LeNeHe, echt debiel dat je nog naar die bijeenkomst moet zeg. Ik zou gewoon daar gaan zitten en na 2 minuten een beetje moeilijk kijken en gaan puffen ofzo.
Fijn Danic, dat er zo leuk gereageerd is.
Enne, met mij gaat het goed!

Met Hendrikje supergoed zelfs!

Gisteren had ik weer controle in het ziekenhuis. Meneertje ligt gewoon elke meting éxact op schema qua groei!

Gisteren was ik 24w5d en daar kwamen alle metingen ook op uit. Zo fijn!
Ik heb een hele rits met vragen gesteld en op allemaal een antwoord gehad waar ik ook wat mee kan. Erg fijn om je in zo'n groot ziekenhuis mens te voelen in plaats van patient X.
Ik ga proberen om 'gewoon' te bevallen. Ik mag een bevalplan inleveren bij 1 van mijn volgende controleafspraken; die nemen we dan even samen door en als er geen gekke dingen instaan wordt 't toegevoegd aan m'n dossier. Eens kijken of ik er ergens iets in kan proppen over het verplichten van roze pluchen sloffen bij 't medische personeel.

(Grapje!)
Ik zou ook een bloedstollingsstoornis hebben, die is vorig jaar ontdekt, en die zou natuurlijk bevallen wat lastiger kunnen maken. De afwijkende waardes van de trombocyten werden veroorzaakt door een chronisch ontstoken galblaas en sins die eruit is (en een week lang 100mg prednison per dag slikken vlak voor de galblaasverwijdering ) zijn de waardes ok. Ze zijn nu een jaar lang ok en dus is de diagnose geschrapt. Weer een drempel minder voor de natuurlijke bevalling!

Ik word ook niet ingeleid voor de 41 weken als dat niet nodig is; ik dacht dat dat juist wel het idee was omdat ik een keizersnede gehad heb bij de geboorte van E. maar een inleiding vergroot juist de kans op het scheuren van het litteken. Ook weer fijn!
We hebben afgesproken dat ik elke twee weken een controle en groeiecho heb. De gyn heeft er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.

áls er nu nog een groeivertraging komt dan wordt die pas verwacht na 32 weken en dat geeft natuurlijk al een hele andere situatie dan met E.
Ik heb nu afspraken ingepland staan tot en met begin december!
En voor de stats: Hendrikje woog gisteren ongeveer 684 gram. Dat is gewoon bijna 250 gram meer dan Emma woog bij haar geboorte en toen was ik natuurlijk al twee weken verder. Toen de gyn het gewicht noemde zeiden D. en ik tegelijkertijd 'reuzenbaby!!!' en daar moest hij hard om lachen.
Een heel dubbel gevoel is het wel hoor. Heel, heel fijn dat Hendrikje het allemaal volgens het boekje doet maar wat moet E. het zwaar gehad hebben in mijn buik.
Oh, en donderdag mag ik de suikertest gaan doen.