Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch gevoel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:51 schreef Metaan het volgende:
Die turn medaille blijft wel de allermooiste.
Alleen te benaderen door goud op de 4 x 100.
Niet echt mogelijk tenzij een paar goede teams het befaamde stokje uit hun handen laten donderen.
We mogen hopen natuurlijk.
Iedereen vergeet Ellen van Langen in 1992quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch. Bij Kromowidjojo, Kramer, Inge de Bruijn, Van Moorsel, Vos heb ik dat al minder. Misschien ook wel omdat dat gewoon verwachte titels waren.
Maar dat heb ik dus nooit bewust meegemaakt. Natuurlijk was dat een mooie titel, maar ik was toen negen. Het is natuurlijk vooral een lijstje op basis van persoonlijke beleving.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Iedereen vergeet Ellen van Langen in 1992
Niet! Kijk mijn postquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Iedereen vergeet Ellen van Langen in 1992
Ik sprong nog net niet door de kamer, maar ik vond het zo vet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Epke was extra speciaal, vooral door de volgorde waarin werd geturnd eigenlijk. Het leek zo onmogelijk en dan gebeurt 't toch. Ik sprong gewoon door de kamer.Voor turnen!
En dat commentaar van Hans maakte het nog mooier dan het al was. Dat commentaar deed me een beetje denken (qua enthousiasme) aan Jack van Gelder na de wereldgoal van Bergkamp in 1998 tegen Argentinie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik sprong nog net niet door de kamer, maar ik vond het zo vet.
Ik vond de oefening op zich al zo gaaf, dat het me op dat moment niet uitmaakte welke kleur eremetaal het zou worden. Achteraf was het een kater als het niet meer dan zilver opleverde, maar de gouden medaille an sich valt voor mij in het niets bij de oefening zelf.
Ja, Tuitert had ik er eigenlijk ook bij moeten zetten, maar dat moment heb ik niet echt beleefd omdat ik op die dag niet in de gelegenheid kwam om de race te bekijken. Ik las de uitslag vol verwondering op teletekst en zag de beelden later terug, maar dan mis je toch net dat waw-gevoel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:05 schreef DutchSL het volgende:
Mooiste schaatsgoud was voor mij Mark Tuitert in Canada en Marianne Timmer in Japan.
Mooiste zomergoud Epke inderdaad, Mark Huizinga en de volleyballers.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch gevoel.
Die van van der Weijden heb ik niet gezien, alweer die tijdverschil met Peking. Je moest volgens mij heeeel vroeg opstaan. Voor mij was dan ook die waterpolodames heel speciaal. En ach, ik heb net zo goed gejuicht bij de overwinningen van Kromo en Vos. Ik bedoel het is natuurlijk ook weer niet van zelfsprekend.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch gevoel.
Bij Kromowidjojo, Kramer, Inge de Bruijn, Van Moorsel, Vos heb ik dat al minder. Misschien ook wel omdat dat gewoon verwachte titels waren. Die gouden medailles calculeerde ik vooraf al zo'n beetje in. Dan is de opwinding ook minder groot. Hoewel Sauerbreij natuurlijk wel topfavoriete was en Zonderland ook, maar het risico op falen is toch wel groot in die sporten.
Liever meer medailles dan. Die top 10 plaats is me niet heilig, maar ik vind een plaats tegen de top of in de subtop toch wel iets wat je van Nederland mag verwachten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:33 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Wat is eigenlijk van meer waarde voor bv het NOC* of voor jullie persoonlijk;
Met meer (gouden) medailles buiten de top-10 eindigen of met minder (gouden) medailles in de top-10.
?
Ik vind de goud/zilver/brons verhouding niet zo spannend eigenlijk... al is een paar keer goud natuurlijk wel het mooist... ik vind het aantal medailles eigenlijk belangrijkerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:33 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Met meer (gouden) medailles buiten de top-10 eindigen of met minder (gouden) medailles in de top-10.
?
Meer medailles. In de klassering ben je toch min of meer afhankelijk wat andere landen doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:33 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
?
Conversion van deelnemende atleten naar medailles vind ik ook wel belangrijk. Dat we geen modderfiguur slaan met allemaal atleten die laatste worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind de goud/zilver/brons verhouding niet zo spannend eigenlijk... al is een paar keer goud natuurlijk wel het mooist... ik vind het aantal medailles eigenlijk belangrijker
Daar scoort Nederland altijd wel prima... we sturen nooit prutsers naar de Spelen, iedereen heeft top 8 potentieelquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Conversion van deelnemende atleten naar medailles vind ik ook wel belangrijk. Dat we geen modderfiguur slaan met allemaal atleten die laatste worden.
Wut?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:47 schreef Daarnaast het volgende:
Saurbrei heeft toch ook een kans op medaille vanavond? Volgens mij de vraag eerder welke kleur dan of er een medaille valt.
Dan moet ze toch bepaalde prestaties op de Holland camping verrichten.... geen idee of dat al een Olympische discipline isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:47 schreef Daarnaast het volgende:
Saurbrei heeft toch ook een kans op medaille vanavond? Volgens mij de vraag eerder welke kleur dan of er een medaille valt.
Gouden medaille voor in zoveel mogelijk tentjes slapen op de oranje campingquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan moet ze toch bepaalde prestaties op de Holland camping verrichten.... geen idee of dat al een Olympische discipline is.
Absoluut. Ik hield wel rekening met een gouden medaille of vijf, maar dat het totaal van Peking zou worden overtroffen had ik toch niet gedacht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Had niet verwacht dat we Beijing zouden halen, laat staan verbeteren. Goed werk dus.
Prima!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:34 schreef tong80 het volgende:
1. Verenigde Staten 41 25 26 92
2. China 37 25 19 81
3. Groot-Brittannië 25 15 15 55
4. Rusland 15 21 25 61
5. Zuid-Korea 12 7 6 25
6. Duitsland 10 17 12 39
7. Frankrijk 8 9 12 29
8. Hongarije 8 4 3 15
9. Australië 7 14 10 31
10. Italië 7 6 6 19
11. NEDERLAND 6 5 8 19
12. Kazachstan 6 0 3 9
13. Japan 5 14 15 34
Sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Top 10 gaan we net niet halen. Maar behoud van plek 11 vind ik ook prima.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Had niet verwacht dat we Beijing zouden halen, laat staan verbeteren. Goed werk dus.
Enige wat nog komt voor de Nederlanders is dat ja. En Rudi van Houts met de mountainbike.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
Alleen nog kans op medaille bij de hockeyheren? (en 4x100m estafette maar die kans is klein)
Ik was haast de enige die volgens mij verwacht had dat Nederland Peking zou overtreffen. Op 6 of 7 gouden medailles had ik dan weer niet gerekend. Ik had 5 verwacht ofzo, maar dit overtreft het toch welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Absoluut. Ik hield wel rekening met een gouden medaille of vijf, maar dat het totaal van Peking zou worden overtroffen had ik toch niet gedacht.
Maar zeg eerlijk, had je Smulders verwacht?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik was haast de enige die volgens mij verwacht had dat Nederland Peking zou overtreffen. Op 6 of 7 gouden medailles had ik dan weer niet gerekend. Ik had 5 verwacht ofzo, maar dit overtreft het toch wel
Huh wat? Daar weet ik niks vanquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:54 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De medailles die er bij elke OS een beetje (of juist heel veel) uitschieten zijn deze;
2000: Tennis/Boogschieten
2004: Badminton
Taekwondogoud voor Zuid-Korea, Hwang Gyeongseon met d'r 2e gouden plak op rijquote:
Ik had niet verwacht dat het het totaalaantal zou overtreffen, maar ik had toch wel op een goud of 6,7 gerekend.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik was haast de enige die volgens mij verwacht had dat Nederland Peking zou overtreffen. Op 6 of 7 gouden medailles had ik dan weer niet gerekend. Ik had 5 verwacht ofzo, maar dit overtreft het toch wel
Ik denk dat ze nu ook op een hogere plaats eindigen. Vorige keer zevende, nu toch wel minimaal zesde. Wie weet blijven ze zelfs Duitsland nog voor (als de Duitsers geen kanogoud meer pakken en ze morgen de hockeyfinale verliezen) en eindigen ze op plek vijf.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:33 schreef Thas het volgende:
[..]
Taekwondogoud voor Zuid-Korea, Hwang Gyeongseon met d'r 2e gouden plak op rij
13 goud nu, evenaring van record 4 jaar geleden
Tuurlijk niets, niemand. Maar dit soort verrassingen heb je elke Spelen wel. Ik had daarentegen wel op een paar anderen gerekend, die het net niet haalden. Eigenlijk ligt het aantal tegenvallers/net-nietjes nog wel hoger dan het aantal verrassingen (eigenlijk alleen Schröder, Smulders en voor een deel de springruiters).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar zeg eerlijk, had je Smulders verwacht?
Dan zouden andere landen het slechter moeten doen dan vorige keer, dat zou best kunnen maar ik heb geen kijk op hoeveel kanshebbers zij nog hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu ook op een hogere plaats eindigen. Vorige keer zevende, nu toch wel minimaal zesde. Wie weet blijven ze zelfs Duitsland nog voor (als de Duitsers geen kanogoud meer pakken en ze morgen de hockeyfinale verliezen) en eindigen ze op plek vijf.
Ik had wel verwacht dat Nederland gewoon goed zou presteren. Natuurlijk vielen de Tour en het EK enorm tegen en was de stemming soms enorm negatief op het forum hier en in sommige media, maar ik heb altijd wel vertrouwen gehad in de zwemdames, zeilploeg en Zonderland. En zelfs had ik stiekem wel op een medaille van Mulder als carrière beloning gerekend.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk niets, niemand. Maar dit soort verrassingen heb je elke Spelen wel. Ik had daarentegen wel op een paar anderen gerekend, die het net niet haalden. Eigenlijk ligt het aantal tegenvallers/net-nietjes nog wel hoger dan het aantal verrassingen (eigenlijk alleen Schröder, Smulders en voor een deel de springruiters).
Korea presteert ongeveer op het niveau van vier jaar geleden. Maar het is meer dat Duitsland, Australië en Rusland tegenvielen. Daardoor komt Korea hoger uit in het klassement, zonder daadwerkelijk veel meer medailles te pakken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Dan zouden andere landen het slechter moeten doen dan vorige keer, dat zou best kunnen maar ik heb geen kijk op hoeveel kanshebbers zij nog hebben.
De mannen hebben het qua prestaties een stuk beter gedaan dan 4 jaar geleden, moet daar wel bij gezegd worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:49 schreef -0- het volgende:
Wel een interessante vraag is trouwens of in Nederland de mannensport achterblijft of dat de vrouwensport juist achterblijft in de rest van de wereld.
Vrouwen hebben veel meer medailles als de mannen.
Lol als je op die man zou hebben gegokt dan ben je nu echt een rijk man, totaal onverwacht!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:48 schreef Leatherface het volgende:
Laatste goud van vandaag gaat naar Argentinië (Sebastian Crismanich, taekwondo heren).
Zilver voor Spanje, brons voor Italië en GB.
Onverwacht goud ook voor de Argentijnen. Hadden ze misschien niet meer op gerekend nadat de hockeydames verloren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:55 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol als je op die man zou hebben gegokt dan ben je nu echt een rijk man, totaal onverwacht!
Tunesie was wel verwacht en Colombia, Letland en Argentinië op gehoopt. Bahama's was ook zeker mogelijk maar absoluut niet verwacht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Onverwacht goud ook voor de Argentijnen. Hadden ze misschien niet meer op gerekend nadat de hockeydames verloren.
Vandaag trouwens veel landen die op de valreep nog een gouden medaille pakten. Argentinië, Tunesië, Colombia, Bahama's, Letland.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat Mellouli zich op dat marathonzwemmen had gestort. Maar toen ik eenmaal hoorde dat ie in de kopgroep lag, zag ik het wel ook gebeuren dat ie het ook zou afmaken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tunesie was wel verwacht en Colombia, Letland en Argentinië op gehoopt. Bahama's was ook zeker mogelijk maar absoluut niet verwacht.
Argentinië is natuurlijk een meevaller na de verloren hockeyfinalequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet dat Mellouli zich op dat marathonzwemmen had gestort. Maar toen ik eenmaal hoorde dat ie in de kopgroep lag, zag ik het wel ook gebeuren dat ie het ook zou afmaken.
Strombergs had ik ergens wel verwacht, ja. Die Colombiaanse kende ik niet, maar ze schijnt al wereldkampioen te zijn geweest. De Argentijnse teakwondo-man schijnt wel een verrassing te zijn.
Putas desde Holanda.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Argentinië is natuurlijk een meevaller na de verloren hockeyfinale
Ja zelfs als de mannen hockeygoud winnen schieten we daar eigenlijk niets mee op. Churandy en zijn vrienden moeten nog even Bolt en Blake hun ass kicken dan praten we weer zakenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef kilon het volgende:
Kazachstan heeft nog 2 man in de finales van boxen. Ze kunnen dus weer over ons heen.
Maar top 10 is sowieso niet echt reëel. Alleen in Sydney eindigden we als 8ste maar normaal zitten we gewoon in de top 15. En nu weer. Precies wat we kunnen verwachten dus.
hoeren uit hollandquote:
Meevaller? Plek waar ze horen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Argentinië is natuurlijk een meevaller na de verloren hockeyfinale
In Rio haalt Brazilie 40x goud.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:13 schreef hellsgate het volgende:
waarom doen landen als brazilie en argentie het eigenlijk zo slecht?
omdat ze alleen goede voetballers producerenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:13 schreef hellsgate het volgende:
Ja en op alle andere jurysporten. OS organiseren = 10 x goud gratis. "Het blijft mensenwerk hequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:13 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
In Rio haalt Brazilie 40x goud.![]()
Ze winnen o.a. de dressuur op een ezel.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en op alle andere jurysporten. OS organiseren = 10 x goud gratis. "Het blijft mensenwerk he"
met 170 miljoen inwoners vind ik het resultaat dan ook niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:16 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
omdat ze alleen goede voetballers produceren
Driekwart daarvan weet niet eens dat er Olympische spelen bestaan en van wie het wel weten heeft de helft geen TV of internet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:21 schreef hellsgate het volgende:
[..]
met 170 miljoen inwoners vind ik het resultaat dan ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ze kunnen het gewoon niet hebben dat Korea 8 medailles minder heeft maar wel veel meer goud, dus daarom dat gezeik over die eilandjes nuquote:
eigenlijk moeilijk voor te stellen hoe goed wij het hier eigenlijk hebben...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Driekwart daarvan weet niet eens dat er Olympische spelen bestaan en van wie het wel weten heeft de helft geen TV of internet.
Mja, iddquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:31 schreef hellsgate het volgende:
[..]
eigenlijk moeilijk voor te stellen hoe goed wij het hier eigenlijk hebben...
Waarom kunnen Brazilië en Argentinië ieder 2 wereldelftallen (dus in totaal 4) opstellen in voetbal?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:13 schreef hellsgate het volgende:
Waarom kunnen Nederland en België ieder 2 wereldelftallen (dus in totaal 4) opstellen in korfbal?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:41 schreef Thas het volgende:
[..]
Waarom kunnen Brazilië en Argentinië ieder 2 wereldelftallen (dus in totaal 4) opstellen in voetbal?
Omdat die sport nergens anders semi-populair is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kunnen Nederland en België ieder 2 wereldelftallen (dus in totaal 4) opstellen in korfbal?
Nou en? Dat weerhoudt idd Badminton en Tafeltennis niet van een Olympische status.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:43 schreef Thas het volgende:
[..]
Omdat die sport nergens anders semi-populair is.
Populair genoeg in onder meer het zuiden en oosten van Azië.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? Dat weerhoudt idd Badminton en Tafeltennis niet van een Olympische status.
Het meerendeel van de bevolking daar geeft geen ruk om de Spelen. Het is juist voor grote landen met een grote populatie en slecht geconcentreerde welvaart, moeilijk om atleten te "kweken" en daarbij facilteiten beschikbaar stellen en te verbeteren. De faciliteiten zoals ze nu zijn voor bijv. zwemmen is dat vooral de "rijken" toegang hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:13 schreef hellsgate het volgende:
Maak daar maar 200 miljoen van.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:21 schreef hellsgate het volgende:
[..]
met 170 miljoen inwoners vind ik het resultaat dan ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Klopt, maar het is wel erg vaak net niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:53 schreef Leatherface het volgende:
Ja, het zijn toch tamelijk teleurstellende Spelen voor Spanje. Misschien kunnen ze er nog een gouden medaille of twee meer winnen, maar toch. Het blijkt wel dat Spanje het doorgaans niet van de OS moet hebben. Canada is trouwens ook dramatisch met slechts één keer goud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |