Heerenveen houdt sowieso rekening met een minder eerste seizoen. En kijken naar mijn idee ook minder met een "Ajax-blik" naar resultaten. Zo zijn er in het verleden trainers ontslagen die toch een 'prijs' binnen haalden.
Trainer heeft in het eerste seizoen niet eens zo gek veel inbreng om spelers te halen. Dat wordt over het algemeen meer uitgesmeerd.
Zolang je het bij de beleidsbepalers goed doet dan heb je als trainer weinig te duchten. Dus die valt sowieso af.
Of je moet een moeilijke persoonlijkheid hebben. Daarnaast heeft Heerenveen een piepjonge selectie. Die hebben volgens mij niet de doelstelling om sowieso Europees voetbal te halen. Of er moet voor het sluiten van de markt meer spelers worden gekocht dan dat ze op dit moment verwachten. Maar een zelfde scenario als 5/6 jaar geleden (met weet ik veel hoeveel spelers op de loonlijst) zit er niet in. Dat heeft ze al een stadionuitbreiding gekost.
Volgens mij blijven ze op de jeugd mikken. En dan vooral spelers die de jeugdopleiding ergens anders hebben doorlopen, een moeilijk opstandig karakter hadden, maar nu inzien dat als ze er nog wat van willen maken, het nu moeten doen.