SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Voor de actuele, individuele, statistieken van deze SC kan je kijken op http://www.fokkingstats.com
Topicreeks: DEF SC
Bijzondere toevoeging met het speciale geloofsmotto van de kerk v/d vrije geloofsbelijdenis en rijkdom van de profeet:
Ode aan de venusheuvel
O Venus.
Mooie heuvel.
Esses zijn UIers
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames.
Net mijn oma aan de telefoon gehad, zij heeft oa de Bersiap tijd in Nederlands Indië doorgemaakt.
Zij attendeerde mij op een docu om 18:50 op Nederland 2
Kijken dus!
http://www.nederland2.nl/(...)nen/uitzending/33594
[..]
Epic triest.quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken.
Kon mijn vader zich ook zo druk om maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Mijn oma, die ik nog geen uur geleden aan de telefoon had, zei dat die jongens die gingen, en daarna "verwelkomt" werden in Nederland als "moordenaars" niets te verwijten valt.
Triest hoe toen "onze" jongens werden onthaald
Nu kijkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kon mijn vader zich ook zo druk om maken.
Staat al op NL2quote:
Hier ook, en pleur op met dat Rijksmuseum, ik wil die docu zienquote:
Docu over Ned. Indie aan het kijkenquote:
squote:Op zondag 12 augustus 2012 19:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Docu over Ned. Indie aan het kijken
Ja had ik al begrepen. Had even het oude topic door gelezen voor dat ik poste.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
geen sorry zeggen
[DEF]SC#429 Druk een punt, Roderick! ik kijk hier naar
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.quote:
Ik had wel al eerder gehoord van de moorden. Maar door deze opzet en met deze verhalen is het wel erg confronterend. Zeker voor de nabestaanden die eigenlijk nu pas horen wat er met hun familie is gebeurt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.
Ik moest wel een traantje laten net.
Hoe oud is je oma inmiddels?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, blij dat mijn oma, ironisch gezien, nog steeds bewaakt werd door de Jappen en haar kamp er ongeschonden uitkwam terwijl m'n opa nog steeds in Birma zat.
Ik moest wel een traantje laten net.
81, waarom?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe oud is je oma inmiddels?
Mijn familie, van moeders kant is gelukkig weinig gebeurd, op de internering na dan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had wel al eerder gehoord van de moorden. Maar door deze opzet en met deze verhalen is het wel erg confronterend. Zeker voor de nabestaanden die eigenlijk nu pas horen wat er met hun familie is gebeurt.
Oh dat valt nog mee. Ik vroeg me gewoon af hoe oud ze was, aangezien ze dat destijds heeft meegemaaktquote:
Gelukkig. Ik weet eigenlijk veel te weinig van de oorlogsjaren, de vrijheidsstrijd en de onafhankelijkheid van Indonesië.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn familie, van moeders kant is gelukkig weinig gebeurd, op de internering na dan.
Opa, die vocht in het KNIL tegen de Jappen, daarna tegen die vrijheidsstrijders. Voor hem eindigde de oorlog pas in 1950.
later toen hij met spoed werd geëvacueerd naar Nederland werkte hij in de DAF fabrieken in Eindhoven, was daar voorman.
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik weet eigenlijk veel te weinig van de oorlogsjaren, de vrijheidsstrijd en de onafhankelijkheid van Indonesië.
Vraag het aan het VI. Die hebben al zo;n project opgestart.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.
Taperecorder + 7 gouden W's + historisch besef.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma kan het me vertellen, ze is een héle sterke vrouw. Moet toch eens overwegen om haar verhaal op tape te zetten. Maar ik heb geen idee hoe dat aan te pakken.
Als je oma er over wilt vertellen, moet je het haar zeker laten doen. En ook als ze nog foto's heeft foto's bekijken en notities maken wat er op de foto's te zien is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Welke medicijnen en welke ziekte?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:52 schreef Esses het volgende:
Wie heeft de discussie gevolgd over die medicijnen voor die ongenezelijke ziekten?
Mijn oma is gelukkig nog totaal bij de pinkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Taperecorder + 7 gouden W's + historisch besef.
Dat ontken ik niet, maar als je de 7 gouden W's gebruikt krijg je altijd meer.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn oma is gelukkig nog totaal bij de pinken
quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga komende vrijdag naar Oma in Almere, eens polsen hoe zij daar tegenover staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |