Voorstukje was grappig/leuk.quote:
beloof wel watquote:is verdacht van diefstal van een aantal gourmetschotels
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:22 schreef Cinderella_Man het volgende:
Guttegut, dametje toch....doet me denken aan die ene dame bij Wegmisbruikers vorige jaar :-)
Kon ze niet zien dat het rood wasquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik werk met visueel gehandicaptenUhm ja?? Dus???
Rechter in kwestie ken ik overigensquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
Ze heeft een pruik en de rechter ook.
[..]
Toevalligquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Rechter in kwestie ken ik overigens
Ook een notoire verkeershufter?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
(goede rechter btw)
OK dan zou je een familielid van mij ook misschien wel kennen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:24 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Niet helemaal...comes with the job :-)
De wereld is klein, dus alles is mogelijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:25 schreef Karina het volgende:
[..]
OK dan zou je een familielid van mij ook misschien wel kennen.
Oh niet als verdachte overigensquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:27 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
De wereld is klein, dus alles is mogelijk
Een vriendin van me zit ook in dit programmaquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
(goede rechter btw)
I just love niet verschoonbare termijnoverschrijdingenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Een vriendin van me zit ook in dit programma.
Goed programma trouwens.
Afmaken is natuurlijk beter?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:33 schreef Palomar het volgende:
Wat een simpele ziel. Dat we daar gemeenschapsgeld aan spenderen...
Die gast heeft serieuze problemen. Beter dan bezwaar maken tegen een verkeersboete of na een termijn je gelijk proberen te halen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:33 schreef Palomar het volgende:
Blijft een mens hé.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:33 schreef Palomar het volgende:
En de beschaving van een samenleving meet je nu eenmaal af aan de wijze waarop de samenleving met de zwakkeren in de samenleving omgaat.......quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die gast heeft serieuze problemen. Beter dan bezwaar maken tegen een verkeersboete of na een termijn je gelijk proberen te halen.
quote:
Peter Kiptwitter:peter_kip twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 22:36:12#Onvoorstelbaar #Steel je #Vier #Varkenshazen zit je drie maanden in de bak #IkSnapHetNiet #DeRechtbank #NCRV reageer retweet
Ik heb dat stukje over miljonair? ook gemist, maar dat zou het wel verklaren, hij komt goed uit zijn woorden en lijkt me wel iemand die miljonair geweest zou kunnen zijn geweest, eigen zaak of zoiets.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:40 schreef Specularium het volgende:
Dit is toch niet direct een figuur wat je zou zien als dakloos.
nemo tenetur prodere se ipsum et ceteraquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:38 schreef Specularium het volgende:
Die blonde is zeker die vriendin van Speknek?
Iets met veel geld verdiend met vastgoed...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje over miljonair? ook gemist, maar dat zou het wel verklaren, hij komt goed uit zijn woorden en lijkt me wel iemand die miljonair geweest zou kunnen zijn geweest, eigen zaak of zoiets.
Denk dan te eigenwijs/trots om enige vorm van hulp aan te nemen. Dan heb je op een gegeven moment niks meer en ben je dakloosquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje over miljonair? ook gemist, maar dat zou het wel verklaren, hij komt goed uit zijn woorden en lijkt me wel iemand die miljonair geweest zou kunnen zijn geweest, eigen zaak of zoiets.
Net als alle onderwereldfiguren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:41 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Iets met veel geld verdiend met vastgoed...
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:37 schreef Palomar het volgende:
Ook kansloos om tegen zoiets in beroep te gaan...
Misschien zenden ze het daarom ook uit, in de hoop dat minder mensen het proberenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:37 schreef Palomar het volgende:
Ook kansloos om tegen zoiets in beroep te gaan...
Woman in white.quote:
medelijden met die knul.....quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:37 schreef Palomar het volgende:
haha die gast, zo iemand kan toch niet zelfstandig wonen
Idd, wat een bullshit en zonde van de tijd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:40 schreef Palomar het volgende:
al die bezwaren tegen verkeersovertredingen leveren toch n ooit iets op, want de agent heeft altijd gelijk...
ZE ZIJN NIET ZO, DIT IS ONRECHTquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:41 schreef Cinderella_Man het volgende:
Waarom zijn het altijd de overjarige vrouwen die verkeersboetes aanvechten
hoog functioneel autistisch zelfs.....quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:48 schreef Palomar het volgende:
autistisch, ja ja mooi excuus voor alles
Hij behandelt iedereen als een klein kind.quote:
Ff jennen denk ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:52 schreef Karina het volgende:
Waarom wordt er gevraagd wat ze verdienen? Net ook al.
juist beter ook in zijn geval...zal vast wel weer teveel gedronken hebben wanneer de tijd daar zou zijn...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:55 schreef speknek het volgende:
Ik kan m'n zwangere vrouw niet naar het ziekenhuis brengen. Wat een lapzwans excuus. Alsof iedereen zonder rijbewijs kansloos zijn bij een zwangerschap.
Goed dat hij het ter sprake bracht want anders was de Officier van Justitie er mooi niet over begonnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef hexje het volgende:
Mazzel dat het zo lang is blijven liggen.
Vinden ze doorgaans erg leuk in de rechtbank hoorquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
Beetje bijdehand gaan zitten doen ook nog.
Nouja die aanklager (?) probeerde ook haar gezicht te redden met een domme bijdehante opmerkingquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
Beetje bijdehand gaan zitten doen ook nog.
Ach je kunt ook gewoon niets zeggen. Alsof het wat uitmaakt wat je jat, een crossmotor of een motorscooter.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja die aanklager (?) probeerde ook haar gezicht te redden met een domme bijdehante opmerking.
Ik ben ook echt benieuwd wat dit gaat worden, vind dit wel redelijk wat jaar waard. Wat een idioot, en dan alleen commentaar leveren als een crossmotor als racemotor wordt omschrevenquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:48 schreef Palomar het volgende:
Sluit die gast gewoon 20 jaar op ofzo. Alleen al met een mes iemand steken is daarvoor al genoeg.
Dat is waar....maar die advocaat had wel een punt:quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:48 schreef Specularium het volgende:
Je hebt alleen niks met de islamitische wet te maken nu, pipo.
Advocaat had een goed verhaal, daar had het bij moeten blijven.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:50 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Dat is waar....maar die advocaat had wel een punt:
Conclusie Jeugdzorg "Jongen is 16 jaar en heeft moeite met gezag"
Advocaat: "Laat mij een jongen van 16 zien die geen moeite heeft met gezag"
of zoiets
kloptquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Advocaat had een goed verhaal, daar had het bij moeten blijven.
Is cultuur, hij mag dat. Dat nederland geen sharia wetgeving kent is niet zijn probleem.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:12 schreef tong80 het volgende:
Marokkaan die zijn dochter met een riem sloeg omdat ze 2 vriendjes had.
En dan de onschuld spelen.
1 peukie per dagquote:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
1 peukie per dag minuut
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:45 schreef Mani89 het volgende:
Je zal maar methheads als ouders hebben.
Dat doen ze in de Verenigde Staten van Anus, met hun juryrechtspraak.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:49 schreef Karina het volgende:
Ik ben blij dat ik geen rechter ben, sommige mensen zou ik al om hun kop er iets extra's bijgeven.
Precies waarom ik daar op tegen ben. Over onderbuikgevoelens gesproken...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat doen ze in de Verenigde Staten van Anus, met hun juryrechtspraak.
Waarschijnlijk nog geen 50.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Hoe oud is die knakker al wel niet eigenlijk? Hij lijkt wel 75..
Hij had een zoon van 40, dus hij zal zeker in de 60 zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Hoe oud is die knakker al wel niet eigenlijk? Hij lijkt wel 75..
Had ie die ook nog? Benieuwd hoe die eruit ziet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij had een zoon van 40, dus hij zal zeker in de 60 zijn.
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Had ie die ook nog? Benieuwd hoe die eruit ziet.
Bronquote:In de eerste aflevering van De Rechtbank verschijnt meneer Huf voor de rechter. Hij is in financiële problemen gekomen omdat hij na zijn ontslag als leraar niet direct een uitkering van het UWV kreeg. De problemen zijn zo groot dat hij via de rechter in de schuldsanering probeert te komen.
De heer P. moet zijn ex-partner kinderalimentatie betalen, maar hij is tijdelijk arbeidsongeschikt geraakt. Zijn verzoek aan de rechter is om het bedrag naar beneden bij te stellen tot hij weer normaal aan het werk kan. Zijn ex-vrouw is het hier totaal niet mee eens.
En in Amsterdam is zeilinstructeur Karel door de waterpolitie beboet wegens het niet recht oversteken van het IJ. Karel ontkent dit en probeert met foto's die door zijn vrienden zijn gemaakt de rechter van zijn gelijk te overtuigen.
Is niet vervangend. Boete blijft gewoon staan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:28 schreef MilaNL het volgende:
7 dagen zitten of meer dan een maandsalaris betalen.. Dan is het nog best verleidelijk om even een weekje op vakantie in de bak te gaan.
Idd, is erg raar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tuurlijk maar wel vreemd dat je geen betalingsregeling kan treffen en dan bij de rechter zo simpel wel een regeling kan treffen.
En dan afvragen waarom de kosten en wachtlijsten voor rechtszaken zo oplopen
Ik moest ook lachenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:43 schreef waxmask het volgende:
Hahaha WHAT? 3 keer geopereerd aan me scrotum? Really?
Zielig hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:43 schreef waxmask het volgende:
Ik wens het je niet toequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:43 schreef waxmask het volgende:
Iedereen heeft recht op een proces als hij een boete krijgt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:48 schreef waxmask het volgende:
Waar hebben we het over. Gaan hier echt rechtszaken over gevoerd worden ja? Wat een land!
Net zoiets als in verweer gaan tegen een verkeersboete toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:48 schreef waxmask het volgende:
Waar hebben we het over. Gaan hier echt rechtszaken over gevoerd worden ja? Wat een land!
Afgelopen, dit is er voor in de plaats.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:50 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb waarschijnlijk afgelopen dagen onder een steen geleefd, maar waar is De Rijdende Rechter
Zelfs UPC denkt dat dit De Rijdende Rechter is....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:50 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb waarschijnlijk afgelopen dagen onder een steen geleefd, maar waar is De Rijdende Rechter
Zijn er al zoveel Rijdende Rechter afleveringen geweest dat het seizoen voorbij is?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Afgelopen, dit is er voor in de plaats.
Krijg je toch niet voor zo'n overtreding?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef marcodej het volgende:
Wel schuldig, geen straf, maar dus wel een strafblad?
Het is maar een boete, geen feit wat een strafblad oplevert.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef marcodej het volgende:
Wel schuldig, geen straf, maar dus wel een strafblad?
Ik viel er half in, hoor nu dat het alleen een boete is idd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:52 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Krijg je toch niet voor zo'n overtreding?
Waren er inderdaad niet zo heel veel. Aantal weet ik niet zo snel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:51 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zijn er al zoveel Rijdende Rechter afleveringen geweest dat het seizoen voorbij is?
Volgend seizoen komt Halsbaardstaart weer. Hij heeft nog een appeltje met de gemeente te schillen. En waarschijnlijk nog een stel buren en Poolse hoeren met hem.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Waren er inderdaad niet zo heel veel. Aantal weet ik niet zo snel.
Dat dus, komt er dan gewoon mee wegquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:53 schreef Palomar het volgende:
krijgt de betreffende verbalisant nu ook een reprimande oid?
Misschien komt hij zelfs bij de 'echte' rechtbankquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Volgend seizoen komt Halsbaardstaart weer. Hij heeft nog een appeltje met de gemeente te schillen. En waarschijnlijk nog een stel buren en Poolse hoeren met hem.
Ja tuurlijk, zoals deze man met foto's en zo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen als je echt goed materiaal hebt.
Dashcam of iets dergelijks.
Sue him!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat dus, komt er dan gewoon mee weg
Ho ho! Meester Visser is een echte rechter hoor!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien komt hij zelfs bij de 'echte' rechtbank
Ja meer geen rechtbank dat is nog een stapje verderquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:56 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ho ho! Meester Visser is een echte rechter hoor!
Hoezo? Hij staat toch altijd onder ede dus als er aannemelijk gemaakt wordt dat het een gelogen verbaal is geweest dan is het toch kant en klaar?quote:
Jan Mulder neemt hem al niet serieus en nu jij ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja meer geen rechtbank dat is nog een stapje verder
Meh, liegen vereist daadwerkelijk kennis van de fout in de verklaring. Dat subjectieve element is nauwelijks te bewijzen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo? Hij staat toch altijd onder ede dus als er aannemelijk gemaakt wordt dat het een gelogen verbaal is geweest dan is het toch kant en klaar?
Als ik onder ede sta en er wordt bewezen dat ik loog krijg ik ook een duw
Gelogen is nog wat anders dan een inschattingsfout. Dienders zijn ook mensen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo? Hij staat toch altijd onder ede dus als er aannemelijk gemaakt wordt dat het een gelogen verbaal is geweest dan is het toch kant en klaar?
Als ik onder ede sta en er wordt bewezen dat ik loog krijg ik ook een duw
Wel een zielig verhaal, hoor. Maar ik vind het wel raar dat iemand in een eenpersoons huishouden (weliswaar in een rijtjeshuis ipv een appartementje, maar toch) een voorschotbedrag voor gas en licht heeft van ¤ 500 per maand (sowieso al behoorlijk hoog), en dan nog jaarlijks naheffingen krijgt van ¤ 5000. Dus dan praat je over stookkosten van bijna 1000 euro per maand! Daar kan je heel paleis Soestdijk voor warm stoken! Ik had al lang die meter laten controleren, want dat betaalt de Nuon toch als blijkt dat daar inderdaad de fout ligt. En dat kan haast niet anders. Tenzij hij stiekum wordt afgetapt door malafide buren. Een gaslek kan ook haast niet, want dan zou het wel een enorm lek moeten zijn, en dat had je al lang geroken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:42 schreef Karina het volgende:
Stukje gemist. Dit is de UWV man met schulden zeker?
Ja, maar als zo'n agent zegt "hij kwam van links" terwijl je van rechts kwam, dan is het haast geen inschattingsfout meer te noemen. Wel fijn dat die man nu vrijspraak kreeg, want ik heb me altijd geërgerd aan die onzinnige regel dat zo'n agent praktisch blind geloofd wordt, omdat hij een eed heeft afgelegd. Alsof een eed een magische toverspreuk is waardoor je altijd automatisch de waarheid spreekt. Bovendien: Als je zelf voor de rechter moet verschijnen sta je toch ook onder ede? Dan zou een verdachte dus ook altijd de waarheid sprekenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gelogen is nog wat anders dan een inschattingsfout. Dienders zijn ook mensen.
En als je daar niet vanuit gaat zal ik elke boete aanvechten zonder enkele bewijsvoering. Boetes hebben dan geen enkele zin.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
want ik heb me altijd geërgerd aan die onzinnige regel dat zo'n agent praktisch blind geloofd wordt, omdat hij een eed heeft afgelegd.
Volgens mij stond deze jongen niet onder ede, maar hoe dit juridisch zit weet ik niet.quote:Alsof een eed een magische toverspreuk is waardoor je altijd automatisch de waarheid spreekt. Bovendien: Als je zelf voor de rechter moet verschijnen sta je toch ook onder ede? Dan zou een verdachte dus ook altijd de waarheid spreken
Daar ben ik het niet mee eens. Nu is het zo dat je als verdachte vrijwel onmogelijk je onschuld kunt bewijzen (bewijzen dat je iets niet gedaan hebt is immers vaak lastiger dan het omgekeerde). De persoon in het TV-programma had het geluk dat hij met een grote groep vrienden was en gewapend met mobieltjes, diverse camera's en GPS, maar de gemiddelde persoon heeft dat niet dagelijks bij zich.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
En als je daar niet vanuit gaat zal ik elke boete aanvechten zonder enkele bewijsvoering. Boetes hebben dan geen enkele zin.iet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |