abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115390110
Het medailleklassement van 4 jaar geleden: http://nl.wikipedia.org/w(...)che_Zomerspelen_2008

Verzamel de medailles hier. :s)

Actuele stand:

Wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)che_Zomerspelen_2012
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115390184
@Leatherface.
Ja zo kun je het idd samenvatten. :Y

De medailles die er bij elke OS een beetje (of juist heel veel) uitschieten zijn deze;

1992: Atletiek (Ellen van Langen)
1996: Volleybal
2000: Tennis/Boogschieten
2004: Badminton
2008: Waterpolo
2012: Turnen
pi_115390275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:51 schreef Metaan het volgende:
Die turn medaille blijft wel de allermooiste.

Alleen te benaderen door goud op de 4 x 100.
Niet echt mogelijk tenzij een paar goede teams het befaamde stokje uit hun handen laten donderen.

We mogen hopen natuurlijk.
Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch gevoel.

Bij Kromowidjojo, Kramer, Inge de Bruijn, Van Moorsel, Vos heb ik dat al minder. Misschien ook wel omdat dat gewoon verwachte titels waren. Die gouden medailles calculeerde ik vooraf al zo'n beetje in. Dan is de opwinding ook minder groot. Hoewel Sauerbreij natuurlijk wel topfavoriete was en Zonderland ook, maar het risico op falen is toch wel groot in die sporten.
pi_115390313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch. Bij Kromowidjojo, Kramer, Inge de Bruijn, Van Moorsel, Vos heb ik dat al minder. Misschien ook wel omdat dat gewoon verwachte titels waren.
Iedereen vergeet Ellen van Langen in 1992 ;(
pi_115390358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:57 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Maar dat heb ik dus nooit bewust meegemaakt. Natuurlijk was dat een mooie titel, maar ik was toen negen. Het is natuurlijk vooral een lijstje op basis van persoonlijke beleving.
pi_115390472
Epke was extra speciaal, vooral door de volgorde waarin werd geturnd eigenlijk. Het leek zo onmogelijk en dan gebeurt 't toch. Ik sprong gewoon door de kamer. :D Voor turnen! :D
pi_115390609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:57 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Niet! Kijk mijn post ;)
pi_115390610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Epke was extra speciaal, vooral door de volgorde waarin werd geturnd eigenlijk. Het leek zo onmogelijk en dan gebeurt 't toch. Ik sprong gewoon door de kamer. :D Voor turnen! :D
Ik sprong nog net niet door de kamer, maar ik vond het zo vet.

Ik vond de oefening op zich al zo gaaf, dat het me op dat moment niet uitmaakte welke kleur eremetaal het zou worden. Achteraf was het een kater als het niet meer dan zilver opleverde, maar de gouden medaille an sich valt voor mij in het niets bij de oefening zelf.
pi_115390624
Mooiste wintergoud was voor mij Mark Tuitert in Canada en Marianne Timmer in Japan.

Mooiste zomergoud Epke inderdaad, Mark Huizinga en de volleyballers.
pi_115390665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik sprong nog net niet door de kamer, maar ik vond het zo vet.

Ik vond de oefening op zich al zo gaaf, dat het me op dat moment niet uitmaakte welke kleur eremetaal het zou worden. Achteraf was het een kater als het niet meer dan zilver opleverde, maar de gouden medaille an sich valt voor mij in het niets bij de oefening zelf.
En dat commentaar van Hans maakte het nog mooier dan het al was. Dat commentaar deed me een beetje denken (qua enthousiasme) aan Jack van Gelder na de wereldgoal van Bergkamp in 1998 tegen Argentinie. :)
pi_115390690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:05 schreef DutchSL het volgende:
Mooiste schaatsgoud was voor mij Mark Tuitert in Canada en Marianne Timmer in Japan.

Mooiste zomergoud Epke inderdaad, Mark Huizinga en de volleyballers.
Ja, Tuitert had ik er eigenlijk ook bij moeten zetten, maar dat moment heb ik niet echt beleefd omdat ik op die dag niet in de gelegenheid kwam om de race te bekijken. Ik las de uitslag vol verwondering op teletekst en zag de beelden later terug, maar dan mis je toch net dat waw-gevoel.
pi_115390693
Zo zonde van het tijdsverschil in Peking, want ik heb die hele race van Vd Weijden gemist. :'( Ik hoorde het 's ochtends tijdens het wakker worden op de radio en het duurde even voor ik het door had dus dat hele moment heb ik nooit meegemaakt...
Maar aan de ene kant had het ook wel wat, 's nachts opstaan om om 4 uur om zwemmen te kijken en vervolgens het judo te gaan kijken. :D
pi_115390739
Mooiste wintergoud voor mij is ongetwijfeld Gerard van Velde. Ik vergeet die tijd echt nooit meer 1.07.18 _O_

Op de zomerspelen sla ik die van Epke toch wel erg hoog aan. Ook om de sport en de bijzonderheid van zijn oefening.
pi_115391371
quote:

[..]

Epke komt zonder meer in mijn lijst van extra bijzondere Nederlandse medailles. Zonderland, Van der Weijden, Van Velde, VDH in Athene, de waterpolodames, Sauerbreij. Alle Nederlandse olympische titels zijn mooi, maar deze gaven mij een enorm euforisch gevoel.
quote:

[..]

Bij Kromowidjojo, Kramer, Inge de Bruijn, Van Moorsel, Vos heb ik dat al minder. Misschien ook wel omdat dat gewoon verwachte titels waren. Die gouden medailles calculeerde ik vooraf al zo'n beetje in. Dan is de opwinding ook minder groot. Hoewel Sauerbreij natuurlijk wel topfavoriete was en Zonderland ook, maar het risico op falen is toch wel groot in die sporten.
Die van van der Weijden heb ik niet gezien, alweer die tijdverschil met Peking. Je moest volgens mij heeeel vroeg opstaan. Voor mij was dan ook die waterpolodames heel speciaal. En ach, ik heb net zo goed gejuicht bij de overwinningen van Kromo en Vos. Ik bedoel het is natuurlijk ook weer niet van zelfsprekend.
pi_115391627
Wat is eigenlijk van meer waarde voor bv het NOC* of voor jullie persoonlijk;

Met meer (gouden) medailles buiten de top-10 eindigen of met minder (gouden) medailles in de top-10.

?
pi_115391715
Ik zit nog eens naar de totalen van Beijing te kijken.. maar de Duitsers zitten bijna op het niveau van 4 jaar geleden in totaal (wel minder goud) en de Italianen en Fransen waarvan ik eigenlijk dacht dat die het beter deden dan 4 jaar geleden blijven daar toch bij achter
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_115391754
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:33 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

Met meer (gouden) medailles buiten de top-10 eindigen of met minder (gouden) medailles in de top-10.

?
Liever meer medailles dan. Die top 10 plaats is me niet heilig, maar ik vind een plaats tegen de top of in de subtop toch wel iets wat je van Nederland mag verwachten.
pi_115391764
quote:

?
Ik vind de goud/zilver/brons verhouding niet zo spannend eigenlijk... al is een paar keer goud natuurlijk wel het mooist... ik vind het aantal medailles eigenlijk belangrijker
pi_115391792
De mooiste van deze Spelen is ongetwijfeld die van Epke O+
pi_115391802
quote:

?
Meer medailles. In de klassering ben je toch min of meer afhankelijk wat andere landen doen.
pi_115391835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind de goud/zilver/brons verhouding niet zo spannend eigenlijk... al is een paar keer goud natuurlijk wel het mooist... ik vind het aantal medailles eigenlijk belangrijker
Conversion van deelnemende atleten naar medailles vind ik ook wel belangrijk. Dat we geen modderfiguur slaan met allemaal atleten die laatste worden.
pi_115391901
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Conversion van deelnemende atleten naar medailles vind ik ook wel belangrijk. Dat we geen modderfiguur slaan met allemaal atleten die laatste worden.
Daar scoort Nederland altijd wel prima... we sturen nooit prutsers naar de Spelen, iedereen heeft top 8 potentieel
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:47:18 #23
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_115392111
Saurbrei heeft toch ook een kans op medaille vanavond? Volgens mij de vraag eerder welke kleur dan of er een medaille valt.
pi_115392129
Ik ben ook meer fan van zoveel mogelijk medailles (liefst goud als het kan uiteraard). Als je dan op plek 12 of 15 eindigt, so be it.

We hebben inderdaad ook erg veel 4de plekken, ook in Sydney (bijv) was dat al zo. Kun je nagaan, daar had de teller op meer dan 30 kunnen eindigen. Al was dit natuurlijk al heel mooi.

Nu naar 2x hockeygoud. Ik hoop het ZO ontzettend. w/
pi_115392162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:47 schreef Daarnaast het volgende:
Saurbrei heeft toch ook een kans op medaille vanavond? Volgens mij de vraag eerder welke kleur dan of er een medaille valt.
Wut? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')