SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Voor de actuele, individuele, statistieken van deze SC kan je kijken op http://www.fokkingstats.com
Topicreeks: DEF SC
Bijzondere toevoeging met het speciale geloofsmotto van de kerk v/d vrije geloofsbelijdenis en rijkdom van de profeet:
Ode aan de venusheuvel
O Venus.
Mooie heuvel.
Esses zijn UIers
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames.
Net mijn oma aan de telefoon gehad, zij heeft oa de Bersiap tijd in Nederlands Indië doorgemaakt.
Zij attendeerde mij op een docu om 18:50 op Nederland 2
Kijken dus!
http://www.nederland2.nl/(...)nen/uitzending/33594
[..]
Epic triest.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken.
Kon mijn vader zich ook zo druk om maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Mijn oma, die ik nog geen uur geleden aan de telefoon had, zei dat die jongens die gingen, en daarna "verwelkomt" werden in Nederland als "moordenaars" niets te verwijten valt.
Triest hoe toen "onze" jongens werden onthaald
Nu kijkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kon mijn vader zich ook zo druk om maken.
Staat al op NL2quote:
Hier ook, en pleur op met dat Rijksmuseum, ik wil die docu zienquote:
Docu over Ned. Indie aan het kijkenquote:
squote:Op zondag 12 augustus 2012 19:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Docu over Ned. Indie aan het kijken
Ja had ik al begrepen. Had even het oude topic door gelezen voor dat ik poste.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
geen sorry zeggen
[DEF]SC#429 Druk een punt, Roderick! ik kijk hier naar
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.quote:
Ik had wel al eerder gehoord van de moorden. Maar door deze opzet en met deze verhalen is het wel erg confronterend. Zeker voor de nabestaanden die eigenlijk nu pas horen wat er met hun familie is gebeurt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.
Ik moest wel een traantje laten net.
Hoe oud is je oma inmiddels?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.
Ik moest wel een traantje laten net.
81, waarom?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe oud is je oma inmiddels?
Mijn familie, van moeders kant is gelukkig weinig gebeurd, op de internering na dan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had wel al eerder gehoord van de moorden. Maar door deze opzet en met deze verhalen is het wel erg confronterend. Zeker voor de nabestaanden die eigenlijk nu pas horen wat er met hun familie is gebeurt.
Oh dat valt nog mee. Ik vroeg me gewoon af hoe oud ze was, aangezien ze dat destijds heeft meegemaaktquote:
Gelukkig. Ik weet eigenlijk veel te weinig van de oorlogsjaren, de vrijheidsstrijd en de onafhankelijkheid van Indonesië.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn familie, van moeders kant is gelukkig weinig gebeurd, op de internering na dan.
Opa, die vocht in het KNIL tegen de Jappen, daarna tegen die vrijheidsstrijders. Voor hem eindigde de oorlog pas in 1950.
later toen hij met spoed werd geëvacueerd naar Nederland werkte hij in de DAF fabrieken in Eindhoven, was daar voorman.
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik weet eigenlijk veel te weinig van de oorlogsjaren, de vrijheidsstrijd en de onafhankelijkheid van Indonesië.
Vraag het aan het VI. Die hebben al zo;n project opgestart.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.
Taperecorder + 7 gouden W's + historisch besef.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.
Als je oma er over wilt vertellen, moet je het haar zeker laten doen. En ook als ze nog foto's heeft foto's bekijken en notities maken wat er op de foto's te zien is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke medicijnen en welke ziekte?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:52 schreef Esses het volgende:
Wie heeft de discussie gevolgd over die medicijnen voor die ongenezelijke ziekten?
Mijn oma is gelukkig nog totaal bij de pinkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Taperecorder + 7 gouden W's + historisch besef.
Dat ontken ik niet, maar als je de 7 gouden W's gebruikt krijg je altijd meer.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma is gelukkig nog totaal bij de pinken
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga komende vrijdag naar Oma in Almere, eens polsen hoe zij daar tegenover staat.
Tegen mij kan ze een flink verhaal vertellen, vraag is of ze wil dat het publiek dat ook gaat wetenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik hoop dat ze er over wilt vertellen.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:13 schreef Nibb-it het volgende:
Nootjes staan klaar voor de eindceremonie straks.
Als je het documenteert wil dat niet gelijk zeggen dat je het met Jan en alleman gaat of moet delen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tegen mij kan ze een flink verhaal vertellen, vraag is of ze wil dat het publiek dat ook gaat weten
I know, maar ik wil met Oma open kaart spelen, en zeggen dat haar verhaal voor het "nageslacht" bewaard gaat worden. Nu kan ze het nog, ondanks de pijn die het haar doet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:16 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als je het documenteert wil dat niet gelijk zegen dat je het met Jan en alleman gaat of moet delen.
Publiek hoeft het toch niet direct te weten. Zijn genoeg verhalen, video's, en dagboeken van overlevenden uit WO2 die bepaald hebben dat het materiaal bijv. pas mag vrijgegeven worden als hun (klein)kinderen zijn overleden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tegen mij kan ze een flink verhaal vertellen, vraag is of ze wil dat het publiek dat ook gaat weten
Dan de vraag dus, hoe pak ik dat aan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Publiek hoeft het toch niet direct te weten. Zijn genoeg verhalen, video's, en dagboeken van overlevenden uit WO2 die bepaald hebben dat het materiaal bijv. pas mag vrijgegeven worden als hun (klein)kinderen zijn overleden.
Gaat om het documenteren voor het nageslacht.
check, msnquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:20 schreef Esses het volgende:
De adelaar jaagt op een konijn. Vraagt info. Hoort u mij valk?
TorenValk?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:20 schreef Esses het volgende:
De adelaar jaagt op een konijn. Vraagt info. Hoort u mij valk?
Indien mogelijk toch tapen. En zoals Esses aangaf de 7 gouden W's gebruiken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan de vraag dus, hoe pak ik dat aan?
Idd, informeren bij het VI zonder dat zij daarbij betrokken zijn. Dat wil m'n Oma niet.
Ik heb het eea opgenomen met m'n laptop, op een schijfje gebrand en in m'n archiefje gestopt. En daar blijft het voorlopig. Best simpel met een opname tooltje.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan de vraag dus, hoe pak ik dat aan?
Idd, informeren bij het VI zonder dat zij daarbij betrokken zijn. Dat wil m'n Oma niet.
Ik hoor dat Muse gaat optredenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]bedankt voor de reminder. Ik ga even kaas snijden
Gewoon vragen. Nee heb je...quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik kijk wel ff wat ik ga doen. Maar dank voor de suggesties.
Inmiddels al eens langsgegaan op de Herengracht?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:24 schreef MaryMouse het volgende:
Ik ben nu ook nog bezig met een onderzoek naar (inmiddels overleden) familieleden en hun rol tijdens WO2. Als ik dat afgerond heb gaat dat als het aan mij ligt naar het NIOD maar zolang de mensen die deze familieleden nog gekend hebben leven mag het niet openbaar, maar hooguit voor W.O. gebruikt worden.
Oma vertelde me al veel verhalen mbt de internering, de Bersiap etc. Maar dat was zonder opname erbij.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Inmiddels al eens langsgegaan op de Herengracht?
Ja, maar als ik de NFL live wil kijken kan dat pas om 0200 's nachtsquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:29 schreef -Amber- het volgende:
Moet hier wachten tot 2030 (EST) voordat ik de closing ceremony kan zien
Alles staat nog steeds op die Google Drive als je het nodig hebt, hè. Zal er binnenkrt nog wel het eea opzetten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Erg druk op mijn werk en op zaterdag zijn ze niet open.
Ik moet ook nog steeds bij de UB langs, maar de laatste maanden niet meer op locatie in de binnenstad gewerkt.
Wel afgelopen week de bezette stad gekocht. Is ook wel handig.
Yep, alles staat er nog en geshared. Dus graag alles wat je tegenkomt daar opzettenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:33 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Alles staat nog steeds op die Google Drive als je het nodig hebt, hè. Zal er binnenkrt nog wel het eea opzetten.
Ja maar dan zie je het life?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, maar als ik de NFL live wil kijken kan dat pas om 0200 's nachts
OKquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep, alles staat er nog en geshared. Dus graag alles wat je tegenkomt daar opzetten
Dan slaap ikquote:
Toch je bloed eens laten onderzoeken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga zo maar slapen, op de een of andere manier ben ik de laatste tijd steeds meer moe.
Totaal geen energie meer.
Pfeifer is hot.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Toch je bloed eens laten onderzoeken.
Niks met m'n bloed, is al tig keer onderzocht.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Toch je bloed eens laten onderzoeken.
Als je eens bij de UB bent moet je eens kijken of ze het werk van Danuta Czech hebben, als ik het goed heb zijn daar de meeste lijsten in gepubliceerd. Kan je het beste de Duitstalige pakken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep, alles staat er nog en geshared. Dus graag alles wat je tegenkomt daar opzetten
K, maar men kan iets wat op 1800 Romeo niet om 1800 Alpha zien. Anders om zou ik dus wel iets dat om 2100 Zulu is hier voor 2100 Romeo kunnen zien.quote:
Ga weg zeg, nooit last van gehad, en mijn bloed is goed. Gewoon moeheid, dus vroeg pitten!quote:
Je word gewoon oud baasje.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ga weg zeg, nooit last van gehad, en mijn bloed is goed. Gewoon moeheid, dus vroeg pitten!
Ook op vitamines en mineralen gechecked? (Ja waarschijnlijk, maar toch even vragen).quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks met m'n bloed, is al tig keer onderzocht.
Gewoon moeheid denk ik.
Reminder in mijn foon gezet. Morgen even in de online catalogus kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:44 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Als je eens bij de UB bent moet je eens kijken of ze het werk van Danuta Czech hebben, als ik het goed heb zijn daar de meeste lijsten in gepubliceerd. Kan je het beste de Duitstalige pakken.
Kwa leeftijd mag ik dan wat ouder zijn, maar lichaamlijk ben ik nog niet zo ver afgetakkeld.quote:
Kan je deze even vertalen voor mijquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:45 schreef -Amber- het volgende:
[..]
K, maar men kan iets wat op 1800 Romeo niet om 1800 Alpha zien. Anders om zou ik dus wel iets dat om 2100 Zulu is hier voor 2100 Romeo kunnen zien.
Net m'n vitamientjes gesliktquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ook op vitamines en mineralen gechecked? (Ja waarschijnlijk, maar toch even vragen).
Ik sla een brutus nog steeds in elkaar, dus lichaamelijk is het nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:48 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kwa leeftijd mag ik dan wat ouder zijn, maar lichaamlijk ben ik nog niet zo ver afgetakkeld.![]()
Edit
Enkel geestelijk is het bij mij een puinhoop
Ik ben hem nu redelijk consequent extra energie multi-vitamines aan het geven. Eerst sliep hij te weinig, nu veel meer. Dus dat is een goed teken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ook op vitamines en mineralen gechecked? (Ja waarschijnlijk, maar toch even vragen).
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben hem nu redelijk consequent extra energie multi-vitamines aan het geven. Eerst sliep hij te weinig, nu veel meer. Dus dat is een goed teken.
Zolang het bij jou nog niet zo'n puinhoop tussen de oortjes is als bij mij zit het nog goedquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik sla een brutus nog steeds in elkaar, dus lichaamelijk is het niet![]()
Zit denk ik tussen de oortjes ja....
Proberen op de een of andere manier een regelmaat te krijgen in het slapen dan?quote:
Zou je willen. Heb je tenminste eindelijk iets om écht over te zeikenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ben jij mij aan het vergiftigen??
En Le Zekher of In Memoriam van Hans Bloemendal.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Reminder in mijn foon gezet. Morgen even in de online catalogus kijken.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:54 schreef -Amber- het volgende:
Zulu = UTC (London)
Alpha = UTC +1 (Amsterdam)
Romeo = UTC -5 (Washington)
Nu snap ik hem, en je hebt gelijkquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:45 schreef -Amber- het volgende:
[..]
K, maar men kan iets wat op 1800 Romeo niet om 1800 Alpha zien. Anders om zou ik dus wel iets dat om 2100 Zulu is hier voor 2100 Romeo kunnen zien.
Kut dat je bent!quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zou je willen. Heb je tenminste eindelijk iets om écht over te zeiken
quote:
Erbij gezetquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
En Le Zekher of In Memoriam van Hans Bloemendal.
Ik will nog wel minimaal 20 jaar van je kunnen "genieten"quote:
Neequote:Op zondag 12 augustus 2012 22:06 schreef Schild het volgende:
[..]
Toch wel de ceremonie aan het kijken he?
Ik denk het niet. Esses heeft nog steeds zin in een discussie over de zin of de onzin van het vergoeden van dure medicijnen voor ongeneeselijk ziekenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:06 schreef Schild het volgende:
[..]
Toch wel de ceremonie aan het kijken he?
Ik mag blij zijn dat ik nog 10 jaar blijf leven, en ja, dan doen we dat goed!quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik will nog wel minimaal 20 jaar van je kunnen "genieten"
Nopequote:Op zondag 12 augustus 2012 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Esses heeft nog steeds zin in een discussie over de zin of de onzin van het vergoeden van dure medicijnen voor ongeneeselijk zieken
Niemand wil de discussie hier aangaan. In ABO hoef ik het niet te proberen. Te veel tere zieltjes.quote:
Ach, dood gaan we allemaalquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Niemand wil de discussie hier aangaan. In ABO hoef ik het niet te proberen. Te veel tere zieltjes.
Ik zou zeggen. Open hier een topicquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Niemand wil de discussie hier aangaan. In ABO hoef ik het niet te proberen. Te veel tere zieltjes.
dit is memory lane voor mijquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:14 schreef Lotusss het volgende:
* Lotusss geniet intens van de muziek tijdens de sluitingsceremonie! *Proud to be British!*
Ik zie een of andere tiener gayshow geloof ikquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zie jij ook de KKK symboliek? Snel een topic in BNW openen!
Driesje Roelvinkquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Als afsluiting, mits Nl dat dan in 2028 gaat krijgen, de klompendans
Frans Duijts.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Als afsluiting, mits Nl dat dan in 2028 gaat krijgen, de klompendans
Onze decoder heeft problemen met de BBCquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
@ER op BBC HD wordt het 3D uitgezonden. Gaaf
quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onze decoder heeft problemen met de BBC
quote:
nee dit is gewoon kutquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Jullie zijn gewoon té verwend, dat alles syncgroom moet zoals de chinezen dat deden.
Bij LMB ging het inderdaad ook al niet Synchroon... EN bij LMB ben je ooit verwend, enkel afgemat.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Jullie zijn gewoon té verwend, dat alles syncgroom moet zoals de chinezen dat deden.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij LMB ging het inderdaad ook al niet Synchroon... EN bij LMB ben je ooit verwend, enkel afgemat.
Nee, weet wanneer je moet stoppenquote:
Dat riep ik bij de opening ook over Paul McCartney. Vond Ray Davies toch wat beter.quote:
valt meequote:Op zondag 12 augustus 2012 22:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een tekort aan jong talent.
quote:
Ze konden er alleen niet genoeg vinden dus dan maar herhalenquote:
*geen 3d tv*quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:42 schreef MaryMouse het volgende:
die snippers vliegen echt op mij af
BBC heel mooi gedaan
dit is de laatste kans om dat stadion te gebruiken laten we er op zijn minst nog een paar miljard in pompenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Weet je hoe duur die artiesten zijn tegenwoordig.
Ik ook pas sinds een paar maanden. Dit is de eerste live show die ik 3d ziequote:
Heb je nu ook een brilletje op?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ook pas sinds een paar maanden. Dit is de eerste live show die ik 3d zie
Ik heb bijna altijd een brilletje opquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je nu ook een brilletje op?
3D FOK!quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb bijna altijd een brilletje op
Maar née, nu even 3d bril aan de kant gelegd. Kan niet posten op FOK! met dat ding op.
Brilletje gaat nu weer voor het brilletje
En premature ejaculaties.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
3D FOK!
Dan vliegen Sammie's hormonen letterlijk om je oren
quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
3D FOK!
Dan vliegen Sammie's hormonen letterlijk om je oren
quote:
Geen idee. Weet niet wat daar is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]dan hangt Sammie dus heel veel in KPD rond
Sonic ken ik nietquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:59 schreef -Amber- het volgende:
Back
Met een lekkere coffe mocca van Sonic
Ja daar mis je wat. Sonic heeft goede juicy hamburgers, etc, en men krijgt bij veel filialen militaire korting.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sonic ken ik niet
We hebben gelukkig hier eindelijk Starbucks
Ik had al even gekeken. Kan ze niet herinneren van de tijd dat ik in de USA zat, en zie dat ze toch echt in Atlanta zittenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:10 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja daar mis je wat. Sonic heeft goede juicy hamburgers, etc, en men krijgt bij veel filialen militaire korting.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:15 schreef Lotusss het volgende:
Wekker gaat om 5:40. Morgen de herhaling maar kijken. Truste!
Verbazing genoeg is mij dat 300% meegevallen. Zitten echt best goede restaurants met klassieke Franse keukenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou het geen week in de VS uithouden op culinair gebied
Slaap lekker lotusssquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:15 schreef Lotusss het volgende:
Wekker gaat om 5:40. Morgen de herhaling maar kijken. Truste!
Ja dat is een van de vooroordelen die mensen hebben die hier nog nooit geweest zijn, of het enkel van twee weeks vakantie (Maimi) kennenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Verbazing genoeg is mij dat 300% meegevallen. Zitten echt best goede restaurants met klassieke Franse keuken
Scheelt wel dat uit eten daar de norm is ja. Maar ik ben bv gek op paardenvlees en dat is daar gewoon niet te krijgenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Verbazing genoeg is mij dat 300% meegevallen. Zitten echt best goede restaurants met klassieke Franse keuken
Klopt. In Atlanta hadden we de ABC (Atlanta Bread Company) een luxe uitvoering van Subways. Oei wat was lunchen daar lekkerquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:18 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja dat is een van de vooroordelen die mensen hebben die hier nog nooit geweest zijn, of het enkel van twee weeks vakantie (Maimi) kennen
Verhip, nu je het zegt. Ik kan mij idd niet herinneren daar paardenvlees gezien te hebben.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Scheelt wel dat uit eten daar de norm is ja. Maar ik ben bv gek op paardenvlees en dat is daar gewoon niet te krijgen
Ja jammer genoeg heeft men vaak (door de media) een vertekend beeld van landen waar men nog niet geweest is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt. In Atlanta hadden we de ABC (Atlanta Bread Company) een luxe uitvoering van Subways. Oei wat was lunchen daar lekker
Maar zo heb ik over meer landen waar ik gewerkt heb gelukkig mijn mening kunnen bijstellen
Volgens mij zijn paardenslachterijen daar zelfs verboden, nu gaan ze lekker allemaal op transport naar Mexico en Canadaquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Verhip, nu je het zegt. Ik kan mij idd niet herinneren daar paardenvlees gezien te hebben.
Nu is paaren vlees ook een typisch Nederlands iets. In de meeste landen kan men er moeilijk of niet aan komen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Verhip, nu je het zegt. Ik kan mij idd niet herinneren daar paardenvlees gezien te hebben.
quote:
België ook hoor. Meeste Nederlandse paardenvlees komt van Belgische slachters af.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:23 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nu is paaren vlees ook een typisch Nederlands iets. In de meeste landen kan men er moeilijk of niet aan komen.
Eerder een Europees iets.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:23 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nu is paaren vlees ook een typisch Nederlands iets. In de meeste landen kan men er moeilijk of niet aan komen.
Nee is hier niet verboden, men heeft het enkjel meermaals wel geprobeerd er een verbod voor te krijgen. DFit omdat anders dan bij bv. koeien, varkens etc. er over het algemeen geen (gezondheids) geschiedenis over het te slachte paard is. Een renpaard welke ivm blessures bv. medicamenten etc zou hebben gekregen zou een gevaar voor de consument kunnen zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:23 schreef Erasmo het volgende:
Het eten op de Amerikaanse Marineschepen is daarentegen echt niet te eten
Nog nooit de eer gehad, heb wel docu's gezien waarin beweerd wordt dat de captain hetzelfde te eten krijgt als de crew. De crew 'gaarkeuken' vond ik er niet echt appetijtelijk uitzien.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:23 schreef Erasmo het volgende:
Daar lijkt het wel op nuquote:
Heb niet veel ervaring met eten aan boord, maar vond het best goed. Zeker ook omdat je in de officiers mess lekker aan tafel bediend word.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:23 schreef Erasmo het volgende:
Mischien wouden ze niet nog zo'n afgang hebben als bij de opening toen Sir Paultje probeerde te zingen.quote:
Wij hebben crosspollers gehad die echt hun ogen uitkeken bij ons. Helemaal op woensdagquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog nooit de eer gehad, heb wel docu's gezien waarin beweerd wordt dat de captain hetzelfde te eten krijgt als de crew. De crew 'gaarkeuken' vond ik er niet echt appetijtelijk uitzien.
Dan moet je iemand vragen die kan zingen, ik geloof dat degene die nu bezig is dat ook wel kan maar niet magquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Mischien wouden ze niet nog zo'n afgang hebben als bij de opening toen Sir Paultje probeerde te zingen.
Ja hallo zeg, is het niet blauwe hap cq rijsttafel op Woensdag?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wij hebben crosspollers gehad die echt hun ogen uitkeken bij ons. Helemaal op woensdag
Oei, blauwe hap is wel lekkerquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wij hebben crosspollers gehad die echt hun ogen uitkeken bij ons. Helemaal op woensdag
Ja is hier taartversiering, nogal logisch dat men dan met de bek open staat te kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:35 schreef Erasmo het volgende:
Jup. Ook de avondtafel is leuk, die lui willen gewoon niet geloven dat wij hagelslag op brood doen
Ik heb wat pakken hagelslag naar de USA gestuurd voor een vriendin. Ongelovelijk wat een prijs ze daar vragen voor sprinkles want taartdecoratie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:36 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja is hier taartversiering, nogal logisch dat men dan met de bek open staat te kijken.
Denk dat het ook met een stukje gevechts ervaring te doen heeft. Zo kon men na de aanval op de USS Cole het schip niet enkel drijvende houden, maar had men ook nog eens genoeg hands on deck voor de gewonden, gewapende wacht, etc. Als zo'n aanval op een nederlands fergat was geweest had je problemen gehad, zeker omdat het in het hart van het schip was.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:37 schreef Erasmo het volgende:
Sowieso wel frappant dat hun meer dan dubbel zo veel mensen op hetzelfde schip zetten
Ja omdat het om versiering gaat zijn de prijzen echt niet om naar huis te schrijven. Kan je beter opsturen zoals in jou geval. Is nog altijd goedkoper dan hier een kein pakje te kopenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb wat pakken hagelslag naar de USA gestuurd voor een vriendin. Ongelovelijk wat een prijs ze daar vragen voor sprinkles want taartdecoratie.
De USS Cole, ik zat in de USA toen dat gebeurde. Heb er later veel over gezien en gelezen. Wat moet die eerste nacht, terwijl ze met zijn allen op het dek sliepen, beangstigend zijn. Knap van de crew dat ze met creatieviteit haar toch drijvende hebben weten te houden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Denk dat het ook met een stukje gevechts ervaring te doen heeft. Zo kon men na de aanval op de USS Cole het schip niet enkel drijvende houden, maar had men ook nog eens genoeg hands on deck voor de gewonden, gewapende wacht, etc. Als zo'n aanval op een nederlands fergat was geweest had je problemen gehad, zeker omdat het in het hart van het schip was.
Had met een Nederlands Fregat ook prima gekund, aangezien iedereen multi-inzetbaar is opgeleid.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Denk dat het ook met een stukje gevechts ervaring te doen heeft. Zo kon men na de aanval op de USS Cole het schip niet enkel drijvende houden, maar had men ook nog eens genoeg hands on deck voor de gewonden, gewapende wacht, etc. Als zo'n aanval op een nederlands fergat was geweest had je problemen gehad, zeker omdat het in het hart van het schip was.
Ach helemaal lekker zingt ze niet neequote:
Ja leuk dat je multi inzetbaar bent opgeleid, heb je alleen weinig aan als je slachtoffer/dood bent. Bij de USS Cole was het net onder het command center in de galley. Dus nogmaals als dat een Nederlandse fergat was geweest had je waarschijnlijk enkel nog maar de helft van de bemanning over gehouden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had met een Nederlands Fregat ook prima gekund, aangezien iedereen multi-inzetbaar is opgeleid.
Ik heb bij hun anders ook m'n ogen uitgekeken. En op één van hun patrolboats heerlijk gegeten, inc verse brownies.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij ons waren er sowieso al niet zoveel gewonden gevallen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Het is nog niet afgelopenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Justin Bieber was erger geweest hoor
Denk het niet aangezien alleen het wachtsvolk aanwezig zou zijn en de rest in de kroeg zou zittenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:47 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja leuk dat je multi inzetbaar bent opgeleid, heb je alleen weinig aan als je slachtoffer/dood bent. Bij de USS Cole was het net onder het command center in de galley. Dus nogmaals als dat een Nederlandse fergat was geweest had je waarschijnlijk enkel nog maar de helft van de bemanning over gehouden.
Was een eerder door de politiek opgelegde beslissing dat ze niet mochten schieten. Ze hadden het wél op tijd in de gaten.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik heb bij hun anders ook m'n ogen uitgekeken. En op één van hun patrolboats heerlijk gegeten, inc verse brownies.
[..]
Bij ons waren er sowieso al niet zoveel gewonden gevallen.En hun infameuze gewapende wacht liet op dat moment anders behoorlijk wat te wensen over.
In de kroeg in Yemen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Denk het niet aangezien alleen het wachtsvolk aanwezig zou zijn en de rest in de kroeg zou zitten
Ook daar hebben ze kroegen.quote:
Ben ivm mijn werk dicht betrokken geweest rond de aanslag van de USS Cole. En alhoewel er altijd iets ter wensen over blijft, was de handeling die kort en tot verslepen goed op poten gezet. Maarja de beste stuurlui staan aan wal, en bij de Koninklijke Marine lopen er nogal wat stuurlui rond.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik heb bij hun anders ook m'n ogen uitgekeken. En op één van hun patrolboats heerlijk gegeten, inc verse brownies.
[..]
Bij ons waren er sowieso al niet zoveel gewonden gevallen.En hun infameuze gewapende wacht liet op dat moment anders behoorlijk wat te wensen over.
Denk het niet, en zou ik ook van afraden met de huidige politieke sfeer die er op het moment heerst.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
In Sana'a schijn je goed te kunnen stappen
Ah joh. Net als Den Haag moet je gewoon niet in bepaalde wijken komenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:55 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Denk het niet, en zou ik ook van afraden met de huidige politieke sfeer die er op het moment heerst.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
In Sana'a schijn je goed te kunnen stappen
Oh, dus een van de NL schepen meert aan in Yemen, en 3/4 van de crew gaat direct de kroeg op zoeken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ook daar hebben ze kroegen.(stelletje fucking hypocrieten...
)
jij loopt iets voor geloof ikquote:
Alleen om buitenechtelijke kinderen op te halen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Oh, dus een van de NL schepen meert aan in Yemen, en 3/4 van de crew gaat direct de kroeg op zoeken?
Hmmmm..... meert de HMS Rotterdam ook in Yemen af voordat ze terug komt van haar missie?
EENSCHquote:
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Alleen om buitenechtelijke kinderen op te halen.
Trusten allen.
Slaap lekker Essesquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Alleen om buitenechtelijke kinderen op te halen.
Trusten allen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Oh shit er komt een kanon het podium op
Wat een gevoel voor humor heb je danquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:06 schreef m.k het volgende:
Ik hoorde dit voor het laatst op een begrafenis
Gelukkig ben ik dan ook geen stuurlui maar een machinist.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:53 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ben ivm mijn werk dicht betrokken geweest rond de aanslag van de USS Cole. En alhoewel er altijd iets ter wensen over blijft, was de handeling die kort en tot verslepen goed op poten gezet. Maarja de beste stuurlui staan aan wal, en bij de Koninklijke Marine lopen er nogal wat stuurlui rond.
Beter dan naar een militaire begravenis moeten gaan van een zwarte, waar 7 preachers zijn, en het dus 2 uur duurd (in de bloed hitte).quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wat een gevoel voor humor heb je dan![]()
Ken het van toen ik opgroeide (in een marine familie), niks was zo goed als de Nederlandse krijgsmacht, en de marine was het beste.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:10 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik dan ook geen stuurlui maar een machinist.
quote:
Ah, van die baptisten kerken zekerquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:10 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Beter dan naar een militaire begravenis moeten gaan van een zwarte, waar 7 preachers zijn, en het dus 2 uur duurd (in de bloed hitte).
Vergeet Piet Hein nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ken het van toen ik opgroeide (in een marine familie), niks was zo goed als de Nederlandse krijgsmacht, en de marine was het beste.
Dat was toen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ken het van toen ik opgroeide (in een marine familie), niks was zo goed als de Nederlandse krijgsmacht, en de marine was het beste.
Goed artikel, maar ik wordt niet vrolijk van de inhoud. En dat is niet alleen de marine, alles wordt afgebrokenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dat was toen.![]()
Dit al gelezen?
http://jodewitt.wordpress(...)n-marine-tot-zinken/
Van een zwarte... Trusten maar weerquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:10 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Beter dan naar een militaire begravenis moeten gaan van een zwarte, waar 7 preachers zijn, en het dus 2 uur duurd (in de bloed hitte).
Ja heb ik gelezen. Maar ook toen ging de Koninklijke Marine bij de U.S. Navy op uitwisseling voor opleidingen. Zou weggegooid geld zijn geweest als het allemaal zo slecht was. Iets wat ik me bij de zuinige Nederlders niet kan voorstellen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dat was toen.![]()
Dit al gelezen?
http://jodewitt.wordpress(...)n-marine-tot-zinken/
Hier zijn op zwarte begravenissen vaak meerdere preachers aanwezig en het duurd dan jaren voordat je als militair eindelijk weg kan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Van een zwarte... Trusten maar weer
Daar zijn we bij de KM dan wel weer allejesus goed in, geld weg gooien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:21 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja heb ik gelezen. Maar ook toen ging de Koninklijke Marine bij de U.S. Navy op uitwisseling voor opleidingen. Zou weggegooid geld zijn geweest als het allemaal zo slecht was. Iets wat ik me bij de zuinige Nederlders niet kan voorstellen.
Nog even en dan hebben jullie geen marine meer, en dan kan men lekker sparen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:23 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Daar zijn we bij de KM dan wel weer allejesus goed in, geld weg gooien.
een zwarte. Verachtelijke woordkeuze. Dat bedoelde ik dus. Het is een baptist. Net zo alfa je uitspraken over homoseksuele mannen. Als ik prikkel weet ik dat ik het doe. Bij jou is het gewoon ingeburgerd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:23 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Hier zijn op zwarte begravenissen vaak meerdere preachers aanwezig en het duurd dan jaren voordat je als militair eindelijk weg kan.
Wat is de correcte uitdrukking dan in Nederland?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Esses het volgende:
[..]
een zwarte. Verachtelijke woordkeuze. Dat bedoelde ik dus. Het is een baptist. Net zo alfa je uitspraken over homoseksuele mannen. Als ik prikkel weet ik dat ik het doe. Bij jou is het gewoon ingeburgerd.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:24 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nog even en dan hebben jullie geen marine meer, en dan kan men lekker sparen.
Ben je geen mod meer? D:quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Mijn oma, die ik nog geen uur geleden aan de telefoon had, zei dat die jongens die gingen, en daarna "verwelkomt" werden in Nederland als "moordenaars" niets te verwijten valt.
Triest hoe toen "onze" jongens werden onthaald
Mischien een handeltje beginnen in gebrokken geweer pins. Droeg men toen der tijd ook graag.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]dat dacht men voor '39 dus ook. Neutraal tijdens '14-'18 dus waarom investeren in defensie.
Is ER al maanden niet meerquote:
Joh, voor de val van de muur ongeveerquote:
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is ER al maanden niet meer
Zijn plekkie op C&H is ingenomen door Nibb-it
In dit geval? Baptist. Je hele context is zum kotzen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:28 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat is de correcte uitdrukking dan in Nederland?
Heeft niks met Baptist te maken, want als het blanke (sorry als dit ook niet politiek correct is) Baptisten zijn zie je het (meerdere preachers) namelijk niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:31 schreef Esses het volgende:
[..]
In dit geval? Baptist. Je hele context is zum kotzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |