Litouwen zilver en Rusland brons dacht ik. Al was dat echt een foto finishquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:55 schreef Leatherface het volgende:
Nu Oekraïens goud. Weer een troostprijs voor Spanje.
Het punt met Spanje is, ze blinken uit in voetbal, (weg)wielrennen en tennis met Nadal. Maar daar zijn niet zo gek veel medailles in te winnen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel erg vaak net niet.
Ik denk trouwens dat het niveau van de Spaanse sport in het algemeen niet zozeer gedaald is. De voetballers wonnen gewoon weer het EK, Nadal Roland Garros, Alonso is een grote kanshebber in de F1, Lorenzo koerst af op de MotoGP-titel en Contador zie ik ook wel weer de Vuelta winnen. De omstandigheden zitten gewoon niet echt mee voor Spanje deze Olympiade.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje had trouwens vroeger goede midden- en langeafstandslopers als Fermin Cacho, Martin Fiz, Fabio Roncero en nog wat namen. Wat is er eigenlijk met de Spaanse atletiek gebeurd? En Gervasio Deferr heeft ook niet direct een opvolger in het turnen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Turnen was 4 jaar geleden nog goud waard, maar dit keer was het matig.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Spanje had trouwens vroeger goede midden- en langeafstandslopers als Fermin Cacho, Martin Fiz, Fabio Roncero en nog wat namen. Wat is er eigenlijk met de Spaanse atletiek gebeurd? En Gervasio Deferr heeft ook niet direct een opvolger in het turnen.
Ja, geweldige Spelen beleeft NZ. Hebben ze het ooit eerder zo goed gedaan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Turnen was 4 jaar geleden nog goud waard, maar dit keer was het matig.
Middellange afstand heb je nu Afrikanen en mensen uit het islamgebied.
Goud voor NZL bij kanoen, Hongarije zilver en Oekraine brons
Vooral een land van watersporten. Het is natuurlijk ook een land van twee eilanden. Overal hebben ze water om zich heen. En dan hebben ze ook nog tegenwoordig goede baanwielrenners en die kogelstootster Adams die de vorige keer goud pakte en nu zilver.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hongarije en Oekraine trouwens andersom
NZL heb ik inderdaad nog nooit zo'n geweldige spelen zien beleven, al hadden ze altijd wel een paar keer goud
Vergeet ook niet dat volleybal erg populair is in Brazilië. Ze kunnen ook daar wel 10 wereldelftallen opstellen. Ook het beachvolleybal is erg populair. Het is dat er restricties aan zaten, maar anders hadden ze bij zowel de mannen als de vrouwen wel 3 of 4 teams kunnen sturen die mee konden doen voor de medailles. De resultaten vielen uiteindelijk erg tegen voor ze op het zand, met enkel zilver en brons.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 03:36 schreef emokid het volgende:
[..]
Het meerendeel van de bevolking daar geeft geen ruk om de Spelen. Het is juist voor grote landen met een grote populatie en slecht geconcentreerde welvaart, moeilijk om atleten te "kweken" en daarbij facilteiten beschikbaar stellen en te verbeteren. De faciliteiten zoals ze nu zijn voor bijv. zwemmen is dat vooral de "rijken" toegang hebben.
Vergeet ook niet dat men daar geboren wordt om een voetballer te worden.
Ik denk wel dat emokid een punt heeft voor wat betreft toegankelijkheid van zwemmen, dat het in ontwikkelingslanden vrijwel alleen voor de beter bedeelden is weggelegd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat volleybal erg populair is in Brazilië. Ze kunnen ook daar wel 10 wereldelftallen opstellen. Ook het beachvolleybal is erg populair. Het is dat er restricties aan zaten, maar anders hadden ze bij zowel de mannen als de vrouwen wel 3 of 4 teams kunnen sturen die mee konden doen voor de medailles. De resultaten vielen uiteindelijk erg tegen voor ze op het zand, met enkel zilver en brons.
Daar twijfel ik ook niet aan. Ik doelde alleen op dat niet enkel en alleen voetbal telt in Brazilië, maar dat ook het volleybal populair is. Natuurlijk een stuk minder dan het voetbal, maar wel populair en veel beoefend.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk wel dat emokid een punt heeft voor wat betreft toegankelijkheid van zwemmen, dat het in ontwikkelingslanden vrijwel alleen voor de beter bedeelden is weggelegd.
Als we naar Cielo Filho kijken. Die studeert of studeerde aan een Amerikaanse uni. Hij spreekt prima Engels. Dat is geen jongen uit de sloppenwijken van Salvador de Bahía. Cielo Filho komt op zijn minst uit de gegoede middenklasse.
Ow, ja volleybal is daar een grote sport en ook wel in Italië bijvoorbeeld. Maar Brazilië is niet echt een allround sportland volgens mij. Voetbal staat uiteraard wel absoluut op één. Ik vraag me af hoe populair judo en turnen zijn, waar ze ook medailles mee pakken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan. Ik doelde alleen op dat niet enkel en alleen voetbal telt in Brazilië, maar dat ook het volleybal populair is. Natuurlijk een stuk minder dan het voetbal, maar wel populair en veel beoefend.
Leuk. Ik had het idee dat de medailles toch een stukje minder internationaal verdeeld waren bij het zwemmen dan vorige Spelen. Toen wonnen landen als Zimbabwe, Brazilië, Zuid-Korea goud. Verder had je bijvoorbeeld Noorwegen Slovenië en Servië in de medailles.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:01 schreef TheArt het volgende:
Ook een leuke statistiek: het aantal landen dat een medaille haalt in een sport.
Atletiek 40
Judo 23
Zwemmen 19
Roeien 18
Wielrennen 16
Turnen 15
Zeilen 15
Bij dat soort derdewereldlanden op zwemgebied moet je het toch vaak hebben van éénlingen, exceptionele talenten die in één keer boven komen drijven. En de ene keer komt zo'n talent uit Litouwen zoals nu en de andere keer uit Zimbabwe. Je kan gewoon niet verwachten dat elke keer maar die eenlingen uit Afrika, Zuid-Amerika of minder grote landen uit Azië komen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leuk. Ik had het idee dat de medailles toch een stukje minder internationaal verdeeld waren bij het zwemmen dan vorige Spelen. Toen wonnen landen als Zimbabwe, Brazilië, Zuid-Korea goud. Verder had je bijvoorbeeld Noorwegen Slovenië en Servië in de medailles.
Nu was Amerika toch wel erg dominant en wonnen ook Frankrijk en China een sloot medailles. Ik had het idee dat in Peking toch minder sprake was van dominantie door één land. De VS pakte toen maar twaalf goud t.o.v. 19 stuks nu.
Uiteraard hadden we nu een verrassing uit Litouwen en een aantal Zuid-Afrikaanse titels, maar overall gezien zijn het toch meer de klassiek grote zwemlanden die de medailles pakten. Weinig nieuwe landen aan het front.
En het aantal medailles wat wordt verdeeld in een sport? Hoe zit het daarmee?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:01 schreef TheArt het volgende:
Ook een leuke statistiek: het aantal landen dat een medaille haalt in een sport.
Atletiek 40
Judo 23
Zwemmen 19
Roeien 18
Wielrennen 16
Turnen 15
Zeilen 15
Tel zelfs even zou ik zeggenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het aantal medailles wat wordt verdeeld in een sport? Hoe zit het daarmee?
Da's waar. Maar overall kwamen die eenlingen toch iets minder vaak bovendrijven dan vier jaar geleden had ik het idee. Maar dat is misschien meer gevoelsmatig dan dat dit feitelijk kan worden vastgesteld.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bij dat soort derdewereldlanden op zwemgebied moet je het toch vaak hebben van éénlingen, exceptionele talenten die in één keer boven komen drijven. En de ene keer komt zo'n talent uit Litouwen zoals nu en de andere keer uit Zimbabwe. Je kan gewoon niet verwachten dat elke keer maar die eenlingen uit Afrika, Zuid-Amerika of minder grote landen uit Azië komen.
Tafeltennis:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Dat weerhoudt idd Badminton en Tafeltennis niet van een Olympische status.
quote:
Is Nederland nog nooit gelukt, wel een keer 12 gouden maar toen hadden we Inge de Bruijn, Leontien van Moorsel, Pieter van den Hoogenband. Opzich hadden we dit jaar de 10 wel kunnen halen want 4x100m estafette, Marit Bouwmeester, Adelinde Cornelissen, Edith Bosch en Henk Grol konden voor goud gaan.quote:
Opvallend vindt ik toch wel de 0 medailles voor Oostenrijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:01 schreef Nober het volgende:
Panama heeft dit jaar geen medaille, in Beijing won Irving Saladino nog het goud bij verspringen.
Bahamas doen het slechter dan in 2004 al scheelt dat maar één bronzen medaille, beide keren één gouden.
Féliz Sanchez won in 2004 ook het goud op de 400m Horden, in 2008 Manuel Félix Diaz (boksen) met goud voor Dominikaanse Republiek.
Trinidad&Tobago hadden in Beijing 2 zilveren dus ze gaan er op achteruit met de 2 bronzen medailles in London.
Zimbabwe trouwens ook 0 medailles terwijl ze in Beijing nog 1 gouden en 3 zilveren hadden.
Kirsty Coventry @ Zimbabwequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:01 schreef Nober het volgende:
Panama heeft dit jaar geen medaille, in Beijing won Irving Saladino nog het goud bij verspringen.
Bahamas doen het slechter dan in 2004 al scheelt dat maar één bronzen medaille, beide keren één gouden.
Féliz Sanchez won in 2004 ook het goud op de 400m Horden, in 2008 Manuel Félix Diaz (boksen) met goud voor Dominikaanse Republiek.
Trinidad&Tobago hadden in Beijing 2 zilveren dus ze gaan er op achteruit met de 2 bronzen medailles in London.
Zimbabwe trouwens ook 0 medailles terwijl ze in Beijing nog 1 gouden en 3 zilveren hadden.
Nogal een understatement. Zijn zelfs met bijv. voetbal niet goed. Maar goed, in Israel houden ze zich veelal met andere zaken bezig zoals je ziet.quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Vreemd wel, op de OS stikt het van de schietonderdelen. Alhoewel, de Israëliërs staan natuurlijk ook niet bekend om hun precisie.
Hun hoop voor de komende generaties is vervlogen in 1972...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:57 schreef emokid het volgende:
[..]
Nogal een understatement. Zijn zelfs met bijv. voetbal niet goed. Maar goed, in Israel houden ze zich veelal met andere zaken bezig zoals je ziet.
Lijkt me erg sterk. Ik zie geen event meer waar 1 van de 2 nog goud kan pakken, save de beide vijfkampen die in dat soort landen nogal prestigieus zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Leatherface, zie je wel dat het helemaal niet zo goed was dat Hongarije goud pakte ten koste van Oekraïne. Anders hadden we top-10 kunnen staan na vanavond, al weet ik niet of Hongarije nog ijzers in het vuur heeft.
Zes goud zelfs voor Rusland vandaag in totaal.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:47 schreef Leatherface het volgende:
Russen hebben vandaag een goede dag met de atletiek. Vier keer goud.
Vandaag ook twee gouden medailles voor Azerbeidzjan met het worstelen en een gouden medaille voor Trinidad & Tobago met het speerwerpen en uiteraard het Mexicaans voetbalgoud.
Halen dan toch zeker 20 keer goud, Alles daaronder is echt te weinig voor Rusland.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:04 schreef emokid het volgende:
[..]
Zes goud zelfs voor Rusland vandaag in totaal.
Er zijn nu twee trotse Porsche Cayenne eigenaren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:47 schreef Leatherface het volgende:
Russen hebben vandaag een goede dag met de atletiek. Vier keer goud.
Vandaag ook twee gouden medailles voor Azerbeidzjan met het worstelen en een gouden medaille voor Trinidad & Tobago met het speerwerpen en uiteraard het Mexicaans voetbalgoud.
Oliestaat ten voeten uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:20 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Er zijn nu twee trotse Porsche Cayenne eigenaren.![]()
http://www.chinadaily.com(...)content_6555349.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:42 schreef horned_reaper het volgende:
De eindstand voor Nederland is dus:
6 maal goud
6 maal zilver
8 maal brons
Totaal = 20
Best netjes toch?
Komt heel misschien nog een MTB-medaille bij voor Rudi van Houts, maar dat is niet echt reëel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit - ow, je had dat al in de tags gezet.![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:42 schreef horned_reaper het volgende:
De eindstand voor Nederland is dus:
6 maal goud
6 maal zilver
8 maal brons
Totaal = 20
Best netjes toch?
Ik vind het zeer netjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |