Moderne vijfkamp in een notendopquote:Moderne vijfkamp is een van de sporten die beoefend wordt tijdens de Olympische Zomerspelen 2012 in Londen.
Er worden twee onderdelen gehouden, een voor mannen en een voor vrouwen. De wedstrijden vinden plaats op 11 (mannen) en 12 augustus (vrouwen). Het schermen vindt plaats in de Handball Arena, het zwemmen in London Aquatics Centre en paardrijden en hardlopen/schieten in het Greenwich Park.
Tijdens deze editie wordt het schieten en het hardlopen voor het eerst gecombineerd, op een manier die wordt toegepast in het biatlon. Ook de volgorde van de onderdelen is aangepast: schermen, zwemmen, paardrijden en het hardlopen/schieten. Het paardrijden en het hardlopen/schieten worden in hetzelfde stadion gehouden en worden binnen een tijdsbestek van 1,5 uur afgewerkt. Het doel hiervan is om de sport interessanter voor het publiek en de commercie te maken.
Is op 150 normaal. 2x de max tijdquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom werd er nou ineens op 132 sec afgebeld?
ja, dan val je alleen gewoon in je blote kont uit het zadel maar okeequote:Op zondag 12 augustus 2012 17:02 schreef Wilskracht het volgende:
Mag je lijm op je broek doen zodat je niet uit het zadel kan vallen.
ja dat weet ik maar dat was dus nog lang niet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:02 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Is op 150 normaal. 2x de max tijd
Lijkt mij ook wel mooi.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dan val je alleen gewoon in je blote kont uit het zadel maar okee
Alle professionele zwemmers hebben een strak zwempak aan, en bij de moderne 5 kamp in hun normale zwembroekquote:
Ze schieten ook met een lasergun, het is een moderne vijfkamp :p.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Alle professionele zwemmers hebben een strak zwempak aan, en bij de moderne 5 kamp in hun normale zwembroek![]()
Echt het gevoel dat je daar als amateur zo mee kan doenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Alle professionele zwemmers hebben een strak zwempak aan, en bij de moderne 5 kamp in hun normale zwembroek![]()
Was meer een item om de sport even te tonen. Het is ook absoluut geen kijksport, het rennen is vreselijk onduidelijk en dan is de schifting al gemaakt, het zwemmen gaat trager dan de exotenseries en het schermen is onduidelijk als wat. Het paardrijden is met kleuterhindernissen maar moeilijk zat, daar zit de hilariteit van het onderdeelquote:
40 strafpuntenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:13 schreef -0- het volgende:
Paard houdt er mee op
Wat als je een hindernis helemaal overslaag zoals deze wilde doen?
Wel jammer, dit had goed een 500 puntenrun kunnen wordenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze hebben haar maar uit haar lijden verlost
Nieuwe kans.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel jammer, dit had goed een 500 puntenrun kunnen worden
Is dat deze?quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:16 schreef Columbiafan het volgende:
De regerende olympische kampioene maakt wel heel domme fouten
Ik vind het op zich een leuk onderdeel, maar het niveau is wel erg laag inderdaad (met het paardrijden als dieptepunt qua niveau en hoogtepunt qua vermaak). Toch vind ik dat het moet blijven, zeker aangezien het gewoon traditie is dat bij de moderne spelen hoortquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Ook zomaar weer een sport wat je van het programma kan schrappen. Het gecombineerde lopen en schieten is een vooruitgang, maar de overige onderdelen lijken nergens op. En het paardspringen neigt zelfs naar dierenmishandeling.
Het is gewoon compleet geen kijksport. Het schermen is niet te volgen en dat geldt eigenlijk ook voor die biathlon. Het zwemmen is godse traag en eigenlijk is alleen het paardenonderdeel leuk om te volgen. Qua olympische gedachte wel zonde om dit te schrappenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Ook zomaar weer een sport wat je van het programma kan schrappen. Het gecombineerde lopen en schieten is een vooruitgang, maar de overige onderdelen lijken nergens op. En het paardspringen neigt zelfs naar dierenmishandeling.
Eventing heb je toch ook nog steeds?quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Precies ditquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende: eigenlijk is alleen het paardenonderdeel leuk om te volgen. Qua olympische gedachte wel zonde om dit te schrappen
Dat is dan weer gaafquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:19 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Eventing heb je toch ook nog steeds?
Mijn stream loopt een halve minuut achter dan of zoquote:
Heeft ook met geluk te maken krijg je een paard die er geen zin in hebt ben je gezien.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Als een paar goede Nederlandse sportmannen en -vrouwen zich hier op concentreren, dan moet een (gouden) medaille hier er toch wel inzitten. Misschien goed als het NOC*NSF hier wat in investeert voor 2016
Paard is inderdaad nogal random, al kunnen ze allemaal springenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:24 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Heeft ook met geluk te maken krijg je een paard die er geen zin in hebt ben je gezien.
Maar als je op de andere onderdelen vrij goed bent (en ook goed in paardrijden, maar pech met het uitgekozen paard hebt), dan mag je hier toch wel wat strafpuntjes oplopen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:24 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Heeft ook met geluk te maken krijg je een paard die er geen zin in hebt ben je gezien.
"wat"strafpuntjes ja. Niet 620 zoals die ene flappie van gisterenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar als je op de andere onderdelen vrij goed bent (en ook goed in paardrijden, maar pech met het uitgekozen paard hebt), dan mag je hier toch wel wat strafpuntjes oplopen?
Als ik het kijk dan lijkt het inderdaad dat het niet alleen aan de kwaliteiten van de paarden ligt, maar ook van de ruiters. Natuurlijk zal het ene paard beter zijn dan de andere en is het daarmee een beetje een loterij, maar met een goede allround-sporter moet er wel een medaille op dit onderdeel te behalen zijn denk ik.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Paard is inderdaad nogal random, al kunnen ze allemaal springen
In Hongarije en zo nog wel wat landen is dit echt een prestige-onderdeel he. Je wurmt je daar niet zomaar even tussen, heb ik gisteren vernomenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik het kijk dan lijkt het inderdaad dat het niet alleen aan de kwaliteiten van de paarden ligt, maar ook van de ruiters. Natuurlijk zal het ene paard beter zijn dan de andere en is het daarmee een beetje een loterij, maar met een goede allround-sporter moet er wel een medaille op dit onderdeel te behalen zijn denk ik.
Hmm ja misschien heb je gelijk, er zijn vast een paar echte toppers die moeilijk te verslaan zullen zijn en daarmee wordt een (gouden) medaille natuurlijk wat lastiger.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Hongarije en zo nog wel wat landen is dit echt een prestige-onderdeel he. Je wurmt je daar niet zomaar even tussen, heb ik gisteren vernomen(want 24 uur geleden dacht ik ook zoals jij
)
UK had nog een plaats overquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Moet je je hier ook voor kwalificeren? of is het gewoon een inschrijving?
Wacht ik nog even met de BBQ aanstekenquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:33 schreef Solar_storm het volgende:
Dadelijk 3 dames achter elkaar (Isaksen, Caze en Asadauskaite) op paarden die in de eerste ronde slecht sprongen...
Maar als je niet binnen de tijd bent lopen de strafpunten wel snel opquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
UK had nog een plaats over.
BIj het paardrijden gaat het niet om je tijd maar om de penalty.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:33 schreef Solar_storm het volgende:
Dadelijk 3 dames achter elkaar (Isaksen, Caze en Asadauskaite) op paarden die in de eerste ronde slecht sprongen...
Het is te doen als je er een prestigeonderdeel van maakt, maar dan moet je wel 100% focus erop hebben. Deze jongens doen niet zoveel toernooien eigenlijkquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Hongarije en zo nog wel wat landen is dit echt een prestige-onderdeel he. Je wurmt je daar niet zomaar even tussen, heb ik gisteren vernomen(want 24 uur geleden dacht ik ook zoals jij
)
Ja, dat was mooiquote:Op zondag 12 augustus 2012 17:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
net sprong er een paard over de omheining
Jup. Geen grote overmacht, wel gewonnenquote:
ja heel triest.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:03 schreef Felixa het volgende:
Beetje offtopic, maar wel een trieste aanblik nu op nos.nl.
Twee weken lang 12 streams en nu bijna niks meer.
Tja, er zijn nog maar 4 sporten bezig en Basketbal/Handbal is nagenoeg voorbijquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:03 schreef Felixa het volgende:
Beetje offtopic, maar wel een trieste aanblik nu op nos.nl.
Twee weken lang 12 streams en nu bijna niks meer.
Moderne vijfkamp is het laatste evenement dat nu nog bezig is. De rest is allemaal afgelopen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tja, er zijn nog maar 4 sporten bezig en Basketbal/Handbal is nagenoeg voorbij
Waterpolo is ook net voorbij ja. Zometeen nog de crosscountry van de pentathlon en dan is het weer gedaan met de spelen. Jammer.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Moderne vijfkamp is het laatste evenement dat nu nog bezig is. De rest is allemaal afgelopen.
Ik heb er van genoten hoorquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waterpolo is ook net voorbij ja. Zometeen nog de crosscountry van de pentathlon en dan is het weer gedaan met de spelen. Jammer.
Ze krijgen gewoon een paard toegewezen. Je zou maar net de pech hebben dat dat paard helemaal geen zin heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:05 schreef BlaZ het volgende:
Dit is wel een enorme lache sport. Dat paardrijden![]()
Vind je dat ze hard kunnen zwemmen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze krijgen gewoon een paard toegewezen. Je zou maar net de pech hebben dat dat paard helemaal geen zin heeft.
2.08.11 is wel behoorlijk ja.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind je dat ze hard kunnen zwemmen?
quote:
Hadden ze de Le Mans start op dit onderdeel?quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:33 schreef beantherio het volgende:
Nog even een sfeerplaatje van het showjumpen:
[ afbeelding ]
Pappie, paardje loop toch niet zo snelquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:33 schreef beantherio het volgende:
Nog even een sfeerplaatje van het showjumpen:
[ afbeelding ]
Dit lijkt ook wel toch wel laser en niet met echte kogelsquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:00 schreef Wombcat het volgende:
Dat schieten brengen ze bij biathlon veel beter in beeld. Dit is niet te volgen
Bij het schieten verloor ze wat maar inmiddels ligt ze alweer ruim voorquote:
Men wordt gekquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:08 schreef marcodej het volgende:
Braziliaanse heeft het zwaar. Britse wellicht nog naar zilver.
Campingonderdeelquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk om te zienwel, maar srsly, WAT een campingonderdeel
Leuk ja!quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:11 schreef MrBadGuy het volgende:
En alle medailles van deze spelen zijn verdeeld
Tot zover de OS geen Martje en geen Ceremonie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tot zover de OS. Tot Martje en de Ceremonie
quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:13 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Tot zover de OS geen Martje en geen Ceremonie.
Tot danquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tot bij de Vuelta, live voetbalpotjes, Sochi '14, whatever.
Neuh dat nummer wil ik nooit meer horenquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:36 schreef Montov het volgende:
Bubka reikt de medailles uit. Voor de mensen die nog een keer CHariots of Fire willen luisteren.
Ik vrees nu al dat de NOS over vier jaar Rio van Maywood als tune gaat gebruiken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Neuh dat nummer wil ik nooit meer horen
Oh dat zou ik leuk vinden, lekker retroquote:Op zondag 12 augustus 2012 19:40 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik vrees nu al dat de NOS over vier jaar Rio van Maywood als tune gaat gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |