dat er gesproken wordt over "gevallen engelen", of "nefilim".
O kijk dan toch. En weet je dan ook toevallig wat de oorspronkelijke betekenis was voor ' gevallen nefilim/annunaki ' ? ( engelen hebben ze er pas later van gemaakt. Dit gaat van ' zonen ' over ' hemelbewoners ' tot ' engelen ' . Moet je de verschillende Job-versies er maar eens bijhalen )
Ik zal je al een hint geven: Als een duivenmelker spreekt over : " mijn duiven zijn gevallen ", wat wil dit 'vakjargon' zeggen ?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:06:52 #41
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_115567220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:28 schreef ATON het volgende:
Dit gaat van ' zonen ' over ' hemelbewoners ' tot ' engelen ' . Moet je de verschillende Job-versies er maar eens bijhalen )
Je maakt me nieuwsgierig, gaat dit over Job 38:7?
I thought you thought
pi_115568353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:06 schreef Scabies het volgende:
Je maakt me nieuwsgierig, gaat dit over Job 38:7?
Nee, ik bedoel Job 2:1

- Groot Nieuwsbijbel : Leden van het hemelse hof.
- Willibrord: Hemelingen.
- Staten ( Jongbloed): kinderen Gods.
- Herziene Staten: zonen van God.
- NBV: Hemelbewoners.

Tja, ze kunnen al moeilijk schrijven Elohim of Nefilim, dat zou te veel opvallen. :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:47:25 #43
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_115568745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel Job 2:1

- Groot Nieuwsbijbel : Leden van het hemelse hof.
- Willibrord: Hemelingen.
- Staten ( Jongbloed): kinderen Gods.
- Herziene Staten: zonen van God.
- NBV: Hemelbewoners.

Tja, ze kunnen al moeilijk schrijven Elohim of Nefilim, dat zou te veel opvallen. :)
Ja precies, in 37:8 ook precies zo:
-Gods zonen
-hemelse hof
-Gods kinderen
enz.

Maar wat bedoelde je in die vergelijking met gevallen duiven? Dat ze hun poten scheef hebben staan of zo? :P
I thought you thought
pi_115568847
Er staat gewoon Benee elohim, letterlijk kinderen van god.
pi_115568906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:28 schreef ATON het volgende:

[..]

O kijk dan toch. En weet je dan ook toevallig wat de oorspronkelijke betekenis was voor ' gevallen nefilim?
Een opvatting is dat het vanuit het aramees met giganten oid vertaald kan worden.
pi_115569570
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Een opvatting is dat het vanuit het aramees met giganten oid vertaald kan worden.
Dat weet ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag zou ik denken.
pi_115569599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag zou ik denken.
Nou, brand maar weer los.
pi_115570002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:47 schreef Scabies het volgende:
Maar wat bedoelde je in die vergelijking met gevallen duiven? Dat ze hun poten scheef hebben staan of zo? :P :D
Zo te merken ben je niet met duivensport vertrouwd. Men bedoeld met ' mijn duiven zijn gevallen ' dat de beestjes geland zijn op het til. ' Gevallen Nephilim ' zou kunnen betekenen : zijn vanuit het firmament op aarde geland. Er zou anders duidelijk staan: De IN ONGENADE gevallen Nephilim. Op wiki kan je de joodse versie lezen ( en de bijhorende folklore over reuzen en dwergen ;) )
pi_115570059
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, brand maar weer los.
Dat zou je willen he ? Lekker niet. Doeiiii
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')